Terjes wall of sound

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Så å si fullført. Mangler bare å montere speakonpluggene. Noen som har tips til klister/skrift over pluggene? Så for meg noe i gull/bronse. UHF + HF + LF1 + LF2 må det stå over hver plugg.

    Takk for forslag.

    Ble det ikke fint vel????

    2019-02-01 07.16.08.jpg
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Det ser jo som sist gang, usedvanlig lekkert ut!!

    Trordde du skulle ha denne 2-vegs, men det blir 3,5 vegs også denne bare aktivt? Hva blir egentlig bestykningen, tilsvarende orginalt?
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Det ser jo som sist gang, usedvanlig lekkert ut!!

    Trordde du skulle ha denne 2-vegs, men det blir 3,5 vegs også denne bare aktivt? Hva blir egentlig bestykningen, tilsvarende orginalt?
    Takker :)

    Neida. Denne blir 3,5veis.
    Bruker 1501AL1 (DD65000 bassene da T/S dataene virket mest passende for meg pga aktiv deling), foreløpig 2451BE til jeg får tatt meg råd til 476Be og 045Be-1 på topp.
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    DIY er av og til såååå gøy.
    Helt feil størrelser på mellomtonehorna. Nedre horn er 2,5mm for høyt. Øvre horn er 2,3cm for lavt i øvre del opp mot UHF... Så da blir det ikke lyd før neste mnd.

    Jeg må sparkle opp øvre mellomtonehorn. Heldigvis så har det ikke noe med hornets dreining mtp spreding. Blir nok fint til slutt.. Tilbake til sparkel og pussing!
     

    Naturlyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    563
    Antall liker
    341
    Torget vurderinger
    23
    Satans kjedelig. Hva har skjedd her? Uansett, stå på, gøy å følge tråden. Mvh Øystein
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Den var lei.... har du lagd horna selv eller kjøpt?? Er det forskjell på 66/67000 kassene som er årsak? Mener å huske at de ihvertfall har forskjellig indre adapter
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Den var lei.... har du lagd horna selv eller kjøpt?? Er det forskjell på 66/67000 kassene som er årsak? Mener å huske at de ihvertfall har forskjellig indre adapter
    Utrolig kjedelig. CNC tegningene er fra Danmark, så usikkert. Selve ytterhorna har samme vare nr om det er 66 eller 65/67000. Så det er kun indre adapter/trut som er annerledes. De passer fint (heldigvis).

    Jeg lukker bare øynene og fikser problemet. VIL HA LYD :D
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Satans kjedelig. Hva har skjedd her? Uansett, stå på, gøy å følge tråden. Mvh Øystein
    Hei Øystein :)
    Usikker om feilen ligger i tegningene eller hos CNC operatøren, men ikke noe å gjøre med det. Kommet for langt til å begynne på ny, så jeg modifiserer dem bare. :/
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Kommer tegningene fra Jan D så bør de jo være ganske korrekte, utrolig kjipt uansett men du fikser vell på 0,2 ??????
     

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Minor setback Terje...tenk på all gleden du har å se fram til ved ferdigstillelse :)
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Kommer tegningene fra Jan D så bør de jo være ganske korrekte, utrolig kjipt uansett men du fikser vell på 0,2 ������
    Kommer fra Jan ja. Men hvem sin feil det er er ikke så viktig. Må bare fikses. :)
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Barskt! Ser ut som du har stålkontroll

    Spent på hvilke erfaringer du gjør deg med aktiv deling. Har prøvd en del forskjellige delefrekvenser mellom 2384 hornet med 2450sl/be og 045be-1. har brukt 10k mest, men spiller nå med deling på 8k og det er faktisk ganske så hørbart. Kan ikke konkludere med hva som er "best", men innbiller meg at diskanten gjør en formidabel jobb helt ned hit ennå den brukes betydelig høyere orginalt.
    Ett som forbanner meg er at jeg gikk for 8ohms Truextent membraner, for det er ganske betydelig nivåforskjell som du bør ta med i gainstrukturen. Regner med 476 er heftig padda ned i orginalfilteret for å matche bassene og diskanten. I et aktivt oppsett hadde 16ohms membraner hatt en stor fordel.
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Barskt! Ser ut som du har stålkontroll

    Spent på hvilke erfaringer du gjør deg med aktiv deling. Har prøvd en del forskjellige delefrekvenser mellom 2384 hornet med 2450sl/be og 045be-1. har brukt 10k mest, men spiller nå med deling på 8k og det er faktisk ganske så hørbart. Kan ikke konkludere med hva som er "best", men innbiller meg at diskanten gjør en formidabel jobb helt ned hit ennå den brukes betydelig høyere orginalt.
    Ett som forbanner meg er at jeg gikk for 8ohms Truextent membraner, for det er ganske betydelig nivåforskjell som du bør ta med i gainstrukturen. Regner med 476 er heftig padda ned i orginalfilteret for å matche bassene og diskanten. I et aktivt oppsett hadde 16ohms membraner hatt en stor fordel.
    Hei Johan.

    Takk for det. Jeg har 16ohms membraner i 2451ene mine, og jeg kan sammenligne direkte opp mot 476be/045be. (Da vi har begge i familien)
    Jeg tror aktiv deling kan få Everest til en kapabel høyttaler. Everest er blant top 3 beste kjøpe høyttalere jeg har hørt og fruen kan leve med dem i stua. Vi gir og man tar.

    Dessverre er Everest mer et design produkt enn et all out hifi/proff audio produkt. Kjenner jeg meg selv rett, så står de vel et par mnd før de havner til salgs til fordel for andre prosjekter.

    Veldig kjekt at du også har erfaring med 045Be-1 og kjekt du liker den. For i DD66000 synes jeg den gjør en drittjobb ;D
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Drittjobb fordi den i grunn ikke gjör noen jobb i det hele tatt?
    Med mitt rom og budsjett måleutstyr gjör den ikke stort over 20k ennå den i fölge produktbladet til Everest skal spille til 60k (!!!)
    Spiller selvfölgelig ingen rolle i praksis, men jeg syntes absolutt den gjör en fin jobb i det hörbare spekteret 8k og opp.
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Drittjobb fordi den i grunn ikke gjör noen jobb i det hele tatt?
    Med mitt rom og budsjett måleutstyr gjör den ikke stort over 20k ennå den i fölge produktbladet til Everest skal spille til 60k (!!!)
    Spiller selvfölgelig ingen rolle i praksis, men jeg syntes absolutt den gjör en fin jobb i det hörbare spekteret 8k og opp.
    Den deles alt for høyt. Så jeg ser egentlig ikke helt poenget. Og den gjør ikke store jobben i de DD66000 vi har i hus hvertfall.
    Blir nok bedre med par nr2 når de får et litt bedre arbeidsområde.
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Drittjobb fordi den i grunn ikke gjör noen jobb i det hele tatt?
    Med mitt rom og budsjett måleutstyr gjör den ikke stort over 20k ennå den i fölge produktbladet til Everest skal spille til 60k (!!!)
    Spiller selvfölgelig ingen rolle i praksis, men jeg syntes absolutt den gjör en fin jobb i det hörbare spekteret 8k og opp.
    Den deles alt for høyt. Så jeg ser egentlig ikke helt poenget. Og den gjør ikke store jobben i de DD66000 vi har i hus hvertfall.
    Blir nok bedre med par nr2 når de får et litt bedre arbeidsområde.
    Enig. Virker helt sprött og slösing med en fin driver/horn. Men ser utfordringene med et passivt filter delt lavere, så de har vel kommet frem til at 476be låt bedre hele veien opp med 045be som krydder. Ser frem til å lese dine erfaringer
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Kontroll målingene mine i går tilsier at mellomtone horna nå passer 100%

    Da er det vel bare å fortsette. ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn