Diverse Synd og Skam...

Status
Stengt for ytterligere svar.

trosse1

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2012
Innlegg
2.646
Antall liker
2.343
Torget vurderinger
75
Merkelig hvordan det har blitt. Noen er alltid kjapt ute og forsvarer 'banditten', det må være en misforståelse osv....
Mens de som fører seg svindlet eller lurt, knapt får åpnet kjeften før de blir angrepet.

Retter en takk til ts som opplyser, så slipper jeg og andre gå i samme fella, har nemlig selv opplevd telefoner og mailen som aldri blir besvart når pengene er overført.Det er ikke gøy.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.169
Antall liker
6.861
Torget vurderinger
4
Dæven døtte !
Det står dårlig til med Jens om dagen, hasjmisbruker! Ikke lenge før han er på gata nå, - bare se hva som dukker opp når jeg skriver navnet hans i søkefeltet:

jens stoltenberg google.JPG
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Det var det jeg prøvde å skulle få lære av Salty Dog. Han hadde tydeligvis peiling. Men han takka av i denne tråden når jeg spurte hvordan google virker. I typsik HFS ånd.
Mitt enkle spørsmål er : Hva betyr det når det kommer opp på "forhånd" slik som dette?
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Siden jeg ikke har filla greie på data, og følgelig vet alt om emnet, googlet jeg Roar Malmin. For første gang. Jeg fikk ca 47000 treff. Jeg sjekket de tre første sidene, og fant ikke én "overskrift" som inneholdt ordet "svindel".
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.169
Antall liker
6.861
Torget vurderinger
4
C

cruiser

Gjest
Dæven døtte !
Det står dårlig til med Jens om dagen, hasjmisbruker! Ikke lenge før han er på gata nå, - bare se hva som dukker opp når jeg skriver navnet hans i søkefeltet:

Vis vedlegget 234578
Hvorfor undergrave en tråd med piss og drit?
Sammenhengen til "piss & dritt-bevisførselen" på forrige side i tråden burde være åpenbar.
Så det forandre det faktum at ganske mange har betalt penger til denne fyren gjennom årenes løp og ikke fått varer i bytte?
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.269
Sted
Oslo
@ Trane:Utmerket! Når en av norges mest ressursjsterke personer havner i "googles gapestokk", hvordan skal da en enkeltperson som tilfeldigvis bygger gode forsterkere etc. unngå slikt?


mvh
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
@ Trane:Utmerket! Når en av norges mest ressursjsterke personer havner i "googles gapestokk", hvordan skal da en enkeltperson som tilfeldigvis bygger gode forsterkere etc. unngå slikt?


mvh
Nå hadde brukeren stavet Stotlenbregs fornavn feil, så det er vel ikke helt relevant.
 
  • Liker
Reaksjoner: oct
C

cruiser

Gjest
Greit, hvis man har en kunde som er psyko og som lager helvete og begynner å google så er man som firma fuckt.....
Sånn forstår jeg googles "autocomplete og historikk"
Det kan jo være greit å være klar over.
Eller har jeg misforstått noe?
Tror det skal googles så mye for å fremprovosere en slik autocomplete at det er praktisk lite gjennomførbart
 
C

cruiser

Gjest
Greit, hvis man har en kunde som er psyko og som lager helvete og begynner å google så er man som firma fuckt.....
Sånn forstår jeg googles "autocomplete og historikk"
Det kan jo være greit å være klar over.
Eller har jeg misforstått noe?
Tror det skal googles så mye for å fremprovosere en slik autocomplete at det er praktisk lite gjennomførbart
Malmin f.eks har jo vært en het potet og en kilde til flere tilsvarende situasjoner som denne i flere år
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.541
Antall liker
9.701
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Siden jeg ikke har filla greie på data, og følgelig vet alt om emnet, googlet jeg Roar Malmin. For første gang. Jeg fikk ca 47000 treff. Jeg sjekket de tre første sidene, og fant ikke én "overskrift" som inneholdt ordet "svindel".
Stemmer. De andre listene er google sine forsøk på å forhåndsutfylle søket basert på innsamlet informasjon om de sist foregående søk. Siden Roar Almin trolig er et sjeldent forekommende søk holder det trolig at en person har søkt på strengen "Roar Malmin svindel" så vil neste som søker på Roar Malmin få foreslått den samme strengen, om vedkommende klikker på dette, er det plutselig 2 som har søkt på
"Roar Malmin svindel" og så eskalerer det videre, uten at det finne et eneste faktisk treff på denne kombinasjonen i googles databaser over linker. Slik kan et søk (en fjær) bli til 4 høns og mer. Jeg må innrømme at jeg trodde dette var barnelærdom.......

På den annen side, de som har fulgt sentralen noen år har vel for lengt fått med seg at å sende produkter/penger til denne adressen kan være litt av et sjansespill......
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.169
Antall liker
6.861
Torget vurderinger
4
Dæven døtte !
Det står dårlig til med Jens om dagen, hasjmisbruker! Ikke lenge før han er på gata nå, - bare se hva som dukker opp når jeg skriver navnet hans i søkefeltet:

Vis vedlegget 234578
Hvorfor undergrave en tråd med piss og drit?
Sammenhengen til "piss & dritt-bevisførselen" på forrige side i tråden burde være åpenbar.
Så det forandre det faktum at ganske mange har betalt penger til denne fyren gjennom årenes løp og ikke fått varer i bytte?
At han periodevis har vært vanskelig og til tider uprofesjonell å forholde seg til har vært diskutert i flere tråder her inne på sentralen. Jeg hadde selv en forsterker til service for noen år siden som ble borte i lang tid. At mange har betalt uten å få varer igjen er dog en påstand, ikke et faktum.

Jeg forstår trådstarter sin frustrasjon, men nettopp i saker som dette er det desto viktigere å være saklig og etterrettelig. Dessverre har slike tråder en tendens til det motsatte. Når man viser til slike googlesøk for å underbygge påstander om at noen er kjeltringer er man på ville veier.

Man kan skrive omtrent hva som helst i Google søkefeltet og få opp noe som kan virke mistenkelig. For det første viser det, som du selv linker til, søkehistorikk. For det andre, dersom det hadde vært søkeresultat så viser det ikke innholdet, og langt i fra relevans eller troverdighet i innholdet.

Så nei, jeg har ikke noen problemer med at trådstarter er fortvilet og søker hjelp, men jeg har et problem med hvordan tråden utvikler seg. Tråden er allerede så full av piss og dritt, for å bruke ditt eget uttrykk, at den ikke er mulig å undergrave.
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Hvorfor i all verden skulle dette være barnelærdom?
Det kan jo hende at enkelte har et liv som ikke har noe med data og nett å gjøre......
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.169
Antall liker
6.861
Torget vurderinger
4
@ Trane:Utmerket! Når en av norges mest ressursjsterke personer havner i "googles gapestokk", hvordan skal da en enkeltperson som tilfeldigvis bygger gode forsterkere etc. unngå slikt?


mvh


Nå hadde brukeren stavet Stotlenbregs fornavn feil, så det er vel ikke helt relevant.
Nu vel, - min lille leif gjør ingen forskjell for det for Google i dette tilfellet....som du ganske sikkert forstod...
 
  • Liker
Reaksjoner: oct

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.541
Antall liker
9.701
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Hvorfor i all verden skulle dette være barnelærdom?
Det kan jo hende at enkelte har et liv som ikke har noe med data og nett å gjøre......
Tja si det. Det er da rimelig tydelig at treff på google søk får du først etter at du har trykket på søk-knappen? Sist jeg var inne på google var søk-knappen ganske tydelig - og listen over treff kommer jo heller ikke opp før du har trykket på den?

Og at alt som foregår før du faktisk trykker på søk har med noe annet enn et faktisk søk å gjøre, feks googles forsøk på å fortelle deg hva andre har søkt på i tilfelle du søker på det samme som de, slik at brukeropplevelsen dine blir enklere og du slipper å taste inn hele søket?
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Siden jeg ikke har filla greie på data, og følgelig vet alt om emnet, googlet jeg Roar Malmin. For første gang. Jeg fikk ca 47000 treff. Jeg sjekket de tre første sidene, og fant ikke én "overskrift" som inneholdt ordet "svindel".
Stemmer. De andre listene er google sine forsøk på å forhåndsutfylle søket basert på innsamlet informasjon om de sist foregående søk. Siden Roar Almin trolig er et sjeldent forekommende søk holder det trolig at en person har søkt på strengen "Roar Malmin svindel" så vil neste som søker på Roar Malmin få foreslått den samme strengen, om vedkommende klikker på dette, er det plutselig 2 som har søkt på
"Roar Malmin svindel" og så eskalerer det videre, uten at det finne et eneste faktisk treff på denne kombinasjonen i googles databaser over linker. Slik kan et søk (en fjær) bli til 4 høns og mer. Jeg må innrømme at jeg trodde dette var barnelærdom.......

På den annen side, de som har fulgt sentralen noen år har vel for lengt fått med seg at å sende produkter/penger til denne adressen kan være litt av et sjansespill......
:) Da jeg var barn, fantes det ikke lærdom om slikt. Og inntil videre er det uaktuelt for meg å gå i barndommen. Serru. Hehe.

Forøvrig takk for for oppklaringen. Unge mann.:)
 
  • Liker
Reaksjoner: oct

KjellR

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.07.2008
Innlegg
3.363
Antall liker
3.277
Sted
Moss (eller enda bedre - Rygge!)
Meaning? Jeg vet godt hvordan Google virker.
Beklager, jeg burde ha sitert.
Jeg tenkte på KjellR, se innlegg #109.

Jepp, order 'svindel' poppet opp hos meg også. Førstesøk...
En bør vise til resultat av søk, ikke en historikk over utførte søk.

Mvh Salty
Det var da fornøyelig. Jeg dyttet inn navnet til denne personen og ordet 'svindel' var "forbundet". Og?
Du kan fleske til og være så kunnskapsrik du vil/kan/bør om Google - bryr meg "midt i"...

Jeg har aldri hatt no' business med denne mannen. Og iflg denne tråden bør jeg være ganske fornøyd med det.
 

KjellR

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.07.2008
Innlegg
3.363
Antall liker
3.277
Sted
Moss (eller enda bedre - Rygge!)
Det var da fornøyelig "voldsomt". Jeg dyttet inn navnet til denne personen og ordet "svindel" var "forbundet". Og?
.
Siden du har ? etter: Det betyr bare at noen andre har søkt på det samme, ikke at det finnes noen treff. Og det var vel treffene du var interessert i?
Vanskelig dette? Ville bare formidle at jeg (som noen andre...) så 'svindel' var forbundet med navnet ved init. søk. Hva som deretter ble forkynt har jeg ingen interesse av...
 

Heimdall

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.12.2009
Innlegg
1.514
Antall liker
568
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
15
Det faktum at noen har søkt på navnet + svindel bør jo kanskje i seg selv få noen og enhver til å undre seg?
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.269
Sted
Oslo
Fint at man utvider sin horisont innen "googling". Ikke fint, i det hele tatt, i denne tråden. Det kontradiktoriske prinsipp, gad vite.


mvh
 
Sist redigert:

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Det faktum at noen har søkt på navnet + svindel bør jo kanskje i seg selv få noen og enhver til å undre seg?
Finns mange psykopate Hi-Fi kunder /brukere også. Bare så dere er klar over det.
Selv om kanskje det ikke har noe med saken å gjøre i dette tilfelle.

Det jeg lurer på nå er følgende :
Er det nok at kun EN person søker på mitt navn + noe faenskap og dermed blir det en vedtatt "sannhet" for alle andre som søker på navnet mitt. Da kommer det sprettende opp det tullingen måtte ha skrevet som forslag FØR det trykkes på søk....
Må man være innlogget på google konto for at google skal registrere dette.
 
Sist redigert:

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.269
Sted
Oslo
Det faktum at noen har søkt på navnet + svindel bør jo kanskje i seg selv få noen og enhver til å undre seg?
Finns mange psykopate Hi-Fi kunder /brukere også. Bare så dere er klar over det.
Selv om kanskje det ikke har noe med saken å gjøre i dette tilfelle.

Det jeg lurer på nå er følgende :
Er det nok at kun EN person søker på mitt navn + noe faenskap og dermed blir det en vedtatt "sannhet" for alle andre som søker på navnet mitt. Da kommer det sprettende opp det tullingen måtte ha skrevet som forslag FØR det trykkes på søk....
Må man være innlogget på google konto for at google skal registrere dette.
Aner ikke. Og godt spørsmål. Selv om jeg helst så at denne "gapestokktråden" blir slettet.


mvh
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.169
Antall liker
6.861
Torget vurderinger
4
Det faktum at noen har søkt på navnet + svindel bør jo kanskje i seg selv få noen og enhver til å undre seg?
Til å undre seg over hva da ? Om det finnes røk uten ild ? Om mor Åse virkelig var en sten ?
 

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.423
Antall liker
1.850
Sted
Karmøy - Rogaland
Det ble en dyr tråd selv om poenget bare var å påpeke at det kan være greit å gi folk litt slakk samtidig som man peker på innrømmelse og konsekvens. :) Selvsagt er det kjipt om man føler at penger er kastet ut av vinduet (ikke i mitt tilfelle). Det gnager muligens. Det er snart nyttår. Dagen for oppsummering og tiltak (i mer eller mindre vellyket form). "Selvterminering" har vært innom ransakelsesmaskineriet. Edelt og nobelt.

Jeg kan leve med å drite meg selv ut. Fremstå som idiot. Det er mer vrient å vite at man tråkker på tær og ødelegger andres dager. Om objekt leser dette, så mener jeg det er tydelig nok. Selv sitter jeg i glasshus.

Bottom line: God jul til alle. Beklager til alle jeg har forulempet.
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Folk vil alltid bedras, enten bevisst eller ubevisst. Luringen fra Hokksund ble jeg klar over for 25 år siden da han bl.a. kopierte Doxa forsterkere (noe Lauvland ikke likte noe særlig godt) og hadde "lang leveringstid".
Forsterkerne som lages i disse tider er ganske gode så det er forståelig at noen, tross hans rykte, bestiller disse og de fleste er klar over diverse risikoer...

Konklusjon: Å handle med denne personen er risikosport og det bør alle få vite.

Å unnskylde med psykiske problemer er irrelevant imho.
 

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.423
Antall liker
1.850
Sted
Karmøy - Rogaland
Folk vil alltid bedras, enten bevisst eller ubevisst. Luringen fra Hokksund ble jeg klar over for 25 år siden da han bl.a. kopierte Doxa forsterkere (noe Lauvland ikke likte noe særlig godt) og hadde "lang leveringstid".
Forsterkerne som lages i disse tider er ganske gode så det er forståelig at noen, tross hans rykte, bestiller disse og de fleste er klar over diverse risikoer...

Konklusjon: Å handle med denne personen er risikosport og det bør alle få vite.

Å unnskylde med psykiske problemer er irrelevant imho.
Ja, man kan nok enes om at det muligens hadde vært i alles interesse å unngå denne risiko. Som sagt, jeg skulle ønske at objektet foretok en slags businesstopp. Sa "nei" i vitende om historiens gjentagelse. Til alles (seg selv inkludert) beste.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.838
Antall liker
5.490
Sted
Holmestrand
Jeg googlet også navnet. Fant et oppslag som omhandlet navnet og svindel. Det pekte til, ja hva tror dere?
Til HFS.
På tross av mange gode sider kan vi ikke benytte Google som sannhetsvitne for noe som helst, bare som indikasjon på at noen har sagt/skrevet det. Slikt kalles ofte for rykter, gjør det ikke?

Må presisere at jeg kjenner verken sak, person eller har noe som helst personlig forhold til temaet annet enn at jeg er opptatt av edruelighet når man snakker om ting man ikke nødvendigvis vet så mye om som man tror. Rettferdighet bør helst baseres på fakta og hjertelag, ikke på mer eller mindre i egne øyne rettferdig harme.
Les for øvrig hr Rognliens utmerkede oppstramming av oss alle (#97).
 

Maxtor

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2006
Innlegg
1.857
Antall liker
1.252
Sted
Langhus
Torget vurderinger
12
Folk vil alltid bedras, enten bevisst eller ubevisst. Luringen fra Hokksund ble jeg klar over for 25 år siden da han bl.a. kopierte Doxa forsterkere (noe Lauvland ikke likte noe særlig godt) og hadde "lang leveringstid".
Forsterkerne som lages i disse tider er ganske gode så det er forståelig at noen, tross hans rykte, bestiller disse og de fleste er klar over diverse risikoer...

Konklusjon: Å handle med denne personen er risikosport og det bør alle få vite.

Å unnskylde med psykiske problemer er irrelevant imho.

Beklager. Jeg hadde egentlig tenkt å holde meg unna denne tråden nå, men blir noe engasjert når jeg ser at det fremkommer åpenbare fakta-feil.

I så måte - tillat meg å informere, Kabeldragern, at Malmin aldri kopierte Doxa-forsterkere. Malmin laget disse på lisens fra Lauvland. Og med henvisning til en gammel artikkel i et anerkjent norsk audiomagasin ".....var Malmin årsaken til at de (Doxa-produktene) var godt skrudd sammen.......".

Din hentydning er intet mindre enn en løgn, kanskje i "beste" tilfellet en feiltolkning. Uansett er det nok et eksempel på at "synsing" og "bedreviting" uten faktisk dekning for hva man sier ikke fører med seg annet enn feilinformasjon som sprer seg raskt som "sannhet".

Mvh.
Maxtor
 

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.423
Antall liker
1.850
Sted
Karmøy - Rogaland
Uten å være ment som Wiki, så er det "allment" kjent at at Lauvland og Malmin i sin tid samarbeidet, og det var nok RM som hadde størst "teknisk" ansvar, om man kan formulere det slik. Men vi diskuterer ikke teknikk eller know-how nå. Bare enkel og (u)grei kundeservice.
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Folk vil alltid bedras, enten bevisst eller ubevisst. Luringen fra Hokksund ble jeg klar over for 25 år siden da han bl.a. kopierte Doxa forsterkere (noe Lauvland ikke likte noe særlig godt) og hadde "lang leveringstid".
Forsterkerne som lages i disse tider er ganske gode så det er forståelig at noen, tross hans rykte, bestiller disse og de fleste er klar over diverse risikoer...

Konklusjon: Å handle med denne personen er risikosport og det bør alle få vite.

Å unnskylde med psykiske problemer er irrelevant imho.

Beklager. Jeg hadde egentlig tenkt å holde meg unna denne tråden nå, men blir noe engasjert når jeg ser at det fremkommer åpenbare fakta-feil.

I så måte - tillat meg å informere, Kabeldragern, at Malmin aldri kopierte Doxa-forsterkere. Malmin laget disse på lisens fra Lauvland. Og med henvisning til en gammel artikkel i et anerkjent norsk audiomagasin ".....var Malmin årsaken til at de (Doxa-produktene) var godt skrudd sammen.......".

Din hentydning er intet mindre enn en løgn, kanskje i "beste" tilfellet en feiltolkning. Uansett er det nok et eksempel på at "synsing" og "bedreviting" uten faktisk dekning for hva man sier ikke fører med seg annet enn feilinformasjon som sprer seg raskt som "sannhet".

Mvh.
Maxtor
Jeg vet de samarbeidet. Jeg tenker på tiden etter at samarbeidet var over....
 

Maxtor

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2006
Innlegg
1.857
Antall liker
1.252
Sted
Langhus
Torget vurderinger
12
Folk vil alltid bedras, enten bevisst eller ubevisst. Luringen fra Hokksund ble jeg klar over for 25 år siden da han bl.a. kopierte Doxa forsterkere (noe Lauvland ikke likte noe særlig godt) og hadde "lang leveringstid".
Forsterkerne som lages i disse tider er ganske gode så det er forståelig at noen, tross hans rykte, bestiller disse og de fleste er klar over diverse risikoer...

Konklusjon: Å handle med denne personen er risikosport og det bør alle få vite.

Å unnskylde med psykiske problemer er irrelevant imho.

Beklager. Jeg hadde egentlig tenkt å holde meg unna denne tråden nå, men blir noe engasjert når jeg ser at det fremkommer åpenbare fakta-feil.

I så måte - tillat meg å informere, Kabeldragern, at Malmin aldri kopierte Doxa-forsterkere. Malmin laget disse på lisens fra Lauvland. Og med henvisning til en gammel artikkel i et anerkjent norsk audiomagasin ".....var Malmin årsaken til at de (Doxa-produktene) var godt skrudd sammen.......".

Din hentydning er intet mindre enn en løgn, kanskje i "beste" tilfellet en feiltolkning. Uansett er det nok et eksempel på at "synsing" og "bedreviting" uten faktisk dekning for hva man sier ikke fører med seg annet enn feilinformasjon som sprer seg raskt som "sannhet".

Mvh.
Maxtor
Jeg vet de samarbeidet. Jeg tenker på tiden etter at samarbeidet var over....

Og etterhvert som samarbeidet gikk mot slutten satt Malmin igjen med en god del materiell han hadde produsert, men ikke fikk betalt for. Dette materiellet ble benyttet til reparasjon av Doxa-forsterkere samt at noe av materiellet gikk inn som komponenter i hans eget design. Hvordan han ut av dette kan bli stemplet som "........Luringen fra Hokksund ...........da han bl.a. kopierte Doxa forsterkere............." er for meg noe uforståelig.

Men som tidligere nevnt er det utrolig hvordan en tråd kan utvikle seg fra å være et "rop om hjelp og råd" til å få løst en reell floke til å bli hva denne tråden har blitt.

En liten informasjonsnutt til de som er opptatt av slikt: Saken til trådstarter er i ferd med å bli løst.

Mvh.
Maxtor
 
Sist redigert:
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn