|
Samme her .Prøvd det også, fortsatt kun "veldig høy" kvalitet.
Så Primare hadde en god unnskyldning.
Godt spørsmål, jeg bruker mest Tidal via Roon (har også Qobuz og Spotify) - veldig mange jeg kjenner har bare Spotify, så brukes mest når andre er innom - så da er det praktisk at man har oversikt til å få mest mulig optimal lyd via Spotify (lossless). Det skal legges til at fra en PC eller mac så er det umulig å få ekte lossless på Spotify siden lyden går gjennom OS-mikseren - så faktisk er eneste reelle alternativet for ekte lossless fra Spofity via Spotify Connect (lossless) - som riktignok kan styres fra en PC eller mac selvsagt.Hvorfor driver dere og jasser med Spotify når Tidal finnes? I beste mening!![]()
Som nevnt tidliger i tråden så jobbes det med å løse dette og imens kan folk bruke Connect.......Det skal legges til at fra en PC eller mac så er det umulig å få ekte lossless på Spotify siden lyden går gjennom OS-mikseren - så faktisk er eneste reelle alternativet for ekte lossless fra Spofity via Spotify Connect (lossless) - som riktignok kan styres fra en PC eller mac selvsagt.
Spotify for at det var den første streamingtjenesten jeg begynte med og har endeløst med spillelister der. Etter min mening så har Spotify det beste brukergrensesnittet og i blindtester hjemme hos meg har ingen greid å plukke Qobuz ut som en bedre lydmessig streamer. Nå med oppgraderingene i Spotify så ser jeg i hvert fall ingen grunn til å skifte. Der er vel heller ingen som har mer utvalg i nordisk musikk enn Spotify?Hvorfor driver dere og jasser med Spotify når Tidal finnes? I beste mening!![]()
Jeg bruker PC med Win11 som media-HUB i kinoen. Youtube, Nettleser, HD-filmer og Spotify. Lyden fra alt dette kjøres via USB til MiniDSP flex8 som styrer forsterkerne. Det er så praktisk å ha alt på "ett sted" og jeg styrer alt fra trådløst tastatur med lys. Prosjektor står på teknisk rom, så den hører jeg ikke.Som nevnt tidliger i tråden så jobbes det med å løse dette og imens kan folk bruke Connect.
Det er da vel ingen ting som blinker eller er uoversiktlig her?Spotify har et så frenetisk brukergrensesnitt at jeg blir helt stressa av å åpne appen. Videoer som blinker og uendelig med forslag til hva jeg bør gjøre. Jeg blir helt sliten.
Fint de tilbyr lossless da
Enig, men du har disse da..Spotify har et så frenetisk brukergrensesnitt at jeg blir helt stressa av å åpne appen. Videoer som blinker og uendelig med forslag til hva jeg bør gjøre. Jeg blir helt sliten.
Er alt på Spotify nå i samme kvalitet? Tipper de selv sier at Spotify Lossless er opp til 24/44.1.
-Kan det bety at også typisk CD-format på 16/44.1 også tilbys?![]()
Det skal finnes, f. eks. album: Sentimental Journey by Nils Landgren.Jeg har forstått det slik at det var 16/44.1 som skulle komme som lossless på Spotify. Har noen fått 24/44.1?
Nei. Den kommer som 16 bit også.Vises den som 24/44.1 på din Lumin @birk88 ?
Høres jo rart ut om Tidal skal tilby 24/192 til lytteren, men kun aksepterer 24/88.2 fra artistene. Her er det noe muffins.Tankeeksperiment vedrørende bruk av ordet lossless når vi snakker om Spotify.
@TrompeteN har jo lært oss over i Tidal vs lokal strømming at hans utgivelser til strømmetjenester er levert kun i 24/88,2kHz. Blir ikke strømming av en nedsamplet versjon til 24/44,1 som ikke er utført av plateselskap selv da egentlig å regne som lossy?
Høres jo rart ut om Tidal skal tilby 24/192 til lytteren, men kun aksepterer 24/88.2 fra artistene. Her er det noe muffins.![]()
88Khz oppløsning er mitt eget valg og ikke en begrensning. Begrensningen er 24bit 192Khz.Høres jo rart ut om Tidal skal tilby 24/192 til lytteren, men kun aksepterer 24/88.2 fra artistene. Her er det noe muffins.![]()
Noen spesiell grunn til at du valgte akkurat den? Eller for test?88Khz oppløsning er mitt eget valg og ikke en begrensning. Begrensningen er 24bit 192Khz.
320kbs MP3 er alt man trenger.hva mener dere 24bit og 192khz gjør egentlig?? redbook hadde alt man trenger for 42år siden!
JaNoen som fortsatt ikke har fått Spotify Lossless?