Hehehe
Visste vel at jeg, i et Þyeblikk av overdose av BS, stakk hÄnda i et vepsebol

. Men la det vÊre sagt med en gang: han er uomtvistelig en av de store som setter spor etter seg. Hva ubetydelige Gunner pÄ steinrÞysa HFS mener om den saken, er helt irrelevant. Men det betyr seff ikke at jeg nÞdvendigvis mÄ digge alt det han gjÞr
Jeg tror BS vil bli best husket for sine tekster. Ja, han har noen spor jeg liker ogsÄ, men er dessverre - jeg har prÞvd noenlunde - ingen stor fan. For meg er hans rock av den endimensjonale og stÞyete typen. Veldig amerikansk, om jeg vÊre litt flÄsete. Han stÄr stort sett oppned og hamrer lÞs pÄ gitaren sin med tre grep, mens han skriker sÄ trynet blir rÞdt og blodÄrene stÄr ut pÄ halsen. Men har han mange gode lÄter, ja. Jeg liker best de roligere, som feks de fra "Ghost...", som
@HasseBasse nevner (Den skiva har jeg hatt i 128 Är og den er ihjelspilt, men hÞrer den gjerne igjen iblant). Jeg vil karakterisere BS som en rocker som fÄr til gode, rolige sanger ogsÄ.
Vis vedlegget 1200871
NÄr det gjelder NY, som
@bluesbreaker dro inn, sÄ er det snakk om en artist som stÄr mitt hjerte langt nÊrmere, helt siden studietiden. For meg er hans musikk langt mer variert - bÄde NY og BS er eminente storytellers - og har alt fra up-beat rock til rolige sanger, via kÞntri, folks osv, gjennom hele karrieren. Selv liker jeg best de slÞye, og gjerne lange, sangene hans, som feks "Cowgirl in ..." og "Down by..." fra albumet "Everybody knows ...".
AltsÄ, det var bare noe jeg buste ut med. Tror det er ganske vanlig for de mange, at man liker noe av stoffet til en artist/et band, men ikke nÞdvendigvis alt. Dette gjelder seff ikke kun for BS. Det som er litt dessverre, for meg, er at det er en sÄ stor del av BS' katalog som jeg misliker, men jeg har full respekt for fyren og skjÞnner at andre liker ham