Denon DL-103 er som du sikkert vet en MC. Jeg har ikke denne sjøl, men noen liker den på 100 ohm, noen på rundt 4-500 ohm etc. Det er bare å prøve seg fram, og du kan ikke gjøre noe galt. Den belastning som gir best lyd hos deg er den riktige 
Denon DL-103 er som du sikkert vet en MC. Jeg har ikke denne sjøl, men noen liker den på 100 ohm, noen på rundt 4-500 ohm etc. Det er bare å prøve seg fram, og du kan ikke gjøre noe galt. Den belastning som gir best lyd hos deg er den riktige![]()
Gratulerer med masse nytt stæsh! Jeg kan love deg at du vil merke forskjell med alle de oppgraderingene. Når det gjelder Isonoe føttene så fikk jeg best resultat av å sette de på små sorbotan-pucker. De føttene er veldig veldig bra, og absorberer mye.Gikk på en liten oppgraderingssmell her om dagen og har følgende på vei: Isonoe bein, Achromat platematte, Kab armdemper, arm med Cardaskabling, Cardas RCA-kabel med nytt printbrett, Cardas headshellkabling, forbedret regulator, armhevermekanisme, Musical Fidelity V-PSU-II samt en del kosmetiske småting. Har i tillegg fått Larsen Clamp i hus. Gleder meg som en unge til å montere tweakseneBlir veldig spennende å høre om oppgraderingene er verdt pengene. Innser at jeg nesten må ha en ny PU for å matche resten
![]()
Hvorfor ikke angripe saken i andre enden. jeg bruker selv en DL103 på min 1210. Jeg har lagt 2 gamle lp-plater som aldri kommer til å bli spilt mellom tallerken og platematten av gummi. Vips så har man 2-3 millimeter høyere tallerken. Har fungert fint i flere år. Det finnes jo også en rekke andre platematter som kan benyttes, men det enkle er jo i dette tilfelle gratis. Skal man få mest ut av DL 103 kan det være lurt å ha ekstra loddet på bakstussen av armen montert og gjerne et headshell fra mk5 med det medfølgende 4 gram lodd montert. Dette for at det skal være så høy masse på armen som det lar seg gjøre. Man må prøve å balansere armen slik at motvekten kommer så nært som mulig armens senter. Selv mangler jeg ekstraloddet bak og kan ikke bruke ekstraloddet på headshell, men det låter helt utmerket så jeg har ikke prioritert annskaffelse av ekstraloddene. De dukker nok opp en dag før eller siden.Så når det gjelder Denon DL-103/ DL-103R:
Pga at de er så lavtbygde, så blir det umulig å få armen justert langt nok ned. Jeg leter etter foring/ spacer som kan settes mellom headshellet og PU, men som ikke veier en masse gram. Er det noen som har noen tips her? Og hvilken av de to bør man velge? DL-103 eller DL-103R?
TakkerGratulerer med masse nytt stæsh! Jeg kan love deg at du vil merke forskjell med alle de oppgraderingene. Når det gjelder Isonoe føttene så fikk jeg best resultat av å sette de på små sorbotan-pucker. De føttene er veldig veldig bra, og absorberer mye.
Armdemperen kan du glede deg til. Men fyll under halvfull. Jeg måtte selvfølgelig prøve å fylle halvfullt beger, men endte med å ta ut litt. Den er såpass seig, så vær forsiktig så du ikke søler på selve plinten. Tror at det fort kan bli en silikonflekk på chassis...
Ny armhevermekanisme: fortell hvordan den fungerer når du får koblet den på. Jeg synes at armen går litt for ned når jeg tar den ned. Hadde vært fint om ny mekanisme gjorde at armen gikk saaaakte ned
Lykke til, og gi tilbakemelding på hvordan det ble. Legg ved et bilde og, det er alltid moro å se andres oppsett![]()
Ja, brukte 2M bronze på før jeg oppgraderte til Cadenza red og det låt bra og fyldig.
Armhvileren er skrudd fast i braketten den den står på. Du kan bruke en tang på restene og skru restene av skruen.Har også bestilt nye arm-rest, siden disse er brukket på begge spillerne. Noen idè om om hvordan fjerne restene av de ødelagte?
Takker på forhånd.
Riaa (Heed) inn på phono-inngangen?Over til noe annet..
-----------------------------------------------------------------------------------
---------------- ett "fossefall" på avstand, støy og sus.
Mistenkte først platespilleren og phonokabelen ut fra den, men lyden er der enda jeg fjerner kabelen, å lar riaa gå alene inn i forsterkeren.
Så Questaren er hovedmistenkt, om det ikke er phonoinngangen på forsterkeren som skaper seg.
Nå vet jeg og at noe egenstøy kan man forvente noen ganger fra ett phonotrinn, men har som sagt ikke merket noe til det tidligere.
Hva kan dette være? Er det bare sånn det er, eller kan det være andre elektroniske forstyrrelser etc?
Edit: Vil oppgradering av strømforsyningen ha noe å si? Blir i noen sammenhenger anbefalt en Heed Qpsu eller noe sånt...
Er en Holfi forsterker så inngangen er bare merket med phono... Skulle kanskje presisert detRiaa (Heed) inn på phono-inngangen?Over til noe annet..
-----------------------------------------------------------------------------------
Mistenkte først platespilleren og phonokabelen ut fra den, men lyden er der enda jeg fjerner kabelen, å lar riaa gå alene inn i forsterkeren.
Så Questaren er hovedmistenkt, om det ikke er phonoinngangen på forsterkeren som skaper seg.
Nå vet jeg og at noe egenstøy kan man forvente noen ganger fra ett phonotrinn, men har som sagt ikke merket noe til det tidligere.
Hva kan dette være? Er det bare sånn det er, eller kan det være andre elektroniske forstyrrelser etc?
Edit: Vil oppgradering av strømforsyningen ha noe å si? Blir i noen sammenhenger anbefalt en Heed Qpsu eller noe sånt...
QPSU er sikkert en grei oppgradering uansett.
Hadde en Holif en gang i tiden den hadde lasker på phono trinn som kunne flyttes mellom MM/MC ( jeg måtte inn i preamp lodde om lasker i sølv) ( fossefall ? kan det være batteriet som er modent for utskifting ? ) Trur modellens navn var Holfi NB2Er en Holfi forsterker så inngangen er bare merket med phono... Skulle kanskje presisert detRiaa (Heed) inn på phono-inngangen?Over til noe annet..
QPSU er sikkert en grei oppgradering uansett.
Ja vurderer den strømoppgraderingen, evt ett annet billig riaa trinn for sammenligning/bruk.
Gratulerer med ny riaa, synes den låter kanon selv! Synd at 2m bronzen har kommet bort...og håper dem kommer til rette igjen rasktt! Det finnes nok et rikelig utvalg av pu som passer, og smaken er som baken...delt. Lykke tilNoen anbefalinger til pickup sammen med ASR Minibasis? Kan se ut som om Ortofon Bronze forsvant i postgangen. Har også gått på en liten oppgraderingssmell på riaafronten. Blir spennende å høre hvordan V90-LPS og V-PSU-II står seg mot Minibasisen.