Alt til hus og bolig Strømprisene?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dan Dare

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Antall liker
    555
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    4
    Norgespris skal vel justeres hvert år - da blir det interessant å se hva norgesprisen blir i 2026/2027 osv. 60 øre/70 øre, hvem vet?

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.453
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Hva etablering av datasentere og nedbygging av natur har med kraftmarkedet å gjøre er ikke for meg opplagt.
    Ikke direkte, men som du kom inn på videre i innlegget - det påvirker arealer, som enten kan ligge urørt eller benyttes til annen næring, og utgjør etterhvert en stor andel av strømforbruket. Og etter min mening så får vi svært lite verdiskapning og inntekter igjen.

duc916

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    3.301
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Kanskje jeg var litt uklar, jeg mente ikke forskjell på støtte vs. NP, det vil selvfølgelig svare seg å bytte til NP hvis man ser på hvordan prisene har vært og hvordan de sannsynligvis blir, jeg svarte bare på mml sitt annslag om at prisen vil gå opp for de som fortsetter med støtte, det vil det ikke gjøre da innslaget er det det er og det faktum at prisene siste året har stort sett vært rundt innslaget.
    Rent bortsett fra at de har justert innslagspunktet ved hvert budsjett, kommer sikkert til å øke med noen øre i år også...

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.215
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    23
    Alt vi har av infrastruktur har vært (og sannsynligvis fortsatt er) åpent tilgjengelig. De fleste politikere og beslutningstagere levde i en villfarelse om at alle var snille og ingen vil andre noe vondt. Og dette skulle vare til evig tid.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    7.181
    Sted
    Market Snodsbury
    Tenker ofte at det er typisk Norsk å ha slike kart egnet for strategisk krigføring publisert for offentligheten. GRU har nok late dager ;)
    Prinsipielt har du rett; vi har tradisjon for å publisera offentleg det som i andre land ville vore rekna som militære hemmelegheiter.

Det var noko som overraska meg då eg loffa rundt i Levanten for tjue år sidan: Folk flest kunne ikkje lesa kart. Dei lærte ikkje å lesa kart på skulen og du fekk knapt kjøpt ordentlege kart. Det vart rekna meir eller mindre som, om ikkje cosmic top secret, så iallfall ikkje slik ein klistra opp overalt. Det var kanskje like mykje eit uttrykk for elendig skuleverk, når eg tenkjer meg om.

Vi reknar vel framleis orientering i terrenget med kart og kompass som ein del av danninga.

Men akkurat dette kartet var vel meir eit blokkdiagram over prisområdene, og overføringskapasitet mellom dei og ikkje så mykje eit kart over kvar spetsnaz finn lysbrytaren for heile Austlandet.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.098
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Men det finnes offentlig tilgjengelig mye mer detaljerte kart, sjekk gjerne ut NVEs hjemmesider dersom man har interesse for slikt

fant forresten en fullverdig digital modell av et ganske nytt kraftverk på en russisk server så de har nok kontroll, og kanskje mer en alke de myndighetene i Norge som burde ha…

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn