|
Det er fordi Lumin (og mange andre, bl.a. Electrocompaniet) enda ikke har større for 24 bits avspilling.
Nå har Arcam Solo Uno AirPlay 2, så da betyr det nok at «desken» har 256kbd aac. Yamaha har vel Airplay 1 som støtter eksakt 16/44.1khz og ikke noe annet.En tur innom oppussingsobjektet øst for Kjelsås etter jobb, der jeg har snekret sammen «BilligFi» og har et hjemmekontor. På desken så har jeg en Arcam Solo Uno, ikke støttet av lossless. Men, så kom jeg plutselig på at det er Airplay på den også. Og dermed var også lossless på plass! I stua, der Naimen også sviktet, og derav PC kjører på USB DAC, så har jeg en stusselig grå boks. En Yamaha WXAD-10. Mange år gammel. Den sviktet som Naim også på Spotify Connect , men har Airplay, som Arcamen. Switchet Airplay Stream over til den og: Vis vedlegget 1151602 Vis vedlegget 1151603
Hørt dette jeg også, men de lærde strides og mange mener 24bit/48kHz støttes fra iOS avhengig av fra og til device. Spotify støtter opp om dette ref. bilder.Nå har Arcam Solo Uno AirPlay 2, så da betyr det nok at «desken» har 256kbd aac. Yamaha har vel Airplay 1 som støtter eksakt 16/44.1khz og ikke noe annet.
Kan du utdype?Tyder vel på at den den ikke er bitperfekt.
Er det Mitchell & Johnson WLD+211T du har, i såfall er maks oppløsning for FLAC/WAV: 24-bit / 48 kHz.Kan du utdype?
Er det dac'en som gjør signalet om til 48 kHz PCM fra 44,1 kHz FLAC? Hva er eventuelt poenget med dette? Noe med upsampling av alle innkomne signaler?