Sven_Palvigs lytterum

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Jeg er temmelig sikker på at jeg ikke får det. Mener bestemt at jeg og Søren Jensen begge fik det i Marts efter at have kørt bil sammen. Vi havde de samme symptomer.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.325
    Antall liker
    8.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Mann skal ikke møtes nå. Mutert virus er farlig.
    Legg det i så fall ikke ut her om deres aktivitet av dette slaget.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.642
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    20210130_113924.jpg


    Højre side af Lytterummet, som det var i går under gæstebesøg. Der er placeret 3 af de SMT Pap V wings. De ny indkøbte er 180 høje.
    Før var der 1 V wings i træ og 2 Pap- Wings. De er 120 cm høje.

    Man kan i hjørnet se en SMT Svanå Teknik Pap - V wings, der er 227 cm høj. Den gør det godt. Desværre blev den samlet, før jeg begyndte at male dem. Så man kan se denne papfarve. Jeg bruger en malerrulle til at male dem med. De er nemme at samle, på nær den øverste plade med lim på. Her er det en for de at have en hjælper. Det mangler jeg at få gjort. den øverste plade er ikke limet endnu.
     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.642
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    20210130_114020.jpg


    Bagvæggen nåede jeg ikke at få gjort færdig. Man kan på billedet fra i går se de lyse Hofa diffusere og de SMT Svanå Teknik V-wings placeret foran.
    Lige i midten står der 2 SMT Svanå Teknik V wings oven på den store subwoofer. Den vil jeg meget gerne hæve med 50 cm, fordi så går subwooferens basþryk bedre forbi biografstolene.
    Det vil også give en bedre udnyttelse af de to V- wings, da det nederste dækkes af biografstolene. Jeg er blevet klar over vigtigheden af at bruge diffusion højt på væggen også.
     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.642
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    20210130_113932.jpg


    Det er så venstre side, hvor jeg har venstre Wide højttalere stående. Der skulle helst have været en diffusere på dens plads.

    I venstre side er der kun 2 af de SMT Svanå Teknik Pap V - wings. Der er en mere i højre side pt.
    De ny indkøbte diffuserene er kun malet en gang. Det ses tydeligt på billedet, og de skal males en gang mere, så de står flottere.
     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.642
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    20210130_114009.jpg

    Jeg er ved at gøre mit Lytterum og lyd endnu bedre. Her er den højre sidevæg med Pap-wings der er 120 cm x 60 x 18. Bag dem er der Rockwool Terrænbats.

    Hullet i Gasbetonen er gjort større og Rockwool Terrænbats er fjernet. Der skal så de SMT Svanå Teknik Pap - V wings i stedet for.
     
    Sist redigert:

    basillus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.06.2012
    Innlegg
    52
    Antall liker
    30
    Hej Sven. Er de nye pap diffusere lavet efter specialmål eller kan de nu også fåes i disse længder?
    Er det V wings? Spørger, fordi ved mine V wings der buer den i midten, da den samme vej som de andre dvs indad.
    Ved dine vender den i midten jo omvendt dvs udad ligesom ved S wings.
    Er der nogle priser på de forskellige højder?
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.642
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Hej Sven. Er de nye pap diffusere lavet efter specialmål eller kan de nu også fåes i disse længder?
    Er det V wings? Spørger, fordi ved mine V wings der buer den i midten, da den samme vej som de andre dvs indad.
    Ved dine vender den i midten jo omvendt dvs udad ligesom ved S wings.
    Er der nogle priser på de forskellige højder?
    Mine er fabrikeret efter speciel mål. Jeg mener, at det må være bedre, at de har samme retning. Det betyder ikke, at det ikke er en fordel, at lægge en ovenpå en opretstående wings. Det løfter musikken. De nye er bedre, men vender tilbage mere udførligt. Jeg mener, at det er vigtigt, at der bruges diffusere også højere oppe.
    Det er Pap-V-wings. De er 25 cm dybe. De er gode. Jeg er ikke færdig med at male og montere dem.
    Ja den buer modsat dem i træ, men ligesom de andre Pap-wings.

    Mine gæster var meget begejstret ligesom jeg selv er. Jeg har ovenikøbet forbedret lyden efter deres besøg med to ting. :cool:
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.642
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    1612348291655.png


    Billedet er fra Procella studie i Holland.

    Det er smart, at man kan skære dem til omkring sine højttalere. Jeg skulle så have bestilt et par top og bundplader ekstra.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.642
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    20210205_152647.jpg


    Så er jeg i gang med at fjerne Hofa diffuserne på Bagvæggen.
    Rockwoolen er placeret foran gæsteindgangen. Meningen er at der skal placeres en krydsfiner plader i det hul.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.642
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    20210206_124044.jpg


    Så er de næsten på vej til at gøre gavn et andet sted. Der er 21 diffusere i alt samt mange rammer.

    Billedet viser dobbelt rammer med to diffusere indeni.
    Øverst er der to enkelte rammer med hver en diffuser indeni.
     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.642
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    20210201_235928.jpg


    Indfældet surround højttaler. Den stod en del i vejen, da Lytterummet er lidt smalt der.
    Det er en gasbeton væg med 10 cm tykke blokke, som jeg sķærer ud i. .
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.642
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Nu med de nye SMT Svanå Teknik V wings Pap. Væggen under skal lige males pænt igen, hvis ikke jeg placerer nogle lidt højere SMT Svanå Teknik duffusere af samme slags.
    Det hvide man ser, er gasbeton, der skal males sort.

    20210210_194206.jpg
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.642
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Det er utroligt at man kan blive ved med at forbedre lyden i Lytterumet. Her er det højre side foreste del, der nu har de nye diffusere. Det er en fordel, at de er højere. Der mangler et mesterstykke, der bliver limet på i aften :)
    Disse diffusere er 180 cm høje og de er 25 cm dybe.

    20210210_194214.jpg
     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.642
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    20210210_165754.jpg


    Jeg arbejder meget med lyden for tiden i stereo. Det er svært at lade være, når det kan forbedres.
    Før jeg flyttede jeg venstre Wide højttaler ud af rummet og det viste sig, at denskulle ikke stå dette vigtige sted. Surround og stereo arbejder mod hinanden.
    Jeg monterede en SMT Svanå Teknik Pap Wings 120 cm x 60 x 18, med et tydeligt løft på lyden.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.642
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    20210210_194132.jpg


    Så måtte jeg prøve en af de nye SMT Svanå Teknik V wings Pap. Den er 180 cm x 60 x 25. Klart bedre igen. Om det var at den var højere eller dybere ved jeg ikke.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.642
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Hvis man køber nogle af de nye diffusere så er min erfaring:
    Hvis de skal males, så brug en glat rulle og mal to gange.
    Derefter bukkes de og limes i de riller i bundpladen.
    Vent med at bruge det stykke til midten.
    Sæt top pladen på og lad tørre.
    Tag toppladen af og lim midterstykket på i bunden. Placer igen topstykket og lad tørre.
    Placer top stykke på gulvet og kom trælim i rillerne. Vend diffuseren om, og hold den skrå og fang første del af rillen. Løft op og tryk fast og hjælp lidt undervejs.
    Det er min erfaring, når man er en person til det.
     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.642
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Surround og stereo arbejder mod hinanden. Det er et svært valg. Skal jeg prioritere surround eller stereo.
    Jeg måtte prøve at sænke centerhøjtaleren, og først fjerne den subwoofer nr 2.

    20210220_185550.jpg


    Subwooferen på vej væk fra Frontvæggen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn