Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    14.013
    Sted
    Oslo
    Nei, nei, noen store spørsmål og enigmaer skal være nettopp det.
    Kanskje nettopp derfor jeg ikke tror på noen gud eller skapelse beretning, jeg behøver ikke svar på alle metafysiske spørsmål, iallefall ikke svar som for meg virker som eventyr og myter.
    Og uansett hvor mye Digi lo Digi Ley prøver å overbevise meg, jeg foretrekker analog vinyl lyd

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    28.994
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Jo, det er ganske inn fremdeles, men det koster å drive butikk med lager. Julepause nå er nok ikke det smarteste - jeg trodde det bar gullperioden for salg. Blir som å selge juletre men bare i mai og juni.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.874
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Her er det jo snakk om å starte en fabrikk for å produsere plater da - ikke platebutikk. Så julepause er sikkert greit nok;)

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    28.994
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Ah, da forstår jeg..
    Selv T-Time i Stavanger synes det kunne vært mer trykk, eller problemet ligger i "for mange artister med få trykk". Få artister med mye trykk derimot, det er god butikk (eller fabrikk)

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    31.686
    Torget vurderinger
    28
    Har satt ny pickup på min SME Serie III. Må da justere overhenget. Boltene som må løsnes for å flytte armen frem og tilbake i sleden er utformet med en rund topp hvor diameteren er større dimensjonen der nøkkelen skal inn. Litt dårlig forklart, men poenget er at jeg ikke kommer til med skiftenøkkel da den er for tjukk i godset til å gå inn i den delen av bolten hvor nøkkelen skal inn.

Dimensjonen er svært liten, gjetter på 4-6 mm (det er for trangt til å komme til med skyvelær. Jeg har uansett ikke en så liten fastnøkkel. På grunn av den runde toppen med større diameter så kommer jeg heller ikke til med koppnøkkel.

Noen som vet hvilken dimensjon det er på disse boltene? Jeg må kjøpe egent fastnøkkel og vil gjerne slippe å gjette.

Jeg finner ikke originalverktøyet og må forsøke å få tak på noe som gjør det mulig å justere armen

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    3.875
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    27
    Har satt ny pickup på min SME Serie III. Må da justere overhenget. Boltene som må løsnes for å flytte armen frem og tilbake i sleden er utformet med en rund topp hvor diameteren er større dimensjonen der nøkkelen skal inn. Litt dårlig forklart, men poenget er at jeg ikke kommer til med skiftenøkkel da den er for tjukk i godset til å gå inn i den delen av bolten hvor nøkkelen skal inn.

Dimensjonen er svært liten, gjetter på 4-6 mm (det er for trangt til å komme til med skyvelær. Jeg har uansett ikke en så liten fastnøkkel. På grunn av den runde toppen med større diameter så kommer jeg heller ikke til med koppnøkkel.

Noen som vet hvilken dimensjon det er på disse boltene? Jeg må kjøpe egent fastnøkkel og vil gjerne slippe å gjette.

Jeg finner ikke originalverktøyet og må forsøke å få tak på noe som gjør det mulig å justere armen
    Jeg satte en slik arm opp for bare et par mnd siden. Litt teflonhjerne men husker jeg brukte en tang med smalt skaft. Det er ikke mye krefter som skal til for å løsne boltene.
    Mvh

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    5.133

Jeg får ikke opprette konto på vinylengine, men dem lister at service manualen er tilgjengelig https://www.vinylengine.com/library/sme/series-iii.shtml

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    31.686
    Torget vurderinger
    28
    Takker gutter. Nå er denne bolten eloksert eller gitt en overflate jeg har litt lite lyst til å bruke tang på, men skal kanskje forsøke meg litt forsiktig. Ellers kan muligens sykkelbutikken ha noe slikt? Eller Biltema, de har jo gjerne bredt utvalg.

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    17.000
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    9
    Vet ikke om jeg forsto helt, men er det en mulighet å slipe en fastnøkkel tynnere på smergelskive?

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    5.133
    @Fosse - Jeg forestiller meg at det er noe slikt du ser etter? Akkurat dette settet ser ut til å selges i butkker som driver med RC modellbiler etc.
    1764793100593.png

tob

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.12.2013
    Antall liker
    65
    Sted
    5235 Rådal
    Torget vurderinger
    2

Det er vel en "Base clamp spanner" du skal ha. SME selger reservedeler direkte til kunde.
    1764794681733.png

SERIES_III_S_PRECISON_PICK-UP_ARM_INSTRUCTION_BOOKLET.pdf

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.874
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    14.013
    Sted
    Oslo
    Takker gutter. Nå er denne bolten eloksert eller gitt en overflate jeg har litt lite lyst til å bruke tang på, men skal kanskje forsøke meg litt forsiktig. Ellers kan muligens sykkelbutikken ha noe slikt? Eller Biltema, de har jo gjerne bredt utvalg.
    Mener å huske at min SME kom med noe verktøy i et slags plastmateriale.
    Metall verktøy er kanskje ikke tingen for å bevare finishen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn