Og karbondatering er feil fordi ?Rune S skrev:Hvilke metoder brukes for å finne ut at IDA er 47millioner år gammel? Karbondatering?
Og karbondatering er feil fordi ?Rune S skrev:Hvilke metoder brukes for å finne ut at IDA er 47millioner år gammel? Karbondatering?
Skapelseteorien stemmer faktisk, i motsetning til hva mange tror, godt med vitenskapelige bevis.HC skrev:Hvordan sannsynliggjøres skapelsen ved å finne feil med evolusjonsteorien ?
3 bare? ;D ;D ;DBT skrev:Er det bare jeg som synes jeg ser tre 6-tall på tante Ida?![]()
![]()
;D
Seriøst... ??Rune S skrev:Ja,jeg tror helt seriøst at jorden er ca 6000 år gammel.
Jeg tror IDA,dinosaurer,drager osv har levd side om side med mennesket.
Og derfor skal vi la være å finne forklaringer?BT skrev:Jeg synes alle forsøk på å forklare vårt opphav er like usannsynlige. Minst!
Kan jeg få anbefale et lynkyrs i bio-stratigrafi?Rune S skrev:Ja,jeg tror helt seriøst at jorden er ca 6000 år gammel.slowmotion skrev:Litt utenfor tema, kanskje ( eller ikke? ), men er det folk her på sentralen
som helt alvorlig mener at jorden er 6000 år?
Jeg forventer ikke noe svar på mitt spørsmål, det var mer en stille undring.
Verden er rar ...
Naturligvis ikke.Jøgga skrev:Og derfor skal vi la være å finne forklaringer?BT skrev:Jeg synes alle forsøk på å forklare vårt opphav er like usannsynlige. Minst!
Høres ut som en spennende jobb, det.Jøgga skrev:Helt seriøst, det finnes folk som har som jobb å finne ut hvordan stein blir til.
At jorden ble skapt på 6 dager og er 6000 år gammel samsvarer ikke med noe annet enn overtro.orso skrev:Skapelseteorien stemmer faktisk, i motsetning til hva mange tror, godt med vitenskapelige bevis.
Den står fint på egne bein.
Du kan spørre til du blir blå i ansiktet men å stille spørsmålstegn ved darwinismen styrker fremdeles ikke skapelsesberetningen.orso skrev:Man kan jo spørre seg noe så enkelt som hvor alle mellomleddene er. Dersom darwinismen stemmer, så ville de ulike jordlagene være fulle av de. Men det er det ikke. De få eksempler man hevder er mellomledd, er ikke annet enn utdødde dyrearter.
Ja bibelen kan tydeligvis tolkes til hva det skal være og det som ikke kan tolkes vekk kan man slutte å prate om.orso skrev:Mye mer kunne vært sagt. Jeg har skrevet en del tidligere, men jeg tror ikke det er mulig å føre en saklig debatt her inne om emnet.
For min del, kan jeg si at jeg absolutt ikke har noe å tape på at utviklingslæren skulle være riktig. Det er uproblematisk for meg å kombinere kristen tro og utvilingslæren, noe som jeg tidligere har gjort og også en del kristne gjør. Men for meg er det viktig med sannheten, og jeg er blitt overbevist etter en del lesing at neodarwinismen slettes ikke er vitenskap. Det blir nok mitt siste ord her.
Jeg og!BT skrev:Naturligvis ikke.Jøgga skrev:Og derfor skal vi la være å finne forklaringer?BT skrev:Jeg synes alle forsøk på å forklare vårt opphav er like usannsynlige. Minst!
Jeg er bare litt skeptisk til de som mener de har forklaringen klar.
Det var forsåvidt ment som et seriøst spørsmålHC skrev:Og karbondatering er feil fordi ?Rune S skrev:Hvilke metoder brukes for å finne ut at IDA er 47millioner år gammel? Karbondatering?
BT skrev:Er det bare jeg som synes jeg ser tre 6-tall på tante Ida?![]()
![]()
;D
Det er det ingen som påstår heller. Mennesker stammer ikke fra apene, men IDA-fossilet er det nærmeste man til nå har kommet et felles utviklingsopphav til begge artsgrener, altså mennesker på den ene siden og aper på den andre.R.Solhaug skrev:Nå har jeg riktignok etterhvert møtt mange tildels interressante utgaver av slekten homo sapiens, men at denne framtoningen skal være et manglende mellomstadie mellom aper og mennesker finner jeg mildt sagt lite troverdig ???
De lærde strides kanskje om det er noen disktinksjon mellom aper og mennesker. Men Ida er presentert som den første apen (som vi pt. kjenner til), ikke som del av slekten Homo «what ever».R.Solhaug skrev:...
Nå har jeg riktignok etterhvert møtt mange tildels interressante utgaver av slekten homo sapiens, men at denne framtoningen skal være et manglende mellomstadie mellom aper og mennesker finner jeg mildt sagt lite troverdig ???
...
Formasjonene som dette fossilet ble funnet i er meget godt forstått, og dateringen er rimelig sikker.Rune S skrev:Hvilke metoder brukes for å finne ut at IDA er 47millioner år gammel? Karbondatering?
..............
Om det var 99,8 eller 98 ift. sjimpanser, husker jeg ikke helt, men jeg mener det er i nabolaget. Rettelse: wikipedia skriver menneskene deler omkring 95% av genmaterialet med sjimpansene, og at variasjonen i genmaterialet blant mennesker mindre enn 2%. Noen er kanskje også litt fortørnet over at det er større genetisk variasjon blandt afrikanere enn for «urinnvånerne» i resten av verden til sammen.pedal skrev:Stemmer det at vi er 99,8% lik apene genetisk sett?
De siste 2 promillene drikker vi oss til.
Det var i hvertfall hva praktiserte i russetiden.
Ja. Og litt trist.Tor Nado skrev:EDIT: Litt skremmende faktisk.
Jeg burde brukt et annet ord enn skapelses teorien. Her ble det litt sammenblanding som fort kunne misforstås. Jeg snakker om teorien om en intelligent skaper, ikke bibelsk lære. Den er godt fundert i vitenskapen. Om man vil trekke inn bibelen eller ei, for være opp til enhver.HC skrev:At jorden ble skapt på 6 dager og er 6000 år gammel samsvarer ikke med noe annet enn overtro.
Du kan spørre til du blir blå i ansiktet men å stille spørsmålstegn ved darwinismen styrker fremdeles ikke skapelsesberetningen.
Ja bibelen kan tydeligvis tolkes til hva det skal være og det som ikke kan tolkes vekk kan man slutte å prate om.
Den er ny, har vi funnet «the missing skaper»? Edit: hvilke tegn/viten har vi på at det er en skaper og ikke flere? DobbeltEDIT: eller at noe i det heletatt er skapt?orso skrev:...Jeg snakker om teorien om en intelligent skaper, ikke bibelsk lære. Den er godt fundert i vitenskapen. ...
Vel... jeg liker ihvertfall ikke bananer. ;DKJ skrev:Rettelse: wikipedia skriver menneskene deler omkring 95% av genmaterialet med sjimpansene
Jeg tror du kan ha en god sak om ikke annet:Rune S skrev:Ja,jeg tror helt seriøst at jorden er ca 6000 år gammel.slowmotion skrev:Litt utenfor tema, kanskje ( eller ikke? ), men er det folk her på sentralen
som helt alvorlig mener at jorden er 6000 år?
Jeg forventer ikke noe svar på mitt spørsmål, det var mer en stille undring.
Verden er rar ...
Som jeg skulle sagt det selv. Meget interessant forskning, men finnes det en nytteverdi?pedal skrev:En helt annen sak: Jeg er veldig glad i vitenskap og ikke minst i prehistoriske tider og forskning som dette. Men hvor mye penger og resurser skal mennesket bruke på slik forskning? Uansett hva man finner ut av hva som skjedde i dyreriket for millioner av år siden, så har det vel knapt noen praktisk nytte i dag? Hva med å prioritere forskningsmidlene på dagens og fremtidens problemer og utfordringer? Bare en tanke...
Hvordan skal man evaluere nytteverdien av kunnskap man ikke har tilegnet seg ennå? Vitenskap er i essens forståelsen av hvordan ting henger sammen. Akkurat dette funnet styrker jo evolusjonsteorien. Om evolusjon nå faktisk er måten de levende vesnene vi ser i verden har oppstått på, så er det viktig viten for å kunne si noe om fremtidig biologisk utvikling på lang sikt... unyttig? Tjah...yellow skrev:Som jeg skulle sagt det selv. Meget interessant forskning, men finnes det en nytteverdi?
Tror det skal være to promille, mennesket deler vel 99,8 prosent av sine gener med alle sine medmennesker?KJ skrev:[...]at variasjonen i genmaterialet blant mennesker mindre enn 2%. [...]pedal skrev:Stemmer det at vi er 99,8% lik apene genetisk sett?
Meget bekymringsverdig. Jeg bekjentgjør herved min tilhørighet til fiskene. (Da blir vi ikke SÅ like, AK27)AK27 skrev:Tror det skal være to promille, mennesket deler vel 99,8 prosent av sine gener med alle sine medmennesker?KJ skrev:[...]at variasjonen i genmaterialet blant mennesker mindre enn 2%. [...]pedal skrev:Stemmer det at vi er 99,8% lik apene genetisk sett?
Like nyttig/unyttig som livet selv. En annen sak er at om vi skulle hørt på nyttetenkerne hele tiden, så stod vi vel i «fjøset» til apene.yellow skrev:Som jeg skulle sagt det selv. Meget interessant forskning, men finnes det en nytteverdi?pedal skrev:En helt annen sak: Jeg er veldig glad i vitenskap og ikke minst i prehistoriske tider og forskning som dette. Men hvor mye penger og resurser skal mennesket bruke på slik forskning? Uansett hva man finner ut av hva som skjedde i dyreriket for millioner av år siden, så har det vel knapt noen praktisk nytte i dag? Hva med å prioritere forskningsmidlene på dagens og fremtidens problemer og utfordringer? Bare en tanke...
//y
Word ;DParelius skrev:Like nyttig/unyttig som livet selv. En annen sak er at om vi skulle hørt på nyttetenkerne hele tiden, så stod vi vel i «fjøset» til apene.yellow skrev:Som jeg skulle sagt det selv. Meget interessant forskning, men finnes det en nytteverdi?pedal skrev:En helt annen sak: Jeg er veldig glad i vitenskap og ikke minst i prehistoriske tider og forskning som dette. Men hvor mye penger og resurser skal mennesket bruke på slik forskning? Uansett hva man finner ut av hva som skjedde i dyreriket for millioner av år siden, så har det vel knapt noen praktisk nytte i dag? Hva med å prioritere forskningsmidlene på dagens og fremtidens problemer og utfordringer? Bare en tanke...
//y
Ok, er det Intelligent Design du mener ? ID er slik jeg ser det kun et forsøk på å "lure" kreasjonisme inn i den amerikanske skolen ved å kalle det noe annet. ID virker uansett å være en diametral motsetning til evolusjonsteorien. Jeg er usikker på hvor vitenskapelig fundert Intelligent Design egentlig er.orso skrev:Jeg burde brukt et annet ord enn skapelses teorien. Her ble det litt sammenblanding som fort kunne misforstås. Jeg snakker om teorien om en intelligent skaper, ikke bibelsk lære. Den er godt fundert i vitenskapen. Om man vil trekke inn bibelen eller ei, for være opp til enhver.HC skrev:At jorden ble skapt på 6 dager og er 6000 år gammel samsvarer ikke med noe annet enn overtro.
Du kan spørre til du blir blå i ansiktet men å stille spørsmålstegn ved darwinismen styrker fremdeles ikke skapelsesberetningen.
Ja bibelen kan tydeligvis tolkes til hva det skal være og det som ikke kan tolkes vekk kan man slutte å prate om.
Er vel sånn ca 0%.HC skrev:Jeg er usikker på hvor vitenskapelig fundert Intelligent Design egentlig er.
... for å være veldig snill ... det er kanskje mulig å regne på negative prosenter her ...Tubesnake skrev:Er vel sånn ca 0%.HC skrev:Jeg er usikker på hvor vitenskapelig fundert Intelligent Design egentlig er.
Fra http://christwire.org/2009/05/atheist-scientists-hack-google-to-show-ida-lemur-monkey-evolution-logo/:BT skrev:Har dere forresten vært på Google i dag? Ny logo:
![]()
Videre står det å lese:Google has been hacked by atheist scientists with an evolution agenda. If you go to Google.com, you can see the scientists have changed Googles friendly logo with this not so friendly Satanic piece of graphic artistry
it is also an equally interesting coincidence that Ida was discovered within a volcanic lake and was preserved by an unknown force because such descriptors blatantly match the profile of Satan.
Hell is the most volcanic lake in existence and Satan is well known for his interest in paleontology, as it begets the Lies of Evolution.