totte skrev:
HC skrev:
totte skrev:
Skivebom. Ha sa det samme i TV debatten i går og ble ettertrykkelig "bitch slapped" flere ganger fra andre i panelet. Til og med Kolberg satte den revolusjonære men prinsippsvake Sira Myhre på plass som man irettesetter et barn.
Jeg har ikke sett programmet, men tviler på at jeg hadde delt oppfatningen din om jeg hadde sett det. At Kolberg har bitch-slappa en prinsippsvak Myhre høres litt englekursaktig ut.
Hvor er det Myhre skivebommer?
Sira Myhre argumenter for at saken er storm i et vannglass fordi:
1. "Beløpet er lite."
Dette er en avsporing da vi snakker om prinsipper og mulig korrupsjon. Beløpet er lite sammenliknet med jagerflykjøp og liknende men det er ikke lite som støtte til en ideell organisasjon og det er heller ikke lite i forhold til de flestes privatøkonomi. Hvis jeg snyter NAV eller Skatteetaten for 155.000 (eller 500.000,- som hele bevilgningen var på) så må jeg i fengsel.
2. "Det dreier seg om formaliteter og bagateller."
Nei, det dreier seg om brudd på lover og regler, nepotisme og korrupsjon.
3. "Krigføring i Libya, industripolitikk, Statoils overskudd, kampfly, finanskrisa osv. er viktigere."
Har ingenting med saken å gjøre.
4. "Det er vanskelig å finne frem all kommunikasjon, eposter, brev, sms osv. under press og på kort frist. Lysbakken kan derfor ikke lastes for at noe ble uteglemt."
Jeg har siden 2008 ca 5000 eposter lagret, flere permer med diverse kommunikasjon og avtaler samt noen tusen elektroniske filer og/eller registreringer. Det skulle ikke ta meg mer enn et par timer å legge frem hvilken som helst skriftelig kommunikasjon jeg har utført de siste 3-4 år. Hvorfor skal en statsråd ikke klare det samme? Jeg gjør forøvrig aldri forretninger på sms men skulle det være behov så har jeg i hvertfall et par år med privat sms kommunikasjon lett tilgjengelig.
Min konklusjon på Sira Myhres argumentasjon er at den veksler mellom å være irrelevant og ukorrekt, dessuten stinker den av vikarierende motiver.
Jeg skal gi han rett i at media kjører mange saker lengre enn de burde men jeg registrerer at han ikke stod på barrikadene da Hoksrud fikk gjennomgå i en langt mindre prinsipiell sak.