T + A

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer med fin forsterker. Har hatt den selv, sammen med MP200R. En vellydende kombinasjon det :)
    Ja, var ute etter brukt MP2000R og så dukket vel din tidligere annonse for settet opp fra «historien» på HFS.… 😊 Poenget for meg er kombinasjonen meget god lyd og brukervennlighet. Der er vel T+A, Moon og Naim klasseledende.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Lite aktivitet i denne tråden, så får dele det som er av nyheter. MP2000R har ankommet i dag, så da har jeg settet, som det er ment å være. Så får den stå å gå seg litt til og runde kantene litt. 😊

    7C247AEA-7584-4E22-A1B4-DB8C1767CAF0.jpeg
     

    Tanndoktorn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2018
    Innlegg
    247
    Antall liker
    405
    Torget vurderinger
    2
    Lite aktivitet i denne tråden, så får dele det som er av nyheter. MP2000R har ankommet i dag, så da har jeg settet, som det er ment å være. Så får den stå å gå seg litt til og runde kantene litt. 😊
    Det er hyggelig med aktivitet i tråden. Kjør på videre :)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Javel, får vel spamme litt med bilder fra nyervervelsen. Fint med oppgradert fjernkontroll, den eldre som fulgte med forsterkeren var solid nok til å slå folk ihjel med, men ga inntrykk av en kjip plastsak før man løftet på den. Den oppdraderte er av samme kvalitet, men ser mer «slick» ut.

    0509618F-8B5A-4E8C-8032-44C312415C71.jpeg


    Og litt imponerende at T+A sender med balanserte kabler av (tilsynelatende) god kvalitet med spilleren.

    313DCD60-1A3E-4962-B318-8FCB67DD1551.jpeg


    Som sagt i egen tråd, er det en egen tilfredsstillelse å kjøpe noe produsert i Tyskland/Europa. Tysk grundighet er betryggende. 😊

    B4BCD836-3222-42D5-87C0-E5DADF96C40D.jpeg


    79DD7515-CC5C-41AF-B368-4A33B5ADCCDE.jpeg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ser at T+A produserer en rekke spennende høyttalere som får svært gode skussmål. Videre leveres jo kabler osv. fra T+A, men finner lite info og priser på nettsidene til OHC. Må dette eventuelt kjøpes utenlands, eller forhandles dette av OHC? Hvis ja, er det en grunn til at disse produktene ikke frontes av OHC?
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Særlig Talis S300 virker som en svært velbygd og flott sak, som har fått glimrende tilbakemeldinger. Målinger tilsier også en meget jevn og god spredning på disse og med en stor "sweet-spot", noe jeg liker. Med full, sort aluminiumsjakke hadde de jo sett smashing ut med 2000-settet også.... :unsure:

    Talis 300 2.JPG



    TalisS300.JPG
     

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    Ser at T+A produserer en rekke spennende høyttalere som får svært gode skussmål. Videre leveres jo kabler osv. fra T+A, men finner lite info og priser på nettsidene til OHC. Må dette eventuelt kjøpes utenlands, eller forhandles dette av OHC? Hvis ja, er det en grunn til at disse produktene ikke frontes av OHC?
    Har selv Criterion S2200 CTL, og er fremdeles superfornøyd med disse etter at jeg kjøpte de for ca 2 år siden via OHC. Men undres over det samme, OHC fører T+A, men ingen av høyttalerne er listet opp i sortimentet. Når jeg handla mine var det forgjengeren (Criterion TCD 110S) jeg egentlig var ute etter, men for det første var den akkurat utgått, og for det andre hadde OHC de ikke på lager. Dermed ble det S2200 i stedet, direkte fra Tyskland. Men de er altså ikke lagerført hos OHC, i likhet med alle andre modeller. Kanskje skink_123 kan informere litt om dette?
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Har selv Criterion S2200 CTL, og er fremdeles superfornøyd med disse etter at jeg kjøpte de for ca 2 år siden via OHC. Men undres over det samme, OHC fører T+A, men ingen av høyttalerne er listet opp i sortimentet. Når jeg handla mine var det forgjengeren (Criterion TCD 110S) jeg egentlig var ute etter, men for det første var den akkurat utgått, og for det andre hadde OHC de ikke på lager. Dermed ble det S2200 i stedet, direkte fra Tyskland. Men de er altså ikke lagerført hos OHC, i likhet med alle andre modeller. Kanskje skink_123 kan informere litt om dette?
    Ja, så at du hadde S2200 og Criterion-serien virker også som en flott serie. Forstår jeg det slik at du selv kjøpte dine direkte fra Tyskland?
     

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    Ja, så at du hadde S2200 og Criterion-serien virker også som en flott serie. Forstår jeg det slik at du selv kjøpte dine direkte fra Tyskland?
    Nei, jeg handla hos OHC, de bestilte og de ble levert direkte på døra mi, eller mulig de var innom butikken først, litt usikker der...
     

    Tanndoktorn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2018
    Innlegg
    247
    Antall liker
    405
    Torget vurderinger
    2
    OHC skaffer alt fra T+A, men de tar dessverre inn lite av dette til butikk. Jeg tipper dette først og fremst skyldes at T+A ikke er alt for ivrig på å markedsføre seg selv i Norge og at den økonomiske risikoen vurderes som for stor ved å ta inn noe som folk flest aldri har hørt om. For egen del har jeg hørt (og eier) nok T+A til å vite at de stort sett bare lager kvalitetsprodukter som utkonkurrerer de fleste alternativer i sin klasse. Men, så er det jo slik da at det som selger mest ikke nødvendigvis er "best". Ofte er det produkter fra produsenter og butikker som gjør de rette tingene på markedsføringsfronten som blir mestselgende og mest innbringende for selgerne. Jeg tror OHC har forsøkt å sparke T+A bak noen ganger for å få de litt mer aktive på feks messer og demoer, men at viljen ikke er alt for stor til dette. Jeg savner også at vesentlig flere av produktene er tilgjengelig for demo og i høye prisklasser er det sjeldent jeg ønsker å kjøpe "uhørt". Øystein (OHC) ordner imidlertid alt hvis man spør pent 😊
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    ta.jpg


    Er fortsatt meget fornøyd med T+A, men har kjøpt høyttalere med 86 dB følsomhet (PMC 26i). PA2000R driver høyttalerne imponerende godt, men vurderer om jeg skal spandere noe mer power på disse og vurderer derfor brukt PA2500R. Nå er jo ikke forskjellen på papiret så stor mellom disse (100W, kontra 140W) og de sies å ha samme layout, men 2500R har dobbel strømforsyning versus 2000R og synes mer stabil nedover i impedanse. I flg T+A skal 2500R bevare lyden jeg hører fra 2000R, men antar jo at større krefter i 2500R drar med seg en del andre forandringer.

    Når jeg bor der jeg bor, er det jo ikke å greit å få hørt 2500R, eller forskjellen mellom 2000R og 2500R, så må i stor grad stole på det jeg leser meg til. Finner imidlertid lite på nett som gir en lydmessig/driftsmessig sammenligning mellom disse to.

    Er jo et langskudd, men er det andre som har hørt 2000R vs 2500R, bare 2500R, eller kan gi noen mening om driftsmessige/lydmessige forskjeller mellom disse to?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn