Venner av Avantgarde Acoustic hornhøyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    LMC skrev:
    duo mezzo har deling 170 og 2k
    området 2-20K er for vidt imo
    fire og en halv oktav er å stresse drivern i et horn
    Sikkert riktig, men fordelen (som man må vurdere om oppveier det negative) er at man kan bruke et mellomtonehorn helt uten delefilter.


    LMC skrev:
    om du vil dempe tweeteren bruk en Duelund grafitt motstand
    Done! (etter tidligere anbefalinger fra en herremann fra Drøbak ;)
    Mine kommentarer angående lyden av Avantgarde kommer altså fra tester gjort med Mezzo (ikke mine egne) hvor vi fjernet bugscreen og koblet inn en 5 ohm Duelund motstand i serie med diskanten.


    LMC skrev:
    med forbehold om at rommet er med i målingene:
    erfaringsmessig vil jeg påstå at løftet rundt 2K8 er et produkt av summing i delefrekvens og at det er brukt for slakt filter på høypass diskant(typisk AG)
    det brede frekvens området med for høyt nivå lenger opp burde vært tatt ned med et bredt notch filter, men da ville man mistet noen db følsomhet, noe som er lite ønskelig der driveren ikke har mere å gå på fordi den jobber over for bredt område
    antakelig ville en erfaren tekniker ala grelv med måleutstyr kunne lage et filter som ungikk denne problematikken
    hadde AG hadde vært villig til å ofre 3-4 db følsomhet hadde de fått den adskillig flatere fra basskassen og helt ut
    Datt delvis av lasset her, men på generelt grunnlag har jeg erfaring med at dess enklere delefilter dess mer "live" lyd får man.
    Dess færre komponenter i delefilteret dess mer "live" lyd.
    Ingen delefilter overhodet er derfor i mine ører klart å foretrekke HVIS man kan leve med de andre "skavankene" dette mange ganger medfører ???
    Er dog ikke uten videre enig med at man nødvendigvis skal dra ned nivået høyere opp i frekvens.
    Husk at vi alle drar på årene og ikke nødvendigvis har samme følsomhet i de øvre frekvenser som tidligere ;D


    LMC skrev:
    men nå var jo primo på vei så who cares?
    vinyl med gran låter neppe bløtere enn vinyl med skifer så slapp av ;)
    mvh
    Leif
    Primo har jo nøyaktig samme mellomtone og diskant som Mezzo.
    En liten forskjell i bass headroom, that's all ::)
    Mao så fjernes bugscreen umiddelbart når Primo kommer i hus og en 5 ohm Duelund motstand kobles inn i serie med diskanten. Så bruker jeg heller litt tid på å finne ut om dette er ok eller om jeg heller ønsker en mer fleksibel løsning med en trafo for å dempe diskanten.
    Mvh
    Torfinn
     

    Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    FredrikC skrev:
    Hvorfor varierer frekvensgangen i bassen mellom de to målingene? Opptil 7db avvik mellom dem?

    Kast ut orginalfilteret og kjør aktivt, med litt fornuftig EQ bruk blir den høyttaleren bedre på 90% av låtene som du hører på. ;D

    Som du sier er det alltid noen låter som matcher en hot diskant, en kul i mellomtonenen eller ekstra mye bass, men det nytter ikke å tune høyttalerne til en enkelt låt IMO.

    Har ingen erfaring med AG produkter, men jeg trodde delefiltere var noe de kunne, ut fra et par omtaler jeg har lest... Rart at hornene måler såpass ujevnt?

    @LMC, er ikke 2k til 20k 3,5 oktav? Høres ikke så mye ut sammenliknet med f.eks TAD som enkelte bruker fra 5-600-20kHz.

    Flotte høyttalere ihvertfall, må være en drøm å ha slikt på hytta hvor man kan roe ned skikkelig!
    Hei Fredrik
    Godt observert :)
    Målingene i bassen kan du bare glemme.
    På min måledings (en Tact) velger man hvilket frekvensområde man vil se på og mitt skjermbilde viser altså mellomtone og diskant. Alt under 2-300Hz kan man altså glemme ettersom det ikke er riktig på dette skjermbildet.
    Når det er sagt så antyder bildet allikevel som du er inne på at bassen i den ene kanalen er lavere enn den andre.
    Er enkelt fikset med ett knepp eller to justering på bassene :)
    Aktiv deling er sikkert ikke dumt og jeg har andre kjenninger som også sverger til dette fremfor passiv deling, men IMHO er ingen delefilter i det hele tatt (som i mellomtonen på alle Duo modellene) det aller beste.
    Så kan det da godt være at diskanten med fordel kunne vært delt aktivt i stedet passivt, men det får komme senere (er jo uansett en "never ending story" dette her) :)
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Tinitusen min har ikke blitt noe bedre etter at Duo Grosso kom i hus, men det er jo så moro å høre på musikk nå ;D.
    Roger
     

    Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    roger skrev:
    Tinitusen min har ikke blitt noe bedre etter at Duo Grosso kom i hus, men det er jo så moro å høre på musikk nå ;D.
    Roger
    Riktig!
    Man skal ikke glemme at Avantgarde på tross av litt kritikk her på forumet lager verdens beste kommersielle høyttalere ;D
    Musikk blir aldri kjedelig med Avantgarde :)
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Verdens beste ? ;D Kanskje........
    Det er ihvertfall utrolig engasjerende høyttalere, tinitus eller ikke.
    Roger
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Ønsker alle hornavantgardister et godt og spennende nytt år :)

    mvh
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Lool faber, stod jo om deg i det newsletteret jo ;D Jammen godt de ikke har fått med seg at du har en fortid som Sonus Faberist :eek: Husker enda mitt første møte med Mezzo hos deg, det var en fortreffelig aften (bare så synd undertegnede kjørte). Ser at du har fått Duo Omega, og da spørs det om jeg ikke må få be om audiens igjen i løpet av våren en gang. Og gratulerer med fruen forresten!
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    Er det noen AG venner her som har erfaring fra salg av AG høyttalere i utlandet? Jeg har mitt Trio sett ute for salg, og tross latterlig pris er det ikke mye interesse. Tenkte derfor på om jeg skulle legge dem ut for salg i europa hvor markedet er større. Er det audio-markt.de som gjelder?

    Eller er det noen som har brukt http://www.higherfi.com/ eller http://www.highend-broker.com

    Mvh
    Jan
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.898
    Antall liker
    13.155
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    det er labert overalt, både i Norge, Sverige, DK og Tyskland
    dark ages are back..... ::)
    når ikke Trio går til Duo priser, da er det noe alvorlig feil...imo
    alle sitter vel og venter på kompresjonsdriver-råd og ferdige "DIY" løsninger med byggebeskrivelse, tegninger, skjemaer og alt; GRATIS
    vil du ikke heller ha hjelp til å få de til?
    eller komme og høre hvordan de låter som de skal?
    mvh
    Leif
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    LMC skrev:
    det er labert overalt, både i Norge, Sverige, DK og Tyskland
    dark ages are back..... ::)
    når ikke Trio går til Duo priser, da er det noe alvorlig feil...imo
    alle sitter vel og venter på kompresjonsdriver-råd og ferdige "DIY" løsninger med byggebeskrivelse, tegninger, skjemaer og alt; GRATIS
    vil du ikke heller ha hjelp til å få de til?
    eller komme og høre hvordan de låter som de skal?
    mvh
    Leif
    Er nok noen som tror at det å lage DIY er enkelt ja, spesielt om de får "oppskriften". Ser det støtt og stadig er folk som klager over prisen på fabrikkhøyttalere og som mener det bare er å kjøpe elementene og lage den samme selv med samme eller bedre resultat. Hadde det enda vært så enkelt.

    Når det gjelder oppsettet mitt, har jeg bestemt meg for å gå over til noe mindre og enklere. Rommet mitt har rett og slett ikke volum nok. Hadde jeg hatt plass ville jeg lagret Trio settet, men med basshorn tar det STOR plass. Så da må de ut. Men ikke for enhver pris!

    Kan virke som folk har blitt litt skeptiske til AG, og spesielt Trio i Norge. Faen, det er uten tvil en av verdens beste kommersielle hornhøyttaler, og du skal lete lenge for å finne noe som spiller bedre til samme pris - i rett rom. Og med følsomhet på 109dB kan AG drives med beskjedne forsterkere i forhold til mye annet som må ha flere hundre watt for å åpne seg. DYNAMIKK!

    Mvh
    Jan
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.898
    Antall liker
    13.155
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    folk er rare:
    når noe er bortimot uoppnåelig, løper de mann av huse for å forsøke å få tak i
    når det samme tilbys, lurer de på hva som er feil?
    mvh
    Leif
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.758
    Antall liker
    10.555
    Torget vurderinger
    10
    Hadde jeg hatt plass hadde jeg kjøpt Trio tvert.
    Fra 100-500 hz har jeg aldri hørt maken og jeg tviler på at jeg kommer til å høre noe som matcher.
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.335
    Torget vurderinger
    8
    janly skrev:
    LMC skrev:
    det er labert overalt, både i Norge, Sverige, DK og Tyskland
    dark ages are back..... ::)
    når ikke Trio går til Duo priser, da er det noe alvorlig feil...imo
    alle sitter vel og venter på kompresjonsdriver-råd og ferdige "DIY" løsninger med byggebeskrivelse, tegninger, skjemaer og alt; GRATIS
    vil du ikke heller ha hjelp til å få de til?
    eller komme og høre hvordan de låter som de skal?
    mvh
    Leif
    Er nok noen som tror at det å lage DIY er enkelt ja, spesielt om de får "oppskriften". Ser det støtt og stadig er folk som klager over prisen på fabrikkhøyttalere og som mener det bare er å kjøpe elementene og lage den samme selv med samme eller bedre resultat. Hadde det enda vært så enkelt.


    Har forståelse for at man kan bli lei av mas fra div medlemmer. MEN det er klart at seriøse prosjekter skaper en viss interesse. Om det er kompresjonsdrivere, dipoler eller andre ting som er på tapetet, er det inspirerende og lærerikt for mange her på forumet. Om innehaver av prosjektene ønsker å dele, må være opp til vedkommende, men de må ikke undervurdere den muligheten de har til å skape interesse og rekruttering til hobbyen. Dette alene vil sikkert ikke dra oss ut av "the dark ages" men er IMO et viktig bidrag.

    Som Jan her nevner er det mer enn en måling eller noen plantegninger som skal til for å oppnå suksess, så jeg tviler på at det blir noe gratis lunch for noen.

    Hvis jeg har forstått det rett har dere tenkt å publisere resultatene av kompresjonsdriverene dere tester. Stemmer dette  synes jeg det er meget sporty.

    Jeg for min del tror ikke at markedet kommer til å bli støvsugd for f.eks. TAD drivere eller andre gromme saker, uansett hva resultatet blir. Til det er det for mange som ikke har muligheten til å ta den helt ut; det være seg kunnskap, økonomi eller plass. Uansett er det mange som liker å vindushoppe, drømme og i beste mening, misunne litt...


    Mvh

    Jan Roger
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Har ikke godt av å lese bruktbørsen for tiden når man savner Avantgarde i heimen... Hadde jeg bare hatt stor stue og 200K! Vikinglotto for i kveld er levert. :p
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    Mye flott AG utstyr til salgs om dagen ja. Norge må være et av det landet i verden med størst utbud av brukt AG - og til priser som er latterlige!
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.898
    Antall liker
    13.155
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    janly skrev:
    Mye flott AG utstyr til salgs om dagen ja. Norge må være et av det landet i verden med størst utbud av brukt AG - og til priser som er latterlige!
    burde ikke du være på vei til Frankrike? 8)
    mvh
    Leif
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    LMC skrev:
    janly skrev:
    Mye flott AG utstyr til salgs om dagen ja. Norge må være et av det landet i verden med størst utbud av brukt AG - og til priser som er latterlige!
    burde ikke du være på vei til Frankrike? 8)
    mvh
    Leif
    Jo - men jeg stoler faen ikke på den mannen. Han sier han har solgt paret, men har selvfølgelig skaffet et nytt par - til samme pris. Men bilder greier han ikke å sende. Så jeg ser meg om etter noe annet. Trio har jeg fortsatt - så lyd har jeg :)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.898
    Antall liker
    13.155
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ofte bruker de bare bilder de finner på nettet
    jeg pleier å be om bilder av produktet ved siden av dagens lokal-avis med dato godt synlig
    da pleier jeg ikke høre noe mere fra dem.....
    mvh
    Leif
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    LMC skrev:
    ofte bruker de bare bilder de finner på nettet
    jeg pleier å be om bilder av produktet ved siden av dagens lokal-avis med dato godt synlig
    da pleier jeg ikke høre noe mere fra dem.....
    mvh
    Leif
    Godt tips!
     

    sinep

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    108
    Sted
    Vallhall
    Hørte om en kar som fikk et knakende godt tilbud på et parti flatskjermer (TV) i Oslo for en god tid tilbake. Det var den tiden flatskjermer var dyre.
    Han fikk beskjed om å ta med betalingen kontant. I god tro reiste han til oppgitte adresse. Der ble han overrumplet av noen banditter med våpen som tok pengene hans.
    Best å være på vakt! :p
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.898
    Antall liker
    13.155
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    tjukk i hue!
    kalkulert risiko
    måtte jo i beste fall være et parti tyvegods!
    mvh
    Leif
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    hva med det nano settet som ligger på børsen her, er det ett smart sted å begynne når man ikke har allverdens plass ?
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    jokris skrev:
    hva med det nano settet som ligger på børsen her, er det ett smart sted å begynne når man ikke har allverdens plass ?
    Uten tvil! En kjempehøyttaler.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    janly skrev:
    jokris skrev:
    hva med det nano settet som ligger på børsen her, er det ett smart sted å begynne når man ikke har allverdens plass ?
    Uten tvil! En kjempehøyttaler.
    frister veldig å teste ag hjemme, og med det mener jeg å eie ett sett over tid :)
     

    sinep

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    108
    Sted
    Vallhall
    LMC skrev:
    tjukk i hue!
    kalkulert risiko
    måtte jo i beste fall være et parti tyvegods!
    mvh
    Leif
    Det var noe sånt han fikk beskjed om hvis jeg ikke husker feil (tyvgods).
    Måtte møtes på avsidesliggende sted og da var det bare å hogge til.
    Easy money $$$
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    hva kan er fornuftig forsterker til uno nano være ? har for tiden mc 2102, men den kan vel bli noe overdimensjonert ? er dog 100% sikker på at den vil være støyfri, har ear 912 pre så er ikke ueffen med tanken på ear , hva med MI ? noen som har testet den komboen ?
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    En høyst subjektiv anbefaling er borderpatrol. Har ellers brukt EAR 890 som funket bra selv om det var overkill mht power. Har vært et par BP amper for salg i høst/vinter, tror hverken Mesut eller SSM har solgt sine enda.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.758
    Antall liker
    10.555
    Torget vurderinger
    10
    Kanskje dere AG gutta kan svare på dette:

    Hvordan klarer Mezzo å spille fra 18-350hz med 2 stk 12 tommere med hornladet front?

    Er det bassport på den eller er kassen lukket?

    Det må være enormt med EQ fra den aktive ampen?

    Har denne spesialkretsen som demper impedanse peak ved resonansfrekvensen til hhv driver og horn ved å droppe volten noe for seg eller er det mer en markedsføringsgimmick?

    Når jeg leser brosjyren og speccene ser det intet mindre enn fantastisk ut.

    Og sist men ikke minst, hvordan låter Mezzo?
     

    haden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.09.2004
    Innlegg
    170
    Antall liker
    1
    Skal ikke gi meg inn på tekniske forklaringer , men det er nok ikke noe ukjent fenomen at å få basskassene til å yte optimalt er utfordrende på avg.ht i mange rom. Har selv hatt 2 sett og tolmodigheten ble nok satt på prøve mang en gang :) . MEN alikevel , avg. gav meg mange lykkestunder!
    mvh
    TU
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    HEL skrev:
    Kanskje dere AG gutta kan svare på dette:

    Hvordan klarer Mezzo å spille fra 18-350hz med 2 stk 12 tommere med hornladet front?

    Er det bassport på den eller er kassen lukket?

    Det må være enormt med EQ fra den aktive ampen?

    Har denne spesialkretsen som demper impedanse peak ved resonansfrekvensen til hhv driver og horn ved å droppe volten noe for seg eller er det mer en markedsføringsgimmick?

    Når jeg leser brosjyren og speccene ser det intet mindre enn fantastisk ut.

    Og sist men ikke minst, hvordan låter Mezzo?
    På avantgarde-høyttalerne jeg har hørt, rulles bassen veldig godt av, så det kan nok stemme at den responderer ned til 18 hz, men de frekvensene er ikke spesielt tydelige.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.758
    Antall liker
    10.555
    Torget vurderinger
    10
    Med all respekt for AG folket, er det skrytespeccer da? Det er mange som har det: Peter Q reklamerer for 18hz på AN/E og jeg vil si at 30 hz, i beste fall, er mer korrekt. B&W er også kjent for å reklamere med fs på 6 db.

    Men, jeg har hørt et par Duo med originalbasser hos en nabo med et toppklasse Cary oppsett og der var bassen fin.
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.422
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Mezzobassen har 2x12" i lukket kasse. Specen på 18Hz er sikker mulig den, men den sier ikke hvor langt nede signalet ligger @18Hz. Ikke noe problem å få egnet driver til å nå 18 Hz i lukket kasse med litt EQ. Spørsmålet er som sagt nivå. Uansett spises det slaglengde med appetitt. Trøsten får være at bassmodulen kommer med HP-filter @20,30 & 40 Hz.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.758
    Antall liker
    10.555
    Torget vurderinger
    10
    Akkurat. Det forklarer en del. Her justerer man etter ønsket lydtrykk :)
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.232
    Antall liker
    6.344
    Det er vel ikke skrytespecs om det står "frequency response" og høyttaleren faktisk spiller så lavt...?

    Hvor lavt den spiller før den starter å rulle av er en annen spec, f.eks; "20-20kHz +/- 1dB"

    Vet ikke hva som står i databladet, bare en betraktning....
     

    MOWE

    Medlem
    Ble medlem
    09.05.2003
    Innlegg
    17
    Antall liker
    1
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    jokris skrev:
    hva kan er fornuftig forsterker til uno nano være ? har for tiden mc 2102, men den kan vel bli noe overdimensjonert ? er dog 100% sikker på at den vil være støyfri, har ear 912 pre så er ikke ueffen med tanken på ear , hva med MI ? noen som har testet den komboen ?
    Hei,

    jeg gikk selv en ganske lang runde på dette med mine Uno G2. Jeg spillte også på EAR 890 en god stund, noe jeg synes fungerte meget bra. Det var vel mere nysgjerrigheten på SET enn mangler ved 890 som gjorde at jeg solgte denne. Var innom endel set amper, men BP er tydeligvis en god match for Avantgarde for også jeg har endt opp med en BP amp(s10exd). Personlig syntes jeg det er spesielt i bunnen at BP utmerker seg i forhold til andre set amper, den spiller tight og fast med punch. Evt problemer AG skal ha med å spille skikkelig bass blir imho eliminert med s10'en.

    Hilsen Morten
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.898
    Antall liker
    13.155
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    pga skikkelig power og et driverrør som er oppgaven moden
    mvh
    Leif
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    LMC skrev:
    ofte bruker de bare bilder de finner på nettet
    jeg pleier å be om bilder av produktet ved siden av dagens lokal-avis med dato godt synlig
    da pleier jeg ikke høre noe mere fra dem.....
    mvh
    Leif
    Det er det gode gamle kidnapper-trikset... ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn