The Missing Link er funnet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.411
    Torget vurderinger
    18
    Rune S skrev:
    Hvilke metoder brukes for å finne ut at IDA er 47millioner år gammel? Karbondatering?
    Og karbondatering er feil fordi ?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.883
    Er det bare jeg som synes jeg ser tre 6-tall på tante Ida? :eek:

;D

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.883
    Har dere forresten vært på Google i dag? Ny logo:

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    HC skrev:
    Hvordan sannsynliggjøres skapelsen ved å finne feil med evolusjonsteorien ?
    Skapelseteorien stemmer faktisk, i motsetning til hva mange tror, godt med vitenskapelige bevis.
    Den står fint på egne bein.

Man kan jo spørre seg noe så enkelt som hvor alle mellomleddene er. Dersom darwinismen stemmer, så ville de ulike jordlagene være fulle av de. Men det er det ikke. De få eksempler man hevder er mellomledd, er ikke annet enn utdødde dyrearter. Mye mer kunne vært sagt. Jeg har skrevet en del tidligere, men jeg tror ikke det er mulig å føre en saklig debatt her inne om emnet.

For min del, kan jeg si at jeg absolutt ikke har noe å tape på at utviklingslæren skulle være riktig. Det er uproblematisk for meg å kombinere kristen tro og utvilingslæren, noe som jeg tidligere har gjort og også en del kristne gjør. Men for meg er det viktig med sannheten, og jeg er blitt overbevist etter en del lesing at neodarwinismen slettes ikke er vitenskap. Det blir nok mitt siste ord her.

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    5.593
    Torget vurderinger
    1
    BT - mener du å bevise at vi er i slekt med «dyret i åpenbaringen»? 8)

mvh
    KJ

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    Rune S skrev:
    Ja,jeg tror helt seriøst at jorden er ca 6000 år gammel.
    Jeg tror IDA,dinosaurer,drager osv har levd side om side med mennesket.
    Seriøst... ??

Er du sinnsyk ?

vel vel, vi vet jo at religiøse har alvorlige problemer med nøtta.

EDIT: Litt skremmende faktisk.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    13.092
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    BT skrev:
    Jeg synes alle forsøk på å forklare vårt opphav er like usannsynlige. Minst!
    Og derfor skal vi la være å finne forklaringer?

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    6.256
    Torget vurderinger
    1
    En helt annen sak: Jeg er veldig glad i vitenskap og ikke minst i prehistoriske tider og forskning som dette. Men hvor mye penger og resurser skal mennesket bruke på slik forskning? Uansett hva man finner ut av hva som skjedde i dyreriket for millioner av år siden, så har det vel knapt noen praktisk nytte i dag? Hva med å prioritere forskningsmidlene på dagens og fremtidens problemer og utfordringer? Bare en tanke...

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    13.092
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Rune S skrev:
    slowmotion skrev:
    Litt utenfor tema, kanskje ( eller ikke? ), men er det folk her på sentralen
    som helt alvorlig mener at jorden er 6000 år?

Jeg forventer ikke noe svar på mitt spørsmål, det var mer en stille undring.
    Verden er rar ...
    Kan jeg få anbefale et lynkyrs i bio-stratigrafi?
    Helt seriøst, det finnes folk som har som jobb å finne ut hvordan stein blir til.
    Alle disse VET at dette er sludder. Farlig sludder.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.883
    Jøgga skrev:
    BT skrev:
    Jeg synes alle forsøk på å forklare vårt opphav er like usannsynlige. Minst!
    Og derfor skal vi la være å finne forklaringer?
    Naturligvis ikke.
    Jeg er bare litt skeptisk til de som mener de har forklaringen klar.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.883
    Jøgga skrev:
    Helt seriøst, det finnes folk som har som jobb å finne ut hvordan stein blir til.
    Høres ut som en spennende jobb, det.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.411
    Torget vurderinger
    18
    orso skrev:
    Skapelseteorien stemmer faktisk, i motsetning til hva mange tror, godt med vitenskapelige bevis.
    Den står fint på egne bein.
    At jorden ble skapt på 6 dager og er 6000 år gammel samsvarer ikke med noe annet enn overtro.

orso skrev:
    Man kan jo spørre seg noe så enkelt som hvor alle mellomleddene er. Dersom darwinismen stemmer, så ville de ulike jordlagene være fulle av de. Men det er det ikke. De få eksempler man hevder er mellomledd, er ikke annet enn utdødde dyrearter.
    Du kan spørre til du blir blå i ansiktet men å stille spørsmålstegn ved darwinismen styrker fremdeles ikke skapelsesberetningen.

orso skrev:
    Mye mer kunne vært sagt. Jeg har skrevet en del tidligere, men jeg tror ikke det er mulig å føre en saklig debatt her inne om emnet.

For min del, kan jeg si at jeg absolutt ikke har noe å tape på at utviklingslæren skulle være riktig. Det er uproblematisk for meg å kombinere kristen tro og utvilingslæren, noe som jeg tidligere har gjort og også en del kristne gjør. Men for meg er det viktig med sannheten, og jeg er blitt overbevist etter en del lesing at neodarwinismen slettes ikke er vitenskap. Det blir nok mitt siste ord her.
    Ja bibelen kan tydeligvis tolkes til hva det skal være og det som ikke kan tolkes vekk kan man slutte å prate om.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    HC skrev:
    Rune S skrev:
    Hvilke metoder brukes for å finne ut at IDA er 47millioner år gammel? Karbondatering?
    Og karbondatering er feil fordi ?
    Det var forsåvidt ment som et seriøst spørsmål ;)
    Det står ingenting om det i de artiklene jeg har lest om IDA.Men bare man skriver 47 millioner i overskriften og med store bokstaver er det sikkert bra nok......

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    Tre sider så langt, og ingen har lenket til den siden med mest informasjon om IDA så langt.

Vel. Her er mitt bidrag til diskusjonen:
    http://www.revealingthelink.com/

Hva man tror er irrelevant. Om man ønsker kan man tro at "skaperen" skapte jorden for å se gammel ut. Det vil aldri kunne bevises eller motbevises, men om det er en "skaper", så må han jo ha gjort dette for å skape en illusjon av nettopp evolusjon. Da er det jo for ille å la alt arbeidet til "skaperen" gå til spille gjennom å ignorere alle fossilene det er lagt så mye arbeid i.

Enten man tror på en skapelse eller en evolusjon så er jo slike funn interessante. De finnes og forteller en historie. Hvilken historie? DET er vel noe som vil diskuteres til evig tid, eller til tidens ende dersom man er apokalyptisk anlagt... ;)

NRK vil vise en lengre film om oppdagelsen den 26. mai i år.

R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    18
    BT skrev:
    Er det bare jeg som synes jeg ser tre 6-tall på tante Ida? :eek:

;D

Nå har jeg riktignok etterhvert møtt mange tildels interressante utgaver av slekten homo sapiens, men at denne framtoningen skal være et manglende mellomstadie mellom aper og mennesker finner jeg mildt sagt lite troverdig ???

Mvh. RS

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    R.Solhaug skrev:
    Nå har jeg riktignok etterhvert møtt mange tildels interressante utgaver av slekten homo sapiens, men at denne framtoningen skal være et manglende mellomstadie mellom aper og mennesker finner jeg mildt sagt lite troverdig ???
    Det er det ingen som påstår heller. Mennesker stammer ikke fra apene, men IDA-fossilet er det nærmeste man til nå har kommet et felles utviklingsopphav til begge artsgrener, altså mennesker på den ene siden og aper på den andre.

Sjekk denne siden for en populærvitenskapelig fremstilling om menneskenes utviklingsgren:
    http://www.revealingthelink.com/who-is-ida/from-ida-to-us

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    5.593
    Torget vurderinger
    1
    R.Solhaug skrev:
    ...
    ...
    De lærde strides kanskje om det er noen disktinksjon mellom aper og mennesker. Men Ida er presentert som den første apen (som vi pt. kjenner til), ikke som del av slekten Homo «what ever».

mvh
    KJ

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.883
    Man tager en teori og så finner man noe som sånn omtrentlig passer inn, og tar det som bevis på at teorien stemmer. Det er nå min teori.

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    6.256
    Torget vurderinger
    1
    Stemmer det at vi er 99,8% lik apene genetisk sett?
    De siste 2 promillene drikker vi oss til.
    Det var i hvertfall hva praktiserte i russetiden.

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    5.593
    Torget vurderinger
    1
    pedal skrev:
    Om det var 99,8 eller 98 ift. sjimpanser, husker jeg ikke helt, men jeg mener det er i nabolaget. Rettelse: wikipedia skriver menneskene deler omkring 95% av genmaterialet med sjimpansene, og at variasjonen i genmaterialet blant mennesker mindre enn 2%. Noen er kanskje også litt fortørnet over at det er større genetisk variasjon blandt afrikanere enn for «urinnvånerne» i resten av verden til sammen.

mvh
    KJ

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    HC skrev:
    At jorden ble skapt på 6 dager og er 6000 år gammel samsvarer ikke med noe annet enn overtro.

Du kan spørre til du blir blå i ansiktet men å stille spørsmålstegn ved darwinismen styrker fremdeles ikke skapelsesberetningen.

Ja bibelen kan tydeligvis tolkes til hva det skal være og det som ikke kan tolkes vekk kan man slutte å prate om.
    Jeg burde brukt et annet ord enn skapelses teorien. Her ble det litt sammenblanding som fort kunne misforstås. Jeg snakker om teorien om en intelligent skaper, ikke bibelsk lære. Den er godt fundert i vitenskapen. Om man vil trekke inn bibelen eller ei, for være opp til enhver.

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    5.593
    Torget vurderinger
    1
    orso skrev:
    ...Jeg snakker om teorien om en intelligent skaper, ikke bibelsk lære. Den er godt fundert i vitenskapen. ...
    Den er ny, har vi funnet «the missing skaper»? Edit: hvilke tegn/viten har vi på at det er en skaper og ikke flere? DobbeltEDIT: eller at noe i det heletatt er skapt?

mvh
    KJ

G

Gjestemedlem

Gjest
    Rune S skrev:
    slowmotion skrev:
    Litt utenfor tema, kanskje ( eller ikke? ), men er det folk her på sentralen
    som helt alvorlig mener at jorden er 6000 år?

Jeg forventer ikke noe svar på mitt spørsmål, det var mer en stille undring.
    Verden er rar ...
    Jeg tror du kan ha en god sak om ikke annet:

http://www.ks.no/u/Om-KS/Direkte-til/KS-Advokatene/Fagartikler-KS-Advokatene/Erstatningskrav-mot-kommunen-som-folge-av-mangelfull-opplaring/

yellow

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    431
    pedal skrev:
    En helt annen sak: Jeg er veldig glad i vitenskap og ikke minst i prehistoriske tider og forskning som dette. Men hvor mye penger og resurser skal mennesket bruke på slik forskning? Uansett hva man finner ut av hva som skjedde i dyreriket for millioner av år siden, så har det vel knapt noen praktisk nytte i dag? Hva med å prioritere forskningsmidlene på dagens og fremtidens problemer og utfordringer? Bare en tanke...
    Som jeg skulle sagt det selv. Meget interessant forskning, men finnes det en nytteverdi?
    //y

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    yellow skrev:
    Som jeg skulle sagt det selv. Meget interessant forskning, men finnes det en nytteverdi?
    Hvordan skal man evaluere nytteverdien av kunnskap man ikke har tilegnet seg ennå? Vitenskap er i essens forståelsen av hvordan ting henger sammen. Akkurat dette funnet styrker jo evolusjonsteorien. Om evolusjon nå faktisk er måten de levende vesnene vi ser i verden har oppstått på, så er det viktig viten for å kunne si noe om fremtidig biologisk utvikling på lang sikt... unyttig? Tjah...

A

AK27

Gjest
    KJ skrev:
    pedal skrev:
    [...]at variasjonen i genmaterialet blant mennesker mindre enn 2%. [...]
    Tror det skal være to promille, mennesket deler vel 99,8 prosent av sine gener med alle sine medmennesker?

P

Parelius

Gjest
    AK27 skrev:
    KJ skrev:
    pedal skrev:
    [...]at variasjonen i genmaterialet blant mennesker mindre enn 2%. [...]
    Tror det skal være to promille, mennesket deler vel 99,8 prosent av sine gener med alle sine medmennesker?
    Meget bekymringsverdig. Jeg bekjentgjør herved min tilhørighet til fiskene. (Da blir vi ikke SÅ like, AK27)

P

Parelius

Gjest
    yellow skrev:
    pedal skrev:
    //y
    Like nyttig/unyttig som livet selv. En annen sak er at om vi skulle hørt på nyttetenkerne hele tiden, så stod vi vel i «fjøset» til apene.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Parelius skrev:
    yellow skrev:
    pedal skrev:
    //y
    Like nyttig/unyttig som livet selv. En annen sak er at om vi skulle hørt på nyttetenkerne hele tiden, så stod vi vel i «fjøset» til apene.
    Word ;D

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.411
    Torget vurderinger
    18
    orso skrev:
    HC skrev:

Jeg burde brukt et annet ord enn skapelses teorien. Her ble det litt sammenblanding som fort kunne misforstås. Jeg snakker om teorien om en intelligent skaper, ikke bibelsk lære. Den er godt fundert i vitenskapen. Om man vil trekke inn bibelen eller ei, for være opp til enhver.
    Ok, er det Intelligent Design du mener ? ID er slik jeg ser det kun et forsøk på å "lure" kreasjonisme inn i den amerikanske skolen ved å kalle det noe annet. ID virker uansett å være en diametral motsetning til evolusjonsteorien. Jeg er usikker på hvor vitenskapelig fundert Intelligent Design egentlig er.

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    5.593
    Torget vurderinger
    1
    Tubesnake skrev:
    HC skrev:
    Jeg er usikker på hvor vitenskapelig fundert Intelligent Design egentlig er.
    Er vel sånn ca 0%.
    ... for å være veldig snill ... det er kanskje mulig å regne på negative prosenter her ... ;)

mvh
    KJ

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.547
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    BT skrev:
    Har dere forresten vært på Google i dag? Ny logo:

Fra http://christwire.org/2009/05/atheist-scientists-hack-google-to-show-ida-lemur-monkey-evolution-logo/:
    Google has been hacked by atheist scientists with an evolution agenda. If you go to Google.com, you can see the scientists have changed Google’s friendly logo with this not so friendly Satanic piece of graphic artistry
    Videre står det å lese:
    it is also an equally interesting coincidence that Ida was discovered within a ‘volcanic lake’ and was preserved by an ‘unknown force’ because such descriptors blatantly match the profile of Satan.

Hell is the most volcanic lake in existence and Satan is well known for his interest in paleontology, as it begets the Lies of Evolution.

Noen som vet om christwire.org er en Poe, forrresten?

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn