Du burde lese programmet til MDG, Slubbert, og ikke bare komme med hva du har hørt.
Jeg leste det detaljerte programmet, selvsagt, og reflekterte over formuleringene omkring helse - det så klokt ut.
Her er hva de sier om "alternativ medisin." MDG har et godt partiprogram, verdt å lese - da de plutselig fikk stor oppslutning, i en tidlig fase av valget, ble det meget viktig for begge fløyer å ta dem.
"Både i behandling og forebygging av sykdom bør tiltak som utjevner helseforskjeller tilstrebes, gjennomopplysningsarbeid og ved spesielle tiltak for vanskeligstilte grupper. Fokuset skal være på den enkeltesressurser og muligheter, slik at sykdom og nedsatt funksjonsevne mestres best mulig. Det betyr et tillitsfullt samarbeid mellom leger, helseinstitusjoner, pasienter, pårørende, pasientorganisasjoner og seriøseretninger innen alternativ medisin."
Som jeg skrev den 10. september om MDG:
På den annen side kan man undres om de hadde nok kvalifiserte folk til å stille på tinget med 9, nå blir det med 1.
Må dog tilstå at når jeg ser hva vi har fått av lapskaus i ettertid, hadde jeg likt at MDG var tungen på vektskålen nå.