Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.168
    Antall liker
    10.693
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ble til slutt den squeezplayer appen. Litt "hack" for å få det til..
    Fant den gratis på nett. Funker ikke på wifi på jobb.. port 9000 ut er nok sperret på Firewalls her..
    Hei må si at denne løsningen fungerer glitrende.
    Kjøpte appen likevel for å støtte utvikler.. Hele 30 kr :)
    Fant ut at 320kB mp3 er nok for mobilen (begrenser ikke kvaliteten på den i mine ører) så kjører transcoding på LMS server til mobilen. Litt for å spare båndbredde også. I tillegg er det ikke full 4g dekning overalt jeg ferdes.. Lossless til de andre squeezplayerene.. (en stk raspberry i kjelleren) og en stk lydløs Win (htpc) server oppe..
    Enkelt, funksjonelt, stabilt, alle mulige integrasjoner, raskt, veldig bra grensesnitt og bra lydkvalitet.. Skjønner ikke hvorfor og hva man skal med Roon :)
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.246
    Antall liker
    4.881
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    @bambadoo - Er det slik at du må en en "kontroller-app" i tillegg til squeezeplayer-appen, eller er denne funksjonaliteten innebygd i squeezeplayer-appen?
     

    henjaer

    Banned
    Ble medlem
    09.05.2012
    Innlegg
    224
    Antall liker
    61
    Torget vurderinger
    7
    Kjørte Tidal også i tillegg til spotify men så datt Tidal plutselig ut skjønner ikke helt hvordan det skjedde er det noen her innesom har en løsning på det problemet
     

    Latentfreak

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2012
    Innlegg
    315
    Antall liker
    291
    Hmm, sitter litt fast og trenger tips! Jeg har SB Duet med player koblet med kabel til ruter, og koblet nettopp macminien til ruteren med cat5e, for å få mer stabil overføring (har hatt litt hakking, tror d er pga at macen har vært på wifi). Men med kabel-koblet Mac finner jeg ikke noen "player" :/ Ved å gå tilbake til trådløs tilkobling av mac'en så funker alt igjen.

    hva er det som er problemet? Og hva et løsningen ? :)

    PS: ingenting galt med kabel, har sjekket at mac'en får Internett
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.524
    Antall liker
    6.944
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Er både maskinen og receiveren på samme fysiske kablete nett, så er første steg å sjekke at begge to har korrekte nettverksinnstillinger - mao samme nettverksmaske, ruteradresse, og så (normalt sett) tre første tallgruppene i nettverksadressen det samme.

    En kjapp fiks er meld på controlleren på trådløsnettet igjen og så ta en fabrikkreset på receiveren. Hold inne knappen på forsida i ca 12 sek til den begynner å blinke rødt. Først hutrtig og deretter sakte. Når den blinker sakte finner du receiveren i menyen på kontrolleren, og så setter den opp på nytt. Sjekk at LMS kjører på macen før du begynner (gå i Safari på macen, og se om du får opp siden 127.0.0.1:9000 )

    Johan-Kr
     

    Latentfreak

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2012
    Innlegg
    315
    Antall liker
    291
    Takk for svar Fenalaar! Ja, det stemmer at alt er på samme nett. Jeg klarer ikke se at det er noe nettverks-feil... men jeg hentet Controlleren (bruker normalt iPhone) og oppdaget da at player ikke var koblet opp mot LMS når mac'en var i kablet modus. Så det hele ble løst ved å velge LMS-serveren i valget for "Bibliotek". Tipper at playeren leita etter den gamle ip-adressa til mac'en hadde i wifi-modus? Men problemet er løst (håper det er permanent!)
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.524
    Antall liker
    6.944
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Jeg klødde meg nesten flintis når jeg skulle bytte Receiveren over fra trådløst nett og over til kablet nett, til jeg fant ut at jeg måtte ta full factory reset på receiveren for å få velge nettverkstype...

    Johan-Kr
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.945
    Antall liker
    17.274
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hei,

    Hjelp!

    Klarer ikke å styre min SBT med min Samsung S5. Får opp bare noe sånt:

    15970067_10155040225507994_683254865_n.jpg


    Det merkelige er at jeg heller ikke får SB egen styringsapp til å funke heller. Står "Free your music" på skjermen i en evighet uten at det skjer noe.:(
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.524
    Antall liker
    6.944
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Kjører du Touchen standalone, eller har du LMS gående på en datamaskin eller NAS?

    Johan-Kr
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.945
    Antall liker
    17.274
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kjører du Touchen standalone, eller har du LMS gående på en datamaskin eller NAS?

    Johan-Kr
    LMS? (NAS vet jeg hva er, tror jeg). Men nei, jeg kjører SBT standalone, kun koblet med coax mot DAC'en. Med ethernetkabelen inn.

    Beklager tåkeprat, har lite peiling på dette. Men Sqeezecommander funker med en gang på min Asus nettbrett.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.524
    Antall liker
    6.944
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Bruker du LMS til bare Spotify, eller med en disk tilknyttet vhaæ USB?

    Problemet med Samsungen din tror jeg ligger i at den ikkee greier å nå touchen på lokalnettet. Sjekk at tulletuten er logget på ruteren.

    Se om du greier å finne nettverksadressen (ip-adr) til touchen, last ned en ping-app til telefonen og prøv å pinge adressen til touchen.

    Johan-Kr
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    399
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    14
    Jeg får ikke opp MQA Master alternativet i tidalmenyen på Squeezebox. Noen som vet om den støtter dette?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.588
    Antall liker
    35.578
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Vi får håpe på at det kommer etterhvert, men da må jeg nok ha ny dac for å utnytte det fullt ut...
     

    titerjesen

    Medlem
    Ble medlem
    30.12.2006
    Innlegg
    7
    Antall liker
    2
    Sted
    Arendal
    Hei. Vurderer kjøp av Logitech Transporter. Har i dag Squeezbox touch som jeg kjører TIDAL Hi-Fi på og er i grunn fornøyd med det. Leste et sted at Transporteren ikke støtter høyeste innstillingen på TIDAL. Kan noen bekreftet / avkrefte dette?
    Hvordan er det å sette opp TIDAL på enheten.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.246
    Antall liker
    4.881
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Kjører du Touchen standalone, eller har du LMS gående på en datamaskin eller NAS?

    Johan-Kr
    LMS? (NAS vet jeg hva er, tror jeg). Men nei, jeg kjører SBT standalone, kun koblet med coax mot DAC'en. Med ethernetkabelen inn.

    Beklager tåkeprat, har lite peiling på dette. Men Sqeezecommander funker med en gang på min Asus nettbrett.
    LMS = Logitech Media Server (tidl. SqueezeboxCenter el. Squeezeboxserver)
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    @bambadoo - Er det slik at du må en en "kontroller-app" i tillegg til squeezeplayer-appen, eller er denne funksjonaliteten innebygd i squeezeplayer-appen?
    Hei, nei den "integreres" i en kontroller-app. For android bruker jeg "squeezer". En knall-app som er gratis.
    Takk for tips om Squeezer, bambadoo. Den så kjekk ut. Jeg bruker vanligvis Squeeze Ctrl men jeg skal Squeezer en stund.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.524
    Antall liker
    6.944
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Hei. Vurderer kjøp av Logitech Transporter. Har i dag Squeezbox touch som jeg kjører TIDAL Hi-Fi på og er i grunn fornøyd med det. Leste et sted at Transporteren ikke støtter høyeste innstillingen på TIDAL. Kan noen bekreftet / avkrefte dette?
    Hvordan er det å sette opp TIDAL på enheten.
    Har ikke testa Tidal på Transporteren min, men Transporteren trenger en server i systemet, i motsetning til touch, som kan være ain egen server.

    Johan-Kr
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Jeg kan visst like gjerne kalle meg idiot på trykk før noen andre rekker å gjøre det.

    Idioten spør angående SB Touch og Tidal:
    Nå har jeg installert Tidal på alle bauger og kanter og er klar til la musikken strømme fra Tidal ut i lytterommet. Men hvordan får jeg det til? Kan noen gi meg en trinn-for-trinn-instruksjon? Helst uten å si at jeg trenger kablet forbindelse fra pc til SB Touch. Jeg har nemlig pc og SB stående i hver sin etasje.

    Edit: Å bruke Tidal til å lytte på nettbrettet går greit. I den grad det har noen betydning.

    Bill.mrk. "Venter spent"
     
    Sist redigert:

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Jeg kan visst like gjerne kalle meg idiot på trykk før noen andre rekker å gjøre det.

    Idioten spør angående SB Touch og Tidal:
    Nå har jeg installert Tidal på alle bauger og kanter og er klar til la musikken strømme fra Tidal ut i lytterommet. Men hvordan får jeg det til? Kan noen gi meg en trinn-for-trinn-instruksjon? Helst uten å si at jeg trenger kablet forbindelse fra pc til SB Touch. Jeg har nemlig pc og SB stående i hver sin etasje.

    Edit: Å bruke Tidal til å lytte på nettbrettet går greit. I den grad det har noen betydning.

    Bill.mrk. "Venter spent"
    Går det greit å følge denne kanskje? https://support.tidal.com/hc/en-us/articles/201871191-Squeezebox
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Jeg kan visst like gjerne kalle meg idiot på trykk før noen andre rekker å gjøre det.

    Idioten spør angående SB Touch og Tidal:
    Nå har jeg installert Tidal på alle bauger og kanter og er klar til la musikken strømme fra Tidal ut i lytterommet. Men hvordan får jeg det til? Kan noen gi meg en trinn-for-trinn-instruksjon? Helst uten å si at jeg trenger kablet forbindelse fra pc til SB Touch. Jeg har nemlig pc og SB stående i hver sin etasje.

    Edit: Å bruke Tidal til å lytte på nettbrettet går greit. I den grad det har noen betydning.

    Bill.mrk. "Venter spent"
    Går det greit å følge denne kanskje? https://support.tidal.com/hc/en-us/articles/201871191-Squeezebox
    Takk skal du ha. Jeg leste denne linken tidligere men finner ikke ickStream blant plug-ins. Derimot fant jeg Tidal. Jeg bruker
    versjon 7 .9.0. Gjør det noen forskjell.

    Forøvrig har jeg følelsen av at alt er på plass; på nettbrettet som jeg benytter som fjernkontrol, på PC og på selve SBT. Alt er installert og pålogget. På sistnevnte står det "ingenting". Så spørsmålet hva jeg skal gjøre for å få noe å spille av, på samme måte som jeg gjør "lokalt" på nettbrettet.
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    671
    Antall liker
    470
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Takk skal du ha. Jeg leste denne linken tidligere men finner ikke ickStream blant plug-ins. Derimot fant jeg Tidal. Jeg bruker
    versjon 7 .9.0. Gjør det noen forskjell.

    Forøvrig har jeg følelsen av at alt er på plass; på nettbrettet som jeg benytter som fjernkontrol, på PC og på selve SBT. Alt er installert og pålogget. På sistnevnte står det "ingenting". Så spørsmålet hva jeg skal gjøre for å få noe å spille av, på samme måte som jeg gjør "lokalt" på nettbrettet.
    Du trenger ikke ickstream lengre. Bruk Tidal som du fant og legg til bruker/pass i 'logitech'-linken som jeg har ringet rundt på bilde.

    Du skal nå kunne spille fra tidal i SBT evt. laste ned squeezepad appen for iPad om du vil bruke den som fjernkontroll til SBT (anbefales).

     

    Vedlegg

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    671
    Antall liker
    470
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Ok, det finnes en squeeze control bl.a. for android.

    Forøvrig finner du Tidal under 'mine tjenester' på SB'n.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.588
    Antall liker
    35.578
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    I dag får jeg ikke kontakt med homeserver LMS. Jeg finer spillerne fra serveren som LMS er på, men ingen dukker opp på mobilen osv. Jeg har ikke gjort noe.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.588
    Antall liker
    35.578
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har prøvd, fra severen der hvor LMS er så er det kun den som er kablet som dukker opp. Mens på de trådløs fjernkontrollene samt mobil dukker ingen opp.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.524
    Antall liker
    6.944
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Hmm... Omstart på ruteren?

    Har du en bærbar, så du kan prøve å logge på trådløsnettet og prøve om du får til å pinge til severens IP-adresse?

    Johan-Kr
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.072
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Har Tidalappen til LMS blitt bedre? Jeg byttet til ickstream da Tidalappen jukset ved å ikke vise alle spor på albumene.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.588
    Antall liker
    35.578
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Nå virker alt minus squeezox duet (med fjernkontroll) den vil ikke koble seg på homeserver og mysqueezebox.com

    Rettelse.. Har dratt ut ledningen (strøm) på alle og ventet litt - nå virker alt igjen.
     
    Sist redigert:

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.282
    Antall liker
    1.177
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Man må og huske å registrere enheten på mysqueezebox.com. Noen ganger er det lurt å ta den bort for så å legge den inn igjen. Windows 10 og squeezebox server er for øvrig noe herk, glad jeg kjøret den på en NAS.....
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Tidal er da en egen plugin på Squeezebox Touch, som fungerer finfint.
     

    joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    869
    Antall liker
    466
    Torget vurderinger
    1
    Noen som vet hvorfor det av og til mangler låter i egne spillelister i Tidal?

    Noen ganger kommer de frem igjen hvis jeg først starter en låt fra eget bibliotek, så går tilbake til Tidal. Mens andre ganger må det en restart til.

    Ser på andre fora at flere har hatt det problemet, men har ikke funnet løsningen. Anyone?
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.282
    Antall liker
    1.177
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Noen som vet hvorfor det av og til mangler låter i egne spillelister i Tidal?

    Noen ganger kommer de frem igjen hvis jeg først starter en låt fra eget bibliotek, så går tilbake til Tidal. Mens andre ganger må det en restart til.

    Ser på andre fora at flere har hatt det problemet, men har ikke funnet løsningen. Anyone?
    Gå helt tilbake i menyen og start Tidal på ny. Dette gjør jeg nesten daglig på Touch'n og det fungere der i alle fall når albumene er ufullstendige...
     

    joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    869
    Antall liker
    466
    Torget vurderinger
    1
    Fungerer ikke alltid å bare gå tilbake i menyen. Jeg bruker forøvrig Duettens controller som fjernkontroll til Touch.

    Vet om to andre som har samme problemet her. De har Duet, den ene har LMS på Windows 7 og den andre har XP. Jeg bruker NAS.

    Har ikke prøvd på selve Touch-enheten, så kanskje dette er et Duetcontroller-problem?
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Har Tidalappen til LMS blitt bedre? Jeg byttet til ickstream da Tidalappen jukset ved å ikke vise alle spor på albumene.
    Tror ikke den har forandret seg for jeg har samme problemene fortsatt. Spesielt ille er det på egne spillelister.
    Men bruker jeg Ickstream dukker alle låtene opp.
    Har ikke noe med iPeng å gjøre iallefall for det er det samme problemet hvis jeg bruker webgrensesnittet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn