Tidal låter med fantastisk lyd.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Det som jeg trodde skulle bli en low-fi-reise, viste seg å bli en reise i herlig dynamikk og et artig lydbilde :)

    Vis vedlegget 404225

    Musikken inviterer ikke akkurat til nipping til et rødvinsglass, men så er det ikke akkurat målet med deathrock heller da ;D Hurricane Fighter Plane er en passende låt å starte med for de som er nysgjerrige på hva dette er for noe.
    ...eller min Alien favoritt fra 80 tallet; E.S.T (trip to the moon) fra Acid Bath Albumet.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    https://tidal.com/playlist/29b6ca36-45e7-4fc4-a463-966fa059808f

    Jeg har de siste par ukene gått inn for å høre på norske artister, for det meste musikk som ble gitt ut i den perioden jeg var helt borte fra å sette meg ned med musikklytting, dvs perioden fra rundt 1990 til 2013. Det var tiden da ungene og deres aktiviteter tok det meste av min fritid.

    Har da lagt endel låter i en egen spilleliste i Tidal.
    Denne deler jeg her, med håp om at andre også liker disse.

    Håper også at det kan komme tips til norsk musikk fra denne perioden som jeg bør gjøres oppmerksom på :)
     
    Sist redigert:

    mathias1973

    Medlem
    Ble medlem
    20.10.2015
    Innlegg
    41
    Antall liker
    62
    Sted
    Arvika, Sverige
    Torget vurderinger
    1
    Det finns väldigt mycket bra och välinspelad norsk musik som jag har börjat tycka mycket om. Många av namnen jag funnit i den här tråden har jag aldrig tidigare hört, så jag är tacksam för att jag fått upp öronen för dessa!
     

    Bølle

    Medlem
    Ble medlem
    04.11.2014
    Innlegg
    28
    Antall liker
    52
    Sted
    Asker
    Geoff Martins testlåter

    Hei,
    her er flere av de nevnte:
    tidal.com/playlist/226c2347-1e9d-4b88-90aa-1f767b23a184

     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    LINDBERG LYD: Liste med 20 Grammy-nominasjoner

    Når man først er på digitalsporet, kan dykk ned i arkivet bringe med seg skuffelser; det er ikke gitt at det som ble mastret for analog, er vellykket konvertert til digitalt format.

    Norske 2L er imidlertid digital fra a til å. Listen over produksjoner fra 2L begynner å bli stor. Og jeg tror hele katalogen deres er på Tidal i 16/44.

    2L har vært nominert til Grammy 20 ganger. Er ikke det en kjempeprestasjon? Imponerende!

    Her er en lenke til alle Grammy-nominasjonene deres. Min tanke er at du her kommer rett til noen av de beste 2L-innspillingene. Det er lite rock og techno, men GOD lyd er det.

    http://www.2l.no/media/2L_GRAMMY-nominations.pdf
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Ymse musikk på denne lista kalt Oktober 2016. Fra flere med navn Cohen til energiutblåsningen til Puscifer og videre til Marleys sønn og Billie Holiday. Noe som minner meg på å ønske alle en God Jul :)

    Oktober 2016
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hvor bra er egentlig lydkvaliteten på Tidal hifi? Sitter og tygger litt på om jeg skal prøve meg der...
    Har en bekjent som foretrekker Spotify premium fremfor Tidal hifi, og selv hører jeg godt at Spotify premium ikke er på cd-nivå lydmessig.
    Og hvordan er det med tilgangen på musikk på Tidal? Er utvalget like godt som på Spotify?

    mvh
    Proffen
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    På mitt anlegg er Tidal på CD-nivå med Bluesound gjennom DAC. Kjør helst kablet forbindelse for best kvalitet. Ønsker du trådløst så sjekk at du har max signal fra wifi-router. På BS er fargen blå i diagnosevinduet. :)
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    Hvor bra er egentlig lydkvaliteten på Tidal hifi? Sitter og tygger litt på om jeg skal prøve meg der...
    Har en bekjent som foretrekker Spotify premium fremfor Tidal hifi, og selv hører jeg godt at Spotify premium ikke er på cd-nivå lydmessig.
    Og hvordan er det med tilgangen på musikk på Tidal? Er utvalget like godt som på Spotify?

    mvh
    Proffen
    På mitt anlegg inkl. hodetelefoner (HD800) klarer jeg nok ikke å skille Tidal fra filer i 16/44-kvalitet.

    Når jeg spiller filer av høyere kvalitet fra SSD (harddisk), så skyldes det hifinevrose og ønske om litt placebo ved avspilling av album jeg liker godt. Jeg innbiller meg at jeg blir mindre "lyttetrett" av høyoppløste filer.

    For meg er det altså enten Tidal eller hires.

    Om noen har gode målinger av Tidal vs CD, hadde det vært veldig interessant å se slike målinger!

    :)
     

    stanginn

    Fersking
    Ble medlem
    05.08.2015
    Innlegg
    1
    Antall liker
    2
    Takk for alle lister. Firkanta i øya etter 15 timer i strekk (omtrent). Men noe av det beste her i livet er å finne ny og god musikk! :)
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hvor bra er egentlig lydkvaliteten på Tidal hifi? Sitter og tygger litt på om jeg skal prøve meg der...
    Har en bekjent som foretrekker Spotify premium fremfor Tidal hifi, og selv hører jeg godt at Spotify premium ikke er på cd-nivå lydmessig.
    Og hvordan er det med tilgangen på musikk på Tidal? Er utvalget like godt som på Spotify?
    9
    mvh
    Proffen
    På mitt anlegg inkl. hodetelefoner (HD800) klarer jeg nok ikke å skille Tidal fra filer i 16/44-kvalitet.

    Når jeg spiller filer av høyere kvalitet fra SSD (harddisk), så skyldes det hifinevrose og ønske om litt placebo ved avspilling av album jeg liker godt. Jeg innbiller meg at jeg blir mindre "lyttetrett" av høyoppløste filer.

    For meg er det altså enten Tidal eller hires.

    Om noen har gode målinger av Tidal vs CD, hadde det vært veldig interessant å se slike målinger!

    :)
    Kanskje du opplever verden som litt svart-hvitt? 8)
     

    Tunghørt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2017
    Innlegg
    134
    Antall liker
    147
    Sted
    Bodø
    Hei er det flere som har problemer med Tidal i dag ? jeg får logget inn men det kommer opp at jeg har Tidal intro abo.Har hatt Tidal HIFI i 2 måneder nå alt har fungert så langt ok.Har sjekket at alt av bankkort detaljer stemmer osv.Noen tips ?
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Hei er det flere som har problemer med Tidal i dag ? jeg får logget inn men det kommer opp at jeg har Tidal intro abo.Har hatt Tidal HIFI i 2 måneder nå alt har fungert så langt ok.Har sjekket at alt av bankkort detaljer stemmer osv.Noen tips ?
    Har ikke hatt det problemet, men har en gang måttet slette app på iPad og installere igjen. Måtte da også slå av og på iPad igjen før det fungerte. Ikke sikkert det hjelper, men verd forsøket kanskje??
     

    oen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.745
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Portugal
    DN idag om Tidal

    [h=3]Betalte abonnement for tidligere norske kunder uten at de visste det[/h] 170.000 tidligere kunder av strømme-selskapet fikk plutselig re-aktivert abonnementet.

    Forsiden - DN.no

    (Mulig det kreves innlogging)
     

    kimat

    Medlem
    Ble medlem
    31.10.2012
    Innlegg
    39
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Fantastiske spillelister dere legger ut :) Vi må fortsette med dette..
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Om det nå er noen som finner ut av det:
    Det kom en Kinksboks på vinyl i herlig mono nettopp. For noen år siden kom det en utgivelse på CD - 2011 var det vel, som ble solgt ut på no time og i dag henter heftige priser på bruktmarkedet.

    https://www.discogs.com/The-Kinks-In-Mono-Box-Set/release/3873833

    Noen som greier å identifisere disse på Tidal - om de nå er der?

    Tillegg:

    Generelt kunne jeg tenkt meg at Tidal og Spotify gjorde det lettere for oss å identifisere de forskjellige varianter av utgivelser. For gud, det florer av dem også på de listene…
     
    Sist redigert:

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.521
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Oslo
    Fleetwood mac sitt album Mirage (deluxe) Fantastisk lyd på alle låtene . Går utifra at tidal har dette albumet . finnes hvertfall på spotify
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Fantastisk musikk, stemning og god lyd på denne med Cash og Nelson. Anbefales.

    51tLPYVPUUL.jpg


    Cash & Nelson VH-1 Storytellers



    VH1 Storytellers is the 83rd overall album and is a live album by Johnny Cash and Willie Nelson, released in 1998 (see 1998 in music) on American Recordings. The album was produced by Rick Rubin and was the third record released as part of Cash's ten-year period of collaboration with Rubin. It is not, however, counted as part of the American Recordings series, which is reserved for Cash's studio work with Rubin.

    Cash and Nelson take turns on songs associated with each respective artist, usually with the other performing harmony or occasionally verses. The opening track is a duet with Cash and Nelson, and some tracks feature guitar solos by Nelson. Between tracks, Cash and Nelson joke with each other and discuss the songs and their origins.

    This was the final album of new performances released by Cash prior to the onset of health problems that forced him to curtail live concerts also led to changes in the timbre of his voice that were noticeable from American III: Solitary Man (his next album release of new recordings issued in 2000) onwards. It was also Cash's final purpose-recorded live album to be released during his lifetime, though an archival recording, Johnny Cash at Madison Square Garden, recorded in 1969, would be issued a year before his death.
     

    Sst

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Innlegg
    692
    Antall liker
    471
    Om det nå er noen som finner ut av det:
    Det kom en Kinksboks på vinyl i herlig mono nettopp. For noen år siden kom det en utgivelse på CD - 2011 var det vel, som ble solgt ut på no time og i dag henter heftige priser på bruktmarkedet.

    https://www.discogs.com/The-Kinks-In-Mono-Box-Set/release/3873833

    Noen som greier å identifisere disse på Tidal - om de nå er der?

    Tillegg:

    Generelt kunne jeg tenkt meg at Tidal og Spotify gjorde det lettere for oss å identifisere de forskjellige varianter av utgivelser. For gud, det florer av dem også på de listene…
    Kinks i mono befinner seg faktisk i Tidal. Jeg vet ikke om alt er der, men iallefall mye. Du finner det på deluxe utgavene fra sanctuary. Låtene er litt inkonsekvent merket som mono. Regner med at disse versjonene er identiske med det som finnes på vinyl siden begge deler er sanctuary.
    Beatles og Stones derimot...
     

    Hoffa

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.01.2008
    Innlegg
    96
    Antall liker
    12
    Sted
    Oslo
    Jeg ble usikker på om dette ble riktig tråd, hvis ikke må dere bare slette. Jeg lurer på en ting..

    Tidal Hifi
    Pink Floyd - The Division Bell

    Albumet strømmer normalt sett i 48Khz / 24bit Flac.
    Er det slik at dersom jeg laster det / tligjengelig offline, så spilles det av i 96/24?

    Hvordan vet jeg hvilken oppløsning Tidal Hifi til en hver tid strømmer i?

    Ikke at jeg hadde klart å høre forskjell, men bare for å forstå funksjonaliteten..




    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    Sist redigert:

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.058
    Antall liker
    4.924
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Albumet strømmer normalt sett i 48Khz / 24bit Flac.
    Er det slik at dersom jeg laster det / tligjengelig offline, så spilles det av i 96/24?

    Hvordan vet jeg hvilken oppløsning Tidal Hifi til en hver tid strømmer i?
    Den eneste måten jeg har klart å hente fram informasjon om strømmeoppløsning i Tidal er via infodisplay på en ekstern dac. Så langt jeg kan se er det ikke noen mulighet til å få fram informasjon om dette i Tidal-appen.

    Å gjøre albumet til offline gjør ingenting med oppløsningen, offline er bare for å unngå at man bruker mobildata ved strømming uten tilgang til Wi-Fi.

    48/24 vs. 96/24 er enkelt forklart problematikken knyttet til MQA og fullstendig 'utpakking' av signalet. For å få fullt utbytte av MQA må man ha en dac som støtter MQA. Les mer i denne tråden: http://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/86698-mqa-streaming-forela-pige-inntrykk.html
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn