T + A

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • brotevatn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.02.2010
    Innlegg
    88
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    1
    Hei!

    Nokon som har erfaring med den nye preampen P 3000 HV?

    Mvh
    brotevatn
     
    P

    PacMan

    Gjest
    Min T+A driver høgttalarane med letthet.
    Liker også brukarvennligheten til T+A-forsterkaren (eksempelvis RF-fjernkontroll).
    Bilde:
    2015-02-17_16-30-50.jpg
     

    rarhjerne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2014
    Innlegg
    318
    Antall liker
    96
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    2
    T+a

    Jeg har handlet dac 8 og power plant forsterker og skinne,skal være ett godt oppsett,men synes ikke det matcher mine dali helicon mk2,det blir litt for pågående i toppen på noe høyt volum.
    så blir vel å bytte ut forsterker sikkert,men dacen blir,den var en stor oppgradering i fra hegel hd20
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hei!

    Har du prøvd T+A sin strømkabel i fra skinnen? Hvilken utgave av skinnen har du?

    mvh

    Jeg har handlet dac 8 og power plant forsterker og skinne,skal være ett godt oppsett,men synes ikke det matcher mine dali helicon mk2,det blir litt for pågående i toppen på noe høyt volum.
    så blir vel å bytte ut forsterker sikkert,men dacen blir,den var en stor oppgradering i fra hegel hd20
     

    rarhjerne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2014
    Innlegg
    318
    Antall liker
    96
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    2
    Hei,ja jeg kjører power four på dac og forsterker,har powerbar sin skinne, den til ca 5lapper.
     

    rarhjerne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2014
    Innlegg
    318
    Antall liker
    96
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    2
    Hei!

    Har du prøvd T+A sin strømkabel i fra skinnen? Hvilken utgave av skinnen har du?

    mvh

    Jeg har handlet dac 8 og power plant forsterker og skinne,skal være ett godt oppsett,men synes ikke det matcher mine dali helicon mk2,det blir litt for pågående i toppen på noe høyt volum.
    så blir vel å bytte ut forsterker sikkert,men dacen blir,den var en stor oppgradering i fra hegel hd20
    Hei,ja jeg kjører power four på dac og forsterker,har powerbar sin skinne, den til ca 5lapper.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Hedde DAC8 Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - T+A DAC8 en kort periode, men den rakk å imponere meg. Selve dacen er på samme nivå som Hegel HD25, men forforsterkerdelen er råbra og klart beste jeg har testet av dacer. Så er du ute etter å bevare high-end i begge ledd, så er dette den eneste dacen som jeg kjenner til som klarer dette under 25000kr. Anbefaler sterkt dere som er ute etter minimalistisk elektronikk på høyt nivå til pølsepris å låne ørene å få testet ut denne dacen :cool: Selv kommer jeg til å eie den igjen når penger er skrapt sammen:rolleyes:
     

    rarhjerne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2014
    Innlegg
    318
    Antall liker
    96
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    2
    Hedde DAC8 Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - T+A DAC8 en kort periode, men den rakk å imponere meg. Selve dacen er på samme nivå som Hegel HD25, men forforsterkerdelen er råbra og klart beste jeg har testet av dacer. Så er du ute etter å bevare high-end i begge ledd, så er dette den eneste dacen som jeg kjenner til som klarer dette under 25000kr. Anbefaler sterkt dere som er ute etter minimalistisk elektronikk på høyt nivå til pølsepris å låne ørene å få testet ut denne dacen :cool: Selv kommer jeg til å eie den igjen når penger er skrapt sammen:rolleyes:
    Så gøy,jeg har også hørt at forforsterkeren på dac 8 er meget bra,så blir vel å selge powerplanten åskaffe en effektdel som matcher høytalerne mine.
     

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Noen her i denne tråden som har en formening om hvordan T+A Dac 8 vil greie seg som en dac&pre rett i en high-end power amp? Da tenker jeg på en effektforsterker i størrelsesorden 100.000,-kr (muligens en Burmester effekt). Eller er pre-delen av Dac 8 best egnet for et enklere oppsett?
     

    Hookeye

    Medlem
    Ble medlem
    25.04.2011
    Innlegg
    12
    Antall liker
    6
    Sted
    Oslo
    Noen her i denne tråden som har en formening om hvordan T+A Dac 8 vil greie seg som en dac&pre rett i en high-end power amp? Da tenker jeg på en effektforsterker i størrelsesorden 100.000,-kr (muligens en Burmester effekt). Eller er pre-delen av Dac 8 best egnet for et enklere oppsett?
    Jeg fikk min DAC 8 inn for tre uker siden. Bruker den utelukkende til å "oversettte" det digitale signalet fra Auralic Aries til musikk som jeg kjører inn i min P1260R (forforsterker fra T+A). Men for moro skyld har jeg også koplet DAC 8 forbi forforsterkeren og direkte inn i effektforsterkeren (A1560R, også fra T+A), hvilket fungerer utmerket. Forforsterkeren til DAC 8 mangler riktignok tonekontroll, "loudness" -knapp og sånt, men så bruker jeg ikke disse funksjonene på min P1260R heller. Hadde det ikke vært for at jeg trenger P1260R til platespilleren, ville jeg nok kjørt DAC 8 rett i effektforsterkeren og kuttet ut den andre forforsterkeren. Hvordan dette ville vært vis-a-vis en Burmester aner jeg ikke, men jeg kan attestere at forforstereren til DAC 8 låter like bra som P1260R, når man ser bort fra funksjonaliteten. I denne forbindelse må man huske på at DAC 8 ikke har analoge innganger, så har du en platespiller, kan du ikke bruke den som forforsterker.

    Denne tråden virker forresten litt "død"? Er det så få av oss som er T+A venner?
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Noen her i denne tråden som har en formening om hvordan T+A Dac 8 vil greie seg som en dac&pre rett i en high-end power amp? Da tenker jeg på en effektforsterker i størrelsesorden 100.000,-kr (muligens en Burmester effekt). Eller er pre-delen av Dac 8 best egnet for et enklere oppsett?
    Jeg fikk min DAC 8 inn for tre uker siden. Bruker den utelukkende til å "oversettte" det digitale signalet fra Auralic Aries til musikk som jeg kjører inn i min P1260R (forforsterker fra T+A). Men for moro skyld har jeg også koplet DAC 8 forbi forforsterkeren og direkte inn i effektforsterkeren (A1560R, også fra T+A), hvilket fungerer utmerket. Forforsterkeren til DAC 8 mangler riktignok tonekontroll, "loudness" -knapp og sånt, men så bruker jeg ikke disse funksjonene på min P1260R heller. Hadde det ikke vært for at jeg trenger P1260R til platespilleren, ville jeg nok kjørt DAC 8 rett i effektforsterkeren og kuttet ut den andre forforsterkeren. Hvordan dette ville vært vis-a-vis en Burmester aner jeg ikke, men jeg kan attestere at forforstereren til DAC 8 låter like bra som P1260R, når man ser bort fra funksjonaliteten. I denne forbindelse må man huske på at DAC 8 ikke har analoge innganger, så har du en platespiller, kan du ikke bruke den som forforsterker.

    Denne tråden virker forresten litt "død"? Er det så få av oss som er T+A venner?
    Mange som har T+A skriver ikke på forum, men venner av merket er det en del av :)
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    T+A har mye bra, men de må virkelig matches med utstyret de brukes sammen med. Ikke minst, skikkelig tysk byggkvalitet.

    Det enste fra T+A som jeg har hørt og er litt kritisk til er Powerplant. Den var litt vel skarp i kantene - iallefall på transparente høyttalere, men vil tro at den gjør mye bra arbeid på høyttalere flest som trenger hjelp i diskanten.

    For de som lurer så var dette ment som en positiv kommentar.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.783
    Antall liker
    2.767
    Torget vurderinger
    1
    Hei folkens!

    Jeg prøver å selge en 1230R forforsterker. Det er jammen ikke så lett. Er det liten interesse for disse eller er det bare at merket er lite kjent i Norge? Mener prisen ikke er ille for en såpass bra forforsterker. Den er bedre enn en Copland jeg hadde tidligere...

    Jeg kjøpte den for 6500 og tenkte å få rundt 5 for den, men det er lite respons (lå ute tidligere). Hva er en slik egentlig verdt, mener dere? Sølv utgave, uten fjernkontroll og Riaa, men i absolutt mint stand.
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.000
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Ser veldig bra ut :) Hva er det vi ser til høyre der?? (Ikke den utmerkede whiskyen, altså!) Har selv DAC 8 og er svært fornøyd med den!
     

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Da har jeg blitt eier av en T+A Power Plant Balanced og en T+A Dac 8. Disse spiller på et par AudioPhysic Sitara 25+.
    Gleder meg til å utforske kvalitetene her. Har ikke noe erfaring med T+A fra tidligere. Audio Physic er jeg godt kjent med som både tidlgiere eier av forrige modell Sitara og Virgo25+.
    Noen her som har (hatt) lignende oppsett?
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Da har jeg blitt eier av en T+A Power Plant Balanced og en T+A Dac 8. Disse spiller på et par AudioPhysic Sitara 25+.
    Gleder meg til å utforske kvalitetene her. Har ikke noe erfaring med T+A fra tidligere. Audio Physic er jeg godt kjent med som både tidlgiere eier av forrige modell Sitara og Virgo25+.
    Noen her som har (hatt) lignende oppsett?
    Gratulerer. DAC8 har soleklart den beste pre delen (analog) jeg har hørt blant dacer og gir totalt mye god lyd pr krone. Drømmer om et minimalistisk high-end stue anlegg med DAC8 og et par aktive monitorer :)
     

    dotn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    84
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har hørt T+A Criterion 210S?
     

    blindlemon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2010
    Innlegg
    100
    Antall liker
    7
    Sted
    Hakadal
    Noen som har hørt T+A Criterion 210S?
    Synes denne ser spennende ut jeg også, spesielt kombinasjonen med D´Appolito mellomtone-diskant-mellomtone og diskantelement med waveguide. Fine spredningsdiagrammer i PDF brosjyren (side 22/23) på T+A websiden.
     

    dotn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    84
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    1
    Takk for svar folken:)))

    Jeg har lyst å høre på dem. OHC har ikke disse på lager eller demo.:(((
     

    Humdinger

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.08.2004
    Innlegg
    150
    Antall liker
    37
    Torget vurderinger
    1
    T+A DD 1535 R, A 1530 og P 1230 R.

    Hei folkens.

    Jeg har nettopp kjøpt noen brukte T+A produkter, og jeg har et par spørsmål jeg håper noen her på tråden kan hjelpe meg med :)

    1. Det står bare "Pulsar A 1530" på esken. Altså uten "R" på slutten. Er dette en forgjenger til A 1530 R eller bare en trykkfeil på esken?

    2. Er det fortsatt mulig å oppgradere P 1230 R med XLR utganger, og hva vil en slik oppgradering koste?

    3. DD 1535 R er jo en surroundforsterker med masse ting jeg ikke har bruk for. Hvordan egner den seg som stereoforsterker? Kan man kjøre signal analogt hele veien og kun bruke den som effektforsterker? Er det evt noen med en A 1530 som kunne tenke seg å bytte?

    Jeg har ikke hatt anledning til å pakke ut og sette dem opp til lytting enda. Prøvde å finne informasjon om disse på nett, men finner for det meste ting på russisk, så jeg tenkte det var bedre å spørre her :)
     

    Humdinger

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.08.2004
    Innlegg
    150
    Antall liker
    37
    Torget vurderinger
    1
    Da fikk jeg kontaktet T+A direkte, og de har vært meget hjelpsom med å oppklare i det jeg lurte på. Da er egentlig spørsmålet om noe her ønsker å bytte en strøken DD 1535 R i original eske/emballasje med en A 1530 R eller A 1560 R? Alternativt så er bytte i en moderne high-end DAC med USB også ønskelig :)
     

    Humdinger

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.08.2004
    Innlegg
    150
    Antall liker
    37
    Torget vurderinger
    1
    Da fikk jeg kontaktet T+A direkte, og de har vært meget hjelpsom med å oppklare i det jeg lurte på. Da er egentlig spørsmålet om noe her ønsker å bytte en strøken DD 1535 R i original eske/emballasje med en A 1530 R eller A 1560 R? Alternativt så er bytte i en moderne high-end DAC med USB også ønskelig :)
    Hvis noen skulle være i tvil om hva DD1535R er så er det altså en 7.1 dekoder med 5 innebygde forsterkere (senter, surround og back) som er ment for å brukes sammen med PA1530R, PA1230R eller P1230R pluss effektforsterker for fronthøyttalere. Så hvis noen med en PA1530R pluss en A1530R/A1560R skulle ønske å utvide til surround så er muligheten her nå :) DD1535R er i sølv utførelse, men det er ikke betinget at bytteforsterkeren må være sølv. Alt av interesse...
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    788
    Antall liker
    276
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Hei

    Melder meg gladelig inn i T+A sin vennegjeng med en T+A PA 2000 R og T+A MP 2000 R MKII. Har ikke hatt de så lenge, men du verden, jeg er veldig fornøyd så langt :). Spilller meget bra sammen med Elac FS 267 synes jeg.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hei

    Melder meg gladelig inn i T+A sin vennegjeng med en T+A PA 2000 R og T+A MP 2000 R MKII. Har ikke hatt de så lenge, men du verden, jeg er veldig fornøyd så langt :). Spilller meget bra sammen med Elac FS 267 synes jeg.
    Hyggelig høre!
     

    Tanndoktorn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2018
    Innlegg
    247
    Antall liker
    405
    Torget vurderinger
    2
    T+A-venn

    Hei! Jeg melder meg herved inn i T+A-venneklubben :)
    Er det fortsatt noen her i landet som nyter T+A-komponenter?


    Jeg har følgende T+A-komponenter i stua:

    T+A DAC 8
    T+A P 1230 R Preamp
    T+A A 1530 Effekttrinn
    T+A PA 1530 R Reciever (Brukes som effekttrinn)

    2 stk T+A Criterion TCI 2E Fronthøyttalere
    1 stk T+A Criterion SW600 Sub


    I forbindelse med nylig TV-innkjøp og planer om å utvide anleddet til flerkanalslyd (ved kjøp av en Anthem MRX 720-prosessor/reciever)
    er jeg på jakt etter flere T+A-komponenter.

    Er det noen som tilfeldigvis har et pent brukt A 1530 T+A effekttrinn liggende???
    Jeg er også på jakt etter en ekstra SW600-sub hvis noen skulle ha dette for salg

    Andre T+A-komponenter kan også være av interesse :)

    VB%Xsru0Rl+FL+3E6ad5vQ.jpg
    v9CAWNeBSHuRiSe49BkeXA.jpg
    XHBVMSIfRTCxYepv8xNQjw.jpg
    aIBzgvALRH24qVSILmsUSw.jpg
    6Cfgrfl9SyiE63b0mDb85Q.jpg
     
    T

    TLN

    Gjest
    Skjedde med Ø?
    De står på gjesterommet :)

    Digger Ø, men jeg har lenge vært på utkikk etter en høyttaler som leverer alt jeg vil ha uten sub. Ø klarer nesten det.
    Så når Ø kommer med 15" er det fare for at det må testes.

    Men dette maler en stor scene med utrolig dybde med super oppløsning og trøkk helt ned i kjellern uten at det går utover mellom og topp bassen. Ganske unikt.

    Får spille litt på de og se om gleden blir varig.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.466
    Antall liker
    3.611
    Torget vurderinger
    96
    Melder meg inn her. Kjøpte et par Criterion TCI 2E på finn. Milde måne, jeg har i alle mine år som hifi mann ikke opplevd makan til bang for the buck bruktkjøp. Aldeles glimrende høyttalere. Jeg hadde et par "ventehøyttalere" en stund etter en økonomisk vanskelig periode, et par SF Cremona M. De blir altså så gruset av Criterion høyttalerne at det ikke er til å tro. Stor lyd, realisme, musikalitet, dynamikk. Alt er veldig bra på disse. Transmisjonslinje, standard mellomtoneløsning og elektrostat i diskanten... hmm, men sannelig henger alt ihop på en forbilledlig måte. De responderer glimrende på DSP/EQ justering ved hjelp av min Accuphase DG-58. Spiller på 5 dagen nå, så dette er ikke noe forhastet førsteinntrykk. De blir bare bedre og bedre jo mer jeg tweaker oppstillingen og frekvensgangen :)
    Ingenting er perfekt, men for kronene jeg måtte ut med er dette en gave sendt fra oven for en fattig stakkar. Du verden, detta var morro. Hvis disse høyttalerne er en pekepinn på T+A's kvaliteter, er dette et merke jeg må notere meg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn