T + A

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    666
    Antall liker
    972
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    5
    Den ene diskanten på mine T+A criterion TCI2 tok kvelden for en stund tilbake.
    Jeg ringte OHC, og de henviste meg videre til Dahlens elektrotronikkservice. Kjørte opp og leverte høyttaleren selv, og etter bare 2 dager var den reparert og klar for henting :)

    http://www.dalens.no/index_i.html
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Hinzel skrev:
    Tror jeg ville tatt en telefon til ohfc. De har god oversikt over de problemene som har vært med V10-1, og hva som må gjøres. Er visst en liten tur til Tyskland som er trikset...

    Mvh Truls
    Har prøvd å kontakte ohfc, men der skjedde det lite gitt... Vel, bor uansett i dk for tiden og har nå vært i kontakt med den danske forhandler (svarte etter få timer), så nå blir det en tur til Tyskland for V10. :) Kommer til å bli hardt å være uten V10 i en periode.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Johnny Lotion skrev:
    jonas skrev:
    Skal selvfølgelig komme tilbake med fler lytteopplevelser om noen uker, etter at den første og sterkeste forelskelsen har lagt seg. 8)
    Har sittet og kost meg med mitt T+A anlegg i hele kveld etter at puddingen var i seng. Dvs frem til kona skulle se ""Fruene" på tv2. Jeg har hatt mitt oppsett i snart 1 år og koser meg enda.
    Ble bare nysjerrig og spent på hvordan det går med forelskelsen Jonas, og ikke minst jakten på forsterker ;)
    Mvh Tore
    Forelskelsen har deffinitivt ikke lagt seg og nå har jeg tatt steget opp til T+A TCI 3 R (ca 50000kr). ALT ER PERFEKT for første gang i mitt 20 årig hifi jakt på det perfekte.

    Det er 2 ting som er unikt med T+A sine store høyttalere, som ALLE andre merker MÅ ta lærdom av.
    Det første er ekteheten og den perfekte balansen fra bånn til topp. Dette er sofistikert og fløyel Klipch :D
    Det andre og mest unike er disse storvokste høyttalerenes evne til å spille RENT i alle rom, selv i min kjellerstue som flere av de mest kjente bransjeaktørene har sagt er det verste de noensinne har hørt innen grusom rom-akustikk!
    Eneste mulighet har jeg blitt fortalt er å bygge et nytt rom i rommet!
    De siste 4 årene har sykt mange høyttalere vært innom helvetes rommet og alle, selv små satelitter har prestert å gi fra seg enorme bassproblemer og booom effekter.

    T+A TCI-3R er en voksen 3 veis gulvstående høyttaler med vannvittig krefter og skyv i hele bassområdet ned til 30 Hz. De spiller krystallklart i normale rom ned til 7kvm!
    Hvordan det er mulig at denne høyttaleren kan spille 100% rent i mitt rom er tryllekunst på høyeste nivå og BØR være i bakhodet til alle som er ute etter nye høyttalere og kanskje ikke har optimalt lytterom.

    Til slutt må jeg få takke relløm her på forumet, som jeg har overtatt høyttalerene av. Uten din hjelp og forståelse hadde jeg aldrig turt å satse på disse smykkene.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    jonas skrev:
    Johnny Lotion skrev:
    jonas skrev:
    Skal selvfølgelig komme tilbake med fler lytteopplevelser om noen uker, etter at den første og sterkeste forelskelsen har lagt seg. 8)
    Har sittet og kost meg med mitt T+A anlegg i hele kveld etter at puddingen var i seng. Dvs frem til kona skulle se ""Fruene" på tv2. Jeg har hatt mitt oppsett i snart 1 år og koser meg enda.
    Ble bare nysjerrig og spent på hvordan det går med forelskelsen Jonas, og ikke minst jakten på forsterker ;)
    Mvh Tore
    Forelskelsen har deffinitivt ikke lagt seg og nå har jeg tatt steget opp til T+A TCI 3 R (ca 50000kr). ALT ER PERFEKT for første gang i mitt 20 årig hifi jakt på det perfekte.

    Det er 2 ting som er unikt med T+A sine store høyttalere, som ALLE andre merker MÅ ta lærdom av.
    Det første er ekteheten og den perfekte balansen fra bånn til topp. Dette er sofistikert og fløyel Klipch :D
    Det andre og mest unike er disse storvokste høyttalerenes evne til å spille RENT i alle rom, selv i min kjellerstue som flere av de mest kjente bransjeaktørene har sagt er det verste de noensinne har hørt innen grusom rom-akustikk!
    Eneste mulighet har jeg blitt fortalt er å bygge et nytt rom i rommet!
    De siste 4 årene har sykt mange høyttalere vært innom helvetes rommet og alle, selv små satelitter har prestert å gi fra seg enorme bassproblemer og booom effekter.

    T+A TCI-3R er en voksen 3 veis gulvstående høyttaler med vannvittig krefter og skyv i hele bassområdet ned til 30 Hz. De spiller krystallklart i normale rom ned til 7kvm!
    Hvordan det er mulig at denne høyttaleren kan spille 100% rent i mitt rom er tryllekunst på høyeste nivå og BØR være i bakhodet til alle som er ute etter nye høyttalere og kanskje ikke har optimalt lytterom.

    Til slutt må jeg få takke relløm her på forumet, som jeg har overtatt høyttalerene av. Uten din hjelp og forståelse hadde jeg aldrig turt å satse på disse smykkene.
    Har også opplevd at de ikke provoserer rommet mitt så mye som andre HT har gjort(og der er jeg enig med deg Jonas, det er veldig godt gjort). Derfor har jeg beholdt dem. Opplever at jeg må sitte midt i lytteposisjon for å få full uttelling av lydbildet. og kunne kanskje ønsket dem noe luftigere i toppen. Mellomtonen er også noe tilbakelent. Men det er utrolig gode HT.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    T+A lager høyttalere for musikk-nytere og ikke musikk-analytikere ;)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    De lager iallfall gode produkter, har et godt inntrykk av merket.

    Jeg hørte på et par T+A høyttalere på OHFC for et par år siden til rundt 20k og i naborommet hørte jeg på Virgo 5 og i mine ører var T+A klart bedre.
     

    idarr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2009
    Innlegg
    139
    Antall liker
    311
    Sted
    Fitjar Hordaland
    hei melder meg herved inn i klubben!! er innehaver av cd spilleren cd1240r kjempebra spiller!mvh idar
     

    kablang

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.06.2007
    Innlegg
    526
    Antall liker
    258
    Torget vurderinger
    1
    Mitt beste hifi-kjøp er uten tvil mine T+A høyttalere, Criterion TAL XM og TAL X3.1. Jeg kommer neppe til å bytte de ut noen gang, med mindre de slutter å virke. Modellene er ikke lenger i produksjon. Jeg kjøpte mine til en særdeles hyggelig pris fra Guido Jilg hos Technik-Profis i Tyskland som skulle kvitte seg med utgående modeller (TR450 og TS350 tok over). Kommer du over noen av disse, så er det bare å slå til.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    kablang skrev:
    Mitt beste hifi-kjøp er uten tvil mine T+A høyttalere, Criterion TAL XM og TAL X3.1. Jeg kommer neppe til å bytte de ut noen gang, med mindre de slutter å virke. Modellene er ikke lenger i produksjon. Jeg kjøpte mine til en særdeles hyggelig pris fra Guido Jilg hos Technik-Profis i Tyskland som skulle kvitte seg med utgående modeller (TR450 og TS350 tok over). Kommer du over noen av disse, så er det bare å slå til.
    Helt enig 8)
     

    JensL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.11.2003
    Innlegg
    222
    Antall liker
    8
    Sted
    Akershus
    Det ser ut som T+A har lansert nye topphøyttalere.

    SOLITAIRE CWT 2000

    Direktelink: http://www.taelektroakustik.de/index.php?id=45&L=0&P=2&webgruppe=33&sorting=40862&artikelId=458&proDetail=2



    Specifications:

    Nominal load: 400 Watt
    Music power: 600 Watt
    Impedance: 4 Ohm
    Transmission range: 23 - 40000 Hz
    Sensitivity (1 Watt/1 m): 88 dB
    Bass drive unit: 4 x 250 mm
    Midrange unit: 6 x 150 mm
    High-frequency drive unit (electrostatic): 920 x 50 mm
    Crossover frequencies: 170/1900 Hz
    Adjustments: woofer, midrange, tweeter
    Dimensions H x W x D: 161 x 35 x 50 cm
    Dimensions Base: 3 x 41 x 58 cm
    Weight: 119 kg / 263 lbs



    Virker som rimelig heftige og spennende greier.
    Håper at OHC tar inn disse for test snart. :)

    Pris i USA er visst $45.000.

    I tillegg kommer Solitaire CWT 1000 og 500, som sikkert blir nesten gratis...
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.799
    Antall liker
    2.784
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Får vel nesten melde meg inn med en nyinnkjøpt T+A 1230R forforsterker. Kjøpt brukt av en grei kar her på sentralen Spiller sammen med et par eldre ZApsolute kl. A monoblokker og HF275 høyttalere. Mates fra en Lexicon RT-20 multispiller.

    Zap'ene er gode forsterkere men veldig lavimpedante og krever derfor en ditto forforsterker. Mener at T+A'en skulle passe bra i så måte.

    Liker det lekre designet og tonekontrollene! God, tysk (antar jeg) byggkvalitet inngir tillit. Finkornet og nøytral lyd, litt uvant dog å måtte bruke mesteparten av volumknottens virkeområde. Som regel er det jo tyst kl 7 og ørdøvende kl.10. Foretrekker T+As variant helt klart....

    Et lite spørsmål ang T+As SACD-spillere; hvor gode er de? Og hvilke modeller har de famøse Philips-drivverkene som hverken er driftssikre eller kan repareres (jfr Musical Fidelity og Krell sine spillere)?
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei noen som kan si meg noe om T+A Criterion TCI2E vs diverse Klipsch(styrker/svakheter).Elsker Klipsch men vurderer evt disse i anlegg nummer to.
    Skal da evt drives på Vincent elektronik.Sat1 pre og Spt100 hybrid monoblokker og rommet er på 35m2
     

    Mute

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    481
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    God tyngde i bassen, varmt lydbilde. Bra oppløsning oppover. Ikke like in your face som Klipsch. Trenger større forsterker i forhold til Klipsch.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    eddie1 skrev:
    Hei noen som kan si meg noe om T+A Criterion TCI2E vs diverse Klipsch(styrker/svakheter).Elsker Klipsch men vurderer evt disse i anlegg nummer to.
    Skal da evt drives på Vincent elektronik.Sat1 pre og Spt100 hybrid monoblokker og rommet er på 35m2
    Legg til at de er markedets mest lettplaserte høyttalere i sin klasse! Dette gjør at de kan spille mer åpent "ufarget" og levere flere detaljer i hele bassorådet enn konkurentene i vanlige lytterom som ikke er spesielt dempet fra før. :)
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    jonas skrev:
    eddie1 skrev:
    Hei noen som kan si meg noe om T+A Criterion TCI2E vs diverse Klipsch(styrker/svakheter).Elsker Klipsch men vurderer evt disse i anlegg nummer to.
    Skal da evt drives på Vincent elektronik.Sat1 pre og Spt100 hybrid monoblokker og rommet er på 35m2
    Legg til at de er markedets mest lettplaserte høyttalere i sin klasse! Dette gjør at de kan spille mer åpent "ufarget" og levere flere detaljer i hele bassorådet enn konkurentene i vanlige lytterom som ikke er spesielt dempet fra før. :)
    Hos meg er det den HT som jeg har fått til best, jeg har et rom som får bassen til å gjøre ugang i mellomtonen. TCI 2E klarer det bra på greit volum. Men den har et lite sweetspot og må jobbes med for å få til perfekt lyd. Tørr og fin bass, men må ha strømreserver fra forsterkeren for å yte maks bra. I forhold til K er den vel veldig tungdreven.
     

    tuco

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2004
    Innlegg
    175
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har også eid TCI2e, og er enig i det meste av det som sies over. De Vincent monoblokkene som du skal drive dem med er så vidt jeg vet på 100w 8Ohm, og du har et ganske stort rom, derfor vil jeg tro at dette blir helt på grensen effektmessig. Kan gå bra, men jeg ville ikke gått for det uprøvd. Det spørs jo selvsagt også litt på hvor høyt du liker å spille.

    Prøvde selv en gang tci2e med T+A integret forsterker på 100w, og det gikk greit på normale lyttenivåer, men forsterkeren mistet kontroll i bassen hvis man ga på.

    Ellers kan jeg som de over utelukkende anbefale disse høytalerne.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Har prøvd den med Abrahamsen V2,0. Går greit det i bassen på normalt nivå, men du får ikke følelsen av en STOR forsterker(men det er den jo ikke heller) Har ganske bra med strøm (1000va)men den kunne fint ha mer. Hvordan er det med Vincent'en?
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Jeg har vel norgeshistoriens verste romakustikk og ALLE som har vært hos meg har anbefalt å bygge om HELE rommet, for å få dempet den enorme bass booomen.
    Jeg har hatt ca 25 par høyttalere i størrelser fra middels gulvstående til satelitt monitorer med nesten samme resultat av boom!
    Helt tilfeldig leste jeg litt om T+A høyttalere og deres evne til å trylle bort rommets dårlige akustikk og fungere perfekt selv i håpløse rom.
    Jeg har nå lillebroren T+A TCI 3R, som for all del er en voksen høyttaler av størrelse til ca 50k, og de spiller "helt rent" i hele bassområdet (og de går dypt), selv om de er de største høyttalerene jeg har hatt i mitt 100% kvadratiske kjellerstue på 18kvm!
    Hva de gjør som ingen andre produsenter har skjønt, aner heller ikke jeg, men de høyttalerene har reddet min drøm om godlyd heldigvis :D
    Når det gjelder basstrøkket, så er det ganske så vilt, MEN så har jeg også 2x250watt i 8 ohm i min MF forsterker ;D
    Dette spiller som en drøm i mine ører på ALL slags musikk 8)
    mvh
    Bjørn
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Jeg tror det er transmisjonslinjeprinsippet og at det kanskje er den type HT som går best i vanskelige rom, uansett produsent. Men dette er bare gjetning fra min side.

    De målingene sier heller ikke meg noe.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    oyvjorge skrev:
    Jeg tror det er transmisjonslinjeprinsippet og at det kanskje er den type HT som går best i vanskelige rom, uansett produsent. Men dette er bare gjetning fra min side.

    De målingene sier heller ikke meg noe.
    hehe ikke lett nei men etter hva jeg leser rundt så er de ganske strømsterke
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei noen som kan fortelle meg hvordan de låter i forhold til evt andre "highend" høytalere dere har hatt eller testet,snakker jo om en høy prisklasse så de har vel mange konkurrenter ::)
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    eddie1 skrev:
    Hei noen som kan fortelle meg hvordan de låter i forhold til evt andre "highend" høytalere dere har hatt eller testet,snakker jo om en høy prisklasse så de har vel mange konkurrenter ::)
    Kikk litt bakover i tråden, du trenger ikke gå alt for langt.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Da var de på plass,har ikke jobbet noe med plassering osv men de slår klipschene på alt når det gjelder lydkvalitet,dynamikken og råskapen har fortsatt klipsch og jeg merker at lyden forsvinner raskt da jeg beveger meg bort fra sweetspot.
    Men dette er ihvertfall den beste høytaler jeg har hatt i hus når det gjelder samspillet mellom elementene og diskant/mellomtone er bare helt sykt bra.
    en komplett allround høytaler og tror det skal være nok krefter i vincentene
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Gratulerer me nye HT!! Kom gjerne med ytterligere tilbakemld. når de er blitt husvarme.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei noen forslag til forsterker til mine T+A ?
    enten integrert eller pre/effekt,tenker på en bruktpris rundt +-20000.-
    mitt Vincent sett låter meget bra men går tom for krefter når jeg vrir skikkelig på volumhjulet
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    666
    Antall liker
    972
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    5
    Når jeg var eier av disse perlene, så ble de foret med bla. Aragon Palladium 1k, Krell KAV-400xi, Chapter Audio Precis og T+A PA1530R. Sistnevnte var klart best i mine ører.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    eddie1 skrev:
    Hei noen forslag til forsterker til mine T+A ?
    enten integrert eller pre/effekt,tenker på en bruktpris rundt +-20000.-
    mitt Vincent sett låter meget bra men går tom for krefter når jeg vrir skikkelig på volumhjulet
    Hvis du liker rør er Ayon midt i blinken. Ingen ullen "rørlyd" men heller ikke analytisk "transelyd" men det beste fra begge verdene. Eller en kraftig EC.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    eddie1 skrev:
    Hei noen forslag til forsterker til mine T+A ?
    enten integrert eller pre/effekt,tenker på en bruktpris rundt +-20000.-
    mitt Vincent sett låter meget bra men går tom for krefter når jeg vrir skikkelig på volumhjulet
    2 knallmerker som jeg kan anbefale, som har bøtter med krefter og utrolige bruktpriser her til lands er Musical Fidelity og Coda ;)

    Coda låter like vakkert og detaljert som EC, men leverer mer trøkk og DYNAMIKK!

    F,eks så går en Coda Unison Ultra integret forsterker til ca 50k for 15k brukt!

    MF sine integrerte forsterkere som f,eks NuVista , TriVista, A308, A1008 eller A5 som jeg har er alle fantastiske til prisen og anbefales sterkt :D
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei takker for alle svar og forslag.Har nå muligheten til å bytte til meg et sett Unison research Unico DM og PRE mkI.Noen som vet om det kan være nok krefter?
    :)
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Hvis det er denne og det er 150 w i klasse A holder det sikkert i massevis.

    UNISON RESEARCH Unico DM

    Output power: 150 watt per channel
    Bridge mode: 500 watt
    Outup impedance: 2 - 8 Ohm
    Bandwidth: 2 Hz - 100 kHz at - 0.5 dB
    Input impedance: 20 kOhm / 15 pF
    Output Stage: Improved dynamic class A symmetrical with power MOSFET complementary pair
    Damping factor: > 50
    Total feedback factor: 9.3 dB
    Power consumption: 700 watt (at full output power)
    Dimensions (cm): 24x44x16
    Net weight: Kg. 18 / 40.5 lbs
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    oyvjorge skrev:
    Hvis det er denne og det er 150 w i klasse A holder det sikkert i massevis.

    UNISON RESEARCH Unico DM

    Output power: 150 watt per channel
    Bridge mode: 500 watt
    Outup impedance: 2 - 8 Ohm
    Bandwidth: 2 Hz - 100 kHz at - 0.5 dB
    Input impedance: 20 kOhm / 15 pF
    Output Stage: Improved dynamic class A symmetrical with power MOSFET complementary pair
    Damping factor: > 50
    Total feedback factor: 9.3 dB
    Power consumption: 700 watt (at full output power)
    Dimensions (cm): 24x44x16
    Net weight: Kg. 18 / 40.5 lbs
    Hei ja det er denne.Tester den nå men trenger litt tid før jeg kommer med noe ;)
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.163
    Antall liker
    6.829
    Torget vurderinger
    4
    Har en CD1230R som jeg fortsatt trives godt med...en grei og traust vanlig CD-spinner i disse streamingtider. Imidlertid har den begynt å fuske noe. Sliter med å lese CD'n litt utover i plata.

    Trodde dette bare var en justeringssak, men er visket i øret at man må skifte hele transporten med laser og det hele.

    Noen som har erfaringer med dette ?
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Høres sannsynlig ut. Regner med at du har prøvd å rense laseren? Har opplevd problemet med en tidligere Sonyspiller. Hjalp noe med rensing av plater og laser men det var kortvarig.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.799
    Antall liker
    2.784
    Torget vurderinger
    1
    Noen som vet hvilket drivverk som sitter i de kombinerte CD/SACD-spillerne til T+A? Er veldig godt fornøyd med forforsterkeren min, 1230. `Liker slimline-designet og den delikate overflatestrukturen på panelene (samt lyden!), så hvis det dukker opp en 1260 kombispiller er det interessant. Har akkurat skiftet laser på DVD-spilleren min, en Marantz. Det kostet noen tusen, måtte skifte både laser og hele drivenheten.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei vil bare lufte intressen for et par T+A Criterion TCI 2E,hatt disse et par mnd og vurderer et salg/bytte.De skal være rundt 4 år
    Disse er vel rundt 4 år og har en del merker på kassene som trekker ned prisen.
    Koster vel idag 93000.- Utrolig fintspillende høytalere men vurderer og satse på en ny forsterker til mine la scala i steden...
    Dette har rett og slett med økonomi å gjøre
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.163
    Antall liker
    6.829
    Torget vurderinger
    4
    oyvjorge skrev:
    Høres sannsynlig ut. Regner med at du har prøvd å rense laseren? Har opplevd problemet med en tidligere Sonyspiller. Hjalp noe med rensing av plater og laser men det var kortvarig.
    Fant en gammel renseskive...en slik med en liten børste som man skal ha litt rensevæske på....men det hjalp ikke. Pokker ass....har hatt lignende problemer på tidligere CD-spillere også....skjøre saker. Er kjempefornøyd med T+A'n ellers, både sound&looks.
     

    Rockefoten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2003
    Innlegg
    721
    Antall liker
    31
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen som har hørt de små aktive T+A CM? der litter på ohc sine sider til 19,990,- Jeg er på utkikk etter aktive i prisklassen og rundt der har vi vel fra før Dynaudio focus 110a og ATC. Kanskje det er fler. Jeg syns T+A CM kanskje er litt vel laifstail, men hva vet jeg...

    Noen erfaringer? Skal unsett prøve å få tatt en lytt til alle kandidatene...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn