Van Den Hul klubben!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Dumt. Det er en veldig fin plog
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    VdH er rimelig på retipping. Hva tenker du å kjøpe?
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Skkkert noen som kan avhjelpe deg med den slitte Colibrien8)
     

    Olmais

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.11.2013
    Innlegg
    166
    Antall liker
    76
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Ser ut ut til at VDH blir byttet ut med Audioquest på Hifiklubben.:confused:
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    [h=1]Point One Turntable[/h]
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.919
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    ..og det gir jo muligheter til små kupp:) Hadde, og var veldig fornøyd med CS 122 tidligere. Når jeg nå byttet forsterker måtte jeg ha nye HT kabler. I restkassa hos HFK lå det en VDH Teatrack. Passer bra for Britfi tenkte jeg, og det er jo Bi-wire utgaven av CS 122. Og mine Epos har aldri vært koplet slik.
    Litt skitten, så hjem og vaske og re-terminere alle påsatte bananplugger + sette på skikkelige spader på forsterkersiden.

    Jadda, var like bra som jeg husket. Er noe mykt og analogt den kabelen tilfører anlegget. NICE!
     

    tobyt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    173
    Antall liker
    172
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Hei, har noen sett med The Name rca kabler, så jeg få bli med her jeg også. Vurderer å bytte til VDH høyttalerkabler mellom mine Sonus Faber og Primare forsterker ( når den kommer i hus). Har lest litt om The Wind med sin lave resistanse, og tenker de kunne passe bra til Cremona M som har impedansesvigninger ned mot 2Ohm. Eller kunne Magnum hybrid være noe? Noen som har erfaring med Sonus Faber og VDH?
     

    rarhjerne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2014
    Innlegg
    318
    Antall liker
    96
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    2
    hei folkens,jeg har et lite problem ang van den hul sin the mountain rca,den har rett å slett for fete hoder til at jeg får brukt dem på forsterker og dac (sugden a21 og hegel hd25),noen flere som har opplevd dette?med fete hoder mener jeg at pluggen passer, men at selve metallet rund pluggen er veldig massivet og for stort til at jeg får kjørt innpå begge 2 i forsterker\dac,da lurer jeg på om jeg kan file\pusse ned hodene til de passer?,det er ikke mye, men litt.
    håper noen kan hjelpe meg...
     

    Ampliwire

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    413
    Antall liker
    160
    Sted
    Finnmark
    hei folkens,jeg har et lite problem ang van den hul sin the mountain rca,den har rett å slett for fete hoder til at jeg får brukt dem på forsterker og dac (sugden a21 og hegel hd25),noen flere som har opplevd dette?med fete hoder mener jeg at pluggen passer, men at selve metallet rund pluggen er veldig massivet og for stort til at jeg får kjørt innpå begge 2 i forsterker\dac,da lurer jeg på om jeg kan file\pusse ned hodene til de passer?,det er ikke mye, men litt.
    håper noen kan hjelpe meg...
    Kan kanskje reterminere med noen av VDH sine smalere terminaler?
     

    rarhjerne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2014
    Innlegg
    318
    Antall liker
    96
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    2
    den er metalfri å kan kun termineres på fabrikk etter det jeg har forstått,eller mener du jeg kan levere den inn å få den reterminert?
     

    Ampliwire

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    413
    Antall liker
    160
    Sted
    Finnmark
    Noen av kablene deres kan retermineres privat selv om de påstår at de må fabrikk termineres (på enkelte produkter, ikke alle)
    Du kan alltids levere til fabrikk men i dette tilfellet blir det kanskje litt for dyrt, å mindre optimalt?
    Hvis du har en karbonkabel aner jeg rett og slett ikke om du kan gjøre det, men de er ofte en del tjukkere for å lede optimalt så det kan kanskje være vanskelig, er problemet at pluggene ''crasher'' i hverandre?
     

    rarhjerne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2014
    Innlegg
    318
    Antall liker
    96
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    2
    ja,får satt inn 1 plugg i enheten men blir veldig trangt når nr2 skal på,så trangt at det ikke går uten å ødelegge rca-inngang,lurer på å pusse de ned 0.5mm hver kabel ettersom hodene er så tjukke,men er litt skeptisk på det å da derfor håper jeg noen har opplevd dette før meg her inne å har noen gode råd,har aldri opplevd dette før på noen andre kabler.
     

    Ampliwire

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    413
    Antall liker
    160
    Sted
    Finnmark
    Det er en såpass dyr kabel at jeg vil da anbefale deg å ta kontakt med VDH og spørre de om ett bytte er mulig, å pris selvfølgelig.
    Du kan jo alltids file ned, men du vil slite med å få den solgt i framtiden (hvis det skulle være ønskelig) å det er jo kanskje ikke så pent kosmetisk,
    kommer jo selvfølgelig an på hvor pirkete du er på det, men du burde i allefall sende de en mail først
     

    rarhjerne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2014
    Innlegg
    318
    Antall liker
    96
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    2
    Ja jeg får vel se etter på hjemmesiden deres,tusen takk for svar 😊
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har "alltid" hatt VdH. Først i form av en Boston high output MC med VdH-slipning på slutten av åttitallet. Så D102 II i hus rundt 1990. Terminerte den selv og bruker den fortsatt mellom pre og power. Så kom CS-122 i hus året etter, men de forsvant i bytte mot et sett Xindak for endel år siden. Men erstattet med CS-122h igjen for et par år siden. Har fortsatt Xindak, men de har feil terminering for dagens oppsett så de brukes ikke, og dermed var veien tilbake til VdH lett å ta. I tillegg bruker jeg The Name mellom CD-spiller og pre. Og jeg har en The First som for tiden ikke blir brukt til noe som helst. Sistnevnte har jeg flere ganger lurt på å kvitte meg med, men kan ikke tenke meg at den har noe særlig verdi så derfor beholder jeg dem heller.

    Edit: Kom på at jeg har noen meter VdH internkabel liggende.
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: For tonearm eller høyttalere??:cool:
     

    CC61231

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    263
    Antall liker
    174
    Sted
    Malmö
    kan melde mig ind her også.

    VDH M.C. Digi-coupler mellem Sonos & DAC

    VDH D-502 fra tonearm til Phono indgang

    Begge var store opgraderinger til tidligere kabler :)
     

    nils valla

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2012
    Innlegg
    1.172
    Antall liker
    294
    hej CC61231.

    Har du prøvet vdH D-502 imellem pre og effekt?
    Det er vældig godt der.
    (jeg har mit som pseudo-coax. De to inderledere sammenloddes som leder og skærm som minus)
     

    CC61231

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    263
    Antall liker
    174
    Sted
    Malmö
    Hej Nils,

    Det har jeg ikke - kører balanceret Kimber sølv kabel eller Analysis Plus Back kobber til nu.

    håber på en bonus, så jeg kan købe et Analysis Plus silver der.

    :)

    hej CC61231.

    Har du prøvet vdH D-502 imellem pre og effekt?
    Det er vældig godt der.
    (jeg har mit som pseudo-coax. De to inderledere sammenloddes som leder og skærm som minus)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.846
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Vurderer å teste et par Vdh høyttalerkabler i håp om å tilføre noe varme i systemet, noen innspill på hvilken av utgavene i løpemeter jeg bør høre på?
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    VanDenhul D352 Hybrid er den mørkeste av de. Han noen meter her liker den kablen godt.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.846
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    VanDenhul D352 Hybrid er den mørkeste av de. Han noen meter her liker den kablen godt.
    Takk for tips

    Er i utgangspunktet ganske fornøyd med lyden i anlegget per i dag, men om mulig tror jeg en anelse varme hadde gjort godt.
    Clearwater høres ut som noe som skal låte friskt, så står vel i utgangspunktet mellom CS-122 og D352. Har du hørt førstnevnte?
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    VanDenhul D352 Hybrid er den mørkeste av de. Han noen meter her liker den kablen godt.
    Takk for tips

    Er i utgangspunktet ganske fornøyd med lyden i anlegget per i dag, men om mulig tror jeg en anelse varme hadde gjort godt.
    Clearwater høres ut som noe som skal låte friskt, så står vel i utgangspunktet mellom CS-122 og D352. Har du hørt førstnevnte?
    Ja bruker Clearwater på anlegget i stuen oppe. Gjør ikke mye galt den kablen, men mer bass i d352.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.846
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Noen som har hørt både CS122 og D352?
    En som er varmere enn den andre?
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Noen som har hørt både CS122 og D352?
    En som er varmere enn den andre?

    Jeg er igrunn en kabelskeptisker, men jeg hørte forskjell på den røde Magnum hybrid og c122.. jeg synes the magnum hybrid er bedre på bass men c122 er bedre i toppen.. noe mere fløte på sistnevnte...
     

    rarhjerne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2014
    Innlegg
    318
    Antall liker
    96
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    2
    The Air

    Har prøvd både c122 og 352 hybrid samt The Wind og Revelation høytalerkabler,synes c122 var overraskende bra,har nå idag The Air å synes den er absolutt den beste av de,såklart en annen prisklasse,men til gjengjeld mye god lyd.
    VDH lager gode kabler.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.846
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Noen som har hørt både CS122 og D352?
    En som er varmere enn den andre?

    Jeg er igrunn en kabelskeptisker, men jeg hørte forskjell på den røde Magnum hybrid og c122.. jeg synes the magnum hybrid er bedre på bass men c122 er bedre i toppen.. noe mere fløte på sistnevnte...
    Ja vet det ikke er helt stuerent å spørre om forskjeller på kabler, men koster ikke så mange kronene å prøve noe nytt i et lite stereo-oppsett.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.846
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Noen som husker hva D352 kostet pr meter på Hifi Klubben?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.846
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Noen som husker hva D352 kostet pr meter på Hifi Klubben?
    Jeg betalte kr.249,- pr.meter-

    Mvh
    Takk for svar, var det jeg mente den lå på.
    Var en av butikkene som hadde noen rester jeg kunne få for 199kr meteren. Ikke store avslaget i forhold til hva de solgte for, men selvfølgelig bedre enn 350 som Mono/Stereofil skal ha..
     

    funbunny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    579
    Antall liker
    196
    Sted
    Ved Mjøsa
    Noen som har hørt både CS122 og D352?
    En som er varmere enn den andre?
    Har begge og det er veldig liten forskjell på disse kablene. Ville vurdert D352 hvis det er snakk om stor forsterker og mere strøm. Ellers gjør CS122H en glimrende jobb. Husk kvaliteten på termineringene, jeg har hatt stort hell på CS122H med å avisolere, lodde og file endene, ikke bruke plugger/spader eller lignende.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.919
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Noen som husker hva D352 kostet pr meter på Hifi Klubben?
    Jeg betalte kr.249,- pr.meter-

    Mvh
    Takk for svar, var det jeg mente den lå på.
    Var en av butikkene som hadde noen rester jeg kunne få for 199kr meteren. Ikke store avslaget i forhold til hva de solgte for, men selvfølgelig bedre enn 350 som Mono/Stereofil skal ha..
    PS! Jeg har ved et par anledninger funnet begge de variantene (og har benyttet cs-122 i flere oppsett) du nevner i HiFi Klubbenes "ryddekasser". Litt skitne gjerne, men litt mildt zalo såpevann og en klut så blir de strøkne :)
    Testet btw også Biwire-utgaven, men hørte absoulutt ingen forskjell.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.846
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Noen som har hørt både CS122 og D352?
    En som er varmere enn den andre?
    Har begge og det er veldig liten forskjell på disse kablene. Ville vurdert D352 hvis det er snakk om stor forsterker og mere strøm. Ellers gjør CS122H en glimrende jobb. Husk kvaliteten på termineringene, jeg har hatt stort hell på CS122H med å avisolere, lodde og file endene, ikke bruke plugger/spader eller lignende.
    Har ikke stor forsterker nå som du ser av signaturen min, men tenker i baner av å ikke kjøpe nye høyttalerkabler på veldig mange år (helst aldri) dersom de ikke blir fysisk ødelagt. Ikke sett noen av disse i virkeligheten, men CS122 ser jo litt penere ut i fargen..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn