Helt sant

|
Helt sant
Ikke misunnelig i det hele tatt, foretrekker sludd året rundt.
Hur länge på kokning?Confitert hvitløk. Digg til nesten alt. En favoritt er på grilla margbein. En annen favoritt er å grille noen landbrødskiver, smøre på denne og så dekke skiven med deilige tomater, litt løk og noen urter. Varer minst 6 mnd i kjøleskapet hvis du dekker med litt olje:
Vis vedlegget 1118575
Vis vedlegget 1118571
Vis vedlegget 1118572
Vis vedlegget 1118573
Vis vedlegget 1118574
Hel hvitløk ca 3 timer. Hakket hvitløk så blir koketiden halvert. Kokes på svak varme slik at du ikke brenner den i bunnen. Rør en gang i blant. Jeg kutter alltid av stilken/enden på feddene da smaken blir rundere og duften mildere. Jeg bruker en hel flaske olivenolje som jeg siler fra gryten etter koking og heller over på den tomme flasken = deilig hvitløksolje. Bruker hurtigmikser for å få konsistensen slik jeg vil ha den.Hur länge på kokning?
Kjør elektrisk bil... det redder verden....Hvordan man vet at man er i England…
Tok bikkja til en elv hvor hun normalt kan svømme og løpe i vannet - men ble ikke i dag. Grådigheten til vannselskapene og jakten på profitt tok over..
Vis vedlegget 1118892
Dette er resultatet av å pumpe rå kloakk ut i elver, fordi det koster å rense og det tærer på profitten. Ksn virkelig ikke vente til vi kommer oss herfra
Dette har nok ikke med el-bil å gjøre - dette er om at alt av vann og avløp i England og Wales er privatisert med lite kontroll og store krav om profitt fra aksjeeiere av driftsselskap - historien om Thames Water er et stjerneeksempel på hvordan privat eierskap og grådighet koster samfunnet over tidKjør elektrisk bil... det redder verden....![]()
![]()
Jeg vet, og jeg skjønner, men noen ganger så blir man litt frustrert om og være så miljøvennlig når andre gir fullstendig f@n !!Dette har nok ikke med el-bil å gjøre - dette er om at alt av vann og avløp i England og Wales er privatisert med lite kontroll og store krav om profitt fra aksjeeiere av driftsselskap - historien om Thames Water er et stjerneeksempel på hvordan privat eierskap og grådighet koster samfunnet over tid
Et eksempel på konsekvenser er at båtracet mellom Cambridge og Oxford måtte forkortes i år, da vannkvaliteten i Thames var så dårlig at det var fare for helsa til de som deltok hvis de falt i vannet...
Litt om vannkvaliteten i England og Wales