The Clever little Clock...Magi eller ikke?

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0
Når jeg eller noen andre av barn eller barnenarn spør om disse spesielle evner, er hun helt taus. Absolutt ingenting blir fortalt. Alt hun sier er at det ikke er noe ondt i det hun gjør. Og at det er en nødvendighet å vite fødselsdataene på vedkommende.
Og at hun skal ringes bare når det er helt nødvendig.
Alle disse andre titusene som etter sigende besitter lignende egenskaper da?

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
"Det er løgn, disse har aldri vært i kontakt med JREF. "
dette vet du basert på ??

"Alle disse andre titusene som etter sigende besitter lignende egenskaper da? "'

for alt det du vet så er det vel mulig at noen har en slik egenskap, noen er sikkert skrullinger, men det finnes det forsåvitt overalt.
Jeg tror gjerne på at det finnes ting her på jorden som ikke de som tror de har peiling pga mange leste bøker hvet om. Jeg stiller meg emr kritisk til dem som blånekter alt som ikke kan bevises gjennom et regnestykke.

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0
"Det er løgn, disse har aldri vært i kontakt med JREF. "
dette vet du basert på ??
Alle "applicants" legges ut fortløpende på nettsidene til JREF når kontakt initieres. I tillegg konfronterte jeg Kramer, som er JREF's representant for dette, med det Viking sier, og han ante ikke hva jeg pratet om en gang. Ingen kabelguruer har noensinne sendt inn noen søknad. Søk på "san diego audio guild + randi" og andre relevante permutasjoner gir ingen fornuftige oppslag, hverken på San Diego Audio Guild sine sider eller andre.

"Alle disse andre titusene som etter sigende besitter lignende egenskaper da? "'

for alt det du vet så er det vel mulig at noen har en slik egenskap, noen er sikkert skrullinger, men det finnes det forsåvitt overalt.
Jeg tror gjerne på at det finnes ting her på jorden som ikke de som tror de har peiling pga mange leste bøker hvet om. Jeg stiller meg emr kritisk til dem som blånekter alt som ikke kan bevises gjennom et regnestykke.
Jeg og. Jeg stiller meg også kritisk til de som ikke kan gjenskape sine tryllerier i en kontrollert situasjon.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.315
At en person kan ha "magiske evner" er vel en ting, men at en Timex vekkerklokke har det er jo bare vrøvl.

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0
Det er ikke bare det at en slik klokke ikke kan forklares vitenskapelig, men det at den strider i mot all vitenskap. Denne er da, per definisjon, paranormal i sin virkemåte.

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Alle "applicants" legges ut fortløpende på nettsidene til JREF når kontakt initieres. I tillegg konfronterte jeg Kramer, som er JREF's representant for dette, med det Viking sier, og han ante ikke hva jeg pratet om en gang. Ingen kabelguruer har noensinne sendt inn noen søknad.
så klart innrømmer han ikke det, da hadde han jo egentlig innrømmet at det bare er bløff..

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Det er forskjell på et fenomen som ikke kan forklares av vitenskapen, som f.eks. å stoppe blod, og et som til fulle kan forklares av vitenskapen.

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0
så klart innrømmer han ikke det, da hadde han jo egentlig innrømmet at det bare er bløff..
Og ved å lyve oppnår han...?

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Det er forskjell på et fenomen som ikke kan forklares av vitenskapen, som f.eks. å stoppe blod, og et som til fulle kan forklares av vitenskapen.
når et fenomen ikke kan bevises eler forklares vitenskapelig kan det vel også bety at vitenskapen ikke har kommet langt nokk, tipper det er mange som ikke går med på dette, fordi "vi mennesker er så fantastisk lure"..

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Og ved å lyve oppnår han...?
f.eks at slike som du ikke tror på dette :

"San Diego Audio Guild har avslørt den millionen med kabelforskjeller som bløff og løgn for lenge siden. Etter at de sendte mail ang. testmetodikk fikk de plutselig ikke tak i Randy lenger, merkelig det der gitt........................... "

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.900
Alle disse andre titusene som etter sigende besitter lignende egenskaper da?
Det vet jeg ingenting om. Vet ikke hvor mange det er. Men har selvfølgelig hørt om andre som kan det samme. "Alle" har hørt om noen som har slike evner.

Jeg har familiemedlemmer som har mottatt såkalte 'forvarsler'. Dette er noe som personer kan oppleve fra tid til annen. F.eks. at en plutselig får veldig sterke følelser om at noe er galt med en/flere personer en har sterke relasjoner til. Forvarslene kan f.eksempelvis være på den måten at kona i huset hører mannen komme kjørende inn mot huset, hører trampene på trappa, dørklinka går osv. men det kommer ingen... I de fleste tilfellene er det aktuelle familimedlemmet i alvorlig fare, eller er død.

Dette fins det tusenvis av beretninger om. Det er skrevet mange bøker om det. flere i min storfamilie har opplevd forvrsler. Ikke jeg.
Skal det ignoreres?

Enkelte innen vitenskap mener det er telepati. Kommunikasjon på et høyere nivå. Men meg bevist er dette ikke vitenskapelig dokumentert.

Så da spør jeg Portal og andre: Skal dette fenomen bare settes en rød strek over som "bare tull" fordi ingen som har opplevd forvarsler har meldt seg for å komme til lab'en for å innkassere en million kroner i en "blindtest" med det for øye å dokumentere dette ?

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.900
Vil bare si at i tilfellene av hvor det stoppes blod/forvarsler og The Clever little Clock kan det være prosesser og energier i sving som ikke er kjent av vitenskapen. Kanskje.. ?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.214
Torget vurderinger
2
Nå begynner det å ligne på noe dette. det er nok fornuftig det, å samkjøre en debatt om merkelige tweaks sammen med en debatt om healing, spøkelser og i det hele tatt overnaturlige fenomener.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.900
Når det gjelder The clever little clock så er det ganske åpenbart at batteriet i klokka er vital. Batteriet er nok behandlet med et eller annet fludium. (Les det Belt gjorde med batteriet til høreapparatet til dattera). Muligheten er selvfølgelig tilstede at dette er bare juks og tull.
Men når jeg leser Customer Comments -lista får jeg det ikke helt til å stemme.

K

knutinh

Gjest

Dette er min paradoksale paranormale paramagnetiske pyramide. Den har uante overnaturlige evner, men jeg gidder ikke å forklare akkurat hva.

Hvis du vil prøve kan du sende meg en PM så ordner jeg et introduksjonstilbud til deg. Normalt koster den $399 men siden jeg gjør dette av godhet til menneskeheten så skal utvalgte hifi-sentralere få den til $199.

Jeg har alle materiale goder jeg trenger, og gidder derfor ikke å delta i noe "million dollar contest" - pyramiden sørger for meg og mine. Jeg har heller ikke noe behov for å bevise pyramidens egenskaper i noen kontrollert test - hvis man ønsker å avvise den sanne tro så får man heller ha det så godt.

Jeg har tidligere jobbet for Nasa og NSA og er vel bevandret i paranormale aktiviteter og har en PhD i nano-teknikk og vitenskaplige metoder så det har ingen hensikt å kaste vitenskaplige argumenter i min vei, jeg har forsket på dette i mange år nå, og vet hva som er rett. Alt dette er dokumentert i sirlige papers som jeg aldri har sendt til journaler innen legevitenskap, telekommunikasjon, transportforskning og andre relevante topics siden disse består av misunnelige forskere som bare er ute etter å ødelegge for meg.

PS. Hvis noen sjeler selv etter denne argumentasjonsrekka skulle betvile sannheten i den revolusjonerende pyramiden så vil jeg referere til nære personlige venner av meg som kan garantere at dette virker:
*Uri Geller
*Michael Jackson
*Elvis
*Gry Jannicke Jarlum
*Sven O Høiby
*Halvard Flatland
*Knut Bjørnsen

Hvis selv ikke dette er nok så vil jeg henvise til en vitenskaplig avhandling utført ved The scientific department of scientific studies at the scientology research center, Løiten som beviser over enhver tvil at pyramiden fungerer. Dessverre har jeg ikke den nøyaktige linken her, men hvis du går på sida deres og leser grundig hva de har og fortelle så garanterer jeg at du snart ser lyset.

NB!
Hvis du bestiller i dag kan du få med en avmagnetiserer for bensinen. Den plasseres i dash-bordet og kommuniserer ved hjelp av telepatiske krefter med innsprøytningsdysene i fordelingsforplanteren og lader via elektronpartikler den heterodyne omgivelsesluften opp til et meta-statisk nivå som på en måte "krasjer" molekylene i hverandre og genererer kraft! Dette høres kanskje fryktelig komplisert ut, men for dere som ikke har forsket på dette i mange år kan jeg berolige dere med at det fungerer - det har aldri blitt motbevist!

-Knut

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0
f.eks at slike som du ikke tror på dette
Og risikere troverdigheten til hele den seriøse JREF-organisasjonen på noe så idiotisk som en direkte løgn?

Espen R.:At millioner av mennesker tror på mer eller mindre absurde ting, er en kjennsgjerning - mennesker har siden tidenes morgen, og med stor overbevisning, trodd på, og vært villig til både å drepe og gå i døden for ting som har vist seg å ikke stemme overens med virkeligheten.

Ellers er statistiske fallgruber, som eksempelvis såkalt selektiv observasjon ("counting the hits and forgetting the misses"), noe mange lekfolk har lett for å falle i, og kan med største sannsynlighet tilskrives brorparten av "forvarsler" o.l. Jeg jobber med et program på fjernsynet som har med paranormalitet å gjøre, og for oss i produksjonen som sitter på råmaterialet, er det ganske lett å avsløre de involvertes ønske om at noe paranormalt skal ha funnet sted, og således at de tolker paranormalitet inn i hendelser som aldeles utmerket kan tenkes å ha en logisk, fornuftsbasert forklaring. Likevel foretrekker de helt klart de fantastiske forklaringene fremfor de naturlige. Mennesket er en merkelig skapning.

S

slowmotion

Gjest

Dette er min paradoksale paranormale paramagnetiske pyramide. Den har uante overnaturlige evner, men jeg gidder ikke å forklare akkurat hva.

Hvis du vil prøve kan du sende meg en PM så ordner jeg et introduksjonstilbud til deg. Normalt koster den $399 men siden jeg gjør dette av godhet til menneskeheten så skal utvalgte hifi-sentralere få den til $199.

Jeg har alle materiale goder jeg trenger, og gidder derfor ikke å delta i noe "million dollar contest" - pyramiden sørger for meg og mine. Jeg har heller ikke noe behov for å bevise pyramidens egenskaper i noen kontrollert test - hvis man ønsker å avvise den sanne tro så får man heller ha det så godt.

Jeg har tidligere jobbet for Nasa og NSA og er vel bevandret i paranormale aktiviteter og har en PhD i nano-teknikk og vitenskaplige metoder så det har ingen hensikt å kaste vitenskaplige argumenter i min vei, jeg har forsket på dette i mange år nå, og vet hva som er rett. Alt dette er dokumentert i sirlige papers som jeg aldri har sendt til journaler innen legevitenskap, telekommunikasjon, transportforskning og andre relevante topics siden disse består av misunnelige forskere som bare er ute etter å ødelegge for meg.

PS. Hvis noen sjeler selv etter denne argumentasjonsrekka skulle betvile sannheten i den revolusjonerende pyramiden så vil jeg referere til nære personlige venner av meg som kan garantere at dette virker:
*Uri Geller
*Michael Jackson
*Elvis
*Gry Jannicke Jarlum
*Sven O Høiby
*Halvard Flatland
*Knut Bjørnsen

Hvis selv ikke dette er nok så vil jeg henvise til en vitenskaplig avhandling utført ved The scientific department of scientific studies at the scientology research center, Løiten som beviser over enhver tvil at pyramiden fungerer. Dessverre har jeg ikke den nøyaktige linken her, men hvis du går på sida deres og leser grundig hva de har og fortelle så garanterer jeg at du snart ser lyset.

NB!
Hvis du bestiller i dag kan du få med en avmagnetiserer for bensinen. Den plasseres i dash-bordet og kommuniserer ved hjelp av telepatiske krefter med innsprøytningsdysene i fordelingsforplanteren og lader via elektronpartikler den heterodyne omgivelsesluften opp til et meta-statisk nivå som på en måte "krasjer" molekylene i hverandre og genererer kraft! Dette høres kanskje fryktelig komplisert ut, men for dere som ikke har forsket på dette i mange år kan jeg berolige dere med at det fungerer - det har aldri blitt motbevist!

-Knut
Knut, har du overveiet en kariere i hifibransjen? Tror du ville gjøre det bra der.

;)

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.900
Og risikere troverdigheten til hele den seriøse JREF-organisasjonen på noe så idiotisk som en direkte løgn?

Espen R.:At millioner av mennesker tror på mer eller mindre absurde ting, er en kjennsgjerning - mennesker har siden tidenes morgen, og med stor overbevisning, trodd på, og vært villig til både å drepe og gå i døden for ting som har vist seg å ikke stemme overens med virkeligheten.

Ellers er statistiske fallgruber, som eksempelvis såkalt selektiv observasjon ("counting the hits and forgetting the misses"), noe mange lekfolk har lett for å falle i, og kan med største sannsynlighet tilskrives brorparten av "forvarsler" o.l. Jeg jobber med et program på fjernsynet som har med paranormalitet å gjøre, og for oss i produksjonen som sitter på råmaterialet, er det ganske lett å avsløre de involvertes ønske om at noe paranormalt skal ha funnet sted, og således at de tolker paranormalitet inn i hendelser som aldeles utmerket kan tenkes å ha en logisk, fornuftsbasert forklaring. Likevel foretrekker de helt klart de fantastiske forklaringene fremfor de naturlige. Mennesket er en merkelig skapning.
Ja portal, jeg skjønner deg. Og jeg er langt på vei enig i det du sier her. Bare det faktum at rundt halvparten av USA's befolkning mener å ha vært bortført av UFO'er sier jo sitt.
Men når en selv har opplevd fenomener som er uforklarlige, i et tidspunkt i sitt liv hvor en ikke har gjort seg opp noen spesielle formeninger/tanker om disse tingene. Hva da?

Da gjenstår det bare at du sier at dette er innbilning og sterk tro, mens jeg sier: virkelig.

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0
Ja portal, jeg skjønner deg. Og jeg er langt på vei enig i det du sier her. Bare det faktum at rundt halvparten av USA's befolkning mener å ha vært bortført av UFO'er sier jo sitt.
Men når en selv har opplevd fenomener som er uforklarlige, i et tidspunkt i sitt liv hvor en ikke har gjort seg opp noen spesielle formeninger/tanker om disse tingene. Hva da?
Hvor mange UFO-sightings tror du kan forklares med iridium flares?

Hvor mange mennesker som påstår de har sett UFOer vet i det hele tatt hva iridium flares er?

Bare fordi man selv ikke kan forklare noe, betyr ikke det at det ikke eksisterer en logisk forklaring.

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Bare fordi man selv ikke kan forklare noe, betyr ikke det at det ikke eksisterer en logisk forklaring.
bare fordi man ikke kan forklare hva det er, betyr ikke det at det ikke er virkelig.

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0
bare fordi man ikke kan forklare hva det er, betyr ikke det at det ikke er virkelig.
Første steg på veien er å utrede hvorvidt det faktisk foreligger noe som behøver en forklaring.

JonnYb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
0
Hvor mange UFO-sightings tror du kan forklares med iridium flares?

Hvor mange mennesker som påstår de har sett UFOer vet i det hele tatt hva iridium flares er?

Vel, har vårt univers eksistert uendelig så er sjansene for at vi ikke er aleine ganske store. Men ifølge vitenskapsmennene så ekspanderer vårt univers, og tidsaspekteret blir på en måte tidsbestemt tilbake til en ganske korrekt start. Da er hendelsen tydeligvis ikke unik. Ut og videre er mitt motto...

K

knutinh

Gjest
Det er helt riktig. Men betyr det at alle mulige forklaringer på et fenomen er like gode, eller at vi skal gi opp å prøve og forstå verden rundt oss?

-k

JonnYb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
0
Det er helt riktig. Men betyr det at alle mulige forklaringer på et fenomen er like gode, eller at vi skal gi opp å prøve og forstå verden rundt oss?

-k
2 gode poeng

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7

*Uri Geller
*Michael Jackson
*Elvis
*Gry Jannicke Jarlum
*Sven O Høiby
*Halvard Flatland
*Knut Bjørnsen

NB!

-Knut
Jævli bra ;D ;D

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.209
Torget vurderinger
1
Portal Det er vel ikke akkurat noen bombe at de som arbeider med lyd til daglig skrev:
Nå er det vel heller ingen bombe at majoriteten som jobber med lyd til daglig er kunnskapsløse basert på det faktum at lyden som produserers nå for tiden er dårligere enn hva man klarte på 60-tallet. Dette kan dokumenteres ned målinger hvis noen skulle være i tvil. Dette er heller ikke mumbo jumbo da F.eks CD platene for statig høyere målbar forvrenging.

La meg bare få tilføye at jeg ikke er uenig i at det selges mye balooney til Hi-Fi folk, men gudene skal vite at dersom Hi-Fi psykotikere hadde mastra CD'ene våre så hadde lyden vært langt bedre.

JonnYb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
0
Nå er det vel heller ingen  bombe at majoriteten som jobber med lyd til daglig er kunnskapsløse basert på det faktum at lyden som produserers nå for tiden er dårligere enn hva man klarte på 60-tallet. Dette kan dokumenteres ned målinger hvis noen skulle være i tvil. Dette er heller ikke mumbo jumbo da F.eks CD platene for statig høyere målbar forvrenging.

La meg bare få tilføye at jeg ikke er uenig i at det selges mye balooney til Hi-Fi folk, men gudene skal vite at dersom Hi-Fi psykotikere hadde mastra CD'ene våre så hadde lyden vært langt bedre.
Elle helt utafor vater.. Fritt valg tror jeg

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0
Nå er det vel heller ingen bombe at majoriteten som jobber med lyd til daglig er kunnskapsløse basert på det faktum at lyden som produserers nå for tiden er dårligere enn hva man klarte på 60-tallet. Dette kan dokumenteres ned målinger hvis noen skulle være i tvil. Dette er heller ikke mumbo jumbo da F.eks CD platene for statig høyere målbar forvrenging.
Her kommer den vanlige misforståelsen igjen - at lydteknikere er for allmektige guder å regne i produksjonsprosessen. Det er de ikke, de gjør det klienten betaler dem for å gjøre. Les på pro-audio fora som gearslutz.com og recforums.prosoundweb.com, og du vil se at ergrelsen blant teknikere over eksempelvis den meningsløse volumkrigen er stor.

K

knutinh

Gjest
Nå er det vel heller ingen  bombe at majoriteten som jobber med lyd til daglig er kunnskapsløse basert på det faktum at lyden som produserers nå for tiden er dårligere enn hva man klarte på 60-tallet. Dette kan dokumenteres ned målinger hvis noen skulle være i tvil. Dette er heller ikke mumbo jumbo da F.eks CD platene for statig høyere målbar forvrenging.

Du vil altså tilbake til 60-tallt når "sound engineers" faktisk var engineers, kunne Ohms lov og visste hvordan de skulle vedlikeholde et miksebord, og at kabler ikke skulle koste mer enn noen krone pr meter?

Joda når jeg ser religionen som brer om seg også innen produsentbransjen så tenker jeg også mitt, at ting hadde vært bedre om man fikk røyka ut de som røyker for mye hifi-sokker =)

I dag er avstanden mellom teknologien og brukerene blitt så stor at det er flere og flere lydteknikere som kjøper hifi-bransjens snake-oil. Samtidig blir lyden på kommerse utgivelser dårligere og dårligere.

-k  

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
29
Merkelig det her med lydteknikere, mange hifientusiaster tror at dette er noe man bare kan sette seg ned å gjøre bedre hvis man bare har hørt et dyrt anlegg eller to.

Det er et yrke! Hvis noen av dere som ikke har vært i et studio før hadde prøvd dere på å mastre eller mikse en produksjon hadde det rett og slett blitt låtende forjævlig.
Ikke fordi dere ikke har gode nok ører, men fordi dere ikke kan yrket. Anbefaler alle som ikke har vært i et studio og tror de kan gjøre dette bedre sjøl: Dra og besøk et studio og se hva de faktisk driver med! Hvis man spør pent, får man sikkert lov til å se litt.

K

knutinh

Gjest
Merkelig det her med lydteknikere, mange hifientusiaster tror at dette er noe man bare kan sette seg ned å gjøre bedre hvis man bare har hørt et dyrt anlegg eller to.

Det er et yrke! Hvis noen av dere som ikke har vært i et studio før hadde prøvd dere på å mastre eller mikse en produksjon hadde det rett og slett blitt låtende forjævlig.
Ikke fordi dere ikke har gode nok ører, men fordi dere ikke kan yrket. Anbefaler alle som ikke har vært i et studio og tror de kan gjøre dette bedre sjøl: Dra og besøk et studio og se hva de faktisk driver med! Hvis man spør pent, får man sikkert lov til å se litt.
jeg ser for meg at mange vill ha ridd hellige kuer og fått et elendig resultat.

de beste lydteknikerene er pragmatikere som er villige til å ta ibruk ethvert verktøy hvis de mener at det gir bedre lyd. Samtidig må man selvsagt kjenne alle triksene i boken og greie å omsette disse til lyd.

Når alt kommer til alt så tror jeg at Justin Timberlake eller en Kirkelig Kulturverksted-innspilling låterbra elle ikke bra like mye på grunn av subjektive faktorer, som hvor komfortabel teknikeren greier å gjøre artisten, om kaffen er god, om man greier å få bandet til å samarbeide etc som hvor gode gullører man har.

-k

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.209
Torget vurderinger
1

Jeg har aldri sagt jeg gjør det bedre sjøl. Jeg er heller ikke hjernekirurg men dersom hjernekirurger eller helikopterpiloter hadde blitt betydelig dårligere de siste førti åra så forbeholder jeg meg retten til kritisere dem.
Det er et yrke ja, men i dette yrket er tydeligvis mange som ikke kan jobben sin.

Hvorfor blir quotinga mi så rar forresten?

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.209
Torget vurderinger
1
Du vil altså tilbake til 60-tallt når "sound engineers" faktisk var engineers, kunne Ohms lov og visste hvordan de skulle vedlikeholde et miksebord, og at kabler ikke skulle koste mer enn noen krone pr meter?

Ja, hvis det er det som skal til...
Jeg tror (beklager at dette ikke er vitenskapelig) ikke det er utstyret det er noe i veien med, da jeg vil anta (atter en ikke vitenskapelig etterprøvd påstand) at dagens utstyr er bedre.

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.209
Torget vurderinger
1
jeg ser for meg at mange vill ha ridd hellige kuer og fått et elendig resultat.

de beste lydteknikerene er pragmatikere som er villige til å ta ibruk ethvert verktøy hvis de mener at det gir bedre lyd. Samtidig må man selvsagt kjenne alle triksene i boken og greie å omsette disse til lyd.

Helt enig. Jeg er sjøl pragmatiker og bruker verktøy som virker. Jeg er skeptisk til kabler og aldri hørt forskjell mellom interkonnektkabler. Jeg kjøpte engang en dyr høytalerkabel og da forsvant all høyfrekvens! :eek:
Jeg er sikker på at dette kunne måles om jeg hadde hatt relevant måleutstyr og at det hadde sin helt naturlige forklaring.

JonnYb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
0

Joda når jeg ser religionen som brer om seg også innen produsentbransjen så tenker jeg også mitt, at ting hadde vært bedre om man fikk røyka ut de som røyker for mye hifi-sokker =)

I dag er avstanden mellom teknologien og brukerene blitt så stor at det er flere og flere lydteknikere som kjøper hifi-bransjens snake-oil. Samtidig blir lyden på kommerse utgivelser dårligere og dårligere.

-k  
..feil ,mener jeg. Med noen sannheter selvsagt. Lytter du på elektronikken, eller musikken. Begge deler går forsåvidt også.. Fanger du sjelen i musikken, som jeg personlig foretrekker, så er nok glasset halvfult, eller halvtomt.

Topp Bunn