The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    20.475
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Fyttikatta, for en skrikhals 🙄 .
    Jeg gir opp. Har prøvd å like fyren siden 80-tallet, men merker at forakten bare stiger, og stiger for hver skive som snurres. Mulig dett ble overdose med The River, Innocent... Og Born... i dag🤢.
    Samme jævla måte å synge på, aka skriking (Jeg ser for meg blodårene på halsen hans tydeligere enn en hoggorm på en platting, ffs!🤣 ) , stort sett de samme taktene. Her gjelder det å pøse på med et band på 150 stk der alle jobber hardt som faen for å få oppmerksomhet 😂.

IMG_20260526_211026_edit_3460801091437540.jpg

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    19.479
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Stort sett enig. Men har du hørt noe av det nyeste han har lagt ut? Wrecking Ball. Her har han roet skrikingen ned noen hakk… Ikke like ille som før synes jeg :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    20.475
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nei, det har jeg ikke. Og ikke frister det noe særlig heller. Møkkalei gamle gubber som spiller trøtt og nedpå rocknroll på gitar på sine gamle dager, og snur bunken for n't gang. Noe døllere finnes knapt 🥱.

Men ok, jeg skal gi Wrecking Ball et lytt når jeg igjen har tilgang til DAC, selv om det er Emmylou Harris jeg forbinder med den tittelen - en av tidenes neste skive, BTW. Takker 🙂

Edit: Apropos Harris. Kom til å tenke på soveposen Knopflers All the... Der var det Harris som reddet livet mitt da jeg i et idiotisk øyeblikk satte den på under kjøring, og holdt på å sovne ved rattet😅

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    80.135
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Emmylou Harris-albumet "Wrecking Ball' er vi enige om er bra. Så bra, at det utvilsomt har klassiikerstatus. Og det mye pga Daniel Lanois medvirkning.
    Når det gjelder tittelsporet, "Wrecking Ball", så er det Neil Young som har skrevet og utgitt den låta først, men det visste du kanskje? Synes det er verdt å nevne.🙂

"Gammal gubbe som spiller trøtt og nedpå Rockn Roll på gitar på sine gamle dager' -osv osv (?) 😎😉

Sist redigert:

Bergfinn

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    15.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis med Ars-anal seieren. Jeg hakke peil på foppal, men tipper Ødegård har hatt stor innvirkning på årets sluttresultat i så måte...på lang sikt.

I min verden er læreryrket det viktigste for vår alles fremtid, ung og gammel (som meg)
    Mine lærere formet meg, mine barns lærere former mine barn....mye mer enn våre foreldre.
    Eller begynner dette å slakke? Hva tror/mener du?

Det er en SKAM at lærer yrket er så underbetalt ift. hva det gir tilbake til samfunnet.
    Har en eldre ungdom i hus som setter lærer statusen høyt, men han velger sannsynligvis noe annet.

Springsteen? Not too much for me.
    En fet låt på hønn.
    "the wall" fra high hopes er bra...og låter bra.

;) (y)

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    20.475
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehehe🤭

Visste vel at jeg, i et øyeblikk av overdose av BS, stakk hånda i et vepsebol 😬 . Men la det være sagt med en gang: han er uomtvistelig en av de store som setter spor etter seg. Hva ubetydelige Gunner på steinrøysa HFS mener om den saken, er helt irrelevant. Men det betyr seff ikke at jeg nødvendigvis må digge alt det han gjør:p

Jeg tror BS vil bli best husket for sine tekster. Ja, han har noen spor jeg liker også, men er dessverre - jeg har prøvd noenlunde - ingen stor fan. For meg er hans rock av den endimensjonale og støyete typen. Veldig amerikansk, om jeg være litt flåsete. Han står stort sett oppned og hamrer løs på gitaren sin med tre grep, mens han skriker så trynet blir rødt og blodårene står ut på halsen. Men har han mange gode låter, ja. Jeg liker best de roligere, som feks de fra "Ghost...", som @HasseBasse nevner (Den skiva har jeg hatt i 128 år og den er ihjelspilt, men hører den gjerne igjen iblant). Jeg vil karakterisere BS som en rocker som får til gode, rolige sanger også.

IMG_20260527_012150.jpg

Når det gjelder NY, som @bluesbreaker dro inn, så er det snakk om en artist som står mitt hjerte langt nærmere, helt siden studietiden. For meg er hans musikk langt mer variert - både NY og BS er eminente storytellers - og har alt fra up-beat rock til rolige sanger, via køntri, folks osv, gjennom hele karrieren. Selv liker jeg best de sløye, og gjerne lange, sangene hans, som feks "Cowgirl in ..." og "Down by..." fra albumet "Everybody knows ...".

Altså, det var bare noe jeg buste ut med. Tror det er ganske vanlig for de mange, at man liker noe av stoffet til en artist/et band, men ikke nødvendigvis alt. Dette gjelder seff ikke kun for BS. Det som er litt dessverre, for meg, er at det er en så stor del av BS' katalog som jeg misliker, men jeg har full respekt for fyren og skjønner at andre liker ham:)

Proethifi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    2.504
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hehehe🤭

Visste vel at jeg, i et øyeblikk av overdose av BS, stakk hånda i et vepsebol 😬 . Men la det være sagt med en gang: han er uomtvistelig en av de store som setter spor etter seg. Hva ubetydelige Gunner på steinrøysa HFS mener om den saken, er helt irrelevant. Men det betyr seff ikke at jeg nødvendigvis må digge alt det han gjør:p

Jeg tror BS vil bli best husket for sine tekster. Ja, han har noen spor jeg liker også, men er dessverre - jeg har prøvd noenlunde - ingen stor fan. For meg er hans rock av den endimensjonale og støyete typen. Veldig amerikansk, om jeg være litt flåsete. Han står stort sett oppned og hamrer løs på gitaren sin med tre grep, mens han skriker så trynet blir rødt og blodårene står ut på halsen. Men har han mange gode låter, ja. Jeg liker best de roligere, som feks de fra "Ghost...", som @HasseBasse nevner (Den skiva har jeg hatt i 128 år og den er ihjelspilt, men hører den gjerne igjen iblant). Jeg vil karakterisere BS som en rocker som får til gode, rolige sanger også.

Vis vedlegget 1200871

Når det gjelder NY, som @bluesbreaker dro inn, så er det snakk om en artist som står mitt hjerte langt nærmere, helt siden studietiden. For meg er hans musikk langt mer variert - både NY og BS er eminente storytellers - og har alt fra up-beat rock til rolige sanger, via køntri, folks osv, gjennom hele karrieren. Selv liker jeg best de sløye, og gjerne lange, sangene hans, som feks "Cowgirl in ..." og "Down by..." fra albumet "Everybody knows ...".

Altså, det var bare noe jeg buste ut med. Tror det er ganske vanlig for de mange, at man liker noe av stoffet til en artist/et band, men ikke nødvendigvis alt. Dette gjelder seff ikke kun for BS. Det som er litt dessverre, for meg, er at det er en så stor del av BS' katalog som jeg misliker, men jeg har full respekt for fyren og skjønner at andre liker ham:)
    Jeg synes Bruce Springsteen låter bra på mine SF høytalere, kanskje høyttalerene dine er av det spisse slaget i diskanten for dine ører?

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    20.475
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jeg synes Bruce Springsteen låter bra på mine SF høytalere, kanskje høyttalerene dine er av det spisse slaget i diskanten for dine ører?
    Jeg har hatt AG Fino i fire år. Tror du at jeg har prøvd å høre på BS kun ila den tiden? 😜

Dessuten, alle som kan litt haifai, vet at SF er kjent for å spille rock skikkelig bra 🤘

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    91.548
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Kjekt med en oppklaring. Etter å ha hevdet å ha forsøkt å like Springsteen i nesten 50 år, klarte jeg ikke helt å bestemme meg for om du har litt tungt for det eller har benyttet tiden din på en mildt sagt lite optimal måte 😆

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    20.475
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kjekt med en oppklaring. Etter å ha hevdet å ha forsøkt å like Springsteen i nesten 50 år, klarte jeg ikke helt å bestemme meg for om du har litt tungt for det eller har benyttet tiden din på en mildt sagt lite optimal måte 😆
    Jeg har selvsagt hatt tungt for det. Der har du din oppklaring :p

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    80.135
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Springsteens album fra 70 tallet og begynnelsen av 80 er gode ting. Så blir det veldig ujevnt i en diger katalog, med enkelte lyspunkt. Som f eks....-Tom Joad
    Men mye dårlig produksjon og lyd. Det er en tragedie at Born to Run låter så dårlig.
    Born-to-Run-album-cover-016.jpg

The-Wild-The-Innocent--th-017.jpg

Greetings-from-Asbury-Par-018.jpg

Darkness-on-the-Edge-of-T-015.jpg

The-River-album-cover-014.jpg

Nebraska-album-cover-013.jpg

Jeg har flere Springsteen i hylla, men hadde egentlig greid meg godt med disse over.
    "Darkness on the Edge of Town" er mesterverket som han aldri har overgått. Det er intense og gripende saker.
    -Og det har også ganske bra lyd med rett utgave/pressing.

Dette er ingen fasit,og folk må mene hva de vil.
    Det er nettopp det JEG gjør.🙂

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    20.475
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Springsteens album fra 70 tallet og begynnelsen av 80 er gode ting. Så blir det veldig ujevnt i en diger katalog, med enkelte lyspunkt. Som f eks....-Tom Joad
    Men mye dårlig produksjon og lyd. Det er en tragedie at Born to Run låter så dårlig.
    Vis vedlegget 1200922
    Vis vedlegget 1200924
    Vis vedlegget 1200925
    Vis vedlegget 1200926
    Vis vedlegget 1200927
    Vis vedlegget 1200928
    Jeg har flere Springsteen i hylla, men hadde egentlig greid meg godt med disse over.
    "Darkness on the Edge of Town" er mesterverket som han aldri har overgått. Det er intense og gripende saker.
    -Og det har også ganske bra lyd med rett utgave/pressing.

Dette er ingen fasit,og folk må mene hva de vil.
    Det er nettopp det JEG gjør.🙂
    Ja, her har man en samling med mye skriking, Bob Dylan-imitasjon, band på 150 stk der alle kniver om oppmerksomheten, med all slags instrumenter. Og noen gode sanger innimellom 👍

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn