G
Gjestemedlem
Gjest
Det er jo slik prosenttillegg virker. Uansett hvor du er er det jo folk på forskjellige lønnstrinn, som dermed får forskjellig lønn også. same gjelder jo når de skal betale skatt. Ingen dramatikk i at ikke alle i landet har identisk lønn. Det er mye dyrere å bo i Oslo enn resten av landet, og lønnsnivået reflekterer dette.Deph,
Nå har Oslo kommune gjennomgående høyere lønn enn Stat/KS området forøvrig slik at en lik prosentsats vil gi mere i kroner i Oslo enn i landet forøvrig.
Det var nå helst de hine jeg siktet til her, som la frem det vektige argumentet om at dette egentlig var en klassekamp og så videre.Det er vel også å "misforstå med vilje" å tolke meg dithen at privatansatte er "lønnsadel". Den nye adelen i riket er ledere i statsaksjeselskap og andre statsforetak slik som helseforetakene.
Ikke alltid. Her kommer streik faktisk arbeidsgiver til gode, og det er nivået av skade og utpressing man klarer å påføre de uskyldige som er selve virkemiddelet i denne konflikten. Jo mer 3.part får lite, jo nærmere en tvungen løsning.En streik vil alltid ramme tredjepart i større eller mindre grad, noe annet er meget vanskelig. Og i dagens situasjon er det dessverre også nødvendig for å "presse fram" en lønnsnemd
Så hvorfor ikke innse dette med en gang og ta alle ut i streik på en gang. Ingen tjener jo noe på å holde på slik som dette. Ingen andre enn de som liker å streike bare for å plage andre mennesker, eller elsker å streike bare for å gå i tog og vifte med plakater og se olm og viktig ut når man trakasserer forbipasserende og medarbeidere som skal på jobb.
Streik er et såpass alvorlig virkemiddel at det burde brukes med mer omhu en dette. det bør ikke bruker for å lage storkonflikt fordi man syter om en promille eller to som noen andre har fått. Det er bare smålig, unødvendig og hensynsløst, spesielt når men vet at man faktisk vil få et bedre resultat av å forhandle i stedet.
Vet jo at det må gå sin gang nå og bordet fanger og alt det der. Men dette kunne vært unngått. Det er kanskje norgeshistoriens mest unødvendige streik og usympatiske streik.
Men skylden er ene og alene organisasjonene som valgte å streike i stedet for å forhandle seg ferdig.
Så får vi se om de får promillen sin til slutt da, og om de synes skaden de har påført andre mennesker står i forhold til resultatet de har oppnådd.
Jeg har mistet veldig mye av sympatien jeg hadde med dem i utgangspunktet.
Sist redigert av en moderator: