Hehehe
Visste vel at jeg, i et øyeblikk av overdose av BS, stakk hånda i et vepsebol

. Men la det være sagt med en gang: han er uomtvistelig en av de store som setter spor etter seg. Hva ubetydelige Gunner på steinrøysa HFS mener om den saken, er helt irrelevant. Men det betyr seff ikke at jeg nødvendigvis må digge alt det han gjør
Jeg tror BS vil bli best husket for sine tekster. Ja, han har noen spor jeg liker også, men er dessverre - jeg har prøvd noenlunde - ingen stor fan. For meg er hans rock av den endimensjonale og støyete typen. Veldig amerikansk, om jeg være litt flåsete. Han står stort sett oppned og hamrer løs på gitaren sin med tre grep, mens han skriker så trynet blir rødt og blodårene står ut på halsen. Men har han mange gode låter, ja. Jeg liker best de roligere, som feks de fra "Ghost...", som
@HasseBasse nevner (Den skiva har jeg hatt i 128 år og den er ihjelspilt, men hører den gjerne igjen iblant). Jeg vil karakterisere BS som en rocker som får til gode, rolige sanger også.
Vis vedlegget 1200871
Når det gjelder NY, som
@bluesbreaker dro inn, så er det snakk om en artist som står mitt hjerte langt nærmere, helt siden studietiden. For meg er hans musikk langt mer variert - både NY og BS er eminente storytellers - og har alt fra up-beat rock til rolige sanger, via køntri, folks osv, gjennom hele karrieren. Selv liker jeg best de sløye, og gjerne lange, sangene hans, som feks "Cowgirl in ..." og "Down by..." fra albumet "Everybody knows ...".
Altså, det var bare noe jeg buste ut med. Tror det er ganske vanlig for de mange, at man liker noe av stoffet til en artist/et band, men ikke nødvendigvis alt. Dette gjelder seff ikke kun for BS. Det som er litt dessverre, for meg, er at det er en så stor del av BS' katalog som jeg misliker, men jeg har full respekt for fyren og skjønner at andre liker ham