Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • dormouse

    Medlem
    Ble medlem
    01.01.2017
    Innlegg
    33
    Antall liker
    12
    Skal prøve meg frem videre idag, men helt kjapt til det ptb skriver: Armen er allerede koblet til MM-inngangen, da det skal være korrekt for denne pickupen, siden det er en high output-MC som visstnok bør kobles til input med 47 kOhm-impedans. Før jeg visste dette, koblet jeg til MC-utgangen, men det ble bare støy.

    Er det noe man kan bruke som skjerming foran strøm- og mediekontakter, evt ekstra kabelskjerming?
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Skal prøve meg frem videre idag, men helt kjapt til det ptb skriver: Armen er allerede koblet til MM-inngangen, da det skal være korrekt for denne pickupen, siden det er en high output-MC som visstnok bør kobles til input med 47 kOhm-impedans. Før jeg visste dette, koblet jeg til MC-utgangen, men det ble bare støy.

    Er det noe man kan bruke som skjerming foran strøm- og mediekontakter, evt ekstra kabelskjerming?
    Feritter
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Tror nok jeg også om det er HF fra nett/router/TV-signaler eller denslags. Og det er det det høres ut som når jeg leser beskrivelsen av støyen igjen.

    PS. Elfa eller lignende, i stedet for hifibransjen som tar, om man får si det, urimelig mye penger for å pakke om de samme varene.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.504
    Antall liker
    17.299
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ....... koblet jeg til MC-utgangen, men det ble bare støy.
    Men - er det riktig da? Er ikke det en god indikasjon på innstrålt støy?
    For sikkerhets skyld gjorde jeg nå en kjapp test med min ene RIAA som er koblet opp mot en spiller med MM. Den er mer eller mindre støyfri. Dvs det kommer jevn ordinær sus med volum opp på ca. kl 16.
    Switched over til MC setting på RIAA´n og testet på nytt. Akkurat samme lave støynivå.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Byttet nå fra pro-ject phono box rs riaa til cambridge cp 2 riaa og sprakingen i ht er borte, litt sus ved godt pådrag.
    Ser det er montert feritt på tilførselskabelen til cp 2 riaa'en.
    Kan dette være alt som skal til eller er det andre ting også som spiller inn?

    Hadde tenkt å beholde rs riaa da den har balansert inn og utganger, tenkte den ville matche min kommende lp spiller.
    Men jeg er jammen ikke sikker lenger, må nok skaffe meg noen feritter så jeg kan teste disse på rs riaa før avgjørelsen faller.
    Eller er balansert såpass bedre mtp støy at det ikke vil bli noe problem?
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Denne feritten som satt på cp 2 kunne lett hektes av, merket ikke nevneverdig forskjell på denne.
    Så gjensto det å sette den på tilførselen til phono box rs og jaggu ble det bedre, det spraket litt men på langt nær som uten.
    Fiklet litt med ledningene og la hånden på riaa, sprakingen ble borte også ved full belysning, dette ser ut til å virke.
    dormouse høyfrekvent støy kan komme langveis fra, andre lyskilder eller komponenter i huset, denne støyen kan t.o.m. følge kablenes mantel, ref. noe jeg leste på www :)
    Tror du også skal prøve feritter.

    link til interesant lesing ang. støy:

    http://senorc.no/?p=226
     
    Sist redigert:

    dormouse

    Medlem
    Ble medlem
    01.01.2017
    Innlegg
    33
    Antall liker
    12
    ....... koblet jeg til MC-utgangen, men det ble bare støy.
    Men - er det riktig da? Er ikke det en god indikasjon på innstrålt støy?
    For sikkerhets skyld gjorde jeg nå en kjapp test med min ene RIAA som er koblet opp mot en spiller med MM. Den er mer eller mindre støyfri. Dvs det kommer jevn ordinær sus med volum opp på ca. kl 16.
    Switched over til MC setting på RIAA´n og testet på nytt. Akkurat samme lave støynivå.
    Jeg var kanskje litt upresis. Skiftet over til MC-input nå for å se for å se om det påvirket støyen, og det var akkurat det samme, kanskje litt mer. Men Blue Point-pickup'en skal kobles til MM-inngangen, ja, siden det er en high output-MC-PU. Da platespilleren var ny og jeg feilaktig koblet til MC-inngangen, resulterte det kanskje ikke i støy av denne typen, men i skurring og ulyd ved avspilling. Ved kobling til MM var lyden helt super.

    Jeg får ommøblere litt og se om det har noen effekt. Har nettopp pusset opp og dermed fått en lang rekke strømkontakter, samt multimediekontakt, der TV og hifi må stå. Dumt at jeg ikke tenkte på å planlegge dette nærmere på forhånd, men jeg får forsøke å finne løsninger. :-/ Aner ikke hvordan ferrit-filtere fungerer, men skal undersøke. Gode tips jeg har fått her. :)
     
    Sist redigert:

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.807
    Antall liker
    366
    Torget vurderinger
    3
    Er TV eller tuner koblet til anlegget?
    Støy kan komme via antennekabelen. Dra ut denne og se om det hjelper.
     

    dormouse

    Medlem
    Ble medlem
    01.01.2017
    Innlegg
    33
    Antall liker
    12
    Er TV eller tuner koblet til anlegget?
    Støy kan komme via antennekabelen. Dra ut denne og se om det hjelper.
    Har gjort det, dro ut både TV- og internett-kabel, en det hjalp ikke, dessverre.

    (Er det forresten bare jeg som plutselig må gå til avansert modus for å bruke mellomromstasten?)

    For øvrig: Ser på ferrit-filtere nå. Kan jeg rett og slett sette dette på alt av kabler, uten at det gjør noe? TV-, internett-, høyttaler-, platearm-, strømkabler osv?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Manglende mellomrom er visst et problem for alle som bruker chrome. Man kan løse det med å trykke enter/linjeskift og så flytte kursøren tilbake igjen med backspace.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Er TV eller tuner koblet til anlegget?
    Støy kan komme via antennekabelen. Dra ut denne og se om det hjelper.
    Har gjort det, dro ut både TV- og internett-kabel, en det hjalp ikke, dessverre.

    (Er det forresten bare jeg som plutselig må gå til avansert modus for å bruke mellomromstasten?)

    For øvrig: Ser på ferrit-filtere nå. Kan jeg rett og slett sette dette på alt av kabler, uten at det gjør noe? TV-, internett-, høyttaler-, platearm-, strømkabler osv?
    skal ikke brukes på høytalerkabler
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Dormouse: Spørsmål fra en "legmann", men likevel: Hva skjer dersom du rett og slett kobler fra spilleren?
    Løsningen på alle slike problemer er vel å bruke eliminasjonsmetoden og koble fra anlegget fra "enden", steg for steg.
     

    dormouse

    Medlem
    Ble medlem
    01.01.2017
    Innlegg
    33
    Antall liker
    12
    Grammofon: "Legmann" her også. :) Ingen lyd/støy når spilleren er koblet fra.


    Jeg flyttet forsterkere, spiller og en høyttaler til motsatt side av stuen. Da var støyen vekk. Så det kommer nok fra mulitmediekontakten, tipper jeg. Vanskelig problem, siden det også er støy når TV-/internett-kabler ikke er plugget i kontakten.

    Er ferrit-støyfilter noe man kan sette på både TV-/internett-kabler og signalkablene til Tecnoarmen? Har det siste noen hensikt? Er det noe poeng å sette å flere?
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Grammofon: "Legmann" her også. :) Ingen lyd/støy når spilleren er koblet fra.


    Jeg flyttet forsterkere, spiller og en høyttaler til motsatt side av stuen. Da var støyen vekk. Så det kommer nok fra mulitmediekontakten, tipper jeg. Vanskelig problem, siden det også er støy når TV-/internett-kabler ikke er plugget i kontakten.

    Er ferrit-støyfilter noe man kan sette på både TV-/internett-kabler og signalkablene til Tecnoarmen? Har det siste noen hensikt? Er det noe poeng å sette å flere?
    Jeg leste innlegget jeg linket til og det var kun høytaler kabler som ikke bør brukes feritt på, er vel bare å prøve seg fram og se hva som gir resultat. Som nevnt i #1126 så forsvant sprakingen når jeg monterte feritt på tilførselen til riaa.
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Hei. Lurer på om noen kunne lånt meg en Step up trafo for test. Jeg har noe susing fra høytalere som jeg ønsker å få bort. Spiller med Dynavector 20X2L. Bruker Devialet forsterker og har konfigurert denne etter spesifikasjoner til denne MC pickup. Har lest at også andre brukere sliter med samme susing på MC pick up. Mulig RIIA trinnet takler de lav impedante dårlig.
    Ønsker derfor å teste stepup for å se om problemet blir borte.
    Send meg gjerne PM
     

    petter92

    Medlem
    Ble medlem
    10.02.2017
    Innlegg
    38
    Antall liker
    4
    hei.

    kjøpte meg en ny vinyl spiller for en liten stund siden heter rega rp1. sliter med støy på plater som er lavt innspilt. og det skjer jo på grunn av jeg må stille volumet nokså høyt. er det noen mulighet for og bli kvitt dette?

    så litt på ledningene som er på denne. og det er jo noen lakris kabler. kunne godt tenkt meg og byttet de ut med noe litt bedre isolerte. men ser at det fort kan bli verre en bedre. er det kun dyrere platespillere som har rca utganger ?

    takker for alle svar

    edit: vuderer og bytte til pro ject rp1 isteden for den jeg har i dag. hva vil jeg få av og bytte til en litt dyrer platespiller?
     
    Sist redigert:

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    hei.

    kjøpte meg en ny vinyl spiller for en liten stund siden heter rega rp1. sliter med støy på plater som er lavt innspilt. og det skjer jo på grunn av jeg må stille volumet nokså høyt. er det noen mulighet for og bli kvitt dette?

    så litt på ledningene som er på denne. og det er jo noen lakris kabler. kunne godt tenkt meg og byttet de ut med noe litt bedre isolerte. men ser at det fort kan bli verre en bedre. er det kun dyrere platespillere som har rca utganger ?

    takker for alle svar
    Det du kan gjøre med din spiller er å kjøpe RCA terminaler og montere de i plinth og så kappe phonoledninger og lodde de på RCA terminalene.Du må bore to hull bak i plinthet for å få dette til.På noen platespillere er det montert en metallboks under tonearm/plinth som disse RCA kontaktene er montert.Du kan lage en slik om du vil unngå og bore i plinthet.Metallboksen skrur du bare fast under plinthet om det da er plass til en slik installasjon.RCA utganger finner du på alle typer platespillere.Billige og dyre spillere.
    Mvh Kenneth
     
    Sist redigert:

    petter92

    Medlem
    Ble medlem
    10.02.2017
    Innlegg
    38
    Antall liker
    4
    hei.

    kjøpte meg en ny vinyl spiller for en liten stund siden heter rega rp1. sliter med støy på plater som er lavt innspilt. og det skjer jo på grunn av jeg må stille volumet nokså høyt. er det noen mulighet for og bli kvitt dette?

    så litt på ledningene som er på denne. og det er jo noen lakris kabler. kunne godt tenkt meg og byttet de ut med noe litt bedre isolerte. men ser at det fort kan bli verre en bedre. er det kun dyrere platespillere som har rca utganger ?

    takker for alle svar
    Det du kan gjøre med din spiller er å kjøpe RCA terminaler og montere de i plinth og så kappe phonoledninger og lodde de på RCA terminalene.Du må bore to hull bak i plinthet for å få dette til.På noen platespillere er det montert en metallboks under tonearm/plinth som disse RCA kontaktene er montert.Du kan lage en slik om du vil unngå og bore i plinthet.Metallboksen skrur du bare fast under plinthet om det da er plass til en slik installasjon.RCA utganger finner du på alle typer platespillere.Billige og dyre spillere.
    Mvh Kenneth
    dette skal jeg prøve ut takker for svar.

    edit: ser jeg kan stjele noen fra en gammel cd spiller ^^ det burdet vel gå fint?
     
