Litt tur
Jeg fant ut at jeg hadde lyst på en liten rundtur i dag. Målet var Retro Vinyl i Skjeberg, men før jeg kom dit, så var jeg innom flere steder.
Først gamle Hagenskolen i Hobøl, men der var det ikke stort å se eller finne, så ingen bilder derfra. Videre gikk turen til den tidligere Ludvig Karlsens høyborg, nemlig Evangeliesenteret og deres Varna bruktbutikk. Her er det folk som tidligere har vært på "skråplanet" som får hjelp til å få orden på livet igjen og da også med Guds hjelp. Et flott tiltak for de som sliter. Jeg så ikke noe til Ham, men et bilde hang da der, som også var til salgs
For oss som har levet en stund, husker sikkert skoleplakatene som "frøken" hang opp foran tavlen på skolen. Da gjerne med dyr, fisk eller vekster som motiv. Her er en jeg ikke husker, men kanskje ikke så rart da den var laget i 1914
Eldre Disneysaker er ofte ettertraktet, men kanskje ikke denne, da den var ganske så sliten
Hver gang jeg har vært innom, så har det alltid bare vært et stk Dali 104, men nå var det faktisk to! Slitne de også, men alt kan sikkert fikses om man har pågangsmot
De har mye DVD filmer, CD og kassetter der, men kassettene er gjerne med kristent budskap. Svolvelpredikanter på kassett var det også og dette er vel den største av dem?
Jo da, HUN var også der
På 90 tallet var den kulørte hifipresse over seg av entusiasme ang NXT panelhøyttalere og det var lizzom ikke grenser for bruksområder der de kunne benyttes, men som i dag sees på som en gedigen flopp.
Veggur med bare en viser er sikkert kjekt å ha
skeiv?
Snart er det på an igjen og julemarsipanen er bare uker unna nå
De hadde ikke trua på Man U dengang heller (
@Dolbytor )
Så gikk ferden videre
Allerede før jeg hadde kommet inn, ble jeg møtt av musikk fra Pink Floyd og DSOTM på høyt volum. Innehaveren hoppet høyt i stolen da jeg sa "Hei!"

Han var nok i år 1973 og blendet av det flotte lyset fra prismet

. Vel, butikken var ikke særlig stor, men veldig ren,ryddig og oversiktlig. I vinduskarmen stod det to kassettkaruseller som ikke var prissatt, så jeg spurte om prisforlangende. Det virket ikke som om innehaveren var særlig lysten på å selge dem, så jeg lot de stå. Prisene på kassetter var nok prissatt med Discogs som rettesnor. I min verden blir det som å selge hifi i Norge til ebaypriser.
Jeg tok motet til meg og kjøpte en Roxy Music til kr 100,-, samt en norsk konsertplakat for kr 300,- Konsertplakaten skal jeg komme tilbake til når jeg har fått sen i "rass og glamme", så ingen bilder av den foreløpig.

Det må nevnes at de flytter ca 300 meter i oktober og her er den nye adressen
Jeg takket for titten og satte så kursen mot Sarpsborg, men der var det mandagsstengt. Så videre til Rakkestad og det tok jeg til Høggre (som det er så populært å si i disse tider)

Jeg stoppet ca midt i mellom Rakk'sta og Halden, nærmere bestemt Degernes, som har en stor bruktbutikk. Har vært der mange ganger, men nå er det minst to år siden sist. Her er fra "musikkrommet"
Der fant jeg et lite vegghengt vitrineskap, en kassettkoffert og noen flere kassetter. Vitrineskapet skal opp i Tesalongen og det skal jeg også komme tilbake til senere.
Den største som Bergen har fostret

ingen av disse var gyldne
@parafinoksen 2.0
Her var det vissomsord for kr 250,-
Her er noe av det som ble kjøpt i dag
Ha en fortsatt flott mandag og takk for turen!