Politikk, religion og samfunn SV-skandale igjen og igjen...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    925
    Pussig tråd dette. Den skal handle om sv-skandale spesielt, men det skrives om sosialismens styggedom generelt. Er det egentlig for få skandaler å finne til en slik tråd?

N

nb

Gjest
    Pussig tråd dette. Den skal handle om sv-skandale spesielt, men det skrives om sosialismens styggedom generelt. Er det egentlig for få skandaler å finne til en slik tråd?
    SV er vel ganske godt i gang med å gjøre seg selv irrelevante, så da er de ikke så interessante lengre.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.613
    Torget vurderinger
    0
    Solheim: Arne Johannessen bør gå - Aftenposten

Noe overasket over at ingen her har grepet fatt i denne!

Jeg finner det ganske fornøyelig at en sosialist som Erik Solheim ønsker å gripe inn i fagforeningsdemokratiet og avsette en fagforeningsleder i en forening der han selv ikke er medlem. Fornøyelig fordi han på denne måten avslører seg selv og sosialismens sanne ansikt, slik jeg oppfatter det:

"Fagforeninger og demokrati er greit, men bare så langt og lenge det gavner oss pampene" :p

Hva var det som ble skrevet i Animal farm? "All animals are created equal, but some are more equal than others".

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.008
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Solheim: Arne Johannessen bør gå - Aftenposten

Noe overasket over at ingen her har grepet fatt i denne!

Jeg finner det ganske fornøyelig at en sosialist som Erik Solheim ønsker å gripe inn i fagforeningsdemokratiet og avsette en fagforeningsleder i en forening der han selv ikke er medlem. Fornøyelig fordi han på denne måten avslører seg selv og sosialismens sanne ansikt, slik jeg oppfatter det:

"Fagforeninger og demokrati er greit, men bare så langt og lenge det gavner oss pampene" :p

Hva var det som ble skrevet i Animal farm? "All animals are created equal, but some are more equal than others".
    Jeg mener også at den mannen bør gå; en ren anstendighetsbetraktning. At idioten er valgt er da ikke det samme som å si at han er hinsides mulig kritikk? Jens er også valgt, men en må da kunne si at han bør forsvinne.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.613
    Torget vurderinger
    0
    Jeg mener også at den mannen bør gå; en ren anstendighetsbetraktning. At idioten er valgt er da ikke det samme som å si at han er hinsides mulig kritikk? Jens er også valgt, men en må da kunne si at han bør forsvinne.

Både ja og nei.

Jens er valgt, det er helt legitimt å kritisere ham, og man kan ( og bør ) la være å stemme på det partiet som gir ham muligheten til å fortsette som statsminister hvis man er uenig med ham og politikken han fører.

En fagforening er et "lukket samfunn" der kun medlemmer har stemmerett. Det må da være opp til medlemmene å vurdere om jobben han gjøre er så god at de ønsker at han gjenvelges. Det er ikke opp til meg å ta noe initiativ til å sparke denne fagforeningslederen.

Kritikken fra Erik Solheim gikk på at Johannesen jobbet for medlemmenes arbeidsvilkår og sosiale rettigheter. Sist jeg sjekket var dette bortimot definisjonen på en fagforeningsleders arbeidsområder!! Likevel ville jeg ikke blitt like overasket hvis det var Erna som angrep Johannesen for å utføre en god jobb for medlemmene sine. Men når SVpolitiker Solheim gjør det er det noe mer overaskende. SV har jo i lang tid markedsført seg som de fagorganisertes venn. Det viser hulheten og dobbeltmoralen i SV slik jeg ser det.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn