Stenger denne tråden. Sorry, dere alle tar feil. Æ bainne på det, vi skal se. Skal finne på noe.
Interessant ståsted.Stenger denne tråden. Sorry, dere alle tar feil. Æ bainne på det, vi skal se. Skal finne på noe.
Det finnes høyttalere som spiller bra bass, og har lav effekttålighet, jo. Det kan til og med være svært så gode høyttalere (Audio Note er vel et åpenbart eksempel). Men det betyr ikke at subwoofere bygges etter samme lest som passive høyttalere med særlig suksess.Så det finnes ikke ht engang som spiller dypere enn 40hz og som ikke skal ha mere futt enn ekstemt brae 100w? Æ nekte og tro det, men vi får se. Kall mæ for idiot det gjør ingenting hehe,,har bare ett større smil da![]()
Stenger denne tråden. Sorry, dere alle tar feil. Æ bainne på det, vi skal se. Skal finne på noe.
Dere kan ikke skrive noe, han har stengt tråden..Stenger denne tråden. Sorry, dere alle tar feil. Æ bainne på det, vi skal se. Skal finne på noe.
Vel aller helst ferdiglaget. Men hvis æ må på selvbygg, med delefilter og på selvbygg så help me god ja. heheSå du er ute etter å bygge deg en sub selv, og ønsker å ha link til et element som du kan mate med en 100 watts forsterker?
blir aller mest og flytte luft på 15 på vol. Så trenger flytte mindre luft enn vanlig.Om jeg skulle våge... For 60k får du jo greie gulvstående som flytter litt mer luft.
I tillegg til alt det andre blander du sammen høyttalernes effekttålighet med subwooferens effektbehov. Det er fullt mulig å bygge en "subwoofer" som ikke tåler mer enn 100 W før elementene bånner og hele greia selvdestruerer. Under 40 Hz er det faktisk ikke så himla mye effekt som skal til for å gjøre det, selv med dedikerte subwoofer-elementer. Men å tro at det på noen måte vil "matche" høyttalerne dine blir skivebom.Så det finnes ikke ht engang som spiller dypere enn 40hz og som ikke skal ha mere futt enn ekstemt brae 100w? Æ nekte og tro det, men vi får se. Kall mæ for idiot det gjør ingenting hehe,,har bare ett større smil da![]()
Joda, vi forstår at du ikke forstår..Nei det e bare æ som ikke får forklart godt nok.
Vel aller helst ferdiglaget. Men hvis æ må på selvbygg, med delefilter og på selvbygg så help me god ja. heheSå du er ute etter å bygge deg en sub selv, og ønsker å ha link til et element som du kan mate med en 100 watts forsterker?
Er jo ikke rare db til vol 0-30max. Med vol 15 som det jeg spiller mest.
Nei æ e fan så dårlig og uttrykke mæ![]()
He he he. Satt å tenkte på omtrent samme analogien for litt siden.Noen som har et forslag til bil for meg her.
Budsjett inntil 700 000kr , men den MÅ ikke ha mer enn 30hk , det er et absolutt krav ellers så går den for fort...![]()
Lett! https://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_10_hpNoen som har et forslag til bil for meg her.
Budsjett inntil 700 000kr , men den MÅ ikke ha mer enn 30hk , det er et absolutt krav ellers så går den for fort...![]()
På finnNoen som har et forslag til bil for meg her.