Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2021

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.903
    Antall liker
    1.495
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har et par Conti Speed King Race Sport liggende å slenge i 26" utgave ? spør siden ikke lett drive 26" da den er gått av moten .
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.923
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.903
    Antall liker
    1.495
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.465
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Jeg handler bare i Norge.Skal jeg ha noe raskt bruker jeg Sykkelkomponenter, dersom det ikke haster blir det Bikeshop pga bedre utvalg. Skulle ha ny Assos vår/høst sykkelbukse nå nylig, og da var det kun XXL som kunne levere.
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Smart sykkelrulle - hva bør jeg gå for/være obs på?
    Har pr dd ikke noen sykkelkomputer men mye kan vel styress/vises via mobilen / app?
    Avhengig av type, noen krever separat kassett? (Ta av bakhjulet på sykkelen, koble den på aksling/kassett på rulla?

    Budsjett uavklart men ønsker ikke å legge mer enn 5-6k for en, ny eller brukt.
    Beklager mange spørsmål - men rulleverdenen er ukjent farvann ;)
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.903
    Antall liker
    1.495
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    For et dekk :) testet nå i kveld i høstmørket vått & glatt , monterte fram dekk i rett rotasjonsretning men snudde bakdekke da jeg ville det skulle klatre maks .
    En Hardtail Wannabe gravel eller landevei :ROFLMAO:
    speed-king-mtb-s1-01.png
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Har kjørt siste uke med en del intervalltrening innendørs, intensjon bryte "monotoniet" fra utendørssyklingen og øke snittfarten litt på referanserunden. Ny PB i dag med ca 1min 20s ned fra forrige PB 👍
    Opplevd belastning føltes moderat/"lett" men følte dog ikke at jeg var rask heller - men klokka ga fasit 💪
    Hva som har gitt mest resultater er usikkert, er nesten 2kg lettere enn sist, har hatt hyppige runder med 20-35min HIIT-spinn samr renset/smurt drivverket rundt baut 😂

    93A08C7D-3732-4616-B13C-9CEF6D4CD409.png


    Work in progress! 😅
     
    Sist redigert:

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    I all verden... Hvordan kan man finne på noe sånt?

     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.222
    Antall liker
    3.333
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Den rammen er jo stygg i utgangspunktet, men nå ble det heslig. Og å legge på stickere fra et annet merke? For en dust!
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.336
    Antall liker
    3.247
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Auda - artig variant. Rammen skal jeg ikke uttale meg om, men å sette "døpe om" til et annet merke er ganske sært...

    Kanskje jeg skulle / burde ta en av mine gamle Cannondale sykler og lakkere / merke om til (også det gamle) entusiastmerket 'Klein'? Det bør da vekke interessen hos noen(?)
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.631
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Auda - artig variant. Rammen skal jeg ikke uttale meg om, men å sette "døpe om" til et annet merke er ganske sært...

    Kanskje jeg skulle / burde ta en av mine gamle Cannondale sykler og lakkere / merke om til (også det gamle) entusiastmerket 'Klein'? Det bør da vekke interessen hos noen(?)
    Den er jo til og med ny .... OG lakkert
     
    Sist redigert:

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.389
    Antall liker
    20.806
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det virkelig festlige er at han har satt Bianchi-merker på en sykkel med en slik lakkjobb.
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.903
    Antall liker
    1.495
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Ille vrien gjettekonkurranse klarer ikke finne maken utforming på rammen hos Orbea ( nytt eller gammelt ) noen som vet ?
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.923
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Vedkommende kan jo ikke være helt god. Man ser til og med de originale merkene under lakken. Hvordan ruinere en OK sykkel liksom.....


    961_1712738250.jpg
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Auda - artig variant. Rammen skal jeg ikke uttale meg om, men å sette "døpe om" til et annet merke er ganske sært...

    Kanskje jeg skulle / burde ta en av mine gamle Cannondale sykler og lakkere / merke om til (også det gamle) entusiastmerket 'Klein'? Det bør da vekke interessen hos noen(?)
    Skal jeg lakke om til annet merke så blir det Apache.
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Dette er ikke noe "skrytebilde" :geek: men har nå gått til anskaffelse av en smartrulle, hentet via Finn.no
    Kjøpte en Tacx Flux S til halv butikkpris og er spent på hvordan siste del av 2021-sesongen kan utvikle seg, innendørstreningen kan nå bli mer målrettet (y)

    Noen som har en 10-delt kassett (Ultegra/DuraAce) som de vil selge?
    Rullen kom med en 11-kassett mens sykkelen min har en noe eldre 105 10-delt kassett (11-28).
    Dvs giringen på rullen ikke er optimal og jeg tenker da å flytte kassetten fra sykkel over til rulla, og erstatte sykkelens hjul med Ultegra eller DuraAce mtp 2022-sesongen ute. Er ikke låst på 11-28 mtp utveksling men det er status quo, sykler ute i vestfolds duvende landskap. (Sandefjord/Goksjø/Åsrum/Kvelde)

    Angående vekt så har innsatsen min i september resultert i -7kg siste måned, ligger nå og vipper rundt 93kg og trenden er nedadgående(y)
    (Mesteparten av grunnlaget for akkurat det er kosthold, med trening som sekundær innsats)
     

    Vedlegg

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.151
    Antall liker
    6.732
    Torget vurderinger
    4
    Må innrømme at jeg foretrekker å sitte inne og se ut på regnet med lang sen brunch, mer kaffe, aviser, vinyl fremfor å sykle 257 km brostein og gjørme i regnvær, men veldig fint at noen andre gjør det.




    Tidvis ren tragikomedie i knall & fall.
    På et tidspunkt må man vel instinktivt ha mest lyst til å bare bli liggende i gjørma "til det hele har gått over" ?

     
    Sist redigert:

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.631
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Skyler dina ädlare delar bättre.😂😉
    Jeg er så gammel at jeg startet sykkelkarrieren med ullbukse med et tynt pusseskinn. Sadelen var laget for å sitte på, ikke for å være hinsides lett.
    Dette fungerte helt brillefint.
    Og da trengte vi ikke pampers i voksenstørrelse i buksa. ;)
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.903
    Antall liker
    1.495
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Hvilken fordel har en sykkelbukse i forhold til en brooks-sadel?
    Du sparer en 1/2kg pluss med sete i ekstra vekt å ikke minst du for et ekstremt godt sitte underlag / bleie med god support , så slipper du vedlikehold / trimming av lærsadel ( sykkelbukse av bra kvalitet koster fort mer en Brooks sadel )
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.389
    Antall liker
    20.806
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Itte ille, nei. Det var oppi der Gino Bartali vokste opp. Fikk sykkel som guttunge, klarte etterhvert å sykle helt opp bakken hjem og så videre.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.222
    Antall liker
    3.333
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Piombino i forigårs. Mye bedre stier. Det vi syklet i Firenze var til tider bra, men mye dårlig. Det verste var massevis av bjørnebærvier og andre tornebusker. Nå ser jeg passe oppskrapet ut på halsen og lemmene. Vi har reist og er i Pisa nå. Blir litt lading i morgen, surring i Pisa og sykling i åsene på østsiden. 917D2929-EE25-4EE1-84DF-C5D7A1D4E8C0.jpeg F0725DDE-3130-41CA-9E11-7CC9FA8B96D3.jpeg 42689B73-8F4A-4CC1-98C2-9D0AB011E154.jpeg 26684947-EF95-4C37-B56C-2D5A5F3A175E.jpeg
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Har foreldre som bor litt opp i fjellene øst for Lucca/Firence, kanskje jeg får pakke med en sykkel når jeg skal ned på besøk :)

    Har forøvrig avsluttet utendørssesongen for raceren og satt opp smartrulle (Tacx Flux S kjøpt rimelig på Finn.no) med en enkel 42" skjerm (Finn igjen) for Tacx training app + evt Zwift på sikt slik at jeg opprettholder muligheten for å få trent gjennom vinteren (y) Interaktivitet og smartrullen gir en fin dimensjon til innendørsopplegget for min del :) Fått fast plass på gjesterommet!
    Total distanse utført utendørs ca 1200km siden begynnelsen av august samt ca 20t på rulle siden medio september.

    Vekta er nå nede i 90.1kg (ned fra 121kg i januar 2021) så hadde vært utrolig digg å starte 2022-sesongen ute med å være fit and not fat ;) Har utført vanlig 20min FTP-test for å få et referansegrunnlag og får bruke det som et motivasjonspunkt til fortsettelsen :ROFLMAO:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn