Helt sant

| 
 | 
Helt sant

Ikke misunnelig i det hele tatt, foretrekker sludd året rundt.
Hur länge på kokning?Confitert hvitløk. Digg til nesten alt. En favoritt er på grilla margbein. En annen favoritt er å grille noen landbrødskiver, smøre på denne og så dekke skiven med deilige tomater, litt løk og noen urter. Varer minst 6 mnd i kjøleskapet hvis du dekker med litt olje:
Vis vedlegget 1118575
Vis vedlegget 1118571
Vis vedlegget 1118572
Vis vedlegget 1118573
Vis vedlegget 1118574
Hel hvitløk ca 3 timer. Hakket hvitløk så blir koketiden halvert. Kokes på svak varme slik at du ikke brenner den i bunnen. Rør en gang i blant. Jeg kutter alltid av stilken/enden på feddene da smaken blir rundere og duften mildere. Jeg bruker en hel flaske olivenolje som jeg siler fra gryten etter koking og heller over på den tomme flasken = deilig hvitløksolje. Bruker hurtigmikser for å få konsistensen slik jeg vil ha den.Hur länge på kokning?
 Tigergutt lukter biltur og kattebur.
 Tigergutt lukter biltur og kattebur.Kjør elektrisk bil... det redder verden....Hvordan man vet at man er i England…
Tok bikkja til en elv hvor hun normalt kan svømme og løpe i vannet - men ble ikke i dag. Grådigheten til vannselskapene og jakten på profitt tok over..
Vis vedlegget 1118892
Dette er resultatet av å pumpe rå kloakk ut i elver, fordi det koster å rense og det tærer på profitten. Ksn virkelig ikke vente til vi kommer oss herfra

Dette har nok ikke med el-bil å gjøre - dette er om at alt av vann og avløp i England og Wales er privatisert med lite kontroll og store krav om profitt fra aksjeeiere av driftsselskap - historien om Thames Water er et stjerneeksempel på hvordan privat eierskap og grådighet koster samfunnet over tidKjør elektrisk bil... det redder verden....

Jeg vet, og jeg skjønner, men noen ganger så blir man litt frustrert om og være så miljøvennlig når andre gir fullstendig f@n !!Dette har nok ikke med el-bil å gjøre - dette er om at alt av vann og avløp i England og Wales er privatisert med lite kontroll og store krav om profitt fra aksjeeiere av driftsselskap - historien om Thames Water er et stjerneeksempel på hvordan privat eierskap og grådighet koster samfunnet over tid
Et eksempel på konsekvenser er at båtracet mellom Cambridge og Oxford måtte forkortes i år, da vannkvaliteten i Thames var så dårlig at det var fare for helsa til de som deltok hvis de falt i vannet...
Litt om vannkvaliteten i England og Wales