    Sist redigert:

    petter92

    Medlem
    Ble medlem
    10.02.2017
    Innlegg
    38
    Antall liker
    4
    hei.

    kjøpte meg en ny vinyl spiller for en liten stund siden heter rega rp1. sliter med støy på plater som er lavt innspilt. og det skjer jo på grunn av jeg må stille volumet nokså høyt. er det noen mulighet for og bli kvitt dette?

    så litt på ledningene som er på denne. og det er jo noen lakris kabler. kunne godt tenkt meg og byttet de ut med noe litt bedre isolerte. men ser at det fort kan bli verre en bedre. er det kun dyrere platespillere som har rca utganger ?

    takker for alle svar
    Det du kan gjøre med din spiller er å kjøpe RCA terminaler og montere de i plinth og så kappe phonoledninger og lodde de på RCA terminalene.Du må bore to hull bak i plinthet for å få dette til.På noen platespillere er det montert en metallboks under tonearm/plinth som disse RCA kontaktene er montert.Du kan lage en slik om du vil unngå og bore i plinthet.Metallboksen skrur du bare fast under plinthet om det da er plass til en slik installasjon.RCA utganger finner du på alle typer platespillere.Billige og dyre spillere.
    Mvh Kenneth
    dette skal jeg prøve ut takker for svar.

    edit: ser jeg kan stjele noen fra en gammel cd spiller ^^ det burdet vel gå fint?
    klarte ikke og vente med og test dette hehe så jeg fikk laget til dette med montering under bordet på spilleren. mye av støyen forsvant også. tidligere så gikk støyen over selve lydnivået på sangene hehe.
    har helt klart skjedd noe med lyden også nå. testet med 2 plater som jeg slet med støy på, nå kan jeg bare skru opp uten at jeg hører det. nå som støyen forsvant er lyden mer detaljert en tidligere.

    funker knall.
     
    Sist redigert:

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    hei.

    kjøpte meg en ny vinyl spiller for en liten stund siden heter rega rp1. sliter med støy på plater som er lavt innspilt. og det skjer jo på grunn av jeg må stille volumet nokså høyt. er det noen mulighet for og bli kvitt dette?

    så litt på ledningene som er på denne. og det er jo noen lakris kabler. kunne godt tenkt meg og byttet de ut med noe litt bedre isolerte. men ser at det fort kan bli verre en bedre. er det kun dyrere platespillere som har rca utganger ?

    takker for alle svar
    Det du kan gjøre med din spiller er å kjøpe RCA terminaler og montere de i plinth og så kappe phonoledninger og lodde de på RCA terminalene.Du må bore to hull bak i plinthet for å få dette til.På noen platespillere er det montert en metallboks under tonearm/plinth som disse RCA kontaktene er montert.Du kan lage en slik om du vil unngå og bore i plinthet.Metallboksen skrur du bare fast under plinthet om det da er plass til en slik installasjon.RCA utganger finner du på alle typer platespillere.Billige og dyre spillere.
    Mvh Kenneth
    dette skal jeg prøve ut takker for svar.

    edit: ser jeg kan stjele noen fra en gammel cd spiller ^^ det burdet vel gå fint?
    klarte ikke og vente med og test dette hehe så jeg fikk laget til dette med montering under bordet på spilleren. mye av støyen forsvant også. tidligere så gikk støyen over selve lydnivået på sangene hehe.
    har helt klart skjedd noe med lyden også nå. testet med 2 plater som jeg slet med støy på, nå kan jeg bare skru opp uten at jeg hører det. nå som støyen forsvant er lyden mer detaljert en tidligere.

    funker knall.
    Ja det enkle er oftest det som funker.Om du skulle finne på å skaffe deg en annen kabel så skaff en som er beregnet for platespiller.En sk. phonokabel.
    Kos deg med lyttinga.
    Mvh Kenneth
     

    petter92

    Medlem
    Ble medlem
    10.02.2017
    Innlegg
    38
    Antall liker
    4
    dette skal jeg prøve ut takker for svar.

    edit: ser jeg kan stjele noen fra en gammel cd spiller ^^ det burdet vel gå fint?
    klarte ikke og vente med og test dette hehe så jeg fikk laget til dette med montering under bordet på spilleren. mye av støyen forsvant også. tidligere så gikk støyen over selve lydnivået på sangene hehe.
    har helt klart skjedd noe med lyden også nå. testet med 2 plater som jeg slet med støy på, nå kan jeg bare skru opp uten at jeg hører det. nå som støyen forsvant er lyden mer detaljert en tidligere.

    funker knall.
    Ja det enkle er oftest det som funker.Om du skulle finne på å skaffe deg en annen kabel så skaff en som er beregnet for platespiller.En sk. phonokabel.
    Kos deg med lyttinga.
    Mvh Kenneth
    ble audioquest wildcat kabel(er dette en god kabel?) var litt over prisnivået av var jeg pleier og kjøpe, handler som regel kabler fra china til halve prisen og samme kvalitet om ikke bedre. men dette måtte testes og ble en liten forbedring til. så dette var vert og bruke noen timer på.

    takker for tips og hjelp.
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Dau tråd? Flere spm, med få/ingen svarer.

    Vel, her er noe humor:)

    "So, audiophiles, riddle me this: What does a DAC actually look like? I don't mean the box it hides in—I mean the little doodad that does the actual converting from digital to analog. Is it bigger than a phono cartridge? Is it made of rain-forest wood, gemstone, or porcelain? Do people show it to their friends, who gawk in awe and envy? Does it have an exotic, geisha-sounding name like Jasmine Tiger, Koetsu Onyx, or Miyajima Takumi? When it breaks, does a watchmaker type rebuild it for a not-insubstantial fee? Do people hoard them in vaults, like NOS tubes? Can you trade a DAC for a rose-gold Rolex Oyster Bubbleback ca 1945?
    I didn't think so."

    - Herb Reichert, Stereophile.
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    dette skal jeg prøve ut takker for svar.

    edit: ser jeg kan stjele noen fra en gammel cd spiller ^^ det burdet vel gå fint?
    klarte ikke og vente med og test dette hehe så jeg fikk laget til dette med montering under bordet på spilleren. mye av støyen forsvant også. tidligere så gikk støyen over selve lydnivået på sangene hehe.
    har helt klart skjedd noe med lyden også nå. testet med 2 plater som jeg slet med støy på, nå kan jeg bare skru opp uten at jeg hører det. nå som støyen forsvant er lyden mer detaljert en tidligere.

    funker knall.
    Ja det enkle er oftest det som funker.Om du skulle finne på å skaffe deg en annen kabel så skaff en som er beregnet for platespiller.En sk. phonokabel.
    Kos deg med lyttinga.
    Mvh Kenneth
    ble audioquest wildcat kabel(er dette en god kabel?) var litt over prisnivået av var jeg pleier og kjøpe, handler som regel kabler fra china til halve prisen og samme kvalitet om ikke bedre. men dette måtte testes og ble en liten forbedring til. så dette var vert og bruke noen timer på.

    takker for tips og hjelp.
    Det er sikkert en god kabel.Og det er sikkert Kina-kabler også men jeg hører stadig vekk at de er dårlige i loddinga.Har flere Audioquest kabler i mitt eie og kan ikke si noe som helst negativt om disse kablene.Det er alltid vert å bruke noen timer på kabel.Det er da som kjent noen som sverger til at det er stort sett det samme hva du velger men jeg er ikke av den oppfatning.Jeg hører det jeg hører og da velger jeg naturligvis etter det.Kos deg med lyttinga.
    Mvh Kenneth
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Dobbelalbum og arvesynd, et hjertesukk.

    Spiller Joni Mitchells Don Juans reckless daughter. Fin skive, men faen...

    Jeg skjønner hvorfor, men skjønner ikke hvorfor. Plata er presset med side 1 og 4 på den ene plata, 2 og 3 på den andre. Jeg har drøssevis med klassisk som er gjort på samme måte. En gang i tiden holdt man på sånn. Man hadde plateskiftere, må vite. Riktig stablet, så snudde man stabelen en gang i stedet for å snu hver plate en gang, og bytte plate en gang.

    Kom ikke her og si at folk ikke var late i gamle dager....
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    455
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Er det noen her på sentralen som har Clearaudio Ovation spilleren? Jeg syns den er så nydelig å se på. Vil gjerne høre erfaringer/synspunkter til de som har hørt eller har hatt den.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ser at Endpoint Audio har to Nottingham Ace Spacedeck på lager, som selges på Torget med Jelco SA-750D for 22.200 nå. Det høres ut som en super spiller i 20.000 kroners-klassen, så de som går med tanker om noe slikt burde kjenne sin besøkelsestid. :)

    IMNSHO
     

    kyrrelaastad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.08.2013
    Innlegg
    58
    Antall liker
    35
    Spiller Joni Mitchells Don Juans reckless daughter. Fin skive, men faen...

    Jeg skjønner hvorfor, men skjønner ikke hvorfor. Plata er presset med side 1 og 4 på den ene plata, 2 og 3 på den andre. Jeg har drøssevis med klassisk som er gjort på samme måte. En gang i tiden holdt man på sånn. Man hadde plateskiftere, må vite. Riktig stablet, så snudde man stabelen en gang i stedet for å snu hver plate en gang, og bytte plate en gang.

    Kom ikke her og si at folk ikke var late i gamle dager....
    Ja, fin skive! Populært hos DJer også med den type pressing, for å kjapt kunne fade mellom A og B-sida. LCD Soundsystem si liveskive er også pressa slik, viktig å ikkje ha noko pause i klappinga mellom låtane, må vite. :)
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Noen her som har erfaring med batteri psu til riaa?
    Ser pro-ject har en power box rs som leverer via batteri, denne er beregnet å forsyne pro-ject sin phono box rs riaa.
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    455
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Kjøpte platespiller igår og da fikk jeg med en Dynavector DV20x2L med knekt nålefane med på kjøpet. Tok kontakt med Expert Stylus i England og de sa at det ville koste mellom 291 og 330 pund, hvis den lar seg reparere. Pleier kostnaden ved bytting av cantilever å være rundt der?

    Skal til London senere denne måneden, og da tenkte jeg det var perfekt å sende den på rep/undersøkelse, så kan de sende den tilbake til hotellet når de var ferdig. De skulle prioritere saken min, og det er jo god servicve. Får håpe at den lar seg fikse, billig DV20x2L sånt sett.

    IMG_0169.JPG
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Hva slags erfaringer har man egentlig med dette firmaet? Jeg har fått inntrykk av at de får masse skryt, men at detaljene i historiene som fortelles tyder på at det kanskje ikke er heeeeelt fortjent?
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    455
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har bare søkt litt på nett og fant 3 bedrifter som driver med pickupreparering i England. Sendte mail til alle, og det var Expert Stylus som ga meg best oppfølging. Veldig proff håndtering av saken. Så langt så bra, så vi får se om de klarer å levere et godt sluttresultat.
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    455
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Har ikke tenkt på det før. Skal ta kontakt med han først :D Takk for tipset.

    Edit: Men hvis man sender til Dynavector, blir det moms på reparasjonskostnaden? For jeg tenkte på Expert Stylus fordi jeg skal på ferie i London, og da kan jeg ta med pickup'en uten å betale moms. Blir sikkert innenfor 6000 kr grensen.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Dyna retipper ikke. De gir kun rabatt på kjøp av ny.

    Hva Expert Stylus angår, vet jeg ikke helt hva du mener, Zomby. Jeg har brukt dem to ganger, og kjenner til tre andre. Ikke annet enn veldig god service og strålende oppfølging å rapportere om fra noen hold som jeg kjenner til, i hvert fall. Cross hadde en reklamasjonssak, den løste seg jo den også.
    Prisen de har gitt er den samme som de tok i 2010, så det burde jo være mer enn fair...
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    455
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Tok det lang tid før du fikk din reparerte pickup tilbake?

    Edit: Hvis jeg panter pickup'en så koster en ny dv20x2l ca 6000 kr. Hvis jeg sender pickup'en til Expert Stylus så koster det 330 pund, ca 3300 kr. Hva er det beste valget? Er ny i gamet og trenger litt expert råd.
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Dyna retipper ikke. De gir kun rabatt på kjøp av ny.

    Hva Expert Stylus angår, vet jeg ikke helt hva du mener, Zomby. Jeg har brukt dem to ganger, og kjenner til tre andre. Ikke annet enn veldig god service og strålende oppfølging å rapportere om fra noen hold som jeg kjenner til, i hvert fall. Cross hadde en reklamasjonssak, den løste seg jo den også.
    Prisen de har gitt er den samme som de tok i 2010, så det burde jo være mer enn fair...
    De gir rabatt på ny eller bygger om, fritt valg, i hvert fall på toppmodellene.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Tok det lang tid før du fikk din reparerte pickup tilbake?

    Edit: Hvis jeg panter pickup'en så koster en ny dv20x2l ca 6000 kr. Hvis jeg sender pickup'en til Expert Stylus så koster det 330 pund, ca 3300 kr. Hva er det beste valget? Er ny i gamet og trenger litt expert råd.
    Det tok ca ni , ti uker. Er det en mk ll du har?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn