TTs tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    6.716
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    God lørdag!

I går kveld var jeg litt uheldig, tråkket skikkelig over og har fått tilbake smertene i foten. Da er det jo en trøst at jeg har et ben til 😁 Uansett ikke særlig godt og det går utover lufteturene med Veslekompis. Det er desverre siste dagen han er her og vi har virkelig hatt det trivelig, både i sol og regn. 😎☔

En herlig liten kar!

IMG_1122.jpeg

Nå blir å ta tiden til hjelp og ikke gå så mye, så blir det nok bra etterhvert. Ønsker alle som kikker innom en fortsatt fin lørdag og helg! 😉👍

En av låtene som har gått her i ettermiddagen, er denne fra Andy Snitzer - Higher

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    6.716
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Søndag uten solen...

Det blir litt sånn "dagen derpå" uten hund i huset lenger. Han ble levert i natt etter en promillekontroll på E18. Det er faktisk første gang siden jeg fikk "lappen" i 1981 at jeg har blåst! Det viser vel med tydelighet at det burde vært hyppigere kontroller av denslags. Forøvrig var det selvfølgelig ikke utslag på breathalyzeren, noe annet skulle tatt seg ut. Man er da oppvokst i et delvis møblert hjem. Det "blåser" i Tesalongen i dag også, da jeg fant ut at jeg skulle høre på George Bensons eminente album "Breezin'". Jeg spiller altfor lite LP, men nå skjer det altså! 😁
    Ønsker alle en fortreffelig søndag! 😁👍

IMG_1152.jpeg

en smakebit fra albumet: "six to four"

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    6.716
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Litt tur

Jeg fant ut at jeg hadde lyst på en liten rundtur i dag. Målet var Retro Vinyl i Skjeberg, men før jeg kom dit, så var jeg innom flere steder.
    Først gamle Hagenskolen i Hobøl, men der var det ikke stort å se eller finne, så ingen bilder derfra. Videre gikk turen til den tidligere Ludvig Karlsens høyborg, nemlig Evangeliesenteret og deres Varna bruktbutikk. Her er det folk som tidligere har vært på "skråplanet" som får hjelp til å få orden på livet igjen og da også med Guds hjelp. Et flott tiltak for de som sliter. Jeg så ikke noe til Ham, men et bilde hang da der, som også var til salgs

IMG_1175.jpeg

For oss som har levet en stund, husker sikkert skoleplakatene som "frøken" hang opp foran tavlen på skolen. Da gjerne med dyr, fisk eller vekster som motiv. Her er en jeg ikke husker, men kanskje ikke så rart da den var laget i 1914 😁

IMG_1174.jpeg

Eldre Disneysaker er ofte ettertraktet, men kanskje ikke denne, da den var ganske så sliten

IMG_1160.jpeg

IMG_1161.jpeg

Hver gang jeg har vært innom, så har det alltid bare vært et stk Dali 104, men nå var det faktisk to! Slitne de også, men alt kan sikkert fikses om man har pågangsmot

IMG_1170.jpeg

De har mye DVD filmer, CD og kassetter der, men kassettene er gjerne med kristent budskap. Svolvelpredikanter på kassett var det også og dette er vel den største av dem? 😇

IMG_1171.jpeg

Jo da, HUN var også der 🤣

IMG_1166.jpeg

På 90 tallet var den kulørte hifipresse over seg av entusiasme ang NXT panelhøyttalere og det var lizzom ikke grenser for bruksområder der de kunne benyttes, men som i dag sees på som en gedigen flopp.

IMG_1167.jpeg

IMG_1168.jpeg

Veggur med bare en viser er sikkert kjekt å ha 🙃

IMG_1163.jpeg

skeiv?

IMG_1165.jpeg

Snart er det på an igjen og julemarsipanen er bare uker unna nå 😞

IMG_1164.jpeg

De hadde ikke trua på Man U dengang heller ( @Dolbytor )
    IMG_1173.jpeg

Så gikk ferden videre

IMG_1176.jpeg

Allerede før jeg hadde kommet inn, ble jeg møtt av musikk fra Pink Floyd og DSOTM på høyt volum. Innehaveren hoppet høyt i stolen da jeg sa "Hei!" 🤣 Han var nok i år 1973 og blendet av det flotte lyset fra prismet 😊. Vel, butikken var ikke særlig stor, men veldig ren,ryddig og oversiktlig. I vinduskarmen stod det to kassettkaruseller som ikke var prissatt, så jeg spurte om prisforlangende. Det virket ikke som om innehaveren var særlig lysten på å selge dem, så jeg lot de stå. Prisene på kassetter var nok prissatt med Discogs som rettesnor. I min verden blir det som å selge hifi i Norge til ebaypriser.

IMG_1189.png

Jeg tok motet til meg og kjøpte en Roxy Music til kr 100,-, samt en norsk konsertplakat for kr 300,- Konsertplakaten skal jeg komme tilbake til når jeg har fått sen i "rass og glamme", så ingen bilder av den foreløpig. 😉 Det må nevnes at de flytter ca 300 meter i oktober og her er den nye adressen

IMG_1187.jpeg

IMG_1188.jpeg

Jeg takket for titten og satte så kursen mot Sarpsborg, men der var det mandagsstengt. Så videre til Rakkestad og det tok jeg til Høggre (som det er så populært å si i disse tider)🙃
    Jeg stoppet ca midt i mellom Rakk'sta og Halden, nærmere bestemt Degernes, som har en stor bruktbutikk. Har vært der mange ganger, men nå er det minst to år siden sist. Her er fra "musikkrommet"

IMG_1179.jpeg

IMG_1180.jpeg

Der fant jeg et lite vegghengt vitrineskap, en kassettkoffert og noen flere kassetter. Vitrineskapet skal opp i Tesalongen og det skal jeg også komme tilbake til senere.

Den største som Bergen har fostret🤣🤣🤣

IMG_1182.jpeg

ingen av disse var gyldne @parafinoksen 2.0 😁

IMG_1178.jpeg

Her var det vissomsord for kr 250,-

IMG_1183.jpeg

Her er noe av det som ble kjøpt i dag

IMG_1185.jpeg

IMG_1186.jpeg

Ha en fortsatt flott mandag og takk for turen! 😉👍

Sist redigert:

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    6.716
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Moro å følge turene dine 😃. Fantastisk hvor mange bruktbutikker du klarer å snuse opp! 😁
    Nå går det nesten på autopilot, da jeg vet hvor alle i distriktet er. Det har faktisk dukket opp tre nye i det senere, en i Skjønhaug (Trøgstad) og to i Mysen (Eidsberg) som jeg ikke har vært i! Gjenbruk er i vinden som aldri før, men det er klær, noe møbler og kjøkkenting som er mest populært. 😉👍

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn