Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2021

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.817
    Antall liker
    5.468
    Sted
    Holmestrand
    Jaggu har ikke Canyon fått inn Canyon Ultimate CF SL7.0 i XL! Dog matt svart... Etter TCRrn har jeg egentlig bestemt meg for å ikke ha matt ramme igjen, da man ikke kan gjøre noe med små overflate riper osv. Alternativet er vel å legge foile over, men det ser jo rimelig trist ut?

    Har også sett på Youtube at man visstnok kan konfigurere med annet stem og styre... men finner ikke ut hvor jeg kan endre dette...
    Selvsagt hyggelig å holde sykkelen pen, men den er et verktøy, så litt levd liv er naturlig.
    :)
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.350
    Sted
    oslo
    største problemet med mattsvart ramme er at det er litt kjedelig, men jeg vokset i alle fall min mattsvarte CAAD12 for å gjøre rengjøringen enklere, og den forble matt etterpå også.
    Den var jo dog anodisert mattsvart, så kanskje mattsvart lakk på karbonrammer funker litt annerledes.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Å holde den matt er jo ikke noe problem. Problemet er at det er lite man kan gjøre ved evt riper.
    Med en glossy/metallic lakk kan man polere bort riper så lenge de ikke er for dype.
     

    ugn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2005
    Innlegg
    244
    Antall liker
    119
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Fant en canyon på outlet jeg likte, men den var jo i helt feil farge. Så strippa ramma og la på plastidipp.
    Ble meget bra imo og har holdt et par sesonger (begynner å flasse litt nede ned kjedestaget).

    Før:
    IMG_20180505_170833.jpg

    Etter:
    IMG_20180506_172028.jpg

    Billig og kanskje det beskytter litt(?).
    ..Nei, ikke kom med de teite reglene. Jeg nekter å følge de.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Å holde den matt er jo ikke noe problem. Problemet er at det er lite man kan gjøre ved evt riper.
    Med en glossy/metallic lakk kan man polere bort riper så lenge de ikke er for dype.
    Man skal da vel sykle på den ikke henge den på veggen ?
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Det er bare å starte delesamlingen for 2022 sesongen iht Unaas. Leverandørproblemene fortsetter inn i neste år.

     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.817
    Antall liker
    5.468
    Sted
    Holmestrand
    Den må jo se strøken ut utenfor kaféen? :D
    Nei, egentlig ikke.
    Spesielt der er det viktig at den ser brukt ut.
    Velholdt, men brukt.
    I Molde hadde vi begrepet SPT. Det betydde ski på taket, og refererte til de som kjørte rundt med ski på biltaket hele vinteren, men aldri viste seg i bakken.
    Du vil vel ikke bli mistenkt for å være en slik? 😂
    Onde tunger(?) mente skiene var skrudd fast. Vestlandsklimaet er tøft for gummistrikker som var vanlig på den tiden.
     
    Sist redigert:

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    I Molde hadde vi begrepet SPT. Det betydde ski på taket, og refererte til de som kjørte rundt med ski på biltaket hele vinteren, men aldri viste seg i bakken.
    Du vil vel ikke bli mistenkt for å være en slik? 😂
    Onde tunger(?) mente skiene var skrudd fast. Vestlandsklimaet er tøft for gummistrikker som var vanlig på den tiden.
    Minner om ABC-syklene på det glade nittitallet.
    AkerBryggeCruiser.
    Det ble sagt at Aker Brygge hadde det mest utstyrskrevende terrenget i hele landet på den tida. Tidligere kollega som var sykkelmekaniker på den tida hadde fått inn en toppspekka Klein Adroit til sjekk og service. Sykkelen var totalt strøken og bar null tegn til slitasje utenom ETT sted. Nesa på setet bar preg av slitasje fra veldig mange timer hvor eieren hadde ruslet rundt med sykkelen trillende ved siden av seg ved å holde i setet.
    Men resten av sykkelen så ut til å være ubrukt.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.817
    Antall liker
    5.468
    Sted
    Holmestrand
    Minner om ABC-syklene på det glade nittitallet.
    AkerBryggeCruiser.
    Det ble sagt at Aker Brygge hadde det mest utstyrskrevende terrenget i hele landet på den tida. Tidligere kollega som var sykkelmekaniker på den tida hadde fått inn en toppspekka Klein Adroit til sjekk og service. Sykkelen var totalt strøken og bar null tegn til slitasje utenom ETT sted. Nesa på setet bar preg av slitasje fra veldig mange timer hvor eieren hadde ruslet rundt med sykkelen trillende ved siden av seg ved å holde i setet.
    Men resten av sykkelen så ut til å være ubrukt.
    De samme som kjørte børstraktor antagelig?
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.363
    Antall liker
    3.277
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Åmli - > Treungen -> Åmli

    Noen bilder fra sykkelturen vi nylig gjennomførte på den gamle jernbanetraseen mellom Åmli og Treungen (m/retur). 2/8 startet vi i godt vær i Åmli, og vi rakk nesten helt frem til Treungen før vi møtte regnet. Det ble derfor hytte (Beverhytta :) ) i stedet for det planlagte teltoppholdet. Returen til Åmli 3/8 startet i regnvær og da med passende påkledning, men været bedret seg adskillig før vi kom frem til Åmli.

    Fantastisk flott, kort og grei tur i lett «løype» - total distanse 66 km. Anbefales!
    2.1.JPG 2.2.JPG 3.JPG 4.1.jpg 4.3.JPG 6.JPG 7.jpg 8.JPG
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.733
    Antall liker
    21.599
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Cofidis kunne hatt fine trøyer. :)
    Blir ordentlig nostalgisk av den der. Fars stereoanlegg hadde spolebåndsopptaker som kilde for den kuleste musikken jeg hørte på i min tidlige ungdom. Mange BASF-bånd, og AGFA, selvfølgelig.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.638
    Antall liker
    15.498
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    det gjør dongen til et levende lik!
    Det var da voldsomt! Har Deres fremtid fått ustanselige drømmer om ny rammeavtale på preterminalt fremskyndingsmiddel?

    -En slik kanskje, m/BROOKS nakkestøtte i kånjakkflamberte sidefleskvanger av bollemusskinn og med Extratilbehør som vakuumfoliert dongboks, p-pumpe i strl. XLarge og andre valgfrie gestiklende accessorier? 👯🥳

    ice6.jpeg
     
    Sist redigert:

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.733
    Antall liker
    21.599
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    45EE62C2-0939-4114-81BB-204DE7EB809B.jpeg
    Har handlet meg en Garmin Varia RTL515-radar så jeg kan se kjøretøy som kommer snikende på meg bakfra. I tillegg har den en ordentlig dagblink, som 516-modellen (tysk spec) som selges i Norge ikke har.

    For ordens skyld: Den er på setepinnen, ikke i midtlommen.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Har brukt Varia radar i et par år nå og må si det er en flott liten sak for oss som er myke trafikkanter på landeveien. Føler meg tryggere med den, både fordi jeg vet jeg blir sett og fordi jeg den gir meg øyne i nakken.
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Ble montert et Brooks lærsete i dag på en hardtail i håp om en kvikkfiks på en ekstremt vond ræv. Er ille spent nå om det var noe sjakk trekk.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.817
    Antall liker
    5.468
    Sted
    Holmestrand
    Ble montert et Brooks lærsete i dag på en hardtail i håp om en kvikkfiks på en ekstremt vond ræv. Er ille spent nå om det var noe sjakk trekk.
    Brooks må vel «sykles inn» så er ikke sikker på at det er en kvikk fiks, men det blir nok bra.
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.363
    Antall liker
    3.277
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    I anledning de 12. Christian Frederik / Byfest dagene i Moss, tok vi i dag en kort tur i bynære strøk med «traktorene». Her er Turben (kona gadd ikke klyve av Turba) i selskap med et av Moss bys eldste trær (trolig fra ca. år 1200 iflg. skiltet) – ei svær og flott eik i Melløsparken. Skulle gjerne fjernet ‘QR code’ pinnen noen sekunder …

    Halvveis i ruta besøkte vi ‘Mors’ og smattet i oss en blings m/Brie. Et utmerket mellommåltid! IMG_8817_2.jpg IMG_8819.JPG IMG_8820.JPG
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Ble montert et Brooks lærsete i dag på en hardtail i håp om en kvikkfiks på en ekstremt vond ræv. Er ille spent nå om det var noe sjakk trekk.
    Herre min vel det var nok forventet , sykkel økte vekten grisetett opp mot 10kg med setet montert ( gamle sete hadde vekt på 180 gram ) :eek:.
    Masserte inn sete med fett ( proofide )på undersiden for å forkorte innkjøring :ROFLMAO:
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Skulle stått Fløystadfjellet, skrev feil i forrige innlegg.

    For meg en kortreist tur siden jeg har hytte i Kvisvik hyttefelt, startet ved det Storvannet som forsyner Kristiansund kommune med drikkevann. Det er ikke mye fantasi når det kommer til å gi navn til vann når man har 3x Storvannet i samme kommune og 2 av de ligger med bare noen få kilometer avstand.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.817
    Antall liker
    5.468
    Sted
    Holmestrand
    Skulle stått Fløystadfjellet, skrev feil i forrige innlegg.

    For meg en kortreist tur siden jeg har hytte i Kvisvik hyttefelt, startet ved det Storvannet som forsyner Kristiansund kommune med drikkevann. Det er ikke mye fantasi når det kommer til å gi navn til vann når man har 3x Storvannet i samme kommune og 2 av de ligger med bare noen få kilometer avstand.
    Regnet med at du mente Fløystadfjellet. 🤗
    Har vært på fisketur på et av storvannene…
    Kristiansund Jeger og Fisk hadde hytte der.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.817
    Antall liker
    5.468
    Sted
    Holmestrand
    På lørdag hentet en hyggelig kar fra Ski min trofaste Everest Climber fra 1992. Den blir konvertert til en anstendig Riesling, så vinn-vinn for min kone:
    1 sykkel mindre i garasjen, og en god hvitvin i retur. 🤗
    E5BE09E4-5E17-4203-98A0-C1B4714BAF0C.jpeg
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    Har omsider kastet meg på landeveissykkelen igjen. Eget krav om bedre helse samt 50% permittering siden april har gitt meg mulighet til å få trent litt mer.
    Vinterkroppen 20/21 var total og vekt henvist til skammekroken etter at den blinket 121,0kg (186høy). Begynte i april med bedre matvaner og har gått sakte men sikkert ned. I juni startet jeg meg kroppslig trening, forsiktig start med jogging (korte hyppige turer med lav intensitet). Men jogging er utrolig kjedelig.... 😅

    Syklet "mye" for 12år sidenmen etter at jeg flyttet til østlandet har det blitt fint lite. Deilig å være tilbake i sadelen igjen og har ila siste 2 uker fått rullet omtrent 300km. Sykkel gir god aksjonsradius, veier man normalt ikke ferdes på, det funker for meg (y)

    Har en eldre Corratec Corones 105 som idag fikk ny gummi foran og bak, klar for nye km frem til vinteren ramlet inn over oss...:sick:
    Hovedmål, komme seg under 100kg (ligger mellom 104-105kg pr dd)
    Tenker oppoverbakkene vil gå noe lettere etterhvert :ROFLMAO:
     

    Vedlegg

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.817
    Antall liker
    5.468
    Sted
    Holmestrand
    Det er den siste planen, ja! :)
    Muligens en slik:
    Da klarte Lyn Gordon endelig å lande ny hjelm.
    Ble en

    POC online wat Bikester
    Omne Air Spin

    1629991329973.png
    Passer perfekt, men "trekanten" rundt øret er ikke justerbar, noe som lager litt krøll for egget mitt.
    Det oppdaget jeg selvsagt ikke før jeg hadde fått svettet den greit ut et par ganger ....
    Dustete løsning på en eller knallfin hjelm, men har en plan, så jeg tror det ordner seg
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.733
    Antall liker
    21.599
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det plastbeslaget nederst i "trekanten" kan flyttes fremover og bakover - jeg har gjort det på både min Ventral Spin og Ventral Air Spin (ja, en hvit og en sort hjelm må jeg ha i garderoben, ref. klubb- og andre drakter vist i denne tråden).
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn