Technics SL 1210

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Det nye headshellet har ikke kommet enda, så jeg bruker originalt technics headshell foreløbig.
    Her er ett par bilder av den. VTA er litt feil da akrylmatta er for tynn.

    IMG_0745.jpg
    IMG_0749.jpg
    IMG_0750.jpg


    Loddet sammen en ny strømforsyning til V90-lps også, men må ærlig innrømme at jeg ikke klarte å høre noen forskjell fra original psu.
    IMG_0752.jpg
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Kjempefine stemningsbilder:) Regner med du er fornøyd. Ikke at du skal bytte Riaa, for den du har er veldig bra. Men da jeg byttet fra min V-LPSii +V-PSUii til Jasmine, ble forskjellen like stor som byttet fra AT95E til første gang jeg testet Ortofon 2M Bronze:)
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Takk :) Jeg er veldig fornøyd så langt. Den har fått ca 10 timers spilletid som bakgrunnsmusikk mens jeg har surret rundt og gjort andre ting, men idag fikk jeg satt meg ned å høre gjennom hele "The wall".
    Jeg får meg ikke til å beskrive lyd med svevende ord som hifi-journalistene bruker, men jeg fikk meg en liten aha opplevelse hvor konklusjonen var "Fy faen så bra"
    Det viste seg å være mange detaljer på plata som de andre pickupene jeg har hatt ikke har greid å få frem.
    Ellers vil jeg beskrive lyden som ganske nøytral. Bass, mellomtone og diskant er i passelige mengder uten at noe stikker seg spesielt frem.

    En ny RIAA er under vurdering, men denne gangen har jeg lyst til å bygge selv. Noen tips til DIY kit med høyere gain enn V90 LPS og lav kapasitans på inngangen?

    DSC_0705.jpg
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.799
    Antall liker
    14.701
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Endelig er platespilleren koblet opp i nytt hus :)
    Det har vært en laaang måned uten. Som seg hør og bør ved innflytting så er ikke alt på plass, så spilleren står koblet opp midlertidig inni en hylle da jeg ikke har lange nok kabler mellom riaa og pre.
    Det har skjedd litt på vinylfronten også. Det skarpe øyet kan se at jeg nå har en kosmetisk strøken 1210 :D All innmat og modifikasjoner er flyttet over fra gammel til ny spiller. Med hel lakk på plinthet låter det myyye bedre 8)

    14190943049170.jpg
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Flott spiller du har Ragwo :)

    Jeg fikk headshell i posten idag. Overhenget ble rundt 53mm, så det er ikke helt optimalt. Likevel høres det veldig bra ut. :)

    IMG_0758.jpg
    IMG_0763.jpg
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.982
    Antall liker
    11.844
    Sted
    Hus
    Hmmmm, burde vel hatt headshell med langspor så det var enklere å justere overheng ???
     

    EndreV

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.01.2011
    Innlegg
    94
    Antall liker
    45
    Sted
    Hell
    Torget vurderinger
    2
    Hei folkens. Har lest igjennom alle 46/47 sidene om SL1210 og her var det mye interessant og lærerikt ang SL1210. Mitt oppsett for tiden er en helt original SL1210 med en Soundsmith Boheme pu. Enkelt og greit og fungerer som bare det:) Mulig jeg klemmer til med en bedre matte og en clamp etterhvert, men så mye lengre enn det kommer nok ikke min 1210 :)Legger ved et bilde av Boheme «in action» og ønsker alle et godt nytt år :cool:
    Soundsmith Boheme 1210.jpg
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Satte meg ned med skrujern og loddebolt idag.
    Gammel armkabel:
    DSC_0787.jpg


    Ny kabel loddet fast.
    DSC_0789.jpg

    Ferdig arbeid. :)
    DSC_0790.jpg

    Har dessverre ikke måleinstrument for kapasitans for hånden, men jeg tror det var de gamle kablene med 120pF som sto på spilleren fra før.
    De nye skal være rundt 60pF.
    Som kabelskeptiker hadde jeg ingen tro på forbedring av lyd ved bytte av kabler, men etter å ha lest at AT150mlx skal ha <200pF fant jeg ut at det kunne ha noe for seg.
    Jeg innbiller meg at det dukket opp flere detaljer i diskantområdet etter oppgraderingen og at hele lydbildet er "større".
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.799
    Antall liker
    14.701
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Satte meg ned med skrujern og loddebolt idag.
    Gammel armkabel:
    Vis vedlegget 298325

    Ny kabel loddet fast.
    Vis vedlegget 298326
    Ferdig arbeid. :)
    Vis vedlegget 298327
    Har dessverre ikke måleinstrument for kapasitans for hånden, men jeg tror det var de gamle kablene med 120pF som sto på spilleren fra før.
    De nye skal være rundt 60pF.
    Som kabelskeptiker hadde jeg ingen tro på forbedring av lyd ved bytte av kabler, men etter å ha lest at AT150mlx skal ha <200pF fant jeg ut at det kunne ha noe for seg.
    Jeg innbiller meg at det dukket opp flere detaljer i diskantområdet etter oppgraderingen og at hele lydbildet er "større".
    Pent!
    Hvilken kabel byttet du til? Var det vanskelig å få loddet kabelen på printet?
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Suverent jobba! Små modifikasjoner på denne spilleren, kan gi store utslag i lydforbedringer:) Den beste oppgraderingen er å fjerne strømforsyning som støyer, og som ligger under tallerken. Og har du ekstra til overs; vel, Mike New bearing gjør noe med spilleren du ikke trodde var mulig.
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Suverent jobba! Små modifikasjoner på denne spilleren, kan gi store utslag i lydforbedringer:) Den beste oppgraderingen er å fjerne strømforsyning som støyer, og som ligger under tallerken. Og har du ekstra til overs; vel, Mike New bearing gjør noe med spilleren du ikke trodde var mulig.
    Takk. :) Jeg har tenkt litt på å flytte psu ut av spilleren evt bygge en ny, men jeg er litt skeptisk til både ekstern psu og nytt lager etter at jeg har lekt meg med akrylmatten. Når jeg setter stiften ned på akrylmatta og skrur volumet godt opp er det ikke antydning til støy. I mitt hode burde det bli ulyder ved spilling av blank plate hvis trafo eller lager støyer.
    Har en følelse av at det er mer å hente på å legge pengene i RIAA trinn eller rett og slett flere vinylplater.
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    Suverent jobba! Små modifikasjoner på denne spilleren, kan gi store utslag i lydforbedringer:) Den beste oppgraderingen er å fjerne strømforsyning som støyer, og som ligger under tallerken. Og har du ekstra til overs; vel, Mike New bearing gjør noe med spilleren du ikke trodde var mulig.
    Takk. :) Jeg har tenkt litt på å flytte psu ut av spilleren evt bygge en ny, men jeg er litt skeptisk til både ekstern psu og nytt lager etter at jeg har lekt meg med akrylmatten. Når jeg setter stiften ned på akrylmatta og skrur volumet godt opp er det ikke antydning til støy. I mitt hode burde det bli ulyder ved spilling av blank plate hvis trafo eller lager støyer.
    Har en følelse av at det er mer å hente på å legge pengene i RIAA trinn eller rett og slett flere vinylplater.
    - RIIA-Trinn er nesten ufattelig viktig - spesielt når det er istand til å bli manuelt oppjustert for homogen LYD-bildekarakter OG Struktur !
    Mvh. Lyden av Opplevelser
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Suverent jobba! Små modifikasjoner på denne spilleren, kan gi store utslag i lydforbedringer:) Den beste oppgraderingen er å fjerne strømforsyning som støyer, og som ligger under tallerken. Og har du ekstra til overs; vel, Mike New bearing gjør noe med spilleren du ikke trodde var mulig.
    Takk. :) Jeg har tenkt litt på å flytte psu ut av spilleren evt bygge en ny, men jeg er litt skeptisk til både ekstern psu og nytt lager etter at jeg har lekt meg med akrylmatten. Når jeg setter stiften ned på akrylmatta og skrur volumet godt opp er det ikke antydning til støy. I mitt hode burde det bli ulyder ved spilling av blank plate hvis trafo eller lager støyer.
    Har en følelse av at det er mer å hente på å legge pengene i RIAA trinn eller rett og slett flere vinylplater.
    Med Mike New Bearing og en kvalitets psu fra f.eks Mains Cables R Us, så vil du merke forskjell:) Jeg trodde også alt var tyst og såre vel før jeg oppgraderte. Det var det ikke, og 1210 blir en helt annen spiller. Tro meg!

    Riaa er så klart også veldig viktig, så det er spørs på prioriteringer. Jeg har alltid prioritert kilden først i alle år jeg har holdt på. For om kilden har svakheter, så hjelper det lite at resten av kjeden er bra. Med svakheter i kilden vil Riaa aldri låte optimalt. Selv en rimelig Riaa kan låte svært så godt dersom kilden har ting på stell. Den gode regelen: "shit in, shit out" har fungert for meg i alle år:)

    Når det gjelder å oppgradere lageret, som er viktig på absolutt alle platespillere, så kan du lese litt om det her. Bla gjerne ned til "Listening":
    http://hifipig.com/mike-new-bearing-for-technics-1210-turntable/
    Denne oppgraderingen er ikke liten.

    Så må en huske på at motoren er av meget høy kvalitet, og skulle et slikt drivverk produseres i dag så hadde nok spilleren kostet 15-20.000kr. Det er ingen av de Technics-kopiene som kan matche nøyaktigheten til motoren fra en 1210; selv ikke den nye spilleren fra Pioneer. Ei heller resten av byggekvalitet i chassis. Technics klarte å selge spillerne så billig (ca. 5000-7000 kr) fordi de hadde en stor produksjonskapasitet og solgte mer spillere enn noe annet merke. Derfor er det tabbe å regne spilleren som en billig-spiller. Vel, den er billig, men kvaliteten er alt annet enn billig. Så det å utbedre de tingene på spilleren som Technics MÅTTE kutte kostnadene på, vil gi deg en spiller helt på høyde med en Technics SP-10mk2. Lager, strømforsyning og arm (f.eks en Jelco 750D som er glimrende).

    Mange mener at oppgraderingene er dyre, men jeg mener nå ikke det. Komplett kvalitets PSU med Furutech kontakter og helt ny regulator til drøye 3000 kr er billig. Hiv på en ny strømforsyning til Linn LP12 så skjønner man at 3000 kr er billig. Mike New lageret koster litt. Det gjør det, og jeg vurderte mye frem og tilbake. Men med ubetingede positive tester (som den jeg limte inn) og masse skriveringer på flere forum, gjorde at jeg nå er veldig glad for den investeringen. Og ny arm satte prikken over i-en:)

    Det fine er at man kan ta litt av gangen.
     
    Sist redigert:

    arctic421

    Medlem
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    32
    Antall liker
    19
    Ser de har en powersupplie step1 til 195 pund. Hva er dette? noe brukbart? Du har vel den som heter step2? De har også en til 455 pund som de kaller "audiophile grade" Ble litt usikker her..

    Suverent jobba! Små modifikasjoner på denne spilleren, kan gi store utslag i lydforbedringer:) Den beste oppgraderingen er å fjerne strømforsyning som støyer, og som ligger under tallerken. Og har du ekstra til overs; vel, Mike New bearing gjør noe med spilleren du ikke trodde var mulig.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Ser de har en powersupplie step1 til 195 pund. Hva er dette? noe brukbart? Du har vel den som heter step2? De har også en til 455 pund som de kaller "audiophile grade" Ble litt usikker her..

    Suverent jobba! Små modifikasjoner på denne spilleren, kan gi store utslag i lydforbedringer:) Den beste oppgraderingen er å fjerne strømforsyning som støyer, og som ligger under tallerken. Og har du ekstra til overs; vel, Mike New bearing gjør noe med spilleren du ikke trodde var mulig.
    Step 1 er ikke no. Jeg har step 2, som jeg skjønner er lik step 3 m/ oppgradert kabling og inkl. strømkabel. Step 2 er knall, og jeg kjøpte en rimelig Supra LoRad strømkabel som er godt skjermet til min PSU. Step 2 holder i massevis. Step 3 fantes ikke da jeg kjøpte min, og step 2 var egentlig toppmodellen. Nå som step 3 har kommet, er det en enda bedre pris på step 2 enn da jeg kjøpte.

    Husk å lage deg en konto hos Mains. Da ser du priser hvor David har trekt fra moms allerede. Dette gjør han fordi han er seriøs. Ikke alle man handler av gjør det når de sender utenlands...

    I tillegg er step 2 ekstrem enkel å montere. Du lodder ett punkt og that´s it. Følger med bruksanvisning om hvilke kabler du skal klippe, slik at strømforsyningen du har i dag kan taes ut. Ellers har jeg laget en bilde for bilde how-to på side 9 her inne...
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Var for øvrig test av Mike New Bearing i februar utgaven 2015 i Hifi World Magazine. Tenk det, at dette bladet skriver om Technics SL-1210mk2, og om hvordan denne spilleren blir en skikkelig toppspiller av en vinylrigg lenge etter at Technics la ned produksjonen:) Hører vel noen rykter om at Technics snart er på banen igjen med ny rigg:)
     

    cox

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.08.2003
    Innlegg
    1.094
    Antall liker
    285
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Gode tolvhundre venner. Har nå kommet til veis ende med en Dl 103R. Dette er den fjerde jeg har slitt ut i løpet av årene med min utmerkede spiller. Trenger derfor litt hjelp til å finne en erstatning for Denonen. Et alternativ er selvsagt å kjøpe en ny. Liker den magiske mellomtonen og slagkraften, men så var det dette med å gå litt videre.

    Har snust litt på en Ortofon 2M Black eller Quintet Bronze. Et annet alternativ kan være Dynacector 10x.

    Prisrammen er rundt 5000. Jeg erveldig takknemlig for evtentuelle innspill.
    Bruker Kab armdempe og Sumiko headshell. Ellers er spilleren orginal, men har i tillegg en Regaarm med armbase fra Origin Live liggende i skapet som ikke er brukt.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.799
    Antall liker
    14.701
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    2M Black er et sikkerstikk til 1210en. Oppløst, detaljert og behagelig på en gang. Dypt spiller den også.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Jeg anbefaler også helt klart 2M Black til 1210. Passer helt glimrende. Spesielt dersom du ikke har byttet strømforsyning, føtter og arm. 1210 har jo en litt mørk klang/ varm klang rett ut av esken, og det balanseres veldig fint opp med 2M Black sin friske spillestil. Dynamisk, flott oppløst, stram og dyp bass og deilig mellomtone på stemmer:)
     

    cox

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.08.2003
    Innlegg
    1.094
    Antall liker
    285
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    2M Black er et sikkerstikk til 1210en. Oppløst, detaljert og behagelig på en gang. Dypt spiller den også.
    Takk for tipset. Jeg har litt sans for denne pickupen jeg også.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Og om du vil ha litt rimeligere PU, så kan du kikke på Goldring og Audio Technica.
     

    cox

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.08.2003
    Innlegg
    1.094
    Antall liker
    285
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Og om du vil ha litt rimeligere PU, så kan du kikke på Goldring og Audio Technica.
    Da måtte det vel være en AT-33. Har hørt en OC-9 og den var litt kjedelig i mine ører
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.849
    Antall liker
    50.879
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Og om du vil ha litt rimeligere PU, så kan du kikke på Goldring og Audio Technica.
    Da måtte det vel være en AT-33. Har hørt en OC-9 og den var litt kjedelig i mine ører
    OC-9 ML MK II er en del friskere,har begge 2 og MKII er ikke kjedelig på SME 2.9 armen. Kan tenke meg den er litt kjedelig på en 1200 da den spiller en del "mørkere" enn SME armene.

    O
     

    cox

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.08.2003
    Innlegg
    1.094
    Antall liker
    285
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Takker for innspillene. Skal sjekke ut AT-pickupene
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Personlig synes jeg at 1200-armen er god dersom man kabler den om med Cardas og setter på en flytende armdemper ala KAB Fluid Damper. Men jeg synes uansett at en skal holde seg til gode MM-pickuper selv på en oppgradert original-arm. Dersom du en gang bytter arm til f.eks Jelco 750D eller SME, så kan du satse på MC-pickuper. Bare en personlig mening etter egne erfaringer.

    Av MMer anbefaler jeg:
    1) 2M Black
    2) AT-150MLX
    3) Goldring G1042 eller en 2500

    Jeg har ikke hørt AT eller Goldring, men leste MYE forum og tester om de før jeg endte på 2M Black. Angret ikke et sekund på det, selv om den koster litt mer enn de andre:) Men både AT og Goldring skal være veldig gode PUer også!
     

    cox

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.08.2003
    Innlegg
    1.094
    Antall liker
    285
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Har armdemper fra KAB. Den er et must, for spilleren. Har liggende en Rega RB-250 med kontravekt i stål (husker ikke produsenten). Synes ikke Regaarmen gav noe løft i lyden sammenlignet med den orginale armen, så Rega-armen blir liggende i skapet. Ortofon leverer 2M Black med integrert headshell. Antar dette er tilpasset spilleren slik at lyden blir optimal med hensyn til sporingsvinkler etc.

    Jeg tenker jeg rusler ned over helga og handler inn en Ortofon

    Takk for alle innspill :-D
     

    NADKRAFT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.07.2010
    Innlegg
    125
    Antall liker
    6
    Sted
    Oslo
    Hei dere!

    Jeg har en Technics 1210 mk5 som har et behov for overhaling. Er noen av dere som vet hvor/hvem som skrur på disse? Evn noen av dere på forumet ville tatt på dere et lite oppdrag? :)
     

    NADKRAFT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.07.2010
    Innlegg
    125
    Antall liker
    6
    Sted
    Oslo
    Hva slags overhaling trenger du hjelp til? Har skrudd mye på 1210, ja:)
    Beklager litt sent svar.

    Ville bare forhøre meg, jeg har ikke veldig stort behov for noe service per dags dato. Ser dog behovet om ikke så veldig lenge.

    Pitchen glir ikke like godt frem og tilbake som på den andre spilleren( jeg har 2 stk 1210) + høyde justering og lock funksjonen der som tonearmen sitter trenger litt smøring.
     

    arctic421

    Medlem
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    32
    Antall liker
    19
    Da var nye høyttalere i hus. Valget falt på et par slanke ADAM aktive høyttalere. Dette pga plassmangel og konefaktor ;)
     

    Vedlegg

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.799
    Antall liker
    14.701
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer! Hvordan låter det? Det ser hverfall strøkent ut :)
     

    arctic421

    Medlem
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    32
    Antall liker
    19
    Førsteintrykket av disse er bra, oppløst i diskanten (skyldes bånd diskanten?) bra mellomtone og akkurat passelig dyp bass til min stue. Var litt smånervøs siden de må stå relativt nært vegg. Har ikke finlyttet eller eksperimentert med plassering, vinkling osv, og de må nok innspilles litt, det er forøvrig justering både på bass og diskant. Er ikke bortsjemt når det gjelder høyttalere (har et par gamle Heybrook quartet liggende i garasjen). Vanskelig å sammenligne siden det er lenge siden jeg hadde oppsett med heybrook. Det er uansett andre momenter som avgjorde dette kjøpet, WAF og at jeg også hører på endel musikkfiler fra data og iphone via apple airport express, til dette passer et par aktive høyttalere perfekt. Bruker en smpro M-patch 2 passiv volumkontroll beregnet for pro-lyd markedet som inngangs velger. Skal prøve med en Emotiva DAC med fjernkontroll som jeg har liggende etterhvert når jeg får bedre tid

    Bestemte meg for disse ADAM etter å ha lest en test i tyske audio magazine. Finner ikke testen men her er et utdrag for de interesserte:

    ARTist 6 reviewed by german hifi magazine AUDIO | ADAM Audio GmbH


    Når det gjelder 1210 så er jeg meget fornøyd. Det første som alltid slår meg når jeg skrur på at den er så tyst, kan skru volum opp og ikke en lyd! Dette er jeg ikke vant til fra tidligere spillere, har ofte vært sus eller litt brum. Har nok enda noe å hente på PU, men phillips 400 med 412 nål overrasker, har en SAS nål på tur fra jico så det blir enda en oppgradering. Vurderer en 2M black men er faktisk usikker på om det blir såå stor oppgradering i forhold til dagens oppsett? Har nok mer å hente på å oppgradere fra project phono box 2 til en bedre riia.

    Dette ble litt mye høyttaler og lite Technics men håper jeg er tilgitt, koser meg uansett med musikk her hjemme :)
     

    cox

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.08.2003
    Innlegg
    1.094
    Antall liker
    285
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Så var Ortofon 2M Black montert på spiller. Takk til alle som har kommet med forslag til ny pu. Førsteinntrykket er meget bra. Godt stereoperspektiv, dybde og romlighet. Langt bedre enn den gamle DL103R. Det er litt tidlig å si ennå, må nok spilles inn en del, men sporingsevnen virker å være mye bedre.


    Pickupen blir nok stående på platespilleren i lang tid fremover

    sl1210.jpg
     

    Vedlegg

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.799
    Antall liker
    14.701
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer! Ser strøkent ut og låter garantert gull! :)
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Gratulerer!! Og som jeg har sagt mange ganger før, Ortofon 2M Black er en fantastisk god PU og de som ikke får den til å svinge har mangler annet sted i oppsettet (er min påstand):)

    Bare vent til den nærmer seg 20-30 timer. Da spiller den rett og slett nydelig! Men vær nøye på VTA og VTF...veldig nøye. Og et boblevater på toppen av headshellet gjør susen og digital vekt. Billige investeringer for å få den til å spille slik den var ment:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn