Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.924
    Antall liker
    8.219
    Torget vurderinger
    1
    Noen andre som har trøbbel med Squeezebox i kveld?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.924
    Antall liker
    8.219
    Torget vurderinger
    1
    Fikk ordnet det. Mindre planleggingsproblemer.
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Har en gammel Duet innerst i et skap jeg vurderer å blåse støvet av, hvordan er det med streaming fra NAS for tiden? Fremdeles sånn at det er kun noen som støttes og det må innst sw på de?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Har en gammel Duet innerst i et skap jeg vurderer å blåse støvet av, hvordan er det med streaming fra NAS for tiden? Fremdeles sånn at det er kun noen som støttes og det må innst sw på de?
    Du må ha en Logitech Media Server kjørende på lokalnettet ditt, og denne må naturligvis ha tilgang til musikkbiblioteket. Noen NAS-bokser kan kjøre LMS. Andre ikke.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.463
    Antall liker
    35.292
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Sliter med buffer stopp på min boom.. har god hastighet på wifi og 100% signal til boom. Hva kan være feil?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.463
    Antall liker
    35.292
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det kan du si.. jeg måler 1900kb/s ved bommen...
     

    jan b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2008
    Innlegg
    324
    Antall liker
    114
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Hei, min SB-Radio finner ikke wi-fi lenger. Har prøvd å resette til fabrikkinnstillinger, men intet hjelper. Den maser om ethernet-tilkobling...
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hei, min SB-Radio finner ikke wi-fi lenger. Har prøvd å resette til fabrikkinnstillinger, men intet hjelper. Den maser om ethernet-tilkobling...
    Du har selvfølgelig sjekket at ingen har vært borti den trådløse routeren, slik at signalene har blitt svekket? Ellers får min router hikke rett som det er, og da har en restart av routeren løst mange slike tilkoblingsproblemer hos meg.

    Problemet kan selvfølgelig skyldes at trådløsfunksjonen på din SB Radio har tatt kvelden - får ikke håpe at det har skjedd.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.514
    Antall liker
    6.913
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Hvis den maser om ethernett-tilkobling, så må du gå tibake til fabrikkinnstilling på nytt. Du velger mellom trådløs eller wifi under oppsett.

    Johan-Kr
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    I stedet for en fabrikk-innstilling, kan jan b prøve Settings->Advanced->Networking og se om han får koblet seg til wi-fi'en sin.
     

    jan b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2008
    Innlegg
    324
    Antall liker
    114
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Takker for svar, men kommer ikke inn på settings. Har prøvd factory reset og kommer til språkvalg. Deretter står det at den ikke finner noe ethernet-tilkobling. Det står intet om wifi... Men i morgen tar jeg med dritten ut og bruker slegga på den, dette gidder jeg virkelig ikke å bruke mer energi på. Nok en gang, takker så mye for svarene...
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.232
    Antall liker
    4.854
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Ikke "Choose network", noe sted, jan b? Høres merkelig ut. Uansett, Ikke bruk slegga på den, men legg den heller ut på Torget.
     

    Rocke-Rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.02.2011
    Innlegg
    488
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    19
    "kan ikke koble til mysqueezebox.com"
    får jeg både på duet og touch når jeg fant de frem fra skapet. Sist jeg brukte touch så brukte jeg bare spotify-appen uten å streame fra lokalt nettverk. Denne gangen har jeg ikke privat pc slik at jeg kan kjøre en squeezebox server. Er det mulig å koble SB til spotify uten å ha en server på det lokale nettverket?

    Ønsker altså å kun bruke SB som en streamer/dac for spotify/tidal.

    Har gått tilbake til fabrikkinnstillinger på duet, begge kobler seg fint til wifien, men fjernkontrollen til duet får ikke koblet seg til noen av spillerne. De kommer opp i listen på fjernkontrollen, men når jeg velger en av de prøver den å koble til mysqueezebox.com, og får da bare feilmelding.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.514
    Antall liker
    6.913
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Touch virker uten lokal server, de andre må ha en server.

    Hvis du ikke har PC å bruke til server, kan du skaffe en Raspberry Pi som server.

    Johan-Kr
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    873
    Antall liker
    127
    Sted
    Bergen
    Hei i kveldingen,

    Har en Duett som er helt død plutselig...koselig på en fredag ;)
    Er det noe å gjøre med den, eller må man finne en ny brukt en ?

    Heldighvis (!) spiller jeg vinyl :)

    Hilsen André
     

    Rocke-Rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.02.2011
    Innlegg
    488
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    19
    Touch virker uten lokal server, de andre må ha en server.

    Hvis du ikke har PC å bruke til server, kan du skaffe en Raspberry Pi som server.

    Johan-Kr
    Fikset du det med telepati? Nå spiller det så fint fra både Tidal og Spotify over optisk.

    Mulig det er placebo, men jeg synes det låter bedre nå enn med chromecast.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.779
    Antall liker
    14.599
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Hei i kveldingen,

    Har en Duett som er helt død plutselig...koselig på en fredag ;)
    Er det noe å gjøre med den, eller må man finne en ny brukt en ?

    Heldighvis (!) spiller jeg vinyl :)

    Hilsen André
    Kjedelige greier. Har du sjekket om det er boksen eller strømforsyningen som har tatt kvelden? En ny, brukt Duet koster heldigvis ikke skjorta.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.232
    Antall liker
    4.854
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har inntrykk av at strømforsyningene har kortere levetid enn selve spillerne. Clas Ohlson artikkelnummer 36-4447 ser ut til å være en egnet erstatning.
     
    Sist redigert:

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg har inntrykk av at strømforsyningene har kortere levetid enn selve spillerne. Clas Ohlson artikkelnummer 36-4447 ser ut til å være en egnet erstatning.
    Jeg bruker en Clas Ohlson strømforsyning på en av mine Squeezeboxer. Fungerer helt utmerket - men det er viktig å være nøye med å sette på de løse pluggene riktig vei - slik at pluss og minus blir riktig i forhold til hvordan Squeezeboxen vil ha det.
     

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    Mysqueezebox.com er nede ....... men heldigvis har vi Ickstream :)
    Se oppdatert status her:
    https://twitter.com/mysqueezebox
    Hei, jeg bruker Squeezebox Touch og PC. Alt har fungert ganske bra lenge. Bruker versjon 7.7.2 r9663. Men jeg har de siste ukene hatt problemer med å bruke Spotify fra Squeezer-appen på Androidtelefonen min (Samsung). Det har som sagt fungert bra tidligere, men nå får jeg feilmelding "Couldn't resolve IP address for www.mysqueezebox.com". Jeg kan bruke Spotify dersom jeg bruker panelet på selve Touch'en, men da mister Appen kontakt med Touch'en.

    Er dette relatert til det som ble skrevet om mysqueezebox her tidligere?
    Noen som har en god workaround? Jeg er ikke veldig dreven i slikt, men kan følge en grei oppskrift.

    Madammen truer med å tvinge meg til å konvertere til Sonos om dette ikke fungerer snart.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.514
    Antall liker
    6.913
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Appen og touchen må være på samme lokalnett for å funke. Sjekk at du er på lokalnettet med androiden, og du ellers kommer på nett.

    Johan-Kr
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    Både PC, Touch og mobil er på samme nettverk, så det burde være ok.

    Men hvordan fungerer my squeezebox.com oppi dette? For å kunne bruke Spotify nå må jeg bruke skjermen til Touch, gå inn på Innstillinger\Avansert\Nettverk\Bytt til mysqueezebox.com. Den kobler da til mysqueezebox.com og jeg mister kontakten til mitt bibliotek på pcen. Men jeg kan starte Spotify. Vil jeg så tilbake til pc biblioteket går jeg tilbake til startmenyen og velger Min musikk. Alt dette må skje via skjermen på Touch. Ikke veldig brukervennlig med andre ord.

    Noen flere tips?

    Jeg har mulighet for å kjøre kablet nettverk til pc eller Touch, men trenger trådløst for en annen Touch i kjelleren.

    Frustrert nå.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.779
    Antall liker
    14.599
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Har du prøvd å bruke Triode sin plugin for Spotify? Fungerte knirkefritt sist jeg brukte den.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    .....må jeg bruke skjermen til Touch, gå inn på Innstillinger\Avansert\Nettverk\Bytt til mysqueezebox.com. Den kobler da til mysqueezebox.com og jeg mister kontakten til mitt bibliotek på pcen.
    Du kan legge inn "Bytt til mysqueezebox.com" på startmenyen. Trykk lenge på valget "Bytt til mysqueezebox.com" når du kommer dit via Innstillinger etc., og da vil du få spørsmål om du vil legge inn "Bytt til mysqueezebox.com" på startmenyen. Det blir jo LITT enklere på den måten.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.514
    Antall liker
    6.913
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Spørsmålet er om du kjører Logitech Mediaserver på PCen som har biblioteket?

    I såfall går du inn på kontrollsiden til LMS på PCens ipadresse fra en nettleser slik:
    Kode:
    http://ipadresse:9000
    Der klikker du på "Innstillinger" nede til høyre.

    Da kommer du inn på konfig-siden til serveren. Gå inn på pluginsiden, og aktiver spotify plugin, triodes spotify-plugin og Spotify protocol handler.

    Gå på innstillingene til Triode-pluginen og tast inn innloggingsdetaljene til Spotify og kjør test.

    Du skal nå kunne gå på Spotify uten å måtte logge på via MySqueezebox.

    Johan-Kr
     

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    Takker for alle svar!

    Spørsmålet er om du kjører Logitech Mediaserver på PCen som har biblioteket?

    I såfall går du inn på kontrollsiden til LMS på PCens ipadresse fra en nettleser slik:
    Kode:
    http://ipadresse:9000
    Der klikker du på "Innstillinger" nede til høyre.

    Da kommer du inn på konfig-siden til serveren. Gå inn på pluginsiden, og aktiver spotify plugin, triodes spotify-plugin og Spotify protocol handler.

    Gå på innstillingene til Triode-pluginen og tast inn innloggingsdetaljene til Spotify og kjør test.

    Du skal nå kunne gå på Spotify uten å måtte logge på via MySqueezebox.

    Johan-Kr
    Jo, det gjør jeg forsåvidt og har vært der inne men fant kun Logitechs originale Spotifyplugin som jeg bruker . Men jeg ser der nå at jeg kjører faktisk Squeezebox Server 7.6.1 og ikke Logitec Media Server. Jeg krysser av i boksen for "vis tredjeparts plugin-moduler" , men får ikke opp noe fra Triode eller andre ting relatert til Spotify.
     

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    Hang on! Jeg restartet Squeezebox Server og nå ser jeg de plugin'ene du nevnte. Tester ut umiddelbart!
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    ^ Det Fenalaar sa......
    Jeg kjører iallefall både Triode plugin og den orginale Logitech Spotify plugin og kan velge hvem av de jeg vil bruke fra iPeng appen (kjører i apple verden og ikke android)
    Fungerer strålende nå, men det var nede noen timer den helgen mysqueezebox.com hadde problemer
     

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    Ok, da var de plugin'ene aktivert og Squeezeboxserveren restartet, men jeg får feilmelding om spotifyd.exe systemfeil. Leste nå på Triodes startinnlegg om plugin'en på slimdevice forumet at man måtte tillate spotifyd gjennom brannmuren. Jeg bruker Windows brannmur (såvidt jeg har forstått) og gikk gjennom listen over programmer jeg kunne tillate tilgang, fant 3 stk som het Spotify men ingen spotifyd. Alle de tre, samt Squeezebox Server Kontrollpanel for Squeezebox har tilgang. Leter jeg på feil sted? Skal jeg se etter noe annet enn spotifyd (eller noe som ligner veldig)?
     

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    Uansett, nå er ihvertfall Spotify Core installert. Jeg gikk inn på settings på Triode plugin'en, fylte inn og kjørte selvtest, men fikk feilmelding om at Helper ikke kjørte. Kan det være feil med påloggingsdetaljene til Spotify? Det er madammen sin konto...
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Finner du spotifyd.exe i prosesslisten på servermaskinen? Sjekk med oppgavebehandling.....
    Helper som du refererer til ifm selvtesten er nettopp spotifyd.exe
    Du må nok åpne for den i brannmuren. (Port 9005 hvis du ikke har endret på std verdien.)

    På min LMS ligger filen her:
    C:\ProgramData\Squeezebox\Cache\InstalledPlugins\Plugins\Spotify\Bin\MSWin32-x86-multi-thread\spotifyd.exe

    Jeg kjører Logitech Media Server Version: 7.8.0 - 1384348383
     
    Sist redigert:

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    Mange takk for hjelp og info hittil. Får fortsette i morgen :)
     
    Sist redigert:

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    Finner du spotifyd.exe i prosesslisten på servermaskinen? Sjekk med oppgavebehandling.....
    Helper som du refererer til ifm selvtesten er nettopp spotifyd.exe
    Du må nok åpne for den i brannmuren. (Port 9005 hvis du ikke har endret på std verdien.)

    På min LMS ligger filen her:
    C:\ProgramData\Squeezebox\Cache\InstalledPlugins\Plugins\Spotify\Bin\MSWin32-x86-multi-thread\spotifyd.exe

    Jeg kjører Logitech Media Server Version: 7.8.0 - 1384348383
    Hei igjen, jeg fant filen der du hadde den og åpnet for den i Windows brannmuren. Default valgt er TCP protokolltype og alle porter. Må jeg spesifisere 9005? Skulle jo ikke tro det, men...

    Jeg får fortsatt feilmeldingen "spotifyd.exe - Systemfeil. Programmet kan ikke starte fordi MSVCR100.dll mangler på datamaskinen. Prøv å installere programmet på nytt for å rette opp dette problemet." Den popper opp med ett minutts mellomrom. Hvordan avinstallerer jeg spotifyd.exe? Jeg finner det ikke under Kontrollpanelet\Programmer og funksjoner\Avinstaller eller endre et program. Eller deaktivere plugin'en i Settings på Squeezebox Serverinstillinger?
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn