Digitale avspillere Spennende DAC og fin pris.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Til dere som har bestilt Topping fra Frankrike - hvor lang var leveringstiden?
     

    Gbatokai

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.03.2002
    Innlegg
    698
    Antall liker
    45
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Eg fekk denne i dag. Har fått høyrt litt i kveld. Imponerande lyd. Eit kupp rett og slett.

    Peder
    Ja, Khadas Tone Board, som den heter, får høy score på alle parametre her og. Lyden er rett og slett high-end, og er direkte utfordrende å forsone med det beskjedne visuelle inntrykket. :)

    Intet fjas: ESS 9038 (ES9038Q2M) og XMOS USB.

    Eksemplaret mitt er øremerket et mer beskjedent hodetelefonoppsett annetstedshen i familien. Jeg foretrekker fortsatt Schiit Gungnir MB med sitt noe mer eksklusive utseende, balanserte utganger og litt større metning i klangfargene, men Khadas er faktisk helt på nivå.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.419
    Antall liker
    12.503
    Sted
    Sørlandet
    Eg fekk denne i dag. Har fått høyrt litt i kveld. Imponerande lyd. Eit kupp rett og slett.

    Peder
    Ja, Khadas Tone Board, som den heter, får høy score på alle parametre her og. Lyden er rett og slett high-end, og er direkte utfordrende å forsone med det beskjedne visuelle inntrykket. :)

    Intet fjas: ESS 9038 (ES9038Q2M) og XMOS USB.

    Eksemplaret mitt er øremerket et mer beskjedent hodetelefonoppsett annetstedshen i familien. Jeg foretrekker fortsatt Schiit Gungnir MB med sitt noe mer eksklusive utseende, balanserte utganger og litt større metning i klangfargene, men Khadas er faktisk helt på nivå.
    Her er en objektiv test av Khadas tone board;

    https://www.audiosciencereview.com/...ents-of-wesiontek-khadas-tone-board-dac.4823/

    "The Khadas Tone Board is a high performance DAC and a bargain price. It is exceptionally well engineered and easily earns my highest recommendation!"

    -BB-
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    491
    Finnes det en DAC som har både HDMI og I2S (HDMI) innganger som kan dekode DSD på begge disse?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.129
    Antall liker
    10.590
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Kjøp og salg gjøres ikke her. Vi har en utmerket bruktbørs til formålet.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.220
    Antall liker
    9.452
    Torget vurderinger
    2
    Topping D90 måler i toppklasse og det bør være en oppgradering for mange . Selv har jeg lyst på den da godemålinge=eierglede . Men jeg burde strengt tatt spare pengene til ny høyttalere da jeg neppe vil høre forskjell på 122 og 119 dB støygulv
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.165
    Torget vurderinger
    2
    Til dere som har bestilt Topping fra Frankrike - hvor lang var leveringstiden?
    Det gikk på akkurat en uke denne gangen også. Totalsum inkl. frakt moms og gebyr ble NOK 7640.- for en Topping D90
    Da er vi spent på lytteinntrykk.
    Og hvor bra er den mot de til 15-30.000?
    Ser ut til at jeg får solgt unna nok til at jeg kan finansiere "verdens beste DAC", kan i det minste love deg at jeg skal fortelle hva jeg hører, både i detaljerte hodetelefonoppsett, og et "forvrengt" hjemmeanlegg. :)
    Men tror ikke jeg har den i hus før om 3 - 4 uker.
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Hadde vært flott om du tok en blindtest av dacen når den er i hus.

    Mvh
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.165
    Torget vurderinger
    2
    Hadde vært flott om du tok en blindtest av dacen når den er i hus.

    Mvh
    God, idé, egentlig. Skal se om det lar seg gjøre. Svært viktig i en sånn sammenheng at DAC'ene har like høyt utgangssignal, men som sagt, skal gjøre en liten innsats her.
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Du er jo veldig flink til å skrive, hvorfor prøver du ikke YT?Man må vel muligens ha mange besøkende før man tjener litt, hifi er kanskje heller ikke stort.

    Mvh
     
    X

    X186841

    Gjest
    Likte kanskje D70 litt bedre til mye av min litt rølpete lo-fi musikk og loudness helvete produksjoner, for her er det ikke noe som glatter over, men på akustisk og ikke helt ihjælprodusert annen musikk er jo D90 en åpenbaring. Rytme, klang og toner sitter som støpt.
    Synes denne omtalen oppsummerer mye av mitt inntrykk, så slipper jeg å skrive til krampa tar meg :)

    https://soundnews.net/sources/dacs/topping-d90-review-a-genre-master/

    "I will start by saying what I didn’t like about all AKM based designs I listened to until now. Absolutely all AKM designs, be it from Topping, Aune Audio, SMSL, xDuoo, FiiO and so on have a slight mellow approach to music reproduction. They know how to involve you with their musical wizardry, with that intoxicating flow and naturalness, with that impressive holography and note placement in the room. However, they never properly punched and slammed my body like a serious ESS based DAC did. They never properly shown me a clear sub-bass note that can be sustained for a second or two. This is the sole reason Matrix Audio Element X stayed at my side no matter what, it can be gentle, but it can also be a wild beast unleashing fast and energetic bass notes that strike fast, while being in total control and having everything breathing and at its place.

    This is the first time I can say the same about an AKM based design. Ladies and gentleman, D90 is fast, articulate and it hits like a train when its needed. It doesn’t roll-off sub-bass information and my usual pugilist music as electronica and rock started throwing punches at me, I finally felt a crazy amount of energy and impact. Finally, I can listen to my rock without feeling that something is missing from my music. In this respect, D90 is sounding like a grown-up, balls to the wall DAC with authority, has its chin up and knows for to impress a music aficionado like myself. Finally, an AKM based DAC with slam, speed and impact, the end must be near for sure.
    The best part that I loved about AKM based DACs is their ability to present spatial cues around the listener. I don’t mean just a wider soundstage that usual, not at all, I mean that every single note is like floating individually to the other one near it, the gap between all notes is bigger, you feel like there is more air in the room. With D90 that feeling is multiplied and I am pretty sure I am hearing the airiest performance in a delta-sigma DAC I’ve heard so far.

    I am hearing more air even with lower-quality recordings and there is more of it even compared to my reference Element X, as painful as this sounds to me, this is the ugly truth. D90 is without a doubt the airiest DAC I listened to at my place with the most layered sound, with the deepest depth and with a well spread-out soundstage.
    If you want to feel every vibration of every note and if you are wondering if bass is one-noted or has multiple layers of it, then D90 is the right tool for you. If will dissect and show everything there is to hear."
    Any music I would play, D90 would always unfold it like a candy in front of me. It grown on me, because I can now listen even to crowded and up-front music with ease, D90 makes that a lot more approachable, I can chew that pill much easier, I’m again impressed.

    Til dere som har bestilt Topping fra Frankrike - hvor lang var leveringstiden?
    Det gikk på akkurat en uke denne gangen også. Totalsum inkl. frakt moms og gebyr ble NOK 7640.- for en Topping D90
    Hvordan opplever du forskjellen mellom D70 og D90?

    mvh
    Proffen
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.165
    Torget vurderinger
    2
    Da er D90 bestilt i Frankrike. Av og til lurer jeg litt på meg sjøl. Jeg har en DAC jeg liker veldig godt, og jeg har hørt mange DAC'er! Og nå kjøper jeg altså en jeg ikke en gang har bruk for for en god slump penger. På den annen side: Dette blir målemessig den beste DAC jeg til dato har hatt i hus, i seg selv verdt å lytte til. Kanskje lærer jeg noe nytt? (alternativt lar det seg vel gjøre å selge den med et relativt sett moderat tap, så får jeg heller droppe noen halvlitre og et par flasker vin ute på by'n, da)
    :)
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.181
    Antall liker
    2.646
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Da er D90 bestilt i Frankrike. Av og til lurer jeg litt på meg sjøl. Jeg har en DAC jeg liker veldig godt, og jeg har hørt mange DAC'er! Og nå kjøper jeg altså en jeg ikke en gang har bruk for for en god slump penger. På den annen side: Dette blir målemessig den beste DAC jeg til dato har hatt i hus, i seg selv verdt å lytte til. Kanskje lærer jeg noe nytt? (alternativt lar det seg vel gjøre å selge den med et relativt sett moderat tap, så får jeg heller droppe noen halvlitre og et par flasker vin ute på by'n, da)
    :)
    Håper du kommer til å skrive noen ord om den når den tid kommer :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.165
    Torget vurderinger
    2
    Da er D90 bestilt i Frankrike. Av og til lurer jeg litt på meg sjøl. Jeg har en DAC jeg liker veldig godt, og jeg har hørt mange DAC'er! Og nå kjøper jeg altså en jeg ikke en gang har bruk for for en god slump penger. På den annen side: Dette blir målemessig den beste DAC jeg til dato har hatt i hus, i seg selv verdt å lytte til. Kanskje lærer jeg noe nytt? (alternativt lar det seg vel gjøre å selge den med et relativt sett moderat tap, så får jeg heller droppe noen halvlitre og et par flasker vin ute på by'n, da)
    :)
    Håper du kommer til å skrive noen ord om den når den tid kommer :)
    Såpass kan jeg i det minste love, det er faktisk hele poenget. Håper på lønn i himmelen (eller det andre stedet). :)
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Har vurdert å kjøpe den, men den har ikke MQA(ja jeg kjenner til greiene rundt MQA), men når det først er her skal "alle" ha det og skal man selge igjen stiller den bakerst i køen, ihvertfall mtp salgspris.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.165
    Torget vurderinger
    2
    D90 allerede til salgs her på torget.
    Sh...! Tenkte ikke på å sjekke en gang. Ja, ja, nå er det for sent, hadde spart litt tid og noen hundringser, i det minste.

    Relativt utålmodig eier, 3 dager for endelig bedømmelse var jo kvikt.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.762
    Antall liker
    715
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Ja. Ikke så lurt. Min smsl su8 trengte tid med innkjøring og tweaking før det ble bra. Smsl og Topping dacene forsvarer pris lett.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    D90 allerede til salgs her på torget.
    Sh...! Tenkte ikke på å sjekke en gang. Ja, ja, nå er det for sent, hadde spart litt tid og noen hundringser, i det minste.

    Relativt utålmodig eier, 3 dager for endelig bedømmelse var jo kvikt.
    Gleder meg til å lese, og liker nysgjerrigheten din :)

    Bare et lite tips: bestillingen er fullt mulig å angre seg på, om den er bestilt hos Audiophonics. Jeg har oppskriften om du trenger ;)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.165
    Torget vurderinger
    2
    D90 allerede til salgs her på torget.
    Sh...! Tenkte ikke på å sjekke en gang. Ja, ja, nå er det for sent, hadde spart litt tid og noen hundringser, i det minste.

    Relativt utålmodig eier, 3 dager for endelig bedømmelse var jo kvikt.
    Gleder meg til å lese, og liker nysgjerrigheten din :)

    Bare et lite tips: bestillingen er fullt mulig å angre seg på, om den er bestilt hos Audiophonics. Jeg har oppskriften om du trenger ;)
    Nja... Ordren er prosessert, jeg lar det stå til. :)
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.181
    Antall liker
    2.646
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    D90 allerede til salgs her på torget.
    Er vel ikke helt overrasket etter det jeg har lest om D90. Gode målinger er ikke helt det samme som "musikalitet". Når jeg ser hva som skrives om D90, så lurer jeg på om produsenten har "mistet noe på veien" i utviklingen fra 70 til 90?
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.070
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Har testet D70. En god dac, men det mangler noe udefinerbart i forhold til min dddac. Litt urettferdig sammenligning, da dddac koster mye mer + noen timer arbeid.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.181
    Antall liker
    2.646
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Gustard a22 er den dual chip utgaven , kan hende og at D 90 profiterer på hdmi inngangen som går direkte til chippen , det gjør det i alle fall på min gamle " diy
    Jeg skulle allike vel ønske at det var en NOS option på nyere daccene
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.165
    Torget vurderinger
    2
    Har testet D70. En god dac, men det mangler noe udefinerbart i forhold til min dddac. Litt urettferdig sammenligning, da dddac koster mye mer + noen timer arbeid.
    Poenget her må jo være at det ikke skal være prisen som bestemmer om det som kommer ut av DAC'en er korrekt eller ikke. En av de dyreste DAC'ene jeg har hørt måler helt forferdelig, men i mine ører låt den helt latterlig bra, men etter alle solemerker helt feil, også. Ikke at det bryr meg spesielt, men rent teoretisk sett skulle det være langt fra umulig å få en DAC som måler strålende, til å låte flott også.

    Franskmennene har ellers allerede shippet min kommende D90, jeg er virkelig spent på hva den har å tilby. :)
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.070
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Ikke alle som er etablerte gamle gubber som oss Håkon, derfor synes jeg det kan være greit å nevne dette med pris/prestanda for rekrutteringen sin skyld. Ellers enig.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.587
    Antall liker
    14.490
    Sted
    Langesund
    Dette er helt sikkert en meget bra DAC, og spiller nok magisk når resten av utstyrer tillater det.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Dette er helt sikkert en meget bra DAC, og spiller nok magisk når resten av utstyrer tillater det.
    Vet ikke hva som gjør det, men føler magien mangler. Bokstavelig talt, føler/tror.
    Ikke hørt så håper jeg tar feil.
    Er jo bare piss og komme med noe slikt.. Hehe..

    Gleder meg til Håkons betraktninger.
     

    northpole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.11.2010
    Innlegg
    649
    Antall liker
    553
    Mener D70 spiller fantastisk bra.Her om dagen fikk jeg besøk av en som hadde med seg en D90 som har vært brukt en uke (innspillt)spillte et par låter som jeg og han er godt kjent med og koblet inn D90 spillte samme låtene på nytt vi var enige om at D90 spillte MARGINALT bedre på alle områder.Beste dac jeg har hadd i hus mener jeg.Utrolig kanalseparasjon og separerer instrumenter på en for meg uvanