TTs tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Olav E

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Antall liker
    1.489
    Torget vurderinger
    5
    Hei!

Ja Skien er fylkeshovedstad i Telemark. Og ja det var du som overtok min Concorde, og vipset meg en ekstra slant etterpå. Glemmer ikke det og deg nei. Og det var jeg som eide NSU som min første bil, ikke en TT og ikke TTS dessverre, men stolt var jeg! 😁

Slekta mi er fra midt-Telemark, fra Kviteseid, Fjågesund, Flåbygd og Stathelle. De har alle bosatt seg langs Telemarksvasadraget. Det er røttene som førte meg fra Oslo og Kolbotn til Telemark og Skien der vi bor nå.

Sender du meg navnet på din farmor så kan jeg sjekke om det er et kjent navn. Det må være et spesielt sammentreff dersom det er kjent, men verdt et forsøk. Legger ved et bilde av en av kanalbåtene ved kai i Skien.

IMG_9083.jpeg

Mvh Olav E

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    8.440
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    3
    Inn og ut

Jeg forsøker etter fattig evne å ha som tommelfingerregel at når noe kommer inn, så må også noe ut. Lett er det ikke og i hvertfall ikke når det ene gode tilbudet etter det andre nærmest står i kø og da spesielt i den siste tiden. Planen utover høsten og vinteren er å få solgt unna en del av det som ikke er av det aller grommeste. Noen hundrelapper her og noen hundrelapper der, hjelper uansett på for en statsstipendiat og eneforsørger. Jeg har så smått fått lagt ut noe til salgs og i dag forsvant den sagnomsuste "ekkolaysern" til en kar vestpå, så det gledes. Det gir inspirasjon til å fortsette.

IMG_1474.jpeg

Jeg har desverre lagt merke til at det blir postet lite musikk i tråden min, så det må det også "jobbes med" framover. Tøffe tak dette, men jeg lover bot og bedring.

Ha en fortsatt hyggelig aften! 😉👍

Ronny Jordan - Tinseltown

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    8.440
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    3
    God morgen!
    Tidlig oppe i dag da jeg skal kjøre en venn som ikke kan kjøre selv. Litt tidlig for meg, men jeg rekker akkurat en kaffe før jeg må avgårde. Ønsker alle en trivelig dag uansett gjøremål. 👍

Michael Lington - Midnight drive

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    8.440
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    3
    Do I feel lucky punk? Oh yeah!

Jeg er så heldig å få besøk denne helgen og gjett om vi skal kose "vårs"

Vi ønsker alle en flott helg! 😉👍

IMG_1563.jpeg

Fin live cover fra Maya Fadeva 😊

Sist redigert:

Olav E

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Antall liker
    1.489
    Torget vurderinger
    5
    Fikk denne skapningen inn i hytta her for leden. Søkte vel ly for ivrige jegere. Det passer vel da å si: Go’ elg??? 😉

IMG_9966.jpeg

Skjønner ikke helt hvor han skal få plass. 🤔Uansett til deg Arne og alle som svinger innom denne nydelige tråden: God helg! 😁

Mvh Olav E

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    8.440
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    3
    Fikk denne skapningen inn i hytta her for leden. Søkte vel ly for ivrige jegere. Det passer vel da å si: Go’ elg??? 😉

Vis vedlegget 1151848

Skjønner ikke helt hvor han skal få plass. 🤔Uansett til deg Arne og alle som svinger innom denne nydelige tråden: God helg! 😁

Mvh Olav E
    God helg til deg også O E 😉👍

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    8.440
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    3

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    8.440
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    3
    Siden jeg var udsedvanlig tidlig oppe i dag, noe jeg ikke har gjort frivillig på mange år, fikk jeg bivånet en vakker himmel rett før soloppgang fra førersetet. (Det var kartleseren som tok bildet tror jeg 😂) Det var visst flott solnedgang i ettermiddag også, men da var jeg opptatt med andre ting.

IMG_1560.jpeg

ERIKD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Antall liker
    709
    Sted
    Longnose

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    8.440
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    3
    Good mouning! 😁

IMG_1565.jpeg

Høsten byr ofte på flotte himler rett før soloppgang og i dag var det intet unntak. Fin runde med Veslekompis som turfølge, der vi møtte både hunder og katter. Han er ganske så flink med begge, men store mørke hunder liker han ikke. I dag blir det å rydde og sortere litt i Tesalongen. Ha en glad søndag! 😊

IMG_1571.jpeg

Ben Tankard - Smooth Sunday

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    8.440
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    3
    Hadde man hatt vett og beholdt dette..... I hvertfall noe av det. Jeg nevner i fleng, Sonus Faber Extrema, Technics SL-10 m EPC 310mkII, Technics SL-15 med EPS 205 mk IV, Nakamichi ZX-7, Nakamichi RX 505, Nakamichi RX 202 og hele TO stk Nakamichi Dragon! +++

Jeg blir nesten dårlig av å se dette 🤩🙄😵

IMG_1584.jpeg

Sist redigert:

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    8.440
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    3
    Hei i mandagen!

I dag kom både remmer og føtter til Tandberg TCD 320, så da blir det montering forhåpentligvis i løpet av uken. Føttene (de sorte øverst) er forøvrig 3D printet av en kar i Innlandet og kjøpt via Finn
    . De ser solide ut. Ha en bra dag!
    IMG_1593.jpeg

Boney James - Kicks

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    8.440
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    3
    Fisketirsdag? 😵

Hå nei, tirsdag greit, fisk nei! 😂

Ekte kabler fra AliX er i bestilling, StereoFil har endelig meldt om pakke på vei, men fra PlateKompaniet er tausheten total. Sistnevnte har en egen evne til å plutselig levere uten forvarsling av noe som helst slag og leveransen betjenes av HeltHjem, men helt uten sporing. Very pussy! 🙀
    Så da er det bare å vente, vente og vente på pakker!

Ønsker alle en fiskefri dag 😊

Kayla Waters - Lush

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    8.440
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    3
    God morgen i midtuken!

I går brukte jeg litt tid på Tandberg kassettspilleren og fant ut at den fungerer tilfredstillende foreløpig. Det betyr at jeg nok må skuffe de som har holdt pusten for å bivåne et rembytte. Jeg beklager dette, men nå har jeg i hvertfall reserveremmer klare om det skulle bli behov.
    Ønsker alle en hyggelig dag! 😉👍

Jay Soto - Daydreaming

Sist redigert:

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    66.937
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Hadde man hatt vett og beholdt dette..... I hvertfall noe av det. Jeg nevner i fleng, Sonus Faber Extrema, Technics SL-10 m EPC 310mkII, Technics SL-15 med EPS 205 mk IV, Nakamichi ZX-7, Nakamichi RX 505, Nakamichi RX 202 og hele TO stk Nakamichi Dragon! +++

Jeg blir nesten dårlig av å se dette 🤩🙄😵

Vis vedlegget 1152338
    Kjenner meg igjen der😢

• Liker
    Reaksjoner: TTs

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    8.440
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    3
    Hei og ha det!

I dag kom dette på døren. En "gjennomsiktig Fiio "walkman" og et MFSL LP album i begrenset opplag på 6000 eksemplarer. Utgivelsen i 1979 var nok starten på min retning innen musikkens verden. Jeg har desverre ikke platespiller som rettferdigjør å avspille denne, så sansynligheten for at den blir i plasten er derfor stor.
    Fiioen kjøpte jeg mest for "kjekt å ha", da jeg allerede har flere jeg kan benytte til kassettavspilling.
    IMG_1635.jpeg
    IMG_1636.jpeg

Nå tar jeg meg en "time out" herfra på ubestemt tid, så:

"Ha det så lenge!"

IMG_1640.gif

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    8.440
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    3
    God fredag og helg!

Innom en tur for å sjekke PM. Jeg kan jo nevne at min ene spiller ble ferdig hos RE Elektro og i stedet for å ta sjansen på at den skulle bli ødelagt i postgangen, satte jeg meg likesågodt i bilen mandag og kjørte til Furnes for å hente den i det flotte høstværet. Nå spiller den sine vakreste toner igjen og endelig er det mulig å gjøre opptak. Bilde av første test etter service

IMG_1695.jpeg

Jeg har ikke lidd noen nød, da jeg har en maken, men de hører til i hvert sitt anlegg. Her er forresten begge foreviget sammen ☺

IMG_1696.jpeg

Det har blitt ca 100 stk kassetter på innkommende siden sist, både ferdiginnspilte og meget sjeldne uåpnede opptakskassetter.
    Jeg har dessuten fått solgt litt smått som jeg hadde som mål, men det er mer som skal ut, så jeg er i hverfall i gang.
    I morgen har jeg planer om å være litt sosial, så da er tanken å ta en Skitur.
    Det er fredag, Halloween og helg, så her blir det minimalt med belysning fram til kl 21 i kveld.
    Ha en god helg om du kikker innom tråden 😉👍

🎃Passende "Halloweenmusikk"🎃

Sist redigert:

Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    7.104
    Torget vurderinger
    1
    Ha en strålende fin helg @TTs , kjekt at du ser innom. :D

• Love

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    74.182
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    God helg TT.
    Flinke på ReElektro. Jeg er ikke hjemme om dagen,
    men neste gang du er på mine kanter må du si fra!
    En kopp kaffe og hilse på bikkja.🙂

• Love

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    8.440
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    3
    Må si at jeg er MEGET godt fornøyd med service og oppfølging av RE Elektro. Raske, bra med oppdateringer underveis og ikke minst seriøse. Mulig det kunne blitt noe billigere et annet sted, men her var følelsen av trygghet og seriøsitet det avgjørende. Kan anbefale dem på det aller varmeste! 😉👍

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn