træff?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    takk for besøket, gutter!
    en fantastisk hyggelig gjeng, med god peiling både på musikk og musikkavspillingsutstyr.

    roer meg ned med dvoraks's the new world og drikker resten av rødvinen nå, før det bærer til køys.
    bra kveld!
     

    Lille_Adam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2007
    Innlegg
    1.686
    Antall liker
    14
    Vel hjemme, courtesy of JanR, på tross av tett snøvær og glatt føre.

    Mange takk til joaquin for et hyggelig treff og mitt første måte med Avantgarde horn. De var sånn ca. like imponerende å høre på som å se på og vel verdt en mye lengre tur enn den som måtte til. Heldigvis klarte jeg også å legge bånd på meg i møte med den kjente balalaika-hateren Impulse, slik at kvelden forløp uten større forstyrrelse for resten av gjengen. God musikk, glitrende lyd, kjekke folk, chicken wings, cola og røyk både ute og inne - helt enkelt alt hva hjertet begjærte.

    Håper å se igjen de enkelte her nede før eller siden.

    Salaam,

    Lille Adam
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    En kjempehyggelig kveld :)
    Mye bra musikk,mat/drikke,hyggelige mennesker.
    Morro å få lånt ørene til Duo og EAR,rent så man fikk tårer i øynene på ett par av låtene som ble spilt :D
    Takk igjen Le og til dere andre,det her må gjentas i enn eller annen form utover.

    /jan"trøtt i trynet"olsen
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe, jaggu er dere ikke online hele gjengen...
    godt, godt, det betyr jo at ingen kjørte i grøfta på veien hjem. ;D
    natta, fokens! nå kaller køya.
     

    Drake-Audio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2006
    Innlegg
    201
    Antall liker
    5
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    1
    Må takke Joaquin igjen for en koselig kveld!

    Lyden i Avantgarde er like herlig som de ser ut til.

    NYDELIGE å se på og helt fantastisk lyd!
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Tusen takk, Joaquin. Dette ble en helt usedvanlig hyggelig kveld. Det var utsøkt lyd, glimrende vin, bøtter og spann med engasjement og kunnskap og masse musikk jeg ble veldig nysgjerrig på. Og ikke minst en fantastisk hyggelig gjeng med karer som jeg virkelig ser fram til å se igjen. Neste gang blir det træff i Selvaagstova på Haslum!

    En ekstra stjerne i boka til verten for masser av kunnskap og evne og vilje til å øse av den, tilbakelente og befriende udogmatiske holdninger til denne hobbyen, nydelig "kontorvin", utmerkede pølser og en glitrende oppvisning i lydpreferanser, musikksmak og gjestfrihet.

    Takk for meg! Jeg gleder meg til neste runde.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    yupp, dere var en meget bra forsamling å ha i stua, folkens.
    gode dj'er, masse INTERESSANT skravling, lite kresne på mat og bevertning - rett og slett en veldig bra gjeng.
    med fin spredning av alder, musikkpreferanser og erfaring med hi-fi.

    jeg har fått masse musikktips etter dette træffet, og har derfor gått solid "i pluss", imho.
    selv om jeg måtte bruke en liten time idag på å lufte og vaske for å få vekk den hersens røykelukta. ;D
    men, ps!, det var min egen skyld, dere fulgte tross alt bare vertens eksempel. :)

    det var også artig å ha et par "førstereisgutter" på besøk, altså folk som fikk sine første opplevelser med rør og hønn.
    om de ikke ble hjernevasket etter at vekkelsespredikantene impulse og joaquin dro igang lange foredrag om "low wattage, high sensitivity", så skjønte de iallfall hvorfor vi er hjernvasket. ;D
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Høres jammen ut som dere har hatt en hyggelig kveld!
    Slike sammenkomster er alltid morsomme.
    Nå håper jeg bare at noen av dere husket å ta bilder? ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    joaquin skrev:
    det var også artig å ha et par "førstereisgutter" på besøk, altså folk som fikk sine første opplevelser med rør og hønn.
    om de ikke ble hjernevasket etter at vekkelsespredikantene impulse og joaquin dro igang lange foredrag om "low wattage, high sensitivity", så skjønte de iallfall hvorfor vi er hjernvasket. ;D
    ;D ;D 8)

