The Perlisten Cinema

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.531
Torget vurderinger
13
I 2013 sto min kjellerkino ferdig bygd og mye har skjedd igjennom årene med små oppgraderinger underveis. Prossesen kan du lese mer her

En liten byggetråd her fra rommet her ;

Ble kjent med det norske høytalermerke Arendal Sound og ble imponert over byggekvalitet og lyden den klarte å oppdrive. Har over årene oppgradert innenfor samme merke og det har til tider vært mye lyd fra mange høyttalere og ikke minst subwoofere i min lille kjellerkino. Driver man med kino er det som kjent bass som lager mest morro og morro har det vært. Har kjørt utallige demoer for mennesker som kommer både fra langt Nord i Norge og det store utland. Lært utrolig mye både om hvordan rom og utstyr påvirker sluttresultatet. Blitt kjent med masse nye mennesker som jeg fremdeles har kontakt med.
Nå er utstyret solgt og rommet rives ned for å bygges opp igjen. Jeg er heldig og har en nabo som er over snittet interresert i lyd og er tilfeldgvis sinnsyk god på og bygge så vi teamer opp og lager ett rom med unike løsniger. Mer info om naboens rom som mange kjenner her:
https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/christians-kino.108258/

Jeg har noen kompromisser i rommet slik de fleste har men jeg er overbevist at dette kan bli meget bra. Planen er baffelvegg med ett 7.4.4 oppsett – Rommet er 20m2 og ligger i kjelleren på en enebolig. Utstyrliste, bilder og videre konfig kommer. Blir ikke en rask byggetråd dette, -her blir det fokus på kvalitet og gode løsninger! ;)

Rommet idag:

1.jpg

Sist redigert:

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.05.2015
Antall liker
1.562
Dette blir veldig spennende Johnny. Gleder meg til å være med på dette prosjektet. Jeg har skikkelig troa på at dette blir knall bra med dine planer. 😀

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.531
Torget vurderinger
13
Den demoen jeg fikk av deg for noen år siden sitter ennå godt i😅
Fikk arr i armen av kula som fløy gjennom rommet og traff veggen bak oss på en kinosnutt du dro frem🤓
Hinsides kul presentasjon.
Lykke til!
....gøy med kuler og krutt, neste demo så blir det kjøttsår :eek::LOL:

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Antall liker
4.175
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Det er jo nesten hundre år siden jeg var på besøk i kjelleren din, så jeg må få tatt en tur når dette prosjektet er på plass :giggle:

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.531
Torget vurderinger
13
Det er jo nesten hundre år siden jeg var på besøk i kjelleren din, så jeg må få tatt en tur når dette prosjektet er på plass :giggle:
Det for vi til og hadde vært hyggelig, mye som har skjedd i årenes løp siden vi sist møttes.

Topp Bunn