Diverse Synd og Skam...

Status
Stengt for ytterligere svar.
N

nysjerrigper

Gjest
å jobbe alene passer fint for en luring. ingen som kiker deg over skulderen og ser til at ting går riktig for seg.. i tillegg skal man beskyttes fordi man ikke har en kjede å stille seg bak.
f.eks en kamerat betalte for 4stk Iphone på oppkrav ,fikk isteden esker med småstein! ble tatt opp i lokalavisene men svindleren skulle tydeligvis beskyttes, ingen dom, ingen penger kom og han slapp unna.
var også vitne til hærverk og tyverier på egen eiendom, alle viste hvem det var men ingenting skjedde og vi måtte selv ta alle kostnader, norge i et nøtteskall.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Er hifi-folk gjennomsnittlig mer tålmodige og fredsomme enn resten av befolkningen? Ser for meg at en som f.eks. levde av å overhale Harley Davidson motorsykler neppe kunne holdt på særlig lenge på denne måten med å lure kundene sine før det ville fått noen høyst seriøse real world konsekvenser.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
@ Steinar_Lund: Gruppesøksmål er aktuelt i saker der store monetære summer kan bli utbet. til flere saksøkere. Søksmålets kostnader fordeles slik på saksøkerene. Kan jo nevne at det koster ca. 50 k. å ta ut en stevning til Tingretten. Neppe aktuelt for trådstarter...


mvh
Ja, jeg vet det er kostbart. Det var derfor jeg brukte uttrykket "gruppeanmeldelse", og også "hvis noe slikt eksisterer", for det vet jeg jo ikke. Men det koster vel ikke noe å anmelde? Min tanke var at en eventuell anmeldelse ville ha litt mer tyngde overfor politiet hvis flere gikk sammen om det.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
å jobbe alene passer fint for en luring. ingen som kiker deg over skulderen og ser til at ting går riktig for seg.. i tillegg skal man beskyttes fordi man ikke har en kjede å stille seg bak.
f.eks en kamerat betalte for 4stk Iphone på oppkrav ,fikk isteden esker med småstein! ble tatt opp i lokalavisene men svindleren skulle tydeligvis beskyttes, ingen dom, ingen penger kom og han slapp unna.
var også vitne til hærverk og tyverier på egen eiendom, alle viste hvem det var men ingenting skjedde og vi måtte selv ta alle kostnader, norge i et nøtteskall.
Ja, man kan lure på hvilke forbrytelser man må begå hvis man ønsker å bli arrestert.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Er hifi-folk gjennomsnittlig mer tålmodige og fredsomme enn resten av befolkningen? Ser for meg at en som f.eks. levde av å overhale Harley Davidson motorsykler neppe kunne holdt på særlig lenge på denne måten med å lure kundene sine før det ville fått noen høyst seriøse real world konsekvenser.
Ah, ja selvfølgelig. Kontakt Hells Angels - de er jo fredet av Høyesterett, og kan gjøre hva de vil. Eller espen.lie@torpedo.com
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.269
Sted
Oslo
@ Steinar_Lund: Gruppesøksmål er aktuelt i saker der store monetære summer kan bli utbet. til flere saksøkere. Søksmålets kostnader fordeles slik på saksøkerene. Kan jo nevne at det koster ca. 50 k. å ta ut en stevning til Tingretten. Neppe aktuelt for trådstarter...


mvh
Ja, jeg vet det er kostbart. Det var derfor jeg brukte uttrykket "gruppeanmeldelse", og også "hvis noe slikt eksisterer", for det vet jeg jo ikke. Men det koster vel ikke noe å anmelde? Min tanke var at en eventuell anmeldelse ville ha litt mer tyngde overfor politiet hvis flere gikk sammen om det.
Koster intet å politianmelde. Saken blir som oftest henlagt.


mvh
 

helarn

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.06.2006
Innlegg
845
Antall liker
573
Sted
Bodø
Torget vurderinger
1
Skal det anmeldes fordi servicen er dårlig?
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.084
Antall liker
6.539
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Ikke kjenner jeg omtalte, men har hørt og lest et uttall av historier.
på meg virker det slik at det ikke er bevisst svindel, snarere at ting gjår litt over styr i perioder?
uansett, synes folk skal ha rett til å være oppmerksomme på dette og håper trådstarter får løst opp flokene..
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Mislighold er ikke straffbart. Han kan selvsagt saksøkes for tapet misligholdet medfører, men anmeldes det vil det henlegges som "intet straffbart forhold". Svindel er det først om han har planlagt misligholdet i vinnings hensikt, og det er det vanskelig å bevise, kanskje til og med å sannsynliggjøre.
 

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.423
Antall liker
1.850
Sted
Karmøy - Rogaland
Ja, gammel historie som gjentar seg for nye kunder. Det er nok ikke snakk om bevisst svindel. Snarere helsemessige årsaker. Beklaglig for alle parter egentlig. For min del løste det seg ved (stor) tålmodighet/forståelse + ditto godt utført arbeid. Men ja: Litt kinkig denne stadig oppdukkende saken. Personen vi med stor sannsynlighet omtaler, gikk ut med et statement/oppklaring for noen år siden. Jeg tror det kunne vært lurt å gjenta det.
 
Sist redigert:
S

Syncrolux

Gjest
Nåja.... min oppfattelse av aktuelle person er at han er en banditt som man helst bør styre unna. Å dekke seg bak "sykdom" er rett og slett for dumt i mange av de tilfellene jeg har kjennskap til, de handler om ren svindel og tjuveri.
 

Ole Borgenvik

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2010
Innlegg
730
Antall liker
413
Sted
Sandefjord
Nåja.... min oppfattelse av aktuelle person er at han er en banditt som man helst bør styre unna. Å dekke seg bak "sykdom" er rett og slett for dumt i mange av de tilfellene jeg har kjennskap til, de handler om ren svindel og tjuveri.
Javel? Har du kjennskap til hans psykiske helse? Vær forsiktig med å diagnostisere en du tydeligvis ikke kjenner personlig.
 

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.423
Antall liker
1.850
Sted
Karmøy - Rogaland
Nåja.... min oppfattelse av aktuelle person er at han er en banditt som man helst bør styre unna. Å dekke seg bak "sykdom" er rett og slett for dumt i mange av de tilfellene jeg har kjennskap til, de handler om ren svindel og tjuveri.

Nja... Manglende innsikt i aktuell sykdom er muligens mer passende. Vi snakker ikke benbrudd eller dårlig rygg her.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.950
Antall liker
19.806
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Ja, gammel historie som gjentar seg for nye kunder. Det er nok ikke snakk om bevisst svindel. Snarere helsemessige årsaker. Beklaglig for alle parter egentlig. For min del løste det seg ved (stor) tålmodighet/forståelse + ditto godt utført arbeid. Men ja: Litt kinkig denne stadig oppdukkende saken. Personen vi med stor sannsynlighet omtaler, gikk ut med et statement/oppklaring for noen år siden. Jeg tror det kunne vært lurt å gjenta det.
Dette statementet du sikter til, mener jeg ble lagt ut her på Sentralen. Slik jeg forsto det da, er mannen langt fra noen bevisst svindler, men en mann med en psykisk sykdom.
 
S

Syncrolux

Gjest
Ok, så hvis jeg knabber bilen din uten å være det bevisst, da er det helt greit? Tusen takk, det skal jeg prøve.
 

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.423
Antall liker
1.850
Sted
Karmøy - Rogaland
Ja, gammel historie som gjentar seg for nye kunder. Det er nok ikke snakk om bevisst svindel. Snarere helsemessige årsaker. Beklaglig for alle parter egentlig. For min del løste det seg ved (stor) tålmodighet/forståelse + ditto godt utført arbeid. Men ja: Litt kinkig denne stadig oppdukkende saken. Personen vi med stor sannsynlighet omtaler, gikk ut med et statement/oppklaring for noen år siden. Jeg tror det kunne vært lurt å gjenta det.
Dette statementet du sikter til, mener jeg ble lagt ut her på Sentralen. Slik jeg forsto det da, er mannen langt fra noen bevisst svindler, men en mann med en psykisk sykdom.
Stemmer det. Skal se om søkemotoren virker.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Mislighold er ikke straffbart. Han kan selvsagt saksøkes for tapet misligholdet medfører, men anmeldes det vil det henlegges som "intet straffbart forhold". Svindel er det først om han har planlagt misligholdet i vinnings hensikt, og det er det vanskelig å bevise, kanskje til og med å sannsynliggjøre.
Ok, ser den. Mislighold er muligens ikke en kriminell handling, og kan således ikke anmeldes som et straffbart forhold, slik at sivilt søksmål er eneste utvei. Men jeg må innrømme at det lugger litt i skallen min når problemer med dårlig (les: ikke-eksisterende) service melder seg igjen og igjen.

Jeg tror heller ikke det dreier seg om bevisst svindel, det ligger nok andre årsaker - helsemessige, hva vet jeg, men når problemet får et slikt omfang som tilfellet er her, bør det få konsekvenser.

Men, som tidligere nevnt, jeg er ikke part i saken, så jeg trekker meg ut av denne tråden.
Og til dere som har fått føle disse problemene på kroppen: Lykke til! :)
 
S

Syncrolux

Gjest
Det kan nok hende. Men jeg synes uansett det fyren holder på med overfor sine "kunder" IKKE er greit, og det tror jeg ingen andre gjør heller.
 

Maxtor

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2006
Innlegg
1.857
Antall liker
1.252
Sted
Langhus
Torget vurderinger
12
Nåja.... min oppfattelse av aktuelle person er at han er en banditt som man helst bør styre unna. Å dekke seg bak "sykdom" er rett og slett for dumt i mange av de tilfellene jeg har kjennskap til, de handler om ren svindel og tjuveri.

Slike uttalelser bør man være ytterst forsiktig med.

Mvh.
Maxtor
 

Salty Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
2.975
Antall liker
1.840
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
3
Ja, gammel historie som gjentar seg for nye kunder. Det er nok ikke snakk om bevisst svindel. Snarere helsemessige årsaker. Beklaglig for alle parter egentlig. For min del løste det seg ved (stor) tålmodighet/forståelse + ditto godt utført arbeid. Men ja: Litt kinkig denne stadig oppdukkende saken. Personen vi med stor sannsynlighet omtaler, gikk ut med et statement/oppklaring for noen år siden. Jeg tror det kunne vært lurt å gjenta det.
Dette statementet du sikter til, mener jeg ble lagt ut her på Sentralen. Slik jeg forsto det da, er mannen langt fra noen bevisst svindler, men en mann med en psykisk sykdom.
http://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/2518-iacta-alea-est-postludium.html#post51083
 
C

cruiser

Gjest
Heh, man leverer inn ett produkt som så blir reparert, man betaler penger men produktet uteblir... når man da er som sunket i jorden er vel mislighold kanskje ikke rette ordet
 

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.423
Antall liker
1.850
Sted
Karmøy - Rogaland
Det kan nok hende. Men jeg synes uansett det fyren holder på med overfor sine "kunder" IKKE er greit, og det tror jeg ingen andre gjør heller.
Fair enough - han har selv klargjort situasjonen tidligere. Å gjenta denne klargjøring synes riktig nå. Riktigere enn gapestokk. Skal se om jeg kan finne og linke den - men jeg er selv nedsunket i min egen "lettere lystbetonte og ufarlige alkoholisme", så søkeevnen er noe nedsatt sammen med alle andre evner. Men jeg er edru nok til å gi beng - vi er på hfs, ikke sant... ;D

Edit: Linken kom via venner på hfs. Sånn er det bare. Velvilje smører godt i alle ledd. God jul til alle. :)

Mvh Johan Rosberg
 
Sist redigert:

Salty Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
2.975
Antall liker
1.840
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
3
Det kan nok hende. Men jeg synes uansett det fyren holder på med overfor sine "kunder" IKKE er greit, og det tror jeg ingen andre gjør heller.
Fair enough - han har selv klargjort situasjonen tidligere. Å gjenta denne klargjøring synes riktig nå. Riktigere enn gapestokk. Skal se om jeg kan finne og linke den - men jeg er selv nedsynket i min egen "lettere lystbetonte og ufarlige alkoholisme", så søkeevnen er noe nedsatt sammen med alle andre evner. Men jeg er edru nok til å gi beng - vi er på hfs, ikke sant... ;D
Se innlegg #62.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.950
Antall liker
19.806
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Poster denne jeg, Salty.

Siden jeg debuterte som skribent i disse spalter, har det rent mye møkkete vann under Drammensbrua, og tiden har kommet til å skrive siste kapittel.
Jeg vil først sende en varm takk til alle dem som har støttet meg. Mange varme ord har det blitt, og de har betydd mye. Ingen nevnt, ingen glemt.
Nå har telefonen min vært avslått i tre uker, og jeg har kommet frem til at jeg trenger profesjonell hjelp.
Jeg fikk besøk av ei god venninne i går, hun lurte på om jeg fremdeles var i live. Det fikk meg til å reagere på denne måten. Jeg lever, men dette kan ikke fortsette slik, og derfor vil jeg allerede i dag søke ekstern hjelp.
Til alle dere som venter: Ole, Steinar, Håkon/Knut, Frode, Jørgen, Roy Petter og alle dere andre. Alt er ikke klart, men vil bli det. Heretter vil min telefon ALLTID være på, og jeg vil kunne treffes uansett.
Telefonen min, 92211000, vil bli åpnet fra kl. 1200 i dag. Skulle den bli stengt, vil det enten ligge beskjed, eller jeg er ute av dette yrket.
Vær så snill, ikke ta meg alle sammen kl. 12.
Et siste innlegg om dette emnet fra
Roar Malmin
Nå mener jeg å ha lest en senere, lignende melding fra RM. Noen som husker det?
 

Rocke-Rolf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.02.2011
Innlegg
488
Antall liker
36
Torget vurderinger
19
Det blir jo neppe et gruppesøksmål mot Roar Malmin, og hadde det blitt det ville det neppe blitt noe resultat, men det kan være interessant å se hvor mange penger som har forsvunnet på Hokksund?
Jeg melder meg på med 2500,-
 

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.423
Antall liker
1.850
Sted
Karmøy - Rogaland
Det blir jo neppe et gruppesøksmål mot Roar Malmin, og hadde det blitt det ville det neppe blitt noe resultat, men det kan være interessant å se hvor mange penger som har forsvunnet på Hokksund?
Jeg melder meg på med 2500,-
Men du vet jo at de 2500,- uansett hadde gjort seg godt et annet sted. Røde kors. Redd barna. Leger uten grenser.

Shit happens. Sånn er det med oss alle i større eller mindre grad. Hva er raten for et smil, et halleluja eller et takk i disse dager? Hvis disse 2500,- er et stort problem, så send meg kontonummer på pm, så skal du få 2500,- fra undertegnede.
 
  • Liker
Reaksjoner: oct

Ole Borgenvik

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2010
Innlegg
730
Antall liker
413
Sted
Sandefjord
Det blir jo neppe et gruppesøksmål mot Roar Malmin, og hadde det blitt det ville det neppe blitt noe resultat, men det kan være interessant å se hvor mange penger som har forsvunnet på Hokksund?
Jeg melder meg på med 2500,-
Det der er bare barnslig. Ta det med Roar, en gang til, før du begynner med slike håpløse undersøkelser. Høvdingen og diverse andre er på saken, så la det ligge til det foreligger en eventuell løsning. Please?

Mvh.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.493
Antall liker
84.340
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Dette må være Nte tråd om samme person og alikevel kjøpes det tjenester av vedkommende? Google er din venn! Søker jeg navnet til vedkommende, er det første som kommer opp er XXXX XXXXXX SVINDEL. Bør vel være nok til at folk får på bremseklossene eller hur?
 

Rocke-Rolf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.02.2011
Innlegg
488
Antall liker
36
Torget vurderinger
19
Det blir jo neppe et gruppesøksmål mot Roar Malmin, og hadde det blitt det ville det neppe blitt noe resultat, men det kan være interessant å se hvor mange penger som har forsvunnet på Hokksund?
Jeg melder meg på med 2500,-
Men du vet jo at de 2500,- uansett hadde gjort seg godt et annet sted. Røde kors. Redd barna. Leger uten grenser.

Shit happens. Sånn er det med oss alle i større eller mindre grad. Hva er raten for et smil, et halleluja eller et takk i disse dager? Hvis disse 2500,- er et stort problem, så send meg kontonummer på pm, så skal du få 2500,- fra undertegnede.
Jeg forstår ikke helt den første delen, driver RM veldedighet?
Hvis du mener det du skriver og virkelig har penger til overs tar jeg gjerne imot.
 

Rocke-Rolf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.02.2011
Innlegg
488
Antall liker
36
Torget vurderinger
19
Dette må være Nte tråd om samme person og alikevel kjøpes det tjenester av vedkommende? Google er din venn! Søker jeg navnet til vedkommende, er det første som kommer opp er XXXX XXXXXX SVINDEL. Bør vel være nok til at folk får på bremseklossene eller hur?
Det har du helt rett i, men det er mange av oss som ikke har googlet, kun brukt sentralen, og har da blitt overbevist at menigheten hans, som også er godt representert i denne tråden. Vi vil jo gjerne tro det beste om folk, og menigheten sier gang på gang at "nå har det blitt bedre. Og for en lyd!"

Edit: Og det å ikke google i disse dager er dumt, jeg innser det.
 

Maxtor

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2006
Innlegg
1.857
Antall liker
1.252
Sted
Langhus
Torget vurderinger
12
Det blir jo neppe et gruppesøksmål mot Roar Malmin, og hadde det blitt det ville det neppe blitt noe resultat, men det kan være interessant å se hvor mange penger som har forsvunnet på Hokksund?
Jeg melder meg på med 2500,-

I beste mening må jeg få uttale at dette er mildt tullete, Rocke-Rolf. Påstandene om utestående i Hokksund vil være like reelle som listen over betalende medlemmer i AUF.

Mvh.
Maxtor
 

Rocke-Rolf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.02.2011
Innlegg
488
Antall liker
36
Torget vurderinger
19
Det blir jo neppe et gruppesøksmål mot Roar Malmin, og hadde det blitt det ville det neppe blitt noe resultat, men det kan være interessant å se hvor mange penger som har forsvunnet på Hokksund?
Jeg melder meg på med 2500,-
Det der er bare barnslig. Ta det med Roar, en gang til, før du begynner med slike håpløse undersøkelser. Høvdingen og diverse andre er på saken, så la det ligge til det foreligger en eventuell løsning. Please?

Mvh.
Er det håpløst å forsøke å bringe flest mulig fakta på bordet? Jeg har ikke tenkt å dra det videre, men en fullstendig oversikt over alle som føler seg lurt av ham hadde faktisk vært noe for en objektiv vurdering for "Høvdingen og diverse andre".
 

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.423
Antall liker
1.850
Sted
Karmøy - Rogaland
Det blir jo neppe et gruppesøksmål mot Roar Malmin, og hadde det blitt det ville det neppe blitt noe resultat, men det kan være interessant å se hvor mange penger som har forsvunnet på Hokksund?
Jeg melder meg på med 2500,-
Men du vet jo at de 2500,- uansett hadde gjort seg godt et annet sted. Røde kors. Redd barna. Leger uten grenser.

Shit happens. Sånn er det med oss alle i større eller mindre grad. Hva er raten for et smil, et halleluja eller et takk i disse dager? Hvis disse 2500,- er et stort problem, så send meg kontonummer på pm, så skal du få 2500,- fra undertegnede.
Jeg forstår ikke helt den første delen, driver RM veldedighet?
Hvis du mener det du skriver og virkelig har penger til overs tar jeg gjerne imot.
Det er penger jeg heller skulle sett at Redd Barna mottok, men jeg holder ord: du kan få dem i stedet hvis det er din vilje. Du kan også be meg gi dem til Redd Barna. Your Call!
 

Rocke-Rolf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.02.2011
Innlegg
488
Antall liker
36
Torget vurderinger
19
Det blir jo neppe et gruppesøksmål mot Roar Malmin, og hadde det blitt det ville det neppe blitt noe resultat, men det kan være interessant å se hvor mange penger som har forsvunnet på Hokksund?
Jeg melder meg på med 2500,-

I beste mening må jeg få uttale at dette er mildt tullete, Rocke-Rolf. Påstandene om utestående i Hokksund vil være like reelle som listen over betalende medlemmer i AUF.

Mvh.
Maxtor
Ja, det har du rett i, ville nok vært andre som aldri har handlet med mannen som skrev seg på. Det var korttenkt av meg.
 

Rocke-Rolf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.02.2011
Innlegg
488
Antall liker
36
Torget vurderinger
19
Redd barna er bra, selv foretrekker jeg Leger uten grenser og en langt mindre kjent variant Dentistas sin fronteras (tannleger uten grenser, en langt mindre spansk/søramerikansk organisasjon). Gi dine egne penger til hvem du vil.
 

Maxtor

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2006
Innlegg
1.857
Antall liker
1.252
Sted
Langhus
Torget vurderinger
12
Det blir jo neppe et gruppesøksmål mot Roar Malmin, og hadde det blitt det ville det neppe blitt noe resultat, men det kan være interessant å se hvor mange penger som har forsvunnet på Hokksund?
Jeg melder meg på med 2500,-

I beste mening må jeg få uttale at dette er mildt tullete, Rocke-Rolf. Påstandene om utestående i Hokksund vil være like reelle som listen over betalende medlemmer i AUF.

Mvh.
Maxtor
Ja, det har du rett i, ville nok vært andre som aldri har handlet med mannen som skrev seg på. Det var korttenkt av meg.

Hallo Rocke-Rolf.

Forsåvidt ikke akkurat det jeg tenkte, men du har nok rett - og det verste er at det ikke ville forundre meg............

Men fra mild spøk til litt mer alvor og for å klargjøre litt av hva jeg tenkte: Det finnes alltid mennesker som "føler" og mange som "føler med". Forsåvidt enkle psykologiske faktorer som man skulle tro det var mulig å styre. Men det er ikke alltid tilfelle. Slik som denne tråden om en kunde som ville ha råd om veien videre da vedkommende har hatt en meget uheldig opplevelse. Istedenfor konstruktive råd og løsninger - hva har tråden utviklet seg til? Jo, et virrvarr av meninger og spekulasjoner man virkelig skal omfavne da det sjelden oppleves. Etter mitt skrinne skjønn kan jeg heller ikke se at noen av innleggene i tidligere saker har tatt følgende i betraktning:

1. En side av en sak har alltid 2 sider (jeg sier IKKE at saken til trådstarter ikke er reell - dette gjelder andre saker hvor Malmin er omtalt).
2. Mange saker har sågar også en tredje part.
3. Mange uttalelser baserer på "jeg føler" og "jeg har hørt rykter om" og blir feilakitg sitert som sannheter. Om ikke akkurat der og da så over tid.

Etter min lille innsikt ser det ut til at denne saken, slik den ble startet av trådstarter, er i ferd med å løse seg. På tide å glede seg over det, kanskje?

Mvh.
Maxtor
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Er det virkelig noe å glede seg over når en sak løser seg først når det trues med anmeldelse? Er det noe å glede seg over når det er så mange som opplever det samme med den samme mannen?
Han det gjelder er jo veldig produktiv for tiden når man leser i vennetråden så å skylde på en manns arbeidskapasitet og evne er i mine øyne fullstendig bomskudd. Dette fremstår mer som manglende evne til å gjøre opp for seg.
Hvis det er slik at alle som opplever slike episoder hvor penger uteblir og produkter uteblir, må kontakte en som drifter et forum så er vi virkelig ute og sykler. Hvorfor i alle dager skal høvdingen her inne ordne opp? Han har vel absolutt ingenting med vedkommende å gjøre. Hvis disse sakene skal ordnes opp i så er det igjennom rettsinstanser og med fellende dom.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn