Streamer vs laptop og bit-perfekt.

SagenS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2006
Antall liker
283
Sted
Oslo
Hei, jeg streamer idag fra Acer laptop via 5m usb A-B til dacen ( DDDac med usb/i2S inngangskort ). Dette har jeg hvert fornøyd med. Men har lyst på og bli kvitt kabel over gulvet.
Så tenker en enhet som blir stående i / nær racket.

Så da tenker jeg feks en Wiim Ultra, da kan jeg sitte i lytteposisjon og bytte låter. Da blir det en USB C-B kabel på 1,5m jeg trenger.
Så har jeg lest at den ikke gir bit-perfekt signal på utgang, noen sier slå av EQ og volum på max så ok.

Eller så kan jeg feks gå for en laptop / ipad, men da må jeg vel bort for og bytte låt. Bruker for det meste Tidal og div radio.

Hvordan er lydkvaliteten streamer vs laptop? Og hvordan fungerer bit- perfekt, er dette noe dacen uansett retter opp?

Frank

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
2.471
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Hei, jeg streamer idag fra Acer laptop via 5m usb A-B til dacen ( DDDac med usb/i2S inngangskort ). Dette har jeg hvert fornøyd med. Men har lyst på og bli kvitt kabel over gulvet.
Så tenker en enhet som blir stående i / nær racket.

Så da tenker jeg feks en Wiim Ultra, da kan jeg sitte i lytteposisjon og bytte låter. Da blir det en USB C-B kabel på 1,5m jeg trenger.
Så har jeg lest at den ikke gir bit-perfekt signal på utgang, noen sier slå av EQ og volum på max så ok.

Eller så kan jeg feks gå for en laptop / ipad, men da må jeg vel bort for og bytte låt. Bruker for det meste Tidal og div radio.

Hvordan er lydkvaliteten streamer vs laptop? Og hvordan fungerer bit- perfekt, er dette noe dacen uansett retter opp?

Frank
Hei,

Skal ikke skriver noe om streamer vs laptop løsningen du bruker sin lydkvalitet, men jeg bruker selv begge deler, uten kabel over gulvet og har "fjernkontroll" på sistnevnte løsning. Dog med Spotify Connect.
Altså, så lenge laptop står på med appen åpen, så kan jeg benytte f.eks mobilens sin app til å velge sanger. Du bare velger hvor du vil spille av lyden i appen.
Det er vel samme funksjon på Tidal Connect, om du har denne appen på telefonen din? Så da er det bare i tilfelle å rydde en plass til lappen i oppsettet ditt :)

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.656
Sted
Holmestrand
Bruker du spotify connect så går ikke musikken via telefonen. Da kan du trygt benytte bt, og er dermed «trådlaus».
jeg bytter litt på og kjører også spotify fra iPad/iPhone (til Wiim via BT), og er stort sett like lykkelig med dette som med connect.
Må dog presisere at jeg er både tunghørt og svaksynt, så mine referanser kan trygt utfordres …

Topp Bunn