    /jan
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

    omtrent sånn hørtes det ut da dj impulse snakket mellom skivene han puttet i cd-spilleren. ;D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    ;D ;D ;D ;D ;D ;D

    Omtrent! We have to spread the word, brother.....
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    predikant impulse: sannelig sier jeg deg - du har helt rett!
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    En offergave til verten ligger klar her ute i provinsen. Tolv nybrente plater med musikk inneholdende mye magi. Hovedsaklig akustisk. Velbekomme.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    impulse skrev:
    En offergave til verten ligger klar her ute i provinsen. Tolv nybrente plater med musikk inneholdende mye magi. Hovedsaklig akustisk. Velbekomme.
    knall! takker.
    først får du leke deg noen uker med e88cc gold pins, så stikker jeg ut og henter både dem og cd'ene, pluss sjekke hvordan du har stelt med h2'ene siden du adopterte dem. :)
     

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    Hei og tusen takk for en veldig bra musikkveld, Joaquin og alle dere andre. En svært trivelig gjeng som jeg ser frem til å møte igjen. Som debutant i lauget var det spesielt hyggelig å bli tatt godt imot og få gode svar på alle mine rookie-spørsmål om rør&horn-universet. Som verten fikk jeg også en haug med gode kilder til ny (dvs. for meg) og spennende musikk; og slikt setter man STOR pris på!

    Impulse: Hva het den storband-platen igjen? Er litt glemsk, selv om jeg var på Colakjøret...
    _Jan_: Har du en link til den master-nettsiden?
    JanR: Om du er interessert i å låne e.l. har jeg det meste av Porcupine Tree, og jeg misjonerer GJERNE for disse gutta 8)
    Alle: Jeg fikk mye tilbakemelding på en av låtene jeg spilte. Dette var bandet Sine Star Project, denne gang førstesporet fra platen Blue Born Earth Boy.

    So long, fellas.

    Mvh Kaptein Ufattelig
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Holmli-End @ Joaquin

    Dette var rett å slett en fantastisk aften.!
    Masse musikk som jeg ikke har hørt før, helt klart at de DJ'ene har en jobb å gjøre, DELE MED OSS ANDRE.!!! ;D
    Slenge ut bilder og linker på alle skivene, jeg tror det blir høstet en større bunke med plater her i huset hvertfall ;)

    En liten presentasjon av de som var tilstede:

    Joaquin
    Verten som også kaller seg selv for bytte-kongen, den tittelen er det nok ingen som kan ta fra han.! ;D har så mye kompetanse og øste villig fra seg, det nærmest rant ut av han :D
    Virkelig hyggelig å møte Joaquin igjen, jeg tar mer enn gjerne turen den veien igjen ;)
    Verten var også den eneste med høvelig kamera, så alle bildene har verten tatt..
    PS: eneste bilde som ble tatt av Joaquin og det med en dårlig mobil (engasjert som han er så klarte han ikke å stå rolig heller) :-[



    impulse
    Predikanten øste ut av sin viten om det meste, jeg ble mektig imponert over de kunnskapene han besitter, som vanlig.!
    Tar av meg hatten og takker for alt han øser ut av seg.!
    Musikken som vår gode venn serverte, den var av ypperste klasse.!



    Lille_Adam
    Meget hyggelig å møte Lille_Adam, som forøvrig ikke heter Adam.! 8)
    Han har en tråd der han får gode skussmål for sitt oppsett, håper jeg får en anledning til å besøke han en gang og høre hva han triller frem av go'lyd i heimen.?



    _Jan_
    Var vel en liten outsider i forhold til oss andre, men jeg tror ikke han ble noe mindre imponert over det han hørte av den grunn.? :D
    Moro å høre litt om hans oppsett, tanker og refleksjoner, her er det litt mer data-teknologi som gjelder, men rør er det hvertfall i heimen hans 8)



    KapteinUfattelig
    Her har vi en aspirant som vi må ta godt vare på.!
    Han har klart å klore til seg noe snadder, her har han noe å bygge videre på.! Ønsker han til lykke på veien (selv om jeg er aldri så misunnelig på det du har fått i hus ;))..



    JanR
    En gammal ringrev som får med seg det meste som er gøy innen horn/rør :D
    Er vel snart ikke den rør eller horn-konstruksjon som han ikke har brynet sine ører på.?
    Ser rus-lykkelig ut på det bilde der, men han var sjåfør og rørte ikke en dråpe med edle varer, det er rett å slett slik man ser ut når musikken svinger som den gjorde hos Joaquin :eek:



    Drake_Audio
    Han har nå gode horn i heimen, men rør er det lite av, så her har vi en jobb foran oss gutter.! ;)
    Se bare hvor "lost" han ser ut etter noen timer med realt rør og horn-oppsett ;D
    Han har heller ikke smakt en dråpe med edle varer.!
    Dette er en lokal kjenning som satt på med undertegnede, han satt med et smil hele veien hjem som jeg ikke har sett maken til, jeg tror han likte det han hørte her.? ;D



    Rotekroken
    Høller seg litt i bakgrunn og passer på platene til verten her 8)
    Forrige gang jeg var hos Joaquin så ville jeg høre hva jeg hadde å stille opp med selv, det var en real nedtur å komma fra "virkeligheten" som jeg hørte hos Joaquin, ned til mikro-anlegget mitt.!
    Jeg har fått meg en ny referanse som jeg jobber mot.!



    Tusen takk for alt, alle sammen.!
    Håper virkelig vi kan gjenta dette om ikke så alt for lenge.!
     

    Vedlegg

    Lille_Adam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2007
    Innlegg
    1.686
    Antall liker
    14
    Din mobil har bedre kamera enn min, eller så har du mindre gammelmannsskjelv i henda. :-[

    Du er hjertelig velkommen her nede når som helst det måtte passe, sammen med alle de andre.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe, du har iallfall prioritert rett når det gjelder hvor kamerafokus skal ligge, kroken.
    trynet mitt er ikke viktig, det er langt viktigere å få frem hønna! ;D

    ps1! sleng ut resten av bildene også, selv om jeg knipset med et bedritent digitalkamera.
    morro med bilder, serru.

    ps2! janr har uten tvil den sløyeste og kuleste stilen av samtlige i dette laget. ;D

    ps3! kapteinufattelig vant "ligner mest på en ung john travolta"-konkurransen.
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Holmli-End Komponenter


    Skal prøve å presentere komponentene så godt jeg kan her..
    Noe er nok ikke helt i vater her, men dere får bare rette på meg ettersom feilene dukker opp ;D

    Thor Audio TA-1000 pre:
    Her kan jeg dessverre ikke komme med noen utfyllende opplysninger, men at jeg har stor tro på at den pre er av ypperste klasse, både visuelt og lydmessig.!
    Dette er det nye hjertebarnet som, Joaquin, har fått i hus og som han skal bygge videre på, jeg ønsker han hell og lykke på veien, men jeg vet at han kommer til å få full klaff med denne ;)
    PS: bare å ringe når effekt står å spiller sammen med pre ;)



    Komponenter:
    Øverst til venstre ser vi den berømte Thor Audio TA-1000 pre..
    Øverst helt til høyre ser vi psu til Thor Audio TA-1000..
    Mellom Thor Audio komponentene har han satt noe som heter Gain Clone, snakk om å banne i kjærka her.!!! ;D
    Men den spilte rett å slett ikke værst, sett i forhold til pris så er den en killer på ytelse i form av musikk.!!
    Vi måtte starte med Gain Clone siden undertegnede leverte tilbake V20 i iskald tilstand..
    Nede til venstre har vi den nyeste skapningen som vår gode venn har fått i hus, det er en Audio Research CD-2 som har høstet ekstremt med lovord i hele verdens Hi-Fi presse, det er slettes ikke uten grunn.!
    Så nede til høyre har vi en sjeldenhet av en perle, rent musikalsk sett.!
    EAR Yoshino sin etter hvert berømte V20 som takket være vår gode venn, har fått en god del tilhengere her i kalde nord, jeg tilhører absolutt en av de som ser på V20 som en av de beste integrerte ampene som finnes til en "høvelig" pris..
    Takk for at jeg har fått låne den en laaaang uke, det satte jeg umåtelig stor pris på.!
    Aldri før har jeg hatt musikken så tilstedeværende som med V20.!



    EAR Yoshino V20:
    Må nesten ha med litt mer om denne ampen her :D
    Den er bestykket med intet mindre enn 10 stk ECC83 som effekt, og det er pr side.!
    I tillegg så er det 3 stk ECC83 og 2 stk ECC82 som signal rør, og det er pr side det også.!
    Så her snakker vi altså om 26 stk ECC83 og 4 stk ECC82 på en og samma amp :D
    At dette låter vakkert, har alle de musikalske egenskapene som rør skal ha, triller frem musikken på en magisk og dynamisk måte, det hersker det absolutt ingen tvil om.!
    Mener å huske at vår gode venn koblet oppsettet slik at "sounden" fra V20 fulgte hele veien, men effekten fra DUO ble brukt på subbene.?
    Dette kan evt vår gode venn fortelle litt mer om..



    Nesten sweetspot:
    Her ser vi nakkene til, impulse og Lille_Adam..
    Man trenger absolutt ikke å sitte i sweetspot, noe som sjokkerte meg litt.!
    DUO hadde ikke samma avstand til sweetspot, de var ikke vinklet etter alle kunstens regler, men fy å detta leverte musikk i bøtter å spann.! :eek:
    TV'n til, Joaquin er heller ingen smågutt, men mikroskopisk blir den i forhold til hønna ;D



    HØNN.!!!!:
    Dette har vår vert tatt dagen derpå, det ser like helt ut fremdeles, selv om jeg følte at vi spilte litt over de fornuftige grensene til tider ;D
    Hønn har en helt magisk måte å trille frem musikken på, det hersker liten tvil i mine ører at dette er veien å gå, om du skal ha musikken presentert på en ekte måte.!
    Du er rett å slett tilstede der opptaket ble gjort, du har rett å slett musikerene på besøk hjemme hos deg selv.!
    Realistisk lydtrykk er ingen problem, selv med en "liten" integrert rør amp på stakkars 20 watt.!
    What the fuck is watt.? ;D



    Åssen låter så dette.?
    Vi duskuterte litt ute på altanen til vår gode venn når han ikke var til stede, men ikke pokker om noen av oss klarte og sette fingren på noe, det låter rett å slett musikk slik det skal låte, sett fra røykerens side..
    Så selvfølgelig vårt snitt til å "baksnakke" verten der ute, men det var bare lovord og høste fra alle parter, uansett hvem tilhengerskare de hørte til..
    Så jeg kan ikke si annet enn:
    HØR DETTE SELV.!
     

    Vedlegg

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Så ut til å være en vellykket kveld. Horna så bra ut i stua di Joaquin!
    Takk for bilder Rotekroken :)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    takk for at du lager en flott bildetråd ut ifra det skrale materialet du har fått til disposisjon, kroken.

    hagto: takk for det, det er jo et mareritt å velge farge når du skal ha avantgarde i hus.
    landet til slutt på mercedes silver lake metallic, som frøkna synes passer ålreit til den nakne stua vår.

    igår spilte vi med cd2 rett i v20 og deretter til duo.
    populært sagt, så tar da duo-bassene lydsignaturen (en ørliten mengde strøm) fra v20, men drives av de interne sub-forsterkerne.

    jeg går liksom aldri lei av den lille perlen som heter ear yoshino v20.
    men etter at hi-fi-galskap har drevet en thor audio ta-1000 mk2 i hendene på meg, har jeg to valg: selge v20 eller få den omwiret (og gain-dempet) til et rent effekttrinn.
    har virkelig lyst til å beholde thor-preen og bygge videre rundt denne.

    et nytt træff når jeg har fått fikset et effekttrinn til ta-1000 står allerede på plaketen! satser på utpå vårparten/tidlig sommer.

    men først er det vel et system i haslum som kaller... ;D
    og ikke minst et par sorte monoblokker og slemme hjørnehønns i sandefjord...
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut til å ha vært en fin skjærtorsdag. Gøy med bilder.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    joaquin: lekre horna ble da, har ventet på bilder en stund nå :) Størrelsen på Thor overasker meg alltid når jeg ser den i sammenheng med annet fordi på enkelte bilder virker den til og være en liten rund pen ting men den er jammen stor og flott. Husk og gi lyd når du bestemmer deg for og beholde V20 som integrert. ;D

    Gøy med bilder og det ser ut som dere fikk både bryte brød og dele vin, men forhåpentligvis ingen siste måltid dette? 8);D

    Nuff said, jeg misunner sjelden dere storbygutter(slasker?) men dette skulle jeg gjerne vært med på :)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Vermin skrev:
    joaquin: lekre horna ble da, har ventet på bilder en stund nå :) Størrelsen på Thor overasker meg alltid når jeg ser den i sammenheng med annet fordi på enkelte bilder virker den til og være en liten rund pen ting men den er jammen stor og flott. Husk og gi lyd når du bestemmer deg for og beholde V20 som integrert. ;D

    Gøy med bilder og det ser ut som dere fikk både bryte brød og dele vin, men forhåpentligvis ingen siste måltid dette? 8);D

    Nuff said, jeg misunner sjelden dere storbygutter(slasker?) men dette skulle jeg gjerne vært med på :)
    you'll be the first to know, men tror nok jeg kommer til å sende v20 ut av døra nok en gang - om ikke annet, så for forandringens skyld. ;)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Siden det er mye snakk om musikken vi spilte i går; her er i alle fall skivene jeg brukte:

    Angela Hewitt: Bach Keyboard Concertos vol 1 & 2 (Hyperion)
    Mozarts klarinettkonsert, Mathias Frøst (BIS)
    Harry Connick Jr: Blue light, Red light (Der har du storbandskiva, Kaptein U !) (CBS)
    Esbjørn Svensson Trio: When everyone has gone (Dragon)
    Håvard Gimse : Haydn, Mozart, Beethoven (Naim)

    Takker nok engang for et strålende treff! Og jaggu fikk ikke kroken tatt bilder også.....
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Slike tråder skulle vi hatt mer av her på HFS :)
    Fine bilder av de forskjellige deltakerene, men hva har skjedd med bilde til Joaquin. Sladdet etter påtrykk fra bytte kongen kanskje ;D
    En ting er i alle fall sikkert, dette treffet hadde vært sårdeles lærerikt og interessant å oppleve.

    Lf
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Vermin skrev:
    Nuff said, jeg misunner sjelden dere storbygutter(slasker?) men dette skulle jeg gjerne vært med på :)
    Storby slasker.??
    Nesten halvparten bor i utkantstrøkene av Oslo og resten bor midt ute i ødemarka, nesten hvertfall
    Vil bare ikke at dere skal få en "vrangforestilling" av oss her, alle virker som temmelig jordnære guttær som heller kjører en sur gammal Toyota, en skramlete VW eller noe Italiensk makkverk for å kunne nyte de musikalske gledene i steden ;)
    Prioritering guttær, pri_o_ri_te_ring ;D

    PS: Rogaland er planen ;)
     

    Vedlegg

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    impulse skrev:
    Siden det er mye snakk om musikken vi spilte i går; her er i alle fall skivene jeg brukte:

    Angela Hewitt: Bach Keyboard Concertos vol 1 & 2 (Hyperion)
    Mozarts klarinettkonsert, Mathias Frøst (BIS)
    Harry Connick Jr: Blue light, Red light (Der har du storbandskiva, Kaptein U !) (CBS)
    Esbjørn Svensson Trio: When everyone has gone (Dragon)
    Håvard Gimse : Haydn, Mozart, Beethoven (Naim)

    Takker nok engang for et strålende treff! Og jaggu fikk ikke kroken tatt bilder også.....
    Nåja, det var jo ikke jeg som tok bildene, bortsett fra det grusomme av verten som ble tatt med mobil..

    Se her ja, masse plater jeg skal ha i samlingen min hvertfall ;)
    Har litt sansen for Harry Connick Jr type musikk, Oscar Peterson, smooth jazz, easy listning type jazz, jazz som svinger og som får deg i godt humør, har du noen anbefalinger å komme med så sier ikke jeg nei takk ;)
    Slitsom og tung jazz er ikke helt min gate, men kanskje med tid og stunder.?

    Var det Esbjørn Svensson Trio som trøkka noe helt grisevilt.?
    Var en låt som nesten blåste håret av oss som satt der, maken til ukomprimert og usminket dynamikk er en sjeldenhet i min samling hvertfall..

    KapteinUfattelig;
    Er dette det bandet som du spilte.?
    Sine Star Project

    _Jan_:
    Du hadde en plate med masse rart på, der var det en master versjon som jeg satte stor pris på, hva var det.?

    Ærede vert, du hadde også masse musikk som det virkelig svingte av, sleng gjerne opp en liste med musikk som du spilte..
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Rotekroken skrev:
    Vermin skrev:
    Nuff said, jeg misunner sjelden dere storbygutter(slasker?) men dette skulle jeg gjerne vært med på :)
    Storby slasker.??
    Nesten halvparten bor i utkantstrøkene av Oslo og resten bor midt ute i ødemarka, nesten hvertfall
    Vil bare ikke at dere skal få en "vrangforestilling" av oss her, alle virker som temmelig jordnære guttær som heller kjører en sur gammal Toyota, en skramlete VW eller noe Italiensk makkverk for å kunne nyte de musikalske gledene i steden ;)
    Prioritering guttær, pri_o_ri_te_ring ;D

    PS: Rogaland er planen ;)

    Bare til inf. så er det flere av oss her som kjører "Italiensk makkverk" som du kaller det. Det ER mulig å ha hifi-dilla OG god smak ;D (Får legge til at min er en rimelig og helt vanlig bil men dog Italiensk med kjøreglede :D)
    mvh
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Ja, Kroken, det var Esbjørn Svensson Trio som trøkka så vanvittig. Rimelig ukomprimert og ryddig produksjon, kan du si. Plata hører definitivt til blant ESTs beste. I alle fall er det den som låter klart best. Det ryktes forøvrig at de tidlige platene snart kommer på vinyl! Bare synd den er nærmest umulig å få tak i på CD...men bevares, jeg brenner gjerne noen eksemplarer til laugsbrødrene.. ;)

    Hva biler angår har jeg stor respekt for elskere av italienske kjøretøy. Har hatt noen av dem selv, faktisk. Det er bare det at kombinasjonen klassisk italiensk kjøretøy OG hifi lett kan bli i dyreste laget. Så her i huset kjøres det svensk. Fra den ene svenske produsenten som lager biler for folk som elsker å kjøre bil. Den andre lager som kjent biler for dem som er livredde for å kjøre bil... :D
    Det var dagens OT. Ha en fantastisk påskedag, rør-og-horn-frender... ;)
    Returnerer med dato for træff her i Selvaagstova snart. Det blir ikke allverdens lenge til, kan jeg love. Men om det blir selvlaget italiensk pizza denne gangen, se det vites ikke...
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    kwil skrev:
    Rotekroken skrev:
    Vermin skrev:
    Nuff said, jeg misunner sjelden dere storbygutter(slasker?) men dette skulle jeg gjerne vært med på :)
    Storby slasker.??
    Nesten halvparten bor i utkantstrøkene av Oslo og resten bor midt ute i ødemarka, nesten hvertfall
    Vil bare ikke at dere skal få en "vrangforestilling" av oss her, alle virker som temmelig jordnære guttær som heller kjører en sur gammal Toyota, en skramlete VW eller noe Italiensk makkverk for å kunne nyte de musikalske gledene i steden ;)
    Prioritering guttær, pri_o_ri_te_ring ;D

    PS: Rogaland er planen ;)

    Bare til inf. så er det flere av oss her som kjører "Italiensk makkverk" som du kaller det. Det ER mulig å ha hifi-dilla OG god smak ;D (Får legge til at min er en rimelig og helt vanlig bil men dog Italiensk med kjøreglede :D)
    mvh
    Er jo akkurat det som var min påstand også, kwil.!
    Vi kjører heller Italiensk makkverk OG har en god Hi-Fi, enn å legge penga i andre gleder ;)
    Så du forsterket bare min påstand her ;D
    Men Italiensk bil har jeg aldri hatt æren av å kjøre, så jeg kan ikke si noe om gleden ved å kjøre italiensk makkverk, men de som jeg har snakket med som kjører Alfa er helt klar i talen sin, ikke pokker om de skal tilbake til kinamakk alà Japseblekk en gang til.! 8)
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Kanskje jeg skulle LESE innlegget før jeg komenterer :-X.

    (Kan kvitere på alfa-eie og kjøregleden :D)

    mvh.
     

    _Jan_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2005
    Innlegg
    267
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    2
    Takker joaquin for et strålende treff! Likte kjempe godt det jeg hørte av oppsettet hans! Spilte utrolig dynamiskt og åpent!

    Rotekorken:
    Tror det er Ryan Adams - Heartbreaker - MFSL (UDSACD 7002) albumet du sikter til. Det er veldig bra!


    Jeg kan alltid skaffe deg en kopi.. :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Morsom og flott tråd, rør og horn i ypperste klasse! :D
    Skulle ønske jeg var der! :)
     
    D

    Doffy

    Gjest
    Jesus Christ for noen høytalere! De må ha iallefall noe futt i seg. ;D Også alltid kjekt å se ansiktet til den som skjuler seg bak et brukernavn. 8)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Doffy skrev:
    Jesus Christ for noen høytalere! De må ha iallefall noe futt i seg. ;D Også alltid kjekt å se ansiktet til den som skjuler seg bak et brukernavn. 8)
    Vi er værre i det virkelige liv ;D
    Flotte ht's som spiller fantastisk,noe alle bør få lånt ørene til underveis i "hihi karrieren" :)

    /jan
     
    K

    Konrad_Johnsen

    Gjest
    Herlig gutter!!
    Moro å få være med på treff 8)

    Dette får vi bygge ut, masse treff med påfølgende bildetråder. :)

    R
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    ELEL6200 skrev:
    Slike tråder skulle vi hatt mer av her på HFS :)
    Fine bilder av de forskjellige deltakerene, men hva har skjedd med bilde til Joaquin. Sladdet etter påtrykk fra bytte kongen kanskje ;D
    En ting er i alle fall sikkert, dette treffet hadde vært sårdeles lærerikt og interessant å oppleve.

    Lf
    Det var rett å slett dynamikken fra DUO som gjorde at jeg ikke klarte å holde mobilen stødig, Joaquin kom ut av fokus og sto nesten å vibrerte bortover gulvet.! :eek:
    Tror det var Lille_Adam som med 20 i stil tok imot, Joaquin ;D

    Med så kunnskapsrike mennesker, så var dette en opplevelse av de sjeldne..
    Det er bare å ta av seg hatten for, Joaquin og impulse.!
    Jeg sier bare en ting: LYTT Å LÆR.!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Rotekroken skrev:
    Med så kunnskapsrike mennesker, så var dette en opplevelse av de sjeldne..
    Det er bare å ta av seg hatten for, Joaquin og impulse.!
    Jeg sier bare en ting: LYTT Å LÆR.!
    Er så enig som jeg kan få blitt.
    De 2 gutta kalles bare heretter for "misjonærene" ;)
    Utrolig koselig kveld.Hyggelige mennesker,flott tone,bra musikk og Le er en jævel på å varme pølser ;D

    /jan
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jan - jeg snuser på otl, så neste gang kan vi kanskje henge pølsegryta over forsterkerne i beste middelalderstil. ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn