Van Den Hul klubben!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Akkurat kjøpt meg VDH magnum Hybrid :) noen som har noe erfaring med disse?

    Mvh Aleksander
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Akkurat kjøpt meg VDH magnum Hybrid :) noen som har noe erfaring med disse?

    Mvh Aleksander
    Jeg bruker denne kabelen for tiden. Hadde egentlig tenkt å bare skru den rett i terminalene på forsterker og høyttaler, men med sine drøye 8mm2 var det bare å glemme å få den inn i terminalene. Måtte logge på noen bananplugger isteden.

    Tror ikke kabelen gjør noe galt med lyden, og jeg er uansett ikke i stand til å si noe om hvordan den eventuelt "låter". :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Akkurat kjøpt meg VDH magnum Hybrid :) noen som har noe erfaring med disse?

    Mvh Aleksander
    Jeg bruker denne kabelen for tiden. Hadde egentlig tenkt å bare skru den rett i terminalene på forsterker og høyttaler, men med sine drøye 8mm2 var det bare å glemme å få den inn i terminalene. Måtte logge på noen bananplugger isteden.

    Tror ikke kabelen gjør noe galt med lyden, og jeg er uansett ikke i stand til å si noe om hvordan den eventuelt "låter". :)
    Jeg har satt på banan plugger jeg også :) jeg fikk dessverre klippet av 3-4 ledere i prosessen, er det kritisk? Må jeg kutte til begge kablene og gjøre det på nytt?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Akkurat kjøpt meg VDH magnum Hybrid :) noen som har noe erfaring med disse?

    Mvh Aleksander
    Jeg bruker denne kabelen for tiden. Hadde egentlig tenkt å bare skru den rett i terminalene på forsterker og høyttaler, men med sine drøye 8mm2 var det bare å glemme å få den inn i terminalene. Måtte logge på noen bananplugger isteden.

    Tror ikke kabelen gjør noe galt med lyden, og jeg er uansett ikke i stand til å si noe om hvordan den eventuelt "låter". :)
    Jeg har satt på banan plugger jeg også :) jeg fikk dessverre klippet av 3-4 ledere i prosessen, er det kritisk? Må jeg kutte til begge kablene og gjøre det på nytt?
    Det optimale er jo såklart at hele kabelen er intakt så du får benyttet hele lederarealet. Men i praksis? Tror ikke 3-4 kordeller er kritisk.

    Tror det får bli opp til magefølsen din om du lever med det eller terminerer på nytt. Tviler på at det er hørbart, men hvis du mister nattesøvn er det jo bare å kappe og avisolere på nytt. :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har tips til spader til magnum kabler? Skal lage jumpers av kabel jeg har til overs :)
     

    nils valla

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2012
    Innlegg
    1.172
    Antall liker
    294
    Har netop taget en ny "Frogg" i brug, efter en periode på 6år med Canaria og retippet Canaria.
    Belastede tidligere "Frogg" med 64ohm. Van den Hul anbefaler over 200ohm. Dog ender jeg nu nede på 40ohm.

    Havde i tidligere tider vdH "Grasshopper". Den skulle belastes med 33ohm.
    Så vidt jeg kan læse mig til er "Frogg" bygget oven på grund-konstruktionen fra "Grasshopper". Giver måske god mening jeg ender nede på 40ohm.(?)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Du får større kontaktflate med bananplugger...
    Sikker Flageborg?
    Ofret en BFAplugg hvor jeg klipte av den delen som får plass inni høyttalerterminalen, så banket flat. Nesten hele (kanskje 90%) av spaden som ligger ved siden av er i kontakt med terminalen.

    Så på øyemål ser spade ut til å slå BFA ganske enkelt

    F3ADBA97-7857-4B2D-8ABE-A67E225A5809.jpeg
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.534
    Antall liker
    3.077
    Torget vurderinger
    0
    Sikker Flageborg?
    Ofret en BFAplugg hvor jeg klipte av den delen som får plass inni høyttalerterminalen, så banket flat. Nesten hele (kanskje 90%) av spaden som ligger ved siden av er i kontakt med terminalen.
    Så på øyemål ser spade ut til å slå BFA ganske enkelt
    Forrige gang vi diskuterte kontaktflate så ble det regnet på kontaktarealet av både sylinder(banan) og flate(spade). Tråden ligger her på sentralen...... ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn