Digitale avspillere The return of the CD

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• hammershaug

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Antall liker
    1.358
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    5
    Salgsannonse --> bruk Torget. Innlegg fjernet, mvh Høvdingen

Sist redigert av en moderator:

BritFi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Antall liker
    2.606
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    For oss avantgardister( 😅 ) på loppisen, en erfaring deles fra dagens tråling i eskevis med sølv skiver: Jeg fant fort et mønster, en eske eller to hvor innholdet var mer spennende enn andre. Og flere covere med små navne/signatur lapper på seg. Da var skivene nesten unntak strøkne. Helt klart en del seriøse samlinger som var blitt levert inn, i alle kategorier, mye klassisk musikk også. Vet ikke hvor mye som var igjen når jeg gikk, men tenk at alt dette nå blir brent. Mange gode bøker med. Var en dame i 50-60 årene der som syntes at dette var for ille, sorterte og tok med seg det hun kunne bære. Damene som jobbet der bestod nok av en andel lærere. Brenne bøker syntes de ikke noe særlig om.

ufo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Antall liker
    1.424
    får en perfekt digital avleser for en tusenlapp iallefall, men mangler display

"Conclusion
    You get here one of the best CD Transport ever made at a very low price, from a highly praised brand. I was expecting nothing special from this Transport, what a biased mistake that was!"

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    8.936
    Sted
    Au recherche du futur perdu
    ^ No fortalde nett sekstenåringen at ho ønskjer seg CD-spelar. Ho har nærast BT-headset limt til hovudet, høyrer på musikk mesteparten av 12 timar i døgnet og reknar Spotify premium som ei grunnleggjande velferdsteneste.

Skal tru om denne generasjonen er i ferd med å oppdaga meir fokusert lytting … eller om det ei meir ei motegreie, og eit kompromiss sidan vinylplater trass alt er enno dyrare og mindre praktisk.

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.728
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    ^ No fortalde nett sekstenåringen at ho ønskjer seg CD-spelar. Ho har nærast BT-headset limt til hovudet, høyrer på musikk mesteparten av 12 timar i døgnet og reknar Spotify premium som ei grunnleggjande velferdsteneste.

Skal tru om denne generasjonen er i ferd med å oppdaga meir fokusert lytting … eller om det ei meir ei motegreie, og eit kompromiss sidan vinylplater trass alt er enno dyrare og mindre praktisk.
    Det er en fin utvikling. Jeg tror det i hvert fall er todelt. Favoritt musikk kan plutselig forsvinne fra Spotify eller når nettet er nede.

En egen fysisk utgave forsvinner ikke medmindre man selv roter den bort.

Så er det den taktile følelsen av å ha musikk med cover, liner notes og se mekanikken når CD skuffen glir inn og musikken starter.

Det blir litt jobb å skifte CD og da blir det også for bekvemmelighets skyld lettere å høre igjennom et album, og så har man forvarende eller uforvarende fordypet seg i musikken.

StoneFree

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.04.2023
    Antall liker
    145
    Sted
    Kølis
    Jeg liker å spille CDer, selv om jeg har mye av den samme musikken lettere tilgjengelig.

I stua bruker jeg denne
    som størrelsesmessig passer bra under en Wiim Ultra.
    Ingen stor økonomisk belastning, dette. Og med norsk nygaranti er det kanskje ikke noe dårligere alternativ enn en tiårgammel brukt blurayspiller sålenge bruken bare er lydavspilling.

Har analog lydutgang, og digital COAX. Bare å glemme at det egentlig er en DVD/spiller, noe jeg ikke har prøvd. Fungerer ellers helt greit

pelsjeger

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Antall liker
    1.760
    Torget vurderinger
    4
    Jeg koser meg i tråden.
    CD- samling fikk en renessanse hos meg etter den lokale gjenbruksstasjonen flyttet slik at jeg kjører forbi den til/ fra jobb hver dag.

Kommer som oftest hjem med 5-20 hver gang, til konas fortvilelse.
    I tillegg har vi et par pushere her på sentralen jeg gjentatte ganger har benyttet meg av. Det blir alltid mer enn først planlagt.

Frelsen er de snertne plastlommene til djois, der ingen ting må brettes/ ødelegges for å passe inn.

IMG_0535.jpeg

Man kunne bestille de via cdon før, men nå må de tas gjennom Amazon us/uk eller de til vesentlig merkostnad.

PS Audio Perfectwave Transport og Musical Fidelity M1 CDT står pt for avlesning.
    Begge med drev som har enkel deletilgang uten å måtte ofre et lem for å bytte.
    IMG_0540.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn