Politikk, religion og samfunn SV-skandale igjen og igjen...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    lars_erik skrev:
    SV trenger NYE velgere. Hvordan de tro at Lysbakken skal kunne gi de det, er en gåte.
    Det er bare snakk om tid før han motvillig må trekke seg som lederkandidat

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.347
    Torget vurderinger
    18
    lars_erik skrev:
    SV trenger NYE velgere. Hvordan de tro at Lysbakken skal kunne gi de det, er en gåte.
    Det vil være tidenes selvmål om de velger Lysbakken nå.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Mysigt. Mysigt.

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    5.195
    Torget vurderinger
    4
    vredensgnag skrev:
    kasol skrev:
    Dette er ille: http://www.na24.no/article3349439.ece
    Jeg har stoppet alle tilskudd inntil videre, sier Audun Lysbakken.
    Bare kort tid etter at Audun Lysbakken gikk av fra styret i Stiftelsen Reform - ressurssenter for menn, begynte han å gi penger til stiftelsen.
    En gjennomgåelse Nettavisen har gjort av årsregnskapene viser at Lysbakkens departement har gitt minst 13,5 millioner kroner til stiftelsen.

Syntes dette er skikkelig ille :eek:
    Departementenes hovedoppgave er å dele ut penger, i henhold til budsjett og politisk plan.
    Lysbakkens feil var ikke at han sendte penger til Reform, men at han ikke erklærte seg inhabil i saksbehandlingen av støtten, pga sin nære tilknytning. Pengene ville med stor sannsynlighet likevel blitt gitt til Reform.

Men det viser dårlig dømmekraft hos Lysbakken, som også vender på en stein han nok har fått beskjed om å holde kjeft om: dette at andre statsråder har gjort tilsvarende før ham.

Det jeg ikke forstår er hvordan noen kan se et lederemne i Lysbakken, utfra hva han tidligere har uttalt og utfra det inntrykk han etterlater. Og gitt hvor øyeblikkelig han ble avsatt etter at lederutvelgelsesstriden var over, er det tydelig at mange innen SV er av samme oppfatning.

Underlig å se hvordan SV har satt seg selv på sidelinjen for å få sitte i ministerstoler.
    Jepp det er amatørmessig og egentlig uforstålig å gjøre slike tabber.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.508
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    lars_erik skrev:
    Hvorfor det? Slik jeg ser det har SV altfor mange velgere allerede.

mvh

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.624
    Torget vurderinger
    24
    Lysbakken har en lysende karriere som pedagog / maler foran seg. Eventuelt i kombinasjon..

"Hvordan male seg grundig inn i et hjørne i en fei, with non-drying paint, for good measure."

Jeg må si jeg synes det er nesten ufattelig hvordan en person så til de grader greier å ødelegge for seg selv, etter at han har karret til seg en plass på grautslottet.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.987
    Torget vurderinger
    4
    tkr skrev:
    lars_erik skrev:
    Hvorfor det? Slik jeg ser det har SV altfor mange velgere allerede.

mvh

Da må det være gode nyheter at SV...iflg. rykter...erstatter Audun med Inga Marte

Hver gang jeg ser hennes blonde lokker begynner jeg å le av tanken på hennes famøse krave om "lik lønn for arbeid!"

Stakkars departement. Ser for meg byråkratene som river seg i håret av fortvilelse ;D

C

Cyber

Gjest
    HC skrev:
    Lysbakkens eneste mulighet til å bli valgt som leder var vel å trekke seg fra regjeringen før han ble sparket. Jeg ser nå at han kjører knallhard på de fantastiske lederegenskapene han tydligvis har utvist etter å ha blitt tatt med handa i kakeboksen. Han omtaler konsekvent tildelingen(e) som regelbrudd og ikke som lovbrudd samt at han har spilt ut "målet helliger middelet" kortet når det gjelder selvforsvarskurset. Jeg sysnes han virker mer og mer uspiselig der han nå sitter på sin høye hest og skryter av egne lederegenskaper og evnen til å ta ansvar. Hvis han er så god til å ta ansvar bør han ikke også trekke sitt kandidatur til ledervervet i SV?
    Som sagt; til å spy av.

Selvskrytet til han og Halvorsen er jo helt latterlig, men noen faller vel for slikt også. Trist at slike inkompetente mennesker sitter og styrer pengesekken vår.

De sa på NRK at Kristin Halvorsen brukte all sin politiske tyngde for å skryte og fremheve alt det gode som har kommet gjennom fadesen. "Hvilken tyngde?" tenkte jeg umiddelbart. I mine øyne er hun fjærlett i det henseende.

Det denne saken viser best er "grunntanken" i SV og jeg synes det er godt at de blir avkledd og vist frem for hva de er og mener. Det er jo soleklart at Audun Lysbakken overhodet ikke har tatt noe ansvar, men har løyet og svindlet til det til slutt ikke gikk lengre og ble da plutselig ansvarsfull og vokste 2 meter som leder. Nei, jeg blir helt dårlig av å tenke på hvordan folk kan oppføre seg.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.624
    Torget vurderinger
    24
    Fordi han har vist handlekraft og tatt ansvar vil vi nå belønne ham med å gi ham jobben tilbake!! ;D ;D

Resirkulering i praksis, hadde det da blitt...

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.192
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Høyre-skandale igjen og igjen...

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    "....ikkevoldelig selvforsvar...."

Hva fanken er det ?
    Holde seg hjemme ?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.624
    Torget vurderinger
    24
    Da har du med deg en oppblåsbar rustning, som du trer nedover kroppen når du føler deg truet.

Like realistisk som de fleste andre Lys-baken forslagene.

V

vredensgnag

Gjest
    Jeg likte hans SMS til sin statssekretær, vedr. tildelingene til "feministisk selvforsvar" - som han lurte på om de kunne "gjøre media på".

Feministisk selvforsvar.

Jeg tror det må jages ut i de politiske korridorene, de må komme seg i friluft og få snakket med vanlige mennesker en stund.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.624
    Torget vurderinger
    24
    Feministisk selvforsvar VET jeg hva er - en kompis var litt frekk i nebbet en gang vi var på Ridderhallen (kjent Oslo-disco på åttitallet) - det satt et par tre venninner ved nabobordet og han lente seg over i kjent norsk fyllestil og foreslo ett eller annet, husker ikke lenger hva han sa, MEN jeg husker svaret som om det var i går! "Hold kjeften på deg ellers trer jeg fitta over hodet på deg så kan du sitte der i tussmørket..."

Der har du "feministisk selvforsvar" så det holder!

Sorry for litt OT, men hun kunne jo faktisk ha vært SV'er....

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    vredensgnag skrev:
    Feministisk selvforsvar.
    Dersom man ser videoopptak av en person som driver med feministisk selvforsvar og en som driver med sjåvinistisk selvforsvar, er det mulig å se hva som er hva?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.624
    Torget vurderinger
    24
    Hvis vedkommende er Lysbakken selv så er svaret nei.

V

vredensgnag

Gjest
    totte skrev:
    vredensgnag skrev:
    Feministisk selvforsvar.
    Dersom man ser videoopptak av en person som driver med feministisk selvforsvar og en som driver med sjåvinistisk selvforsvar, er det mulig å se hva som er hva?
    Totte er god til å se det Monty Python absurde i dette.

N

nb

Gjest
    Å gi penger til en stiftelse hvor kjønns"forsker" Jørgen Lorentzen er sentral burde strengt tatt kvalifisere til buksevann på generelt grunnlag. Får nok ikke mange ganger innsatsen tilbake på å vedde på at Lysbakken sannsynligvis synest vedkommende er en akademisk kapasitet.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.721
    Torget vurderinger
    0
    Pink_Panther skrev:
    pengesluk skrev:
    Sorry for litt OT, men hun kunne jo faktisk ha vært SV'er....
    Har SV`ere større glufse enn andre?
    Og DER forsto Spiralis hvorfor noen bruker uttrykket "glufse"! ::)

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    852
    Men er noen her kapabel til å svare på spørsmålet?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.624
    Torget vurderinger
    24
    GLUFSE = norsk slanguttrykk (angivelig fra Jondalen) for kvinnelig kjønnsorgan

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.624
    Torget vurderinger
    24
    Gubra skrev:
    Ikke hundre prosent - vet nemlig ikke om de HAR større glufser men det kan virke som de ER noen store glufser..

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.721
    Torget vurderinger
    0
    pengesluk skrev:
    Gubra skrev:
    Ikke hundre prosent - vet nemlig ikke om de HAR større glufser men det kan virke som de ER noen store glufser..
    Det synes rimelig å anta det Sluket.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.624
    Torget vurderinger
    24
    Kan jo hende det er betimelig, en hver bedrift/avdeling/departement har normalt behov for situasjonstilpasset ledelse og han innser vel at han ikke er riktig leder til denne situasjonen, Fair enough, antakeligvis. For alternativet er jo at han har et helt knippe med svin som skygger for hele skogbrynet, og derfor sniker seg ut.. får ikke håpe det er realiteten. Tror ikke det.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.192
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Asbjørn skrev:
    Feministisk selvforsvar på bygda i Trøndelag er en lang og brutal historie å rippe opp i, så det vil jeg helst ikke tenke for mye på.
    Et helvete, skal jeg si deg! :'(

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.192
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Å komme drassende med noe fra document.no, er jo genialt. Troverdigheten til det foraet er jo enorm.
    Trøndersk ironi, for den som ikke skjønte det.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Såpass må til for å holde liv i en tråd som heter "SV-skandale igjen og igjen". ;D

Mener å huske at det var mer enn en hendelse pr. 12 sider i, ahem, den andre tråden....

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn