Mye fantastisk fin musikk i denne gudstjenesten fra Storsalen menighet her i Oslo.
Ja, kalles Fast Forward. Nei, spola gjennom kjapt. Min allergi mot kristen-pop slo straks til. ;DRakk du å se hele programmet på 3 minutter...?![]()
Tror du er den første som kaller søstrene Reigstad for skrikhalser... Hør nå på det før du trekker konklusjoner. Den siste sangen i programmet er f.eks. en svensk folketone. Blir vel ikke helt riktig å kalle det pop...Men nyfrelste inkompetente skrikhalser av den typiske bedehusvarianten er grusomt å høre på.
Uff a meg. De synger på en uskolert skrikete måte, og selve arret er klissete. Æsj som jeg avskyr dette skvipet her. JeeeezzzTror du er den første som kaller søstrene Reigstad for skrikhalser... Hør nå på det før du trekker konklusjoner. Den siste sangen i programmet er f.eks. en svensk folketone. Blir vel ikke helt riktig å kalle det pop...
Bedehusenes Dylan.... ;DÅge Samuelsen. Takke meg til han.
Ihvertfall Woody Guthrie.Bedehusenes Dylan.... ;D
Uff a meg. De synger på en uskolert skrikete måte, og selve arret er klissete. Æsj som jeg avskyr dette skvipet her. Jeeeezzz
You're the man!!! ;D Skulle jeg sagt det bedre selv så ... eh... nei det kunne jeg ikke.Vakker kristenmusikk - det er Bach og Arvo Pärt det..........
Selvsagt.Det virker som fordommene dine tar litt i overkant mye styring her nå, theStig.
Jeg kjøper ikke det om at all pop og gospel er jeg-fiksert.Den eneste kristne musikken jeg orker å høre er den som ikke er inspirert av amerikansk religionsutøvelse, altså er pop, gospel og annen jeg musikk med jeg-fikserte tekster og klam lykkerus utelukket.
Klassisk går selvsagt bra, men mer for musikken enn fordi den er kristen.
Jason Upton er veldig bra, men vet om jeg vil karaktisere musikken hans som spesielt vakker. Men det er absolutt balsam for både ånd og sjel.Jason Upton!
Bare velg noe... fantastiske greier!!!
Plata Jacobs dream er megabra f.eks!
Balsam!!!
Litt cd info: http://www.amazon.com/Faith-Jason-Upton/dp/B0000D94IG
Ta f.eks sangen "in the silence" fra Jacob's dream...
Har du ikke gåsehud etter en stund her så erru davv! Nemlig!
Jøss, er dette kristen musikk? Det hadde jeg aldri gjetta....Mye fantastisk fin musikk i denne gudstjenesten fra Storsalen menighet her i Oslo.
Fantasi? Ja, det gjenstår å se... Kanskje du i mellomtiden kan beære oss med din forklaring på hvordan vi alle har havnet her på denne kula som suser rundt i tomrommet?Det er som med kristenpop som med mye annent pop: det er klissete, mangler substans og kompetanse. At folk står og lever seg helt inn i en eller annen teit og systematisert fantasi, gjør ikke saken noe bedre.