TAS Workshop

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Som kjent er Atlas drivverket selveste motoren i K-03XD, mens hjertet sitter i dac'n og er en nyutviklet krets som heter Master Sound diskret D/A-konverter. Første gang introdusert i Grandioso D1X som den mest innovative DAC i Esoterisk historie. Versjonen som sitter i K-03XD bruker en litt enklere kretskonfigurasjon med ikke mindre en 32 elementer per kanal.

    k-03xd_dac.jpg


    k-03xd_block_diagram_pc.jpg


    Esoteric K-03XD er en komplett CD/SACD-spiller med et bredt spekter av digitale innganger, inkludert USB-porter som støtter 22,5 MHz DSD og asynkron overføring, som muliggjør bruk som D / A-omformer. Funksjoner for å konvertere PCM digitalt signal til 2, 4, 8 og 16 ganger høyere bit hastigheter (maks. 768 kHz) og for å konvertere PCM til DSD er også inkludert samt full MQA-dekoding.

    k-03xd_rear.jpg


    Nye XD-utgaven har også betydelig forbedret strømforsyningsdesign en forrige generasjon med separat Torridal strømforsyning, hvor ene er til digital delen og den andre til analog kretsen. Som bildene under viser har K-03XD 2 strømforsyninger og 26 super caps, mens K-01XD benytter fire og 71 super caps...utover det er det samme mekaniske oppbygninga. Ikke mye tomrom og luft i kabinettene her...:cool:

    k03xs-photo4_2400x.jpg k03xs-photo3_720x.jpg

    For å runde av den tekniske biten og det som kjennetegner Esoteric produkter er byggekvalitet på alle plan. Det gjelder på design, material, komponenter, software og bruker ergonomi...alt er gjennomført på øverste nivå.

    IMG_4413.jpg


    Neste og siste avsnitt kommer, men ikke i dag:p...Hvordan låter Eiks K-03XD monster Esoteric mot min brilliante Bartók combo fra dCS & Innuos?
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Fikk forresten div plater hengende på postkasse i dag (plastpose med kleshenger, aldri sett det før fra posten)....Ny Hendrix, stall tips fra LMC :cool:

    IMG_4429.jpg
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Etter å ha sett filmen Soul som for øvrig er en nydelig gjennomført animerte historie fra Disney& Pixar teamet måtte man bare ha plata....Ukjent band med mye kul jazz og veldig bra lyd faktisk....Anbefaler folk å se Soul, ny super klassiker.

    IMG_4439.jpg


    IMG_4440.jpg


    Sjekk animasjon...Pure magic!​
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Veldig enig med deg vedrørende "Soul", rett og slett en vakker film. God helg!
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Veldig enig med deg vedrørende "Soul", rett og slett en vakker film. God helg!
    Takk det samme HCS...ja ikke ofte det slippes animasjonsfilmer av slikt kaliber, ekstra opplevelse i og med det blir så sjeldent.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Så etter mnd med testing hvordan låter egentlig Esoteric K-03Xd VS Bartók combo fra dCS & Innuos?

    IMG_4482.jpg


    For å gjøre sammenligningen så fair som mulig har jeg rippa alle test cd på musikkserveren som FLAC samt tilpasset utgangsnivået da dCS har flere settings fra 0.2, 0.6, 2 og 6V, mens Esoteric kun har 5V. I Mosaic appen(dCS) er det relativt enkelt å justere fortløpende både Line Output og volum i db. Dette med likt utgangsnivå mellom to cd spillere er helt kritisk for å ha en smule objektiv sammenligning...grunnen til det er som regel høyere nivå/volum oppleves rett og slett mer imponerende ut. Har også testet med forskjellige filter settings.

    IMG_4475.jpg


    Eldre generasjoner Esoteric spillere har vært kjent for litt hard betoning i diskanten blant annet og spenninga var stor om siste generasjon har fått ett realt løft eller ikke. Etter flere perioder med langtids lytting er det bare å konstatere Eik's K-03Xd imponerer. Min egen Bartok fra dcs er både luftig og rytmisk med en silkemyk oppløsning noe som ikke alle måle dacer får til av de jeg har testet på hjemme anlegget. Her trodde jeg at Bartok/Innuos kombo kunne værer ett hakk skarpere en K-03Xd....har brukte alle triksa i boka, spilte masse jazz fra Miles Davis, Dave Brubeck, John Coltrane samt klassiske godbiter som Rachmaninov Concerto No 3. Div prog perler fra Yes og blant annet +12 min stress låta Child in Time fra Made In Japan med Deep Purple.

    Utgangspunktet er at enkelte typer musikk bør kunne avsløre styrke/svakheter spesielt på rytmisk driv og luftighet i diskant område selv om oppløsning og bass fundamentet oppleves likt. Andre faktorer som utklinging, bloom, tredimensjonalitet, over/undertoner er også parametere som kan vektlegges der innspillinger holder høyt nivå. Og her holder K-03Xd følge med Bartoken på alle parameter, uansett hva som ble spilt, det låt tilnærmet identisk. Det som overasket mest var likheten på rytmisk driv og luftighet i lydbildet, det var fenomenalt likt. Antar hovedårsak ligger i at begge enhetene benytter DSD som upsampling med siste generasjon custom FPGA brikker/algoritmer. Musikaliteten i begge spillerne minner mye PS Audio som også upsampler via DSD...tipper mye av magien ligger nettopp der.

    k-03xd_angled_image.jpg


    Som SACD/CD spiller er Esoteric K-03Xd den beste jeg har hørt i eget system og lydmessige matcher min egen Bartok/Innuos kombo både på red book 16bit/ 44.1 kHz og SACD. Stor takk til Eik for utlån, det har vært en spennende og laaaang lyd fight med gull til begge deltagere. :cool:
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Vinyl Section 20201
    Noen tanker rundt valg av Musikk....Piano blir aldri feil både musikalsk og klangmessig. Sun Bear Concerts byr på klokkeklare regndråper med komplekse passasje innimellom tangentene og du verden for noen vakre toner....kanonbra lydkvalitet:love:
    @Grumpy...Takk for tipset Maestro!

    IMG_4505.JPG
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, du klarte ikke å holde deg unna? :ROFLMAO:
    Tipset fikk jeg i sin tid fra den musikalske allviter @janomdahl som lette etter japanutgivelsen.

    Men, den krystallklare gjengivelsen av regndråper er ikke plata vet du. Du har høl i taket du!
     

    Sgt Pepper

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2016
    Innlegg
    178
    Antall liker
    335
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    NORGES PREMIERE
    WILSON AUDIO ALEXX

    I dag var en høyst magisk och givende hifi laurdag på impulse...tok turen innom Mala Audio med godeste Eik på slep og fikk overvært en aldri så liten uoffisiell Norgespremier på Wilson Audio ALEXX... :cool:

    Vis vedlegget 670796

    Børresen 05
    Dansk musikalske kunstverk

    Kort fortalt, ble det en meget hyggelig VIP seanse i High End rommet hvor vi først fikk nyte Dansk musikalske kunstverk fra Børresen med flaggskipet 05 som imponerer med gigantisk stort lydbilde og overraskende bra bass fundament som samtidig er en meget slank og elegant konstruksjon med nydelig finish i ekte eik finer og børsta aluminium...ett møbel smykke i høyeste WAF faktor som sklir rett inn i en hver arkitektonisk stue med naturlig eleganse!

    Vis vedlegget 670798

    The Eagle Has Landed!
    TechDAS Airforce One Premium

    Analogsenteret til Mala er rett og slett imponerende med det kremen av platespillere fra anerkjente produsenter som Techdas og Kuzma med flere...:love:
    Så når det serveres lydopplevelse med Techdas Airforce One Premium på Wilson Audio Alexx med Japansk pressing av Miles Davis da snakker vi lyd nirvana av ypperste hylle.

    Vis vedlegget 670807

    Jazz nytelse av de sjeldne...Denne plata er ett møst(Hører du @Grumpy)...Pure soul fra Mr Miles...:love:

    Vis vedlegget 670810

    En av mine favoritt spillere..TechDAS Airforce III Premium....En perle med med fornuftig fotavtrykk og plass til 4 armer!

    Vis vedlegget 670811


    WILSON AUDIO ALEXX
    En ren nytelse av de sjeldne!

    Wilson Audio Alexx imponerer stort...Typisk klassisk tung Hifi look med en spesiell eleganse som Wilson gjør veldig bra. De gjør noe helt spesielt i tidsdomenet som eleverer lydopplevelsen enda ett hakk nærmere virkeligheten...Dette begynner å bli skremmende bra uansett klasse...I love it! 🤠

    Vis vedlegget 670814

    Timing is Everything!
    Bare å finjustere ned til millisekunder...:geek:

    Vis vedlegget 670815

    The Base is Awesome!
    Juster bassen etter rommet, tilpass bassporten foran eller bak, smart løsning som fikser rom noder på under 60 sek...:cool:

    Vis vedlegget 670813

    Aavik Acoustics
    Det suser i sivet....Digital godlyd fra våre Danske naboer!


    Vis vedlegget 670818
    Vi rakk også en snartur innom Danskerommet som imponerte med unikt design, topp funksjonalitet med ergonomisk brukeropplevelse i toppklasse og som byr på skikkelig flott lydopplevelse!


    A Coffee to Remember...
    Kun på Mala Audio det serveres nydelig espresso på Italiensk vis på eget vibrasjonsdempende kafferack custom laget fra Artesania Audio...med andre ord nyyydelig smaksmolekyler uten mekanisk vreng! :p

    Vis vedlegget 670812

    Stor takk til Mala for topp service og gjestfrihet!

    Hilsen
    TAS & Eik​
    Fint innlegg!

    Disse Børresen 05 er flotte og får mye skryt i fx The Absolute Sound. Spørsmålet blir da om hvordan de yter ift konkurrentene? Det er mye fint å få for 1.1 mill, gitt at lytte rommet er stort nok - og naturligvis at de ringer fra Hamar!

    vh

    S
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    @Sgt Pepper
    Takker og bukker, syns Børresen 05 låt skikkelig bra, oppløst med gigantisk stort lydbilde og plenty med slamm i bassen og dette var i storrommet på rundt +60 kvm til Mala Audio. Til både under over en mill er det mange flotte kandidater, men så går det jo også på eier glede, plass og ikke minst integrering og samspill i romme samt matching med resten av utstyret. På den andre siden har jo Børressen rimeligere alternativer som har mye av de samme kvalitetene til 05. :)
     
    Sist redigert:

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    TAS Workshop...Platematte 2021
    Klassisk tweak på gang....prøver ut custom platematte APM fra Achromat på grunn av tykkelsen, selv om den er beregnet for SL1200GR, SL1200MK2 VII og lignende modeller.
    IMG_4524.jpg

    Achromat mattene er laget av Acryl med millioner mikroluftbobler som demper effektivt resonanser og omgjør vibrasjon til varme energi. APM versjonen er 7 mm tykk, konstruert som en hybrid med en glassplate limt fast under. Original gummimatte er på 3mm.


    IMG_4523.jpg

    I og med platetallerken på Technics SL-1200G har en meget påkostet trelags helstøpt konstruksjon i messing/aluminium/gummi er Achromat matte på 5mm det optimale valget da resonansen er allerede ultra lav som standard.

    IMG_4525.jpg

    Hvordan oppleves Acromat vs standard matta?

    Tok først knakke testen på chasiss/støvdeksel som har en merkbar hørbar hardhet. Med Acrobar er dette faktisk mindre påtrengende. Spilte flere runder med Nagoya pianokonsert part la av Keith Jarret, en deilig og kompleks live fremføring som stiller krav til både pick-up og riia kombo. Med APM var det litt mer ro i lydbilde som skapte anelse bedre dynamikk og utklinging. Også holografien får ett ekstra løft. Så summen av flere små nyanser gir en positive lyd gevinst på mitt oppsett og som praktisk tweaks er dette til og med kjapt og enkelte å gjøre.:cool:


    Konklusjon: Achromat er et fornuftig lydprodukt som gir hørbar effekt, god kvalitet som leveres i mange varianter til folkelige priser.
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    “To measure, or not to measure, that is the question”

    Jaggu dukka det ikke opp ny generasjon målemonster i stua. Tok hele 4 dager fra bestilling til levering på døra, og da snakker vi fra Hong Kong til Asker...beundringsverdig med postbud som løper i slik hastighet, nesten like kjapt som i moderlandet...fra spøk til alvor blir interessant utfordring å komme i gang med REW så får vi se hvor langt man kan tweak romakustikken etter hvert! 🤠

    IMG_4531.jpg
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Så etter mnd med testing hvordan låter egentlig Esoteric K-03Xd VS Bartók combo fra dCS & Innuos?

    Vis vedlegget 703365

    For å gjøre sammenligningen så fair som mulig har jeg rippa alle test cd på musikkserveren som FLAC samt tilpasset utgangsnivået da dCS har flere settings fra 0.2, 0.6, 2 og 6V, mens Esoteric kun har 5V. I Mosaic appen(dCS) er det relativt enkelt å justere fortløpende både Line Output og volum i db. Dette med likt utgangsnivå mellom to cd spillere er helt kritisk for å ha en smule objektiv sammenligning...grunnen til det er som regel høyere nivå/volum oppleves rett og slett mer imponerende ut. Har også testet med forskjellige filter settings.

    Vis vedlegget 703404

    Eldre generasjoner Esoteric spillere har vært kjent for litt hard betoning i diskanten blant annet og spenninga var stor om siste generasjon har fått ett realt løft eller ikke. Etter flere perioder med langtids lytting er det bare å konstatere Eik's K-03Xd imponerer. Min egen Bartok fra dcs er både luftig og rytmisk med en silkemyk oppløsning noe som ikke alle måle dacer får til av de jeg har testet på hjemme anlegget. Her trodde jeg at Bartok/Innuos kombo kunne værer ett hakk skarpere en K-03Xd....har brukte alle triksa i boka, spilte masse jazz fra Miles Davis, Dave Brubeck, John Coltrane samt klassiske godbiter som Rachmaninov Concerto No 3. Div prog perler fra Yes og blant annet +12 min stress låta Child in Time fra Made In Japan med Deep Purple.

    Utgangspunktet er at enkelte typer musikk bør kunne avsløre styrke/svakheter spesielt på rytmisk driv og luftighet i diskant område selv om oppløsning og bass fundamentet oppleves likt. Andre faktorer som utklinging, bloom, tredimensjonalitet, over/undertoner er også parametere som kan vektlegges der innspillinger holder høyt nivå. Og her holder K-03Xd følge med Bartoken på alle parameter, uansett hva som ble spilt, det låt tilnærmet identisk. Det som overasket mest var likheten på rytmisk driv og luftighet i lydbildet, det var fenomenalt likt. Antar hovedårsak ligger i at begge enhetene benytter DSD som upsampling med siste generasjon custom FPGA brikker/algoritmer. Musikaliteten i begge spillerne minner mye PS Audio som også upsampler via DSD...tipper mye av magien ligger nettopp der.

    Vis vedlegget 703416

    Som SACD/CD spiller er Esoteric K-03Xd den beste jeg har hørt i eget system og lydmessige matcher min egen Bartok/Innuos kombo både på red book 16bit/ 44.1 kHz og SACD. Stor takk til Eik for utlån, det har vært en spennende og laaaang lyd fight med gull til begge deltagere. :cool:
    Synd jeg gikk glipp av dette. Da kunne jeg jo tatt med meg K-01X-spilleren min så kunne du testet den mot K-03XD og Bartok/Innous også. Selv har jeg bare prøvd K-05XD hjemme før jeg fikk låne K-01X og bestemte jeg for å kjøpe den.

    Roy
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Synd jeg gikk glipp av dette. Da kunne jeg jo tatt med meg K-01X-spilleren min så kunne du testet den mot K-03XD og Bartok/Innous også. Selv har jeg bare prøvd K-05XD hjemme før jeg fikk låne K-01X og bestemte jeg for å kjøpe den.

    Roy
    Det hadde vært gøy RES, kanskje man får til en ekstra runde når korona tar skikkelig ferie. Kan høre med Eik om det er interessant?
    Skal måle litt med REW fremover, bare få bestilt lang nok USB forlenger så hørs vi plutselig...
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Det hadde vært gøy RES, kanskje man får til en ekstra runde når korona tar skikkelig ferie. Kan høre med Eik om det er interessant?
    Skal måle litt med REW fremover, bare få bestilt lang nok USB forlenger så hørs vi plutselig...
    Jeg har fem meter lang USB-skjøtekabel her hjemme om du vil låne.

    Roy
     
    • Liker
    Reaksjoner: TAS

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Takker for muligheten. Trenge rundt 7 meter for å nå pc'n...må være USB type C, det som er på UMIK-2 mic'n..
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Takker for muligheten. Trenge rundt 7 meter for å nå pc'n...må være USB type C, det som er på UMIK-2 mic'n..
    Joda, men hvis du har et par meter med USB-C selv, så bruker du fem-meteren min som skjøtekabel mellom pc og den USB-C-kabelen din. Jeg gjør det her hjemme.

    Roy
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Joda, men hvis du har et par meter med USB-C selv, så bruker du fem-meteren min som skjøtekabel mellom pc og den USB-C-kabelen din. Jeg gjør det her hjemme.

    Roy
    Det ordner seg ellers takk, har nettopp kjørt bestilling...greit å ha så blir det permanent i systemet. :cool:
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.261
    Antall liker
    6.336
    Sted
    Under stjernene
    Vangelis mesterverk
    Heaven and Hell
    Side 1 So long ago, so clear med Jon Anderson er heller ikke å forakte🎶
     
    • Liker
    Reaksjoner: TAS

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Kult har ikke sett den før...Har spilt masse Vangelis gjennom oppveksten som Invisible Connections, China, Direct, Themes...en av de to store favorittene er filmusikken til Blade Runner og 1492 Conquest of Paradise. Mye sterkt fra Mr Anderson, dog mest blodfan av gamle Yes fra 70 tallet.

    Gårdagen gikk med på å snurre ELP, Japan pressing...Syns lydkvaliteten er veldig bra med god dynamikk og holografi. Husker det tok litt tid å knekke koden på YES, mens ELP var enda tøffere å knekke! Men når det først løsner, steike for en enorm musikk opplevelse! :love:

    IMG_4586.jpg
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Bare åpningspartiet på konserten er jo et «under» :love:
     
    • Liker
    Reaksjoner: TAS

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Ja helt rått, synd man aldri fikk oppleve magien live..tenker blant annet på Keith's vanvittige piano loop i lufta.
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Synd flere ikke har oppdaga god gammel ELP...Anbefaler å starte med Emerson Lake & Palmer....Welcome Back My Friends To The Show That Never Ends... 3 nydelige plater med alle super låtene fra 70 tallet...nu surrer side 3 med klassiske C'est la vie.

    IMG_4593.jpg
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Fått rydda litt i cd hylla og tørka støv av gamle helter. Elektronisk musikk har alltid vært en del av oppveksten, artister som Tomita, Jean Michel Jarre og Vangelis og ikke minst elektronika banden til Edgar Froese fra 1967, nemlig Tangerine Dream. Syns fortsatt mye av materialet, spesielt fra 70 årene og til dels inn i åttitallet er genuint bra og ligger selvsagt fortsatt på spillelista...:love:

    IMG_4622.jpg
     

    G-nøkkel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2011
    Innlegg
    433
    Antall liker
    199
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    3
    Heisan, Thomas! Hvordan ser frekvensresponsen ut hos deg?
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.480
    Antall liker
    15.077
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Etter å ha sett filmen Soul som for øvrig er en nydelig gjennomført animerte historie fra Disney& Pixar teamet måtte man bare ha plata....Ukjent band med mye kul jazz og veldig bra lyd faktisk....Anbefaler folk å se Soul, ny super klassiker.
    Enig, veldig bra film og musikk(y) Det er vel Jon Batiste som fremfører endel av låtene på soundtracket og han har gitt ut noen bra album! Anbefaler å sjekke ut albumet, Hollywood Africans.

    bo65nu-hollywooda-preview-m3.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: TAS

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Qobuz Bonanzaaaaaaaa!

    IMG_4638.jpg

    Som lykkelig dCS Bartokk eier har denne boksen flere praktiske funksjoner og den ene er innebygd streamer funksjon som støtter alle kjente og ukjente formater til og med MQA. Så har over en tid fundert over hvilke streaming tjenester som passer mitt bruk. Testa Spotify og syns utvalget av musikk er veldig bra, men tilbyr for dårlig lydkvalitet pr d.d.. Tanken var og å satse på Tidal, men nå som Qobuz nylig ble tilgjengelig for norske markedet er det like greit å teste ut de først som sist.

    Prøv en mnd gratis....😎
    1.jpg


    Likt som TIDAL, det koster. Det man får er tilgang på lossless og High Res filer, både for å streame og/eller laste end. Ingen MQA, for de som er allergiske mot sånt! :p
    2.jpg

    :D
    Her kan man streame til enn blir gammel og grønn!
    4.jpg


    Man kan også betale så mye man ønsker og laste ned losslessc high res filer til den store gullmedaljen...Yohooo! 🤠
    5.jpg


    Detter lover meget bra for oss streamere...for vitenskapens skyld skal også prøve ut TIDAL så har man gjort det og! 🤓
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hmm...Bildet fikk meg til å tenke litt på Gollum.. Ihvertfall når jeg så de knugende fingrene rundt mobilen som febrilsk fanger objektet... My precious... Gratulerer med skiva, var det jeg egentlig skulle si.. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TAS

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Kult med Qobuz! Må nok teste dette, ja. Slik jeg forstår det, så er det bare den biten med rabatt på kjøp av hires-filer som er ekstra på "sublime"-abonnement?
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Ja trur det, ser de lokker med "purchase with exclusive discounts up to 60%", som kan bety alt fra 0-60& avhengig av artist og låt sikkert. Kjøper man mye bør det jo ligge en del rabatter i bunnlinja, sikkert noen som har full pakke med The Studio Sublime experience som kan svare mer presist på det.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn