TAS Workshop

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    @EiK...Hehe, mest for gøy....denne banden er typ kompromissløse single ended monoblokker basert på 845 utgangsrør og 300b driverrør!

    Siste nummer av TAS... :p
    IMG_4956.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Pene varmeovner det der.. Må innrømme at jeg har blitt til skeptisk til trafo-kvalitet på LM. Min forrige 805 fungerte bra, hos meg. Modellen 125 fikk jeg aldri helt der jeg ville.. Som alltid, greit å prøve selv 🙂
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Pene varmeovner det der.. Må innrømme at jeg har blitt til skeptisk til trafo-kvalitet på LM. Min forrige 805 fungerte bra, hos meg. Modellen 125 fikk jeg aldri helt der jeg ville.. Som alltid, greit å prøve selv 🙂
    Enige, gjennomført design...I forhold til mine Monster blokker fra ARC så kan man si de varmer omtrent som to Nitedals fyrstikker! :D

    Kvalitetsinntrykket generelt ser veldig bra ut, både loddinger og kretskort er av høy standard. Om produsenten vikler egne trafoer eller kommer fra en underleverandør vet me ikkje...Ser LMA har lang fartstid innen reparasjon og replikaproduksjon av klassiske brands som Western Electric, Altec, Jensen både for elektronikk og høyttalere så kompetansen skal være i ordren...

    109687388_177300173759799_3260377821060893365_n.jpg
     
    Sist redigert:

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    DYNAMISK ÅPENBARING
    En blodtrimma DP 6.5 stereotrinn har vært innom anlegge på sommerbesøk...Hvordan låter en gamme legende mon tro, seig og rørete?

    For å få tynt DP'n litt gønna på med både rock, klassisk og tekno på høyt som lavt volum her skal alle steiner vendes. Og ikke bare spiller det med stål kontroll langs hele fjøla...bassen er fast og presis med nok trøkk til å blåse bort de fleste klasse D forsterkere under teppe. Samstundes er hele frekvens spekteret oppløst og finkornet med imponerende dynamisk kontrast. 6.5 tegner opp en stort lydbilde med en nærperfekt dose varme som gir det lille løftet på fysisk nærhet. Holografien blir Ikke like rå som de beste rørkonstruksjoner, men til transer er vel dette det nærmeste man kommer klasse A etter mitt skjønn. Synd Leif Erntsen aldri dro i gang skikkelige klasse A konstruksjoner ala Nelson Pass, noe som garantert hadde blitt en ekstra berikelse for hi-fi verden. Hovedstyrken slik jeg opplever 6.5 er en unik kvalitet på dynamisk utslag i musikken, transient gjengivelse er en DP signatur som få transistor konstruksjoner matcher...en kvalitet som løfter musikkopplevelsen. Eneste ankepunkt er det visuelle utrykket som gikk ut på dato før det kom på markedet.

    Konklusjon: 6.5 spiller utrolig bra, selv Anno 2021...Leif Erntsen 's legacy lever i beste velgående. :cool:


    6a.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    En slags "Back to the Thunderdome" - look. Skjønner at folk blir glad i disse. Synd EC ikke ville bygge videre på de.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.935
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Den ser litt brutal og oldschool ut , men jeg kunne godt ha levd med utseendet altså.
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    En slags "Back to the Thunderdome" - look. Skjønner at folk blir glad i disse. Synd EC ikke ville bygge videre på de.
    Den ser litt brutal og oldschool ut , men jeg kunne godt ha levd med utseendet altså.

    Yup, både lyden og teknologien den gangen var blant det aller ypperste selv Krell fikk jo bekymringsmeldinger:D ...Visuelt lå DP en del etter konkurrentene, lagde noen utkast i 2008 for å vise potensialet, her er ett av de.

    European Master Reference Concept 2008 Front c.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    De der var lekre... Synd de aldri i produksjon. Fikk meg til å tenke på AudioNet
     
    • Liker
    Reaksjoner: TAS

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Dette er kjente konklusjoner, og utseende er kanskje ikke alles favoritt. Jeg synes de ser ut som akkurat det de er - musikalske kraftbomber.
    Jau, spesielt siste gererasjon plattform med A1S EBW og A2/A5 tok lyden opp i øverste divisjon med mer finesse i mellomtone og mer finkornet diskant gjengivelse(mer "organisk" i hele toneområdet, og enda glattere / luftigere i toppen)..denne 6.5 skal vist nok være blodtrimma med DNA krutt fra nyeste DP linja.

    De der var lekre... Synd de aldri i produksjon. Fikk meg til å tenke på AudioNet
    Ikke sant, konseptet var også relativt fresh den gangen. Husker ikke om ideen kom allerede slutten av 2006 eller tidlig 2007. Andre produsenter i nyere tid slik som CH Precision fra Sveits benytter også tilsvarende prinsipp med stort digital display. Utgangspunktet var jo eksiterende front som ble designet for A1S plattformen, slik at rammebetingelsene var allerede satt for nye og kommende modeller. Synd det aldri ble noe av etter av Electrocompaniet overtok...uansett, artig med et lite tilbakeblikk på norsk hi-fi historie. 🤠
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    The Magic Sound Of Tubes...
    Som kjent har Line Magnetic gjennom mange år hentet inspirasjon fra Western Electrics sine klassiske kreasjoner. Denne spesial utgaven som Single-Ended monoblokker benytter en sjelden rørtopologi med 845 på utgangstrinn og 300B på inngangstrinnet sammen med 5U3C-likeretter. Forforsterkeren kommer med egen Line Magnetic-rør, typ 310A. I kombinasjon med solid dimensjonert strømforsyning og virkelig gode trafoer, ligger kvaliteten på ett høyt nivå og således tilrettelegger videre oppgradering av enda bedre rør om man ønsker å ta potensialet videre eller for å optimalisere ens egen lyd preferanse.

    Bias sjekk og justering på monoblokkene gjøres enkelt og raskt med egen VU-måler som ligger godt synlig ved siden av 845 og 300B rørene. Etter en rask sjekk på bias er det bare å konstatere funksjonaliteten er gjennomtenkt med smooth ergonomi som gjør det hele en lek å håndtere. Knapper og byggekvalitet gir skikkelig good feel opplevelse og alle koblinger er også av høy klasse. En liten og praktisk fjernkontroll i aluminium gjør det enkelt å justere volum samt valg av kilder. Både forsterkerne og pre'n er sammensatte enheter og vitner om solide materialer gjennom hele fjøla, med andre ord solide kvalitetsprodukter. Avslutningsvis kan det nevnes at dette er relativt store og tunge kreasjoner som trives best med tilgang på gode og luftige hedersplasser.


    De tre musketerer...ikke bare er de lekre å se på, de byr også på meget "Gemütlich" lyd opplevelse!
    IMG_5015a.jpg



    Flott byggekvalitet med rikelig utvalg av ut/innganger både som RCA og XLR.
    IMG_5022b.jpg



    Lyd beskrivelse
    Etter en tids testing av forskjellige forsterker prinsipper typ klasse D, AB og samt mine egne 6550 Rør blokker fra ARC så seiler Line Magnetic duo'n LM-503PA og LM Audio 512CA opp som meget habil musikkformidler og på en original og gjennomtenkt måte løser forskjellige utfordringer man kan oppleve med single-End topologier. Selv med kun 24watt oppleves det mer en kraftig for å spille grisehøyt så taket rister. Skikkelig bass fundament med rikelig kontroll på 8 x 15" basselementer sier litt og selv om det ikke slår like tørt og presist som klasse D eller en blodtrimma klassisk AB mosfet topologi fra DP så ligger det ikke langt bak, noe som er imponerende bra for singel-ended konstruksjon. For å sette det i kontekst er utgangsnivået på dac'n satt konservativt på 2.0v slik at volumet ligger godt innafor arbeidsområdet selv om dCS'n kan settes til massive 6.0 volt... Slik at selv med "kun" 24 rør watt holder det i massevis på mine PAP Horn1 dipoler.

    Diskant'n har en fløyelsmyk karakter som sprudler med detaljer og luftighet noe som opples naturlig og ikke minst behagelig å lytte til over tid. Savner noe av den unike 300B magi i mellomtonen( tenker på romfølelse/tredimensjonalitet ) i forhold til det beste jeg har eid av Singel-Ended(Border Patrol S10 med ekstern strømforsyningsenhet pr kanal), men
    LM 503PA blokkene prestere allikevel litt bedre på tredimensjonalitet en tradisjonell AB og byr på bedre fylde en klasse D topologier. Makro dynamikken er bra selv om den ikke matcher de beste i klassen av både rør og transistor. På den andre siden holder mikro dynamikken ett godt nivå og med andre rør varianter er det også fult mulig å tilpasse forskjellige lyd preferanser.


    Knippe klassisk komponenter....
    IMG_5014.JPG



    Oppsummering
    Line Magnetic har laget en meget potent pre og forsterker rørkombo som er en sterk allround musikk formidler egnet for lettdrevne høyttalere med driftseffekt fra +90db og oppover. Her har produsenten bevist valgt skyv og kraft med ekstra basstrøkk som hovedstyrke, samstundes klart å bakt inn en rikelig dose med kjente kvaliteter i diskant og mellomtone som rør er gode på og syns således produsenten har fått til en særdeles vellykket kombo i high-end sjiktet. Er man glad i å spille musikk utover kvelden samt de sene nattetimer er dette en flott løsning som både unngår lydtrøtthet og samstundes fyller ett audiofilt hjerte med både sjel og musikkglede samt en aldri så liten dose lysmagi!


    Black Magic...Dual Mono forsterker LM-503PA lyser opp stua!
    IMG_4953.jpg

    Stor takk til Team Mala Audio som i kjent stil stiller opp med super service og uforpliktende hjemlån... :cool:







    Teknisk data:
    Forforsterker LM-512 CA + Fjernkontroll LM-02A

    IMG_5004.jpg



    Gain:20 db
    S/N Ratio:90db
    RCA frequency response:17 hz ~ 100 KHZ (3 db)
    Balance XLR (after the output transformer) frequency response:15 Hz~30 kHz(3db)
    THD:0.5% (1 KHZ)
    Output Impedance:4 Ω / 8 Ω / 16 Ω
    Input impedance:100 kohms (RCA), 600 ohms (XLR)
    Output impedance:600 kohms (RCA), 600 ohms (XLR)
    Power consumption45W
    Dimensions (WHD) / Weight430x383x196 mm / 20kg


    Pris: 89 900,-


    LM Audio 503PA Single-ended monoblokker
    IMG_4948.jpg



    Power output:24W
    THD:1%(1kHZ)
    Output Impedance:4 Ω / 8 Ω / 16 Ω
    S/N Ratio:87db
    Input sensitivity1000 mV
    Frequency response:15 hz ~ 35 kHZ (1.5 dB)
    Power consumption290W
    Dimensions (WHD) / Weight287x574x279 mm / 32kg (pr enhet)


    Pris: 109 900/pr.



    Importør/Forhandler: Mala Audio




     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Go start på hi-hi helga...

    Først ut er nytt nummer av TAS med ekstra focus på YG's nye Carmel 2, spennende lesning! :cool:

    IMG_5261.jpg



    Deretter kommer en liten feedback på software oppdatering fra Innuos's nye 2.0 Operating System og app på husets ZENith Mk3 musikk server!

    IMG_5270.jpg



    Og ikke minst en litenforsmak på forsterker tech fra moderlandet....To be continued!


    IMG_5269.jpg
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Vi satser friskt inn i 2022 med litt vintage og andre hi-fi relaterte godsaker...og i forbindelse med kraftkrisa slår vi ett hyggelig slag for ny bærekraftig oppvarming med 6550 rør som flater ut på 4600 watt! :p

    1659A646-16C6-44B6-B7E7-19BD2806F1B5.JPG
     
    Sist redigert:

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9

    Vintage Hall Of Fame...Tandberg 3014 A

    Denna go'biten fra norske Tandberg fra midten av åttitallet er rekvirert fra storebror som femti års gave og er komplett med original fjernkontroll, manualer og sidepanel. Nylig tatt service slik at det mekaniske opererer som normalt, kun pr små ting kosmetisk som trenger en liten overhaling etter hvert. Blir gøy å teste ut kassetter og se hvordan det står seg mot dagens vinyl og streaming/dac løsninger...



    IMG_5578a.jpg


    Teknisk info

    • Tandberg TCD 3014 A er en stereokassettspiller med Dolby B og C støyreduksjon, den ble først solgt av Tandberg i 1985 med en listepris på USD 1 995 USD og ble avviklet 4 år senere i 1989. Hovedtrekkene til Tandberg TCD 3014A er: 3 hoder og overvåking uten tape, digital lineær tapeteller med 4 siffer, valg av tape type og i stand til å håndtere normale, krom- og metalltape, dobbel capstan-transport.
    • Typisk frontmatet kassettspiller med kassettrommet plassert på venstre side av kassetten. Tape utløser betjenes mekanisk og kassetten må plasseres rett over hodeblokken. I tillegg er hodene lett tilgjengelige for rengjøring. Nivåmålere som brukes på TCD 3014A er analoge VU-avlesningsmålere.
    • Full-logiske transportkontroller brukt på TCD 3014A lar den reagere på den minste fingerkontakt for raskt og uanstrengt valg av transportfunksjon. Cue and review kan brukes til å enkelt og raskt finne begynnelsen av en passasje.
    • Registrer asimutkorreksjon.
    • Dolby C-type brukt i TCD 3014A gir 20 dB støyreduksjon over ca. 1000 Hz, en fullstendig dobling av mengden gitt av B-type. 19 kHz multipleks pilot-slgnal som finnes i FM-stereosendinger kan forårsake falsk utløsning av støyreduksjonssystemet. Det valgbare MPX-filteret til TCD 3014A filtrerer ut pilotsignalet og sikrer riktig Dolby-behandling av FM-stereoprogrammer. For uforstyrret lytting følger det med en jack-kontakt for et par stereohodetelefoner. Tilkobling til andre lydkomponenter for avspilling kan oppnås med en RCA-kabel og opptak fra en kilde med en RCA-kabel. Alle hovedtransportkommandoer kan gjøres med trådløs fjernkontroll.
    To be continued!
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4

    Vintage Hall Of Fame...Tandberg 3014 A

    Denna go'biten fra norske Tandberg fra midten av åttitallet er rekvirert fra storebror som femti års gave og er komplett med original fjernkontroll, manualer og sidepanel. Nylig tatt service slik at det mekaniske opererer som normalt, kun pr små ting kosmetisk som trenger en liten overhaling etter hvert. Blir gøy å teste ut kassetter og se hvordan det står seg mot dagens vinyl og streaming/dac løsninger...



    Vis vedlegget 781022

    Teknisk info

    • Tandberg TCD 3014 A er en stereokassettspiller med Dolby B og C støyreduksjon, den ble først solgt av Tandberg i 1985 med en listepris på USD 1 995 USD og ble avviklet 4 år senere i 1989. Hovedtrekkene til Tandberg TCD 3014A er: 3 hoder og overvåking uten tape, digital lineær tapeteller med 4 siffer, valg av tape type og i stand til å håndtere normale, krom- og metalltape, dobbel capstan-transport.
    • Typisk frontmatet kassettspiller med kassettrommet plassert på venstre side av kassetten. Tape utløser betjenes mekanisk og kassetten må plasseres rett over hodeblokken. I tillegg er hodene lett tilgjengelige for rengjøring. Nivåmålere som brukes på TCD 3014A er analoge VU-avlesningsmålere.
    • Full-logiske transportkontroller brukt på TCD 3014A lar den reagere på den minste fingerkontakt for raskt og uanstrengt valg av transportfunksjon. Cue and review kan brukes til å enkelt og raskt finne begynnelsen av en passasje.
    • Registrer asimutkorreksjon.
    • Dolby C-type brukt i TCD 3014A gir 20 dB støyreduksjon over ca. 1000 Hz, en fullstendig dobling av mengden gitt av B-type. 19 kHz multipleks pilot-slgnal som finnes i FM-stereosendinger kan forårsake falsk utløsning av støyreduksjonssystemet. Det valgbare MPX-filteret til TCD 3014A filtrerer ut pilotsignalet og sikrer riktig Dolby-behandling av FM-stereoprogrammer. For uforstyrret lytting følger det med en jack-kontakt for et par stereohodetelefoner. Tilkobling til andre lydkomponenter for avspilling kan oppnås med en RCA-kabel og opptak fra en kilde med en RCA-kabel. Alle hovedtransportkommandoer kan gjøres med trådløs fjernkontroll.
    To be continued!
    1995 USD var endel penger i 1985 ja. Blir spennende å høre hvordan kassettene har holdt seg. Mener at jeg har hørt noe om avmagnetisering...!?
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    1995 USD var endel penger i 1985 ja. Blir spennende å høre hvordan kassettene har holdt seg. Mener at jeg har hørt noe om avmagnetisering...!?
    Yup, var kostbare greier på nivå med Dragon fra Nakamichi....Mulig, har ikke gått så dypt in i materien, men skal sjekke det ut. :cool:
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    På snoketur hos Mala Audio forleden, måtte bare ta noen bilder av toppmodellen fra Reed....MUSE 3C, elegant high tech med 5A tonearm...berre lekkert folkens!:cool:


    IMG_6587.jpg


    IMG_6585.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.921
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Flott arm :) men spilleren er jeg ikke helt sikker på :unsure:
    Ha en fin søndag TAS

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt spørsmål lå en sort boks bak...kanskje det var den?
    Ligner ihvertfall. Synd å innrømme, men min skepsis til dyre duppedingser som profitterer på en strømforsyning som koster lite, gjør meg en tanke skeptisk. Hvorfor er ikke ting konstruert optimalt i utgangspunktet :)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Flott arm :) men spilleren er jeg ikke helt sikker på :unsure:
    Ha en fin søndag TAS

    mvh
    Se på spilleren da @motoren og tenk funksjonelt design hvor elementer glir inn i hverandre - veldig praktisk spiller/design på alle måter. Innmaten er også svært bra gjennomtenkt. Dette er en av de få spillerne som ER en helhet i et NYFUTORISTISK uttrykk …sa han som egentlig ikke har greie på funksjonelt design.

    -Hva sier de som har peiling på form og farge og kan se forskjell på bestemor og dattera? 😁
     
    Sist redigert:

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Ligner ihvertfall. Synd å innrømme, men min skepsis til dyre duppedingser som profitterer på en strømforsyning som koster lite, gjør meg en tanke skeptisk. Hvorfor er ikke ting konstruert optimalt i utgangspunktet :)
    Så enige så enige, man kan vist velge mellom mekanisk(typ urverk) og belte drift....kanskje det er en forklaring eller for å redusere støy/vibrasjon?

    Kvaliteten virker å ha høyt nivå.
    111112602_1.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.921
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Se på spilleren da @motoren og tenk funksjonelt design hvor elementer glir inn i hverandre - veldig praktisk spiller/design på alle måter. Innmaten er også svært bra gjennomtenkt. Dette er en av de få spillerne som ER en helhet i et NYFUTORISTISK uttrykk …sa han som egentlig ikke har greie på funksjonelt design.

    -Hva sier de som har peiling på form og farge og kan se forskjell på bestemor og dattera? 😁
    Joda ser den og sikkert en utrolig god spiller men designet?? tror ikke det for min del :)
    Men jeg er veldig glad i det enkle designet på Bergman fex så det sier vel litt om mitt ståsted :) men for all del hadde ikke sagt nei takk

    mvh
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ser den @motoren. Bergmann er tiltalende så det holder (y). Takk og pris for at det er flere fabrikanter som leverer supre løsninger for osses som lar oss forelske 🥰
     
    Sist redigert:

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Tar over dine herværende høyttalere for en lav hyggelig sum. En må jo vise empati for en som har det så "vondt" at en vurderer slike kreasjoner.. :cool:
    Ja vist....broderlighet hører med, bare rane en bank eller to først! :p
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Fersk oppdatering av tidslinja...nytt av året er inndeling av alle kategorier og komponenter gjennom tidene, altså en historisk oversikt fra 1981 og frem til 2022... :geek:

    Enjoy!

    TAS tidslinje 2023 copy 2.jpg



     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Vinyl Section 2022
    "To Infinity and Beyond"

    Av og til glimter industrien til med unike produkter som setter ny standard for gromlyd og DS Audio's 3rd generasjon optisk pickup Grand Master er ett slikt teknologisk monsterverk dog bare en liten hake, den koster skjorta og blir grisedyr for folk flest....:censored:

    Heldigvis har utvikler og produsent DS Audio også en sunn forretnings filosofi med fokus på trickle-down effekten for nye produkter som lanseres i markedet. DS 003 pickup viser genuint bra hvordan trickle-down effekten er til fordel for nye som gamle kunder. Med siste 3. generasjons teknologi til 1/10 del av prisen på flaggskipet Grand Master er DS 003 en aldri så liten "A Miracle of absolute Sound quality" skal man tro rapporter fra den audiophile pressen. I følge Ken Kessler i Hi-Fi News som har testet begge, er forskjellene ikke større en at DS 003 er den mer livlige av de to, stormesteren den mer subtile. Om Kessler's observasjon er riktig er det intet mindre enn teknologisk revolusjon for optisk kremmerlyd til betalbare priser... 🤩

    Merkelig nok har min gamle DS 002 (gen.2) forlat rede til fordel for nye DS 003(shock)....Nå har jeg verken hørt eller prøvd Grand Master på eget anlegg kun på demo rommet til Mala Audio, dog allerede på kveldens første plate i heimen låter 003 rett og slett forbløffende magisk på alle parameter(er det virkelig mulig?)....seff og fytti grisen spiller det vakkert og seff kommer utfyllende lyd beskrivelse etter hvert, men først skal herligheten spilles inn og edel musikk nytes som god vin drikkes... 😍

    IMG_7448.jpg

    IMG_7441.jpg


    TO BE CONTINUED...









     
    Sist redigert:

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Gratulere med flott PU og EQ,

    Gleder meg til å høre på den:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn