Diverse Tråden for morgenfugler.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Ikke akkurat morgen, men jeg har altså vært i passe våken tilstand fra kl. 0700, og på jobb fra kl. 0800. Med SW kuling, sludd- og snøbyger, tiltalte det meg ikke med kjøring til indre strøk og skitur! snakka for øvrig med en kjenning som har hytte på Saltfjellet. Der blåste det storm... Passer bra med en dag på kontoret da.

J

J.J

Gjest
    Ja - har vel vært oppe en stund allerede ..siden halv 5 - så da er det vel på tide å vekke madammen ....??

NOT ;D

Men ser for meg fortsatt ro og kanskje en liten gåtur snart ...
    Frokost bør og inntas kjenner jeg ..

Ha en flott dag alle sammen - og goo påsk :p

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.165
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Det er tidlig nok å våkne 04.30..

Var på Harry handel i går. Smekkfull båt og masse trengsel. Da var det godtat jeg bare hadde fått 4 timer med søvn natten før.

corydoras

Medlem
    Ble medlem
    25.04.2010
    Antall liker
    0
    God morgen :)
    Har igrunn ikke lagt meg enda, sitter på siste timen på nattevakt og ser sola står opp og en ny dag begynner.

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    God morgen folkens! Nå har alle fire stått opp her... Kaffen er traktet, og frokosten er inntatt. Godt jeg var A-menneske før jeg fikk barn også! :)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.056
    Torget vurderinger
    1
    Riktignok en time senere, men her har man vært på beina siden 06.45 og kaffen er traktet, kvinnfolket jaget på beina og guttungen leker med traktor.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.569
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    1 time på motorsykkel venter. Kaffe og frokost inntatt. Sade på anlegget.

Men... det er bare meg....

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.056
    Torget vurderinger
    1
    Har ei venninne i Oslo som er på utkikk etter mann som kan brukes til familieoppbygging...

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.056
    Torget vurderinger
    1
    Opp med guttungen 05.30... håhåy...! tidlig kaffe da. ;)

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.623
    Torget vurderinger
    1
    Fjellpåske og svart kokekaffe. God Morgen, Norge!

Inductivius

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Antall liker
    82
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    12
    God morgen.
    Nylig våknet etter en god natt på hotell her i Praha :)
    Her er det sommer og alt blomstrer på trærne her :eek:
    23 grader i skyggen på dagen 8)
    Nå e det frokost.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Noen få timer på jobb så bærer det avgårde til Tynset, ser frem til råtten snø, store bekker, mye pils og konjakk, iblanda en dæsj badstu og et og annet lammelår.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.258
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    God morgen!
    Hjemmepåske i tkr Towers...Hos naboen hamres det allerede.

Har akkurat tatt avskjed med Mike_the_Mechanic som var invitert på middag hos oss i går. Han har sagt opp jobben og er på vei til Yukon. Han smelte ei dame på tjukken der i fjor, og skal flytte dit for å ta seg av henne og babyen....en eventyrlig historie!

Vi har nå en stående invitasjon til Whitehorse.

mvh

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.744
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Hjemmepåske er helt topp.

Årets tristeste dag ligger an til å bli årets fineste så langt :)
    Frokost på terassen, uten slåbrok på.

God morgen!

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.249
    Torget vurderinger
    2
    Flott vær her også. Men jeg har ikke planer om og sitte naken uten slåbrok på verandaen. ;D

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.744
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Svarttrosten har hormonsjokk og gauler som besatt, og det blir varmere for hver dag.
    Heldigvis finnes det plagg som er bedre egnet til sånne forhold enn slåbrok. :)
    God morgen igjen!

lakki_luke

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    En ny flott dag.Har vært ute og tatt den første koppen med kaffe.Om et par timer er vedkløyveren igang.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.056
    Torget vurderinger
    1
    I dag har man oppe litt seinere enn "normalt" men fortsatt tidlig. Kaffen satt som et skudd.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Våknet klokken 0700 :eek: planen var å være på kontoret klokken 1000. Hjelp!!! jeg er gammel

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.613
    Torget vurderinger
    0
    65finger skrev:
    Våknet klokken 0700 :eek: planen var å være på kontoret klokken 1000. Hjelp!!! jeg er gammel

Og det blir bare værre med årene som kommer ! ;D ;D

En god morgen til alle medlemmer ! :D

ØivindJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Antall liker
    0
    65finger skrev:
    Haha, gullkorn ;D

Ser folk i stilongs varme opp ute i dag. Virker litt tidlig det og, da "Råskinnet" starter klokka 1330.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.744
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    God morgen!

En nydelig dag igjen, kaffe på verandaen i bare shorts.
    Planer om å steike pannekaker til frokost til hele familien.
    Hvis de bare kunne stå opp før lunch.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.056
    Torget vurderinger
    1
    God morgen! Opp og hopp halv sju, på med kaffen og guttungen klar til innsats før sju 1. mai.

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    God morgen.

Skal ut på hardangerfjorden å fiske til floa er på topp,prøve på djupvannsfiske(3-400m)der det er størst sjangs for fisk med kvikksølv:)

Det blir i området seiagrunna,nært samlanes,der går det heilt ned til nesten 900m djupt,det har eg ikkje fireline til,heldigvis.

Strøkent vær.

Mvh.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.613
    Torget vurderinger
    0
    På arbeidernes dag er man selvsagt på jobb! ;)

Oppe tidlig for å få opp flagget !

Så en rask runde i dusjen i et frosøk på å vokne før man putret på jobb. Lite trafikk idag ?? :D

Nå er det pause og da må jo HFS sjekkes før man finner fram brødskivene.

Ha en fin 1 mai alle sammen. Og prøv å la være å klippe plena eller legge om til somerdekk akkurat i dag ! ;)

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Ikkje store fangsten etter 7timer fiske,2 små brosmer+ein fin lyr som blei brukt som agn.
    Og ein fin blekksprut som datt av ved ripa,med to-tre kjappe svømmetak forsvant den i dypet,pokker.

Skulle vert for 50år siden med samme fiskeutstyr,da hadde båten vert breddfull av fisk,trur eg:)

Mvh.

C

Cyber

Gjest
    God morgen!

Frokost inntatt for lengst i form av opptinte rundstykker, vinden blåser godt og temp er 12 grader allerede. Har litt kaffe i bunnen av koppen enda...

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    God morgen, ble vekket av kattemor som kom med sine små håpefulle og satte de igjen utenfor soverommsdøra i hylende tilstand. Stor stas og stormende jubel...

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.056
    Torget vurderinger
    1
    Opp og hopp før sju, unger må jo leke. Kaffen er allerede fortært. Håper det blir sol utover dagen.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har allerede vært oppe i over en time, noe som er uvanlig på en søndag. Men når jeg har pappahelg har det sine fordeler å være oppe før han våkner. Litt tid til sentralen, og å oppdatere seg på venners helgesysler på Facebook. Ingen frokost enda. Venter til arveprinsen finner det passende å stå opp. Det er nok hvert øyeblikk nå.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.613
    Torget vurderinger
    0
    Trøtt i morges og sto opp først for en halv time siden. :-\

Skulle jo ha stått opp før kloka 08:00 for å heise flagg ! Men bedre sent en aldri, håper jeg. ::)

Rundstkker i ovenen, kaffe på trakteren og et lite håp om at "Lille My" våkner slik at vi kan få en runde på skytebanen i formiddag. Mymlen d.e. "sover" ennå men er sterkt mistenkt for å dukke opp når rundstykkene er klare! :D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Spiralis skrev:
    Trøtt i morges og sto opp først for en halv time siden. :-\

Skulle jo ha stått opp før kloka 08:00 for å heise flagg ! Men bedre sent en aldri, håper jeg. ::)

Rundstkker i ovenen, kaffe på trakteren og et lite håp om at "Lille My" våkner slik at vi kan få en runde på skytebanen i formiddag. Mymlen d.e. "sover" ennå men er sterkt mistenkt for å dukke opp når rundstykkene er klare! :D
    Dere som har valgt å ha flaggstang har virkelig et ansvar. Tomme flaggstenger er ikke bra. Men siden du innrømmer det offentlig med en tone som kan tydes i retning av lettere skamfull så er det tilgivelig. Men 17 mai regner jeg med at det ikke blir noen forsoving, uansett hvor lang 16 mai ble. Husk at barn lett kan trenes til slike oppgaver hvis det gjør litt vondt i viljen noen ganger. Men de må trenes i forkant, så det er et prosjekt i seg selv.

Ellers ser det ut som en fin morgen for Spiralis. Den turen på skytebanen håper jeg du fikk tid til, og den misunner jeg deg virkelig. En så fin dag med litt skyting og en kaffetår er det mange år siden jeg har hatt. Det ble stadig mindre slikt etter at jeg flyttet fra Karmøy, og det er faktisk litt dumt. Det var en fin hobby som passet meg godt. Og det var i tillegg en form for konkurransesport der det er helt ok å være middelmådig. Det er et svært sympatisk trekk med skyttermiljøet. De har selvsagt konkurranseinstinkt til tusen, men det er få idretter der det å delta er viktigere enn å vinne er mer sant.

Det minner meg om en karakter i skyttermiljøet i Kopervik for over 30 år siden. Navn trenger ikke nevnes, men jeg kjente han egentlig mest på grunn av at vi fikk hunden vår av ham. En trivelig og fredelig kar i det daglige, men fanatisk våpenelsker når han fant tid til det. Og hans rutine når han kom til skytebanen i marka var å tømme alle våpnene med en gang. Han tømte først rifle, ofte en Winchester 1976 Anniversary "replica-rifle". Han hadde to stykker, en i mint som aldri ble brukt. Så fortsatte han med pistoler og revolvere, som oftest tre stykker. Han jobbet seg rett og slett ned i størrelse og presisjon. Det gikk ganske kjapt i skiftene, så det var litt av en utladning. Etter at alle magasiner var tømt satt han seg ned og åpnet termosen. Tipper han fikk ladet ut ganske mye av ukens frustrasjoner på den måten, for det må ha vært et kick. Kanskje en smule utenom det som er helt anerkjent å komme til skytebanen med fulle magasiner. Han må jo ha ladet før han gikk hjemmefra, og her var det snakk om pistolhylstre i beltet, men riflen brukte han nok hylster til. Husker ikke slike uvesentlige detaljer.

Men pointet er at på den tiden så syntes jeg han var ganske sprø. På en god måte synes jeg. Ingen aggressiv mann på noen som helst måte, men med et uvanlig stort utbytte av å samle og bruke skytevåpen. Kone, barn, Volvo og villa og alle fulle fem hjemme. Lurer litt på hvordan han kunne vært uten den utladningen? Slike sterke terapiformer tror jeg har uvurderlig verdi for enkelte, uten at jeg er tilhenger av amerikansk våpenkultur av den grunn. Vi har vel en ganske grei kultur i Norge, der jeg ikke tror det er mulig å kontrollere det stort bedre enn det gjøres i dag. Jeg vet egentlig ikke om det er for enkelt eller vanskelig å få løyve i dag, men det har uansett ingen dramatiske konsekvenser. Alle jeg har møtt som har eid våpen lovlig har vært skikket til det.

En nydelig dag på skytebanen håper jeg det ble på dere. :)

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.744
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Nystekte pannekaker er det som skal til for å få de unge opp av senga.
    Lokkemat kalles det, og er fra nå innført som lørdagstradisjon.

De eneste som sover fremdeles er russ. Den som sover synder ikke.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.613
    Torget vurderinger
    0
    Jo takk for gode ønsker Baluba. Det ble en fin dag, kaffe og snakk med masse kjente.
    I dag var faderen på pistolbanen og hentet heder og ære! 3 plass i Standardpistol og 4 plass i Finpistol.
    I morgen er det Hurtigpistol og etterpå skal vi skyte inn Lille Mys nye Sig Sauer. Kom i posten i dag. :D

Det fine med skyting er at man konkurerer mot seg selv, og ingen andre legger seg oppi hvor godt eller dårlig man gjør det. Et veldig fint og inkluderende miljø.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.663
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    I dag vert det rundstykke. Yngstejenta skal lese til eksamen, og eg kjem til å skrive ferdig omtale av Skogrand-kablar. Etterpå må eg nesten jobbe i hagen (ikkje alle likar det på ein søndag) for å verte ferdig til 17.mai. Eg har forsømt eit av mine grønsaksbed, der Skvalderkålen har gått berserk, og eg måtte spa ut alt. No må nokre bord skiftast, og ny kompost leggjast i med tanke på utplanting av ymse som står til spiring.

Elles er eg einig med Baluba når det gjeld flaggheisinga. Orkar ein ikkje gjennomføre iallfall dei viktigaste flaggdagane, får ein nøye seg med eit flagg på veggen. Det gjer eg (vi tok valet om å ikkje ha flaggstong då vi innsåg at vi truleg ikkje ville greie å halde oss til flagglova.
    For nokre år sidan hadde eg jobb som personalrådgjevar i kommunen, og fekk då bøn om å ta flaggheisinga ganske ofte. Skjedde ikkje dette på dei aktuelle maidagane (eller dei andre offisielle flaggdagane), kom det sinte telefonar frå folk i arbeidarrørsla, dei som har opplevd krigen, og frå folk flest. Heilt greitt, tykkjer eg.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    En søndags morgen som de fleste. Opp litt for tidlig, og en hurtig skive og kaffe for å ikke bryte fastetidsbestemmelsene. Stell og så til kirke.

Etterpå blir det søndagsfrokost, om enn ikke så storslått som den vanligvis blir, for i dag skal vi feire at Soppen fyller år (i morgen), og da er det program ut over dagen som gjør at vi må kappe noen svinger tidlig i dag for å komme i mål med aktiviteter og selskap.

En god søndag til alle.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn