K
Kaare G. Opsahl
Gjest
Det er bare snakk om tid før han motvillig må trekke seg som lederkandidatlars_erik skrev:SV trenger NYE velgere. Hvordan de tro at Lysbakken skal kunne gi de det, er en gåte.
Det er bare snakk om tid før han motvillig må trekke seg som lederkandidatlars_erik skrev:SV trenger NYE velgere. Hvordan de tro at Lysbakken skal kunne gi de det, er en gåte.
Det vil være tidenes selvmål om de velger Lysbakken nå.lars_erik skrev:SV trenger NYE velgere. Hvordan de tro at Lysbakken skal kunne gi de det, er en gåte.
Jepp det er amatørmessig og egentlig uforstålig å gjøre slike tabber.vredensgnag skrev:Departementenes hovedoppgave er å dele ut penger, i henhold til budsjett og politisk plan.kasol skrev:Dette er ille: http://www.na24.no/article3349439.ece
Jeg har stoppet alle tilskudd inntil videre, sier Audun Lysbakken.
Bare kort tid etter at Audun Lysbakken gikk av fra styret i Stiftelsen Reform - ressurssenter for menn, begynte han å gi penger til stiftelsen.
En gjennomgåelse Nettavisen har gjort av årsregnskapene viser at Lysbakkens departement har gitt minst 13,5 millioner kroner til stiftelsen.
Syntes dette er skikkelig ille![]()
Lysbakkens feil var ikke at han sendte penger til Reform, men at han ikke erklærte seg inhabil i saksbehandlingen av støtten, pga sin nære tilknytning. Pengene ville med stor sannsynlighet likevel blitt gitt til Reform.
Men det viser dårlig dømmekraft hos Lysbakken, som også vender på en stein han nok har fått beskjed om å holde kjeft om: dette at andre statsråder har gjort tilsvarende før ham.
Det jeg ikke forstår er hvordan noen kan se et lederemne i Lysbakken, utfra hva han tidligere har uttalt og utfra det inntrykk han etterlater. Og gitt hvor øyeblikkelig han ble avsatt etter at lederutvelgelsesstriden var over, er det tydelig at mange innen SV er av samme oppfatning.
Underlig å se hvordan SV har satt seg selv på sidelinjen for å få sitte i ministerstoler.
Hvorfor det? Slik jeg ser det har SV altfor mange velgere allerede.lars_erik skrev:SV trenger NYE velgere. Hvordan de tro at Lysbakken skal kunne gi de det, er en gåte.
tkr skrev:Hvorfor det? Slik jeg ser det har SV altfor mange velgere allerede.lars_erik skrev:SV trenger NYE velgere. Hvordan de tro at Lysbakken skal kunne gi de det, er en gåte.
mvh
Som sagt; til å spy av.HC skrev:Lysbakkens eneste mulighet til å bli valgt som leder var vel å trekke seg fra regjeringen før han ble sparket. Jeg ser nå at han kjører knallhard på de fantastiske lederegenskapene han tydligvis har utvist etter å ha blitt tatt med handa i kakeboksen. Han omtaler konsekvent tildelingen(e) som regelbrudd og ikke som lovbrudd samt at han har spilt ut "målet helliger middelet" kortet når det gjelder selvforsvarskurset. Jeg sysnes han virker mer og mer uspiselig der han nå sitter på sin høye hest og skryter av egne lederegenskaper og evnen til å ta ansvar. Hvis han er så god til å ta ansvar bør han ikke også trekke sitt kandidatur til ledervervet i SV?
Hjelp! Gi oss Lysbakken tibake! :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\Trane skrev:Da må det være gode nyheter at SV...iflg. rykter...erstatter Audun med Inga Marte
ikke noe poeng å gjøre det til en høyre-venstregreie. La oss kalle det politikerelars_erik skrev:Sannelig på tide høyresiden begynner å røre det til igjen.
Begynte jo å bli en alvorlig slagside her :
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10061467
Det har du helt rett i65finger skrev:ikke noe poeng å gjøre det til en høyre-venstregreie. La oss kalle det politikerelars_erik skrev:Sannelig på tide høyresiden begynner å røre det til igjen.
Begynte jo å bli en alvorlig slagside her :
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10061467
Jeg tror det er til denne situasjonen uttrykket "fra asken til ilden" ble oppfunnet...BT skrev:Hjelp! Gi oss Lysbakken tibake! :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\Trane skrev:Da må det være gode nyheter at SV...iflg. rykter...erstatter Audun med Inga Marte
Alltid en fornøyelse når hykleriske erkekonservative nisser blir tatt med buksene rundt anklene.vredensgnag skrev:Blir en del morsomt i nyhetene fremover, nå som den politiske balansen må gjenopprettes.
http://ipad.dagbladet.no/2012/03/06/nyheter/narkotika/hoyre/20563847/
Dersom man ser videoopptak av en person som driver med feministisk selvforsvar og en som driver med sjåvinistisk selvforsvar, er det mulig å se hva som er hva?vredensgnag skrev:Feministisk selvforsvar.
Totte er god til å se det Monty Python absurde i dette.totte skrev:Dersom man ser videoopptak av en person som driver med feministisk selvforsvar og en som driver med sjåvinistisk selvforsvar, er det mulig å se hva som er hva?vredensgnag skrev:Feministisk selvforsvar.
Har SV`ere større glufse enn andre?pengesluk skrev:Sorry for litt OT, men hun kunne jo faktisk ha vært SV'er....
Og DER forsto Spiralis hvorfor noen bruker uttrykket "glufse"! :Pink_Panther skrev:Har SV`ere større glufse enn andre?pengesluk skrev:Sorry for litt OT, men hun kunne jo faktisk ha vært SV'er....
Ikke hundre prosent - vet nemlig ikke om de HAR større glufser men det kan virke som de ER noen store glufser..Gubra skrev:Men er noen her kapabel til å svare på spørsmålet?
Det synes rimelig å anta det Sluket.pengesluk skrev:Ikke hundre prosent - vet nemlig ikke om de HAR større glufser men det kan virke som de ER noen store glufser..Gubra skrev:Men er noen her kapabel til å svare på spørsmålet?
Et helvete, skal jeg si deg! :'(Asbjørn skrev:Feministisk selvforsvar på bygda i Trøndelag er en lang og brutal historie å rippe opp i, så det vil jeg helst ikke tenke for mye på.
Genialt, å henvise til Hans Rustad og document.no er å fraskrive seg enhver injurierende kraft. Vi veit hvor du står.Hellnoob skrev:Jeg greier ikke lenger holde tilbake gledestårene ved å observere SVs selvforskyldte ferd mot avgrunnen.
Her er forøvrig en artig artikkel:
http://www.document.no/2012/03/lysbakkens-krise-er-venstresidens-krise/