Diverse Synd og Skam...

Status
Stengt for ytterligere svar.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Folk vil alltid bedras, enten bevisst eller ubevisst. Luringen fra Hokksund ble jeg klar over for 25 år siden da han bl.a. kopierte Doxa forsterkere (noe Lauvland ikke likte noe særlig godt) og hadde "lang leveringstid".
Forsterkerne som lages i disse tider er ganske gode så det er forståelig at noen, tross hans rykte, bestiller disse og de fleste er klar over diverse risikoer...

Konklusjon: Å handle med denne personen er risikosport og det bør alle få vite.

Å unnskylde med psykiske problemer er irrelevant imho.

Beklager. Jeg hadde egentlig tenkt å holde meg unna denne tråden nå, men blir noe engasjert når jeg ser at det fremkommer åpenbare fakta-feil.

I så måte - tillat meg å informere, Kabeldragern, at Malmin aldri kopierte Doxa-forsterkere. Malmin laget disse på lisens fra Lauvland. Og med henvisning til en gammel artikkel i et anerkjent norsk audiomagasin ".....var Malmin årsaken til at de (Doxa-produktene) var godt skrudd sammen.......".

Din hentydning er intet mindre enn en løgn, kanskje i "beste" tilfellet en feiltolkning. Uansett er det nok et eksempel på at "synsing" og "bedreviting" uten faktisk dekning for hva man sier ikke fører med seg annet enn feilinformasjon som sprer seg raskt som "sannhet".

Mvh.
Maxtor
Jeg vet de samarbeidet. Jeg tenker på tiden etter at samarbeidet var over....

Og etterhvert som samarbeidet gikk mot slutten satt Malmin igjen med en god del materiell han hadde produsert, men ikke fikk betalt for. Dette materiellet ble benyttet til reparasjon av Doxa-forsterkere samt at noe av materiellet gikk inn som komponenter i hans eget design. Hvordan han ut av dette kan bli stemplet som "........Luringen fra Hokksund ...........da han bl.a. kopierte Doxa forsterkere............." er for meg noe uforståelig.

Men som tidligere nevnt er det utrolig hvordan en tråd kan utvikle seg fra å være et "rop om hjelp og råd" til å få løst en reell floke til å bli hva denne tråden har blitt.

En liten informasjonsnutt til de som er opptatt av slikt: Saken til trådstarter er i ferd med å bli løst.

Mvh.
Maxtor

Hyggelig å høre.
Men hadde saken til trådstarter blitt løst hvis han IKKE hadde opprettet denne tråden?
Det er da for jævlig at kunder må opprette tråder på sentralen gang på gang for å få produktene sine tilbake fra dette firmaet.

Men det er greit å vite at neste gang jeg føler forulempet av et Hi-Fai firma så løser saken seg sikkert hvis jeg skriver litt på sentralen.
What a world....

Men bevares, jeg har ikke hørt motpart sitt syn på saken. Kanskje den er helt annerledes......
 
Sist redigert:
N

nysjerrigper

Gjest
vil tro motpartens syn på saken fort hadde kommet frem om omstendighetene forklart av kunde var feil. har han forklart seg tidligere? den som tier samtykker :p
 

Rocke-Rolf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.02.2011
Innlegg
488
Antall liker
36
Torget vurderinger
19
Han har en hel menighet som forsvarer ham, en av de tilbyr penger som godtgjørelse i hans sted, i denne tråden (man kan undres hvilken motivasjon/økonomisk tilknytning det ligger bak). Med den forhøyede statusen menigheten gir ham i merkets egen tråd og som de sikkert overøser ham med personlig også, er han nok hevet over å forsvare seg. Dessuten tar det seg bedre ut at en hel gjeng troende kommer med angrep på alle som forteller om dårlige erfaringer med guden deres.
 

Ole Borgenvik

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2010
Innlegg
730
Antall liker
413
Sted
Sandefjord
Han har en hel menighet som forsvarer ham, en av de tilbyr penger som godtgjørelse i hans sted, i denne tråden (man kan undres hvilken motivasjon/økonomisk tilknytning det ligger bak). Med den forhøyede statusen menigheten gir ham i merkets egen tråd og som de sikkert overøser ham med personlig også, er han nok hevet over å forsvare seg. Dessuten tar det seg bedre ut at en hel gjeng troende kommer med angrep på alle som forteller om dårlige erfaringer med guden deres.
Gapestokk-gjengen er ikke stort bedre en "meningheten" som du refererer til. Dere er litt søte da. :)
 

Maxtor

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2006
Innlegg
1.857
Antall liker
1.252
Sted
Langhus
Torget vurderinger
12
Han har en hel menighet som forsvarer ham, en av de tilbyr penger som godtgjørelse i hans sted, i denne tråden (man kan undres hvilken motivasjon/økonomisk tilknytning det ligger bak). Med den forhøyede statusen menigheten gir ham i merkets egen tråd og som de sikkert overøser ham med personlig også, er han nok hevet over å forsvare seg. Dessuten tar det seg bedre ut at en hel gjeng troende kommer med angrep på alle som forteller om dårlige erfaringer med guden deres.

Hallo Rocke-Rolf.

Nå kan jeg stort sett kun snakke for egen del. Og ja, jeg forsvarer Malmin i de tilfellene hvor jeg opplever at ting går fullstendig over stokk og styr. Slik som i denne tråden hvor fakta er underordnet og synsing er overordnet. Jeg vet at Malmin ikke er aktiv bruker av HFS og av den grunn benytter hvertfall jeg meg av min erfaring og viten til å best mulig nyansere mange av personangrepene mot Malmin.

Sikter du til Vennetråden for MI stemmer det helt at jeg/vi som er aktive medlemmer hyller Malmin som konstruktør. Produktene han lager er forbannet gode og er selve bakgrunnen for at Vennetråden for MI eksisterer. Slik jeg opplever Vennetråden er den fullstendig uhøytidelig og kan tidvis få rammen som et halleluja-kor etterhvert som flere oppdager produktene til Malmin. Og igjen fordi de er så forbannet gode!

Og helt til slutt er det viktig å si følgende: Det er hevet over enhver tvil at Malmins kundebehandling fint har forbedringspotensiale. Selv har jeg utelukkende hatt meget gode erfaringer med Malmin, men har kunnskap om og forståelse for at andre har hatt langt mindre heldige erfaringer. Kan "menigheten" (ref. Rocke-Rolf) bistå med å rydde opp i noen av disse uheldige opplevelsene/flokene tror jeg mye godt er gjort for alle parter.

Mvh.
Maxtor
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Uansett hvem som er søte , fourundrer det meg at RM ikke tar tak og ordner opp direkte.. Han må jo se at denne tråden er bad for business... Å gå via noen "MENIGHET" for å få hjelp forekommer meg obskurt og svært lite tillitsvekkende... Kan han ikke ordne ting face to face , er det litt av en slik karakter at en kan spørre seg hva berettigelsen ligger i for firmaet...

Når det er sagt, jeg har troa på at dette ordner seg...Om jeg har trua på at det aldri vil gjenta seg er noe annet...Men alle må vel få en sjanse ? Og han er en hyggelig fyr , med god kunnskap i det han gjør.



Forøvrig var han inne på HFS en tur igår:
RM

Bransjeaktør





Ble medlem26.03.2005Sist aktivIgår 23:45


 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.838
Antall liker
5.490
Sted
Holmestrand
Nå holder det vel snart med uttalelser av typen "sikkert" og ymse mer eller mindre tvilsomme diagnoser.

her diskuteres en navngitt person. Det nevnes rus, svindel, tunge psykiatriske diagnoser, dårlig folkeskikk, tvilsom forretningsdrift og jeg vet ikke hva.
Skyldig eller uskyldig, frisk eller syk så må det være hjerteskjærende å bli æresskjelt på denne måten i et forum hvor kritiske røster også blir tillagt tvilsomme motiver!
Store Høvding redegjorde for hvorfor det er regler for slikt, denne tråden demonstrerer med all mulig tydelighet behovet.

interessant å merke seg at de som uttaler seg med store bokstaver, eder og galle ikke undertegner med navn og adresse, hvilket ville være naturlig når man vil dyppe navngitte personer i tjære og rulle dem i fjær før de sendes nakne ut i byen.
eller for å si det litt kortere: nå holder det vel?
 
Sist redigert:

Audirvana

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2012
Innlegg
1.478
Antall liker
881
Torget vurderinger
5
Nå holder det vel snart med uttalelser av typen "sikkert" og ymse mer eller mindre tvilsomme diagnoser.

her diskuteres en navngitt person. Det nevnes rus, svindel, tunge psykiatriske diagnoser, dårlig folkeskikk, tvilsom forretningsdrift og jeg vet ikke hva.
Skyldig eller uskyldig så må det være hjerteskjærende å bli æresskjelt på denne måten i et forum hvor kritiske røster også blir tillagt tvilsomme motiver!
Store Høvding redegjorde for hvorfor det er regler for slikt, denne tråden demonstrerer med all mulig tydelighet behovet.

interessant å merke seg at de som uttaler seg med store bokstaver, eder og galle ikke undertegner med navn og adresse, hvilket ville være naturlig når man vil dyppe navngitte personer i tjære og rulle dem i fjær før de sendes nakne ut i byen.
eller for å si det litt kortere: nå holder det vel?
Jeg får også vondt av å lese denne tråden slik den er nå.

Jeg må lure på hvor folk har hodet sitt, og følelsene sine når de, på et åpent og offentlig forum, snakker om navngitte personer på den måten.

Dårlig service, eller ikke. Det er ikke riktig å henge ut, æreskjelle og sverte folk på denne måten. Det er lov å vise folkeskikk.

Jeg henstiller til moderatorene på HIFIsentralen å renske GRUNDIG opp i denne tråden.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
ja, etter min mening kan tråden stenges. For det første synes jeg temaet er lite forenlig med julefreden, for det andre har trådstarter øyensynlig funnet en løsning på problemet sitt, og for det tredje har tråden blitt lang nok.
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.269
Sted
Oslo
ja, etter min mening kan tråden stenges. For det første synes jeg temaet er lite forenlig med julefreden, for det andre har trådstarter øyensynlig funnet en løsning på problemet sitt, og for det tredje har tråden blitt lang nok.
Tråden har utviklet seg til en kreftsvulst. Slike bør helst fjernes "in toto". Mao. slett hele tråden.


mvh
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.719
Torget vurderinger
1
Jeg synes også det er på tide å stenge denne tråden. Den har gått mye lenger enn det som var nødvendig. Vi har hatt en del saker som har omhandlet at kunder har ventet veldig lenge på å få sine produkter returnert, men jeg har ikke hørt om noen som har blitt svindlet eller bedratt på noen måte. Det kan virke på meg som vedkommende tar på seg mer enn han til tider klarer å håndtere, og hvis så er tilfelle er det selvfølgelig uheldig for enkelte kunder, men så langt jeg vet har alle fått sine varer til slutt.

I alle tilfelle så ser det ut til at saken som tråden startet med vil løse seg, og tråden her herved stengt. Vi vil også ta en gjennomgang av tråden for å se om enkelte deler muligens bør slettes.

Mvh
Høvdingen
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn