T + A

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Oj, og jeg som ser etter ny signalkilde ::) :D

    Har OHC noen priser enda?

    PS: Tror jagge mine høyttalere er med på siste bilde :)
     

    Mute

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    481
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    Du får sikkert finfin pris på utgående modeller. Bør jo være grei skuring.
     

    SteinLarsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Innlegg
    1.110
    Antall liker
    1.332
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    Hei
    Jeg er den nye eieren til jonas/Bjørn sine "gamle" T+A 350.
    Og hva skal en si...har hørt lyset!
    Lyden som dekte stua var imponerende.
    Et par justeringer i utstyret nå så tror jeg alt er komplett!
    Ny signalkilde kommer i morgen - gleder oss.
    HK990 står på handleliste, samt en anbefaling om Rel storm 5, men disse ligger ikke å slenger rundt om..
    Kanskje andre Rel utgaver gjør jobben?

    Men før en kommer dit må jeg si takk for at jeg fikk kjøpe høyttalerne dine Bjørn! Og god service :)
    Vi er skikkelig imponert begge to her og gleder oss til fortsettelsen.

    stein
     

    relløm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Innlegg
    304
    Antall liker
    168
    Prøvde å skifte høytalerterminaler på mine T+A TCI 2 E.
    De orginale virker veldig simple.
    Brukte de beste Wbt terminalene i sølv.
    For at det skulle bli bra, fikk jeg Morten i Nat til å gjøre det.
    Han loddet med sølv for best mulig resultat.
    Resultatet ble over all forventning , hvis noen ønsker å få mer ut av anlegget, er det å anbefale.
     

    tottla

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2006
    Innlegg
    80
    Antall liker
    2
    Er på utkikk etter en ny forsterker. Er det noen som har erfaringer med Proac og T+A forsterkere?

    Har nå en Copland cta 405 koblet til Proac D25,, Skulle hatt litt mer effekt. (rommet er ca 60m2)

    På forhånd, tusentakk for alle svar.
     

    Johnny Lotion

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.01.2009
    Innlegg
    139
    Antall liker
    3
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hei.
    Er det noen som har erfaringer med phonomodulen til T+A?
    Er det i det hele tatt noe poeng å gå for den løsningen i stedet for å legge pengene i et eksternt riaatrinn?
     

    tottla

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2006
    Innlegg
    80
    Antall liker
    2
    Har akkurat kjøpt meg nye høytalere... T+A CRITERION TCI 2E. Sliter litt med plasseringa,, Disse høytalerne trenger mye mere space enn de gamle Proac D25'ene mine før de våkner,, det er helt sikkert,, dog, bygge kvaliteten er noe av det beste jeg har sett ;D ;D ;D.... Kom gjerne med innspill ang. plassering samt div. tips til disse høytalerne..
     

    Vedlegg

    tottla

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2006
    Innlegg
    80
    Antall liker
    2
    Føler jeg har begynt å utnytte endel av potensialet til høyttalerne :D etter mye flyttinger og justeringer av plassering har jeg funnet en ok plass for høyttalerne. Lytterommet mitt er ikke helt opptimalt merker jeg, T+A'ene trenger mye sideplass for at de åpner seg.... Skal jeg sammenlikne lyden jeg har nå med lyden av Proacene, vil jeg si at lyden går i favør T+A på alle punkter bortsett i fra holografien.... (mulig dette kan rettes på ved noe mer justeringer....) Uansett,, jeg er kjempefornøyd ;D ;D ;D
    Piano lyden er det beste jeg noe jeg har hørt :eek: :eek:
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    tottla skrev:
    Føler jeg har begynt å utnytte endel av potensialet til høyttalerne :D etter mye flyttinger og justeringer av plassering har jeg funnet en ok plass for høyttalerne. Lytterommet mitt er ikke helt opptimalt merker jeg, T+A'ene trenger mye sideplass for at de åpner seg.... Skal jeg sammenlikne lyden jeg har nå med lyden av Proacene, vil jeg si at lyden går i favør T+A på alle punkter bortsett i fra holografien.... (mulig dette kan rettes på ved noe mer justeringer....) Uansett,, jeg er kjempefornøyd ;D ;D ;D
    Piano lyden er det beste jeg noe jeg har hørt :eek: :eek:
    Moro! Blir vel moro når du får de justert den siste biten og! Er det likesidet trekant?
     

    tottla

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2006
    Innlegg
    80
    Antall liker
    2
    Skink_123 skrev:
    tottla skrev:
    Føler jeg har begynt å utnytte endel av potensialet til høyttalerne :D etter mye flyttinger og justeringer av plassering har jeg funnet en ok plass for høyttalerne. Lytterommet mitt er ikke helt opptimalt merker jeg, T+A'ene trenger mye sideplass for at de åpner seg.... Skal jeg sammenlikne lyden jeg har nå med lyden av Proacene, vil jeg si at lyden går i favør T+A på alle punkter bortsett i fra holografien.... (mulig dette kan rettes på ved noe mer justeringer....) Uansett,, jeg er kjempefornøyd ;D ;D ;D
    Piano lyden er det beste jeg noe jeg har hørt :eek: :eek:
    Moro! Blir vel moro når du får de justert den siste biten og! Er det likesidet trekant?
    Foreløpig er de stilt til en likesidet trekant.
    Vanskelige høytalere, belløningen blir desto større når lyden begynner å sitte!
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Jeg digger rom-følelsen de gir når det sitter. Fytti rakkern så det er deilig å høre vokal og instrumenter bevege seg så oppløst og uanstrengt i lydbildet.

    Gode "gamle" dager

     

    tottla

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2006
    Innlegg
    80
    Antall liker
    2
    Dette kan jeg tenke meg lyder særs godt ;D ;D
    Etter jeg fikk T+A høytalerne i hus har jeg begynt å ta fram den klassiske musikken min igjen!! Låter helt utroligt :eek:

    Ser du bruker Burmester forsterker, noe av den samme lydsignaturen (av det jeg kan oppfatte) som min Adyton! Jeg vurderer å bytte til en Rør-pre, tror ht'ene passer godt til rør..

    Bruker du spikes under ht? Under mine ht. er det filt-klosser, skal forsøke med tradisjonell spikes i håper om å få enda luftigere lyd.....
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Er på jakt etter T+A Criterion TS 300 eller T+A Criterion TS 350, så har du eller kjenner noen som skal selge, TA KONTAKT :D
    Mvh
    Bjørn
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    tottla skrev:
    Dette kan jeg tenke meg lyder særs godt ;D ;D
    Etter jeg fikk T+A høytalerne i hus har jeg begynt å ta fram den klassiske musikken min igjen!! Låter helt utroligt :eek:

    Ser du bruker Burmester forsterker, noe av den samme lydsignaturen (av det jeg kan oppfatte) som min Adyton! Jeg vurderer å bytte til en Rør-pre, tror ht'ene passer godt til rør..

    Bruker du spikes under ht? Under mine ht. er det filt-klosser, skal forsøke med tradisjonell spikes i håper om å få enda luftigere lyd.....
    Det ble brukt spikes her ja. La elementene kjøre seg skikkelig inn før du begynner med nye utskiftinger. De tar lang tid å spille inn.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen her som har kjennskap til T+A Pulsar 1530 R?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Hva kostet den ny opprinnelig?
     

    Martin OHC

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.04.2009
    Innlegg
    175
    Antall liker
    0
    Har sendt forespørsel til Dennis hos T+A. Kommer i sølv og sort i allefall.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    Arma på bildet ligner på ei Rega-arm. Da burde Ortofon PU-en passe bra.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    tuco skrev:
    Holmium skrev:
    Hørte en modell på OHC. Kan ha vært Criterion TCI 2E, men er ikke helt sikker. Det låt i hvert fall meget bra, men føltes som en typisk "sweet spot"-høyttaler. Antar dette var sterkt relatert til diskantløsningen. Alt i alt en hyggelig opplevelse.

    Selv har jeg kun signal- og høyttalerkabler fra T+A, kabler som ikke gjør stort av seg.
    Du har nok rett i at dette er typiske sweetspothøytalere, har hatt tci2e i litt over et år og er helt enig i observasjonen.
    tuco

    Har selv vært så heldig å få kjøpe disse HT jeg også. Etter litt flytting har jeg/vi kommet frem til at de må vinkles ganske mye inn. Opplevde at vokalen til Kari B og andre blir litt for tjukk, og tror det kommer av mellomtoneelementet som antageligvis har ganske lite spredning. Diskantelementet virker som det sprer veldig bra. Utrolig bra HT når man kommer til riktig plassering. Disse HT er de jeg har hatt minst problemer med i mitt vanskelige lytterom. Tørr og kontant bass med smekk, flott vokal og mellomtone med kropp og utrolig luftig i toppen uten antydning til å være skarp.

    Føler jeg har begynt å utnytte endel av potensialet til høyttalerne etter mye flyttinger og justeringer av plassering har jeg funnet en ok plass for høyttalerne. Lytterommet mitt er ikke helt opptimalt merker jeg, T+A'ene trenger mye sideplass for at de åpner seg.... Skal jeg sammenlikne lyden jeg har nå med lyden av Proacene, vil jeg si at lyden går i favør T+A på alle punkter bortsett i fra holografien.... (mulig dette kan rettes på ved noe mer justeringer....) Uansett,, jeg er kjempefornøyd
    Piano lyden er det beste jeg noe jeg har hørt
    Håper du har fått plassert HT dine ordentlig nå?
     

    tottla

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2006
    Innlegg
    80
    Antall liker
    2
    oyvjorge skrev:
    tuco skrev:
    Holmium skrev:
    Hørte en modell på OHC. Kan ha vært Criterion TCI 2E, men er ikke helt sikker. Det låt i hvert fall meget bra, men føltes som en typisk "sweet spot"-høyttaler. Antar dette var sterkt relatert til diskantløsningen. Alt i alt en hyggelig opplevelse.

    Selv har jeg kun signal- og høyttalerkabler fra T+A, kabler som ikke gjør stort av seg.
    Du har nok rett i at dette er typiske sweetspothøytalere, har hatt tci2e i litt over et år og er helt enig i observasjonen.
    tuco

    Har selv vært så heldig å få kjøpe disse HT jeg også. Etter litt flytting har jeg/vi kommet frem til at de må vinkles ganske mye inn. Opplevde at vokalen til Kari B og andre blir litt for tjukk, og tror det kommer av mellomtoneelementet som antageligvis har ganske lite spredning. Diskantelementet virker som det sprer veldig bra. Utrolig bra HT når man kommer til riktig plassering. Disse HT er de jeg har hatt minst problemer med i mitt vanskelige lytterom. Tørr og kontant bass med smekk, flott vokal og mellomtone med kropp og utrolig luftig i toppen uten antydning til å være skarp.

    Føler jeg har begynt å utnytte endel av potensialet til høyttalerne etter mye flyttinger og justeringer av plassering har jeg funnet en ok plass for høyttalerne. Lytterommet mitt er ikke helt opptimalt merker jeg, T+A'ene trenger mye sideplass for at de åpner seg.... Skal jeg sammenlikne lyden jeg har nå med lyden av Proacene, vil jeg si at lyden går i favør T+A på alle punkter bortsett i fra holografien.... (mulig dette kan rettes på ved noe mer justeringer....) Uansett,, jeg er kjempefornøyd
    Piano lyden er det beste jeg noe jeg har hørt
    Håper du har fått plassert HT dine ordentlig nå?
    Er ikke helt i mål ennå,, dog, en annen ting med høytalerne er at de MÅ ha topp elektronikk i forkant for å yte. Har selv problemer med noe elektornisk støy fra forsterkerne, planlegger å sende dem på en service om ikke lenge så dette problemet regner jeg med blir borte.
    Byttet nyelig ut signalkabler samt de orginale plast-spiksene på ht., opplevde rellativt stor forbedring i lyden.. Dog har jeg en liten vei igjen før lyd-nirvana...
     

    tottla

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2006
    Innlegg
    80
    Antall liker
    2
    Jommen begynner det å skje noe nå!! Magien begynner å komme for alvor! Lurer på om jeg skal tørre å bytte ut Modus Pre'en med en rør-pre,, for å hente ut yttligere dynamikk i mellomtonen???

    Noen her med erfaringer fra å benytte rør-pre mot transistor effektforsterker??
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    tottla skrev:
    Jommen begynner det å skje noe nå!! Magien begynner å komme for alvor! Lurer på om jeg skal tørre å bytte ut Modus Pre'en med en rør-pre,, for å hente ut yttligere dynamikk i mellomtonen???

    Noen her med erfaringer fra å benytte rør-pre mot transistor effektforsterker??
    Kan visst være litt stor forskjell i gain mellom rør og transistor. Men har ikke opplevd det selv. Rør i for'en er et must for skikkelig holografi, emm.
     

    Martin OHC

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.04.2009
    Innlegg
    175
    Antall liker
    0
    Da har vi altså komplett T+A R-serie i demo. Platespiller-Cd-Pre-Effekt(sort) og ett med Streamer-Cd-Integrert(sølv)!

    Også har vi R-serie Blu-ray spiller på lager. 8)
     

    tottla

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2006
    Innlegg
    80
    Antall liker
    2
    Da har jeg solgt Xindak cd-spillern, skal teste en Cary spiller til uka. Håpet er at T+A høytalerne løsner yttligere.... Er uhyre spent iallefall...
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Erfaringer med T+A Pulsar CD 1230 R her? Hva er forskjellen på denne og den nye modellen nå? Når ble 1230 introdusert?
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Noen her som har forsøkt å modifisere Criterion HT? Byttet noe i delefiltere eller internkabler osv? det må jo være mulig å hente enda mer ut av disse HT.

    Ser ikke ut som det er noen offisielle oppgraderingsett som man kan gjøre selv?
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Lever lykkelig med min T+A V10 i kombinasjon med AG Duo G2 og Ayre QB-9.. :) Dette spiller MUSIKK, men det er da kanskje litt overkill sammen med 104dB horn. 8)



    Men jeg har et lite problem med den.... *snufs*



    Igjennom et stykke tid har det høyre røret ikke glødet fra tid til annen (se bildet over) og hver gang det har skjedd så har jeg slått av strøm, åpnet inn til rørene og tatt det ut, for deretter og sette det inn igjen - og voila - det virker... Men det er jo noe feil et sted. Vel, i går så skjedde dette igjen og jeg åpnet og lukket flere ganger, men den ville ikke. Deretter begynte det høyre røret å gløde igjen, men da hadde røret ved siden av (det til høyre av de to i midten) tatt kvelden - det er helt grått inni, "sølvet" på toppen er vekk og det gløder selvfølgelig ikke.. Hmmm.. Forsterkeren er kjøpt ultimo 2004.

    Hva bør jeg gjøre, finnes det steder hvor jeg kan levere denne på service i Norge eller må den en tur via forhandler og til T+A?

    Noen tips til hvor jeg kan kjøpe Svetlana =C= EL509/II?
     

    Male

    Medlem
    Ble medlem
    29.08.2006
    Innlegg
    32
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Tror jeg ville tatt en telefon til ohfc. De har god oversikt over de problemene som har vært med V10-1, og hva som må gjøres. Er visst en liten tur til Tyskland som er trikset...

    Mvh Truls
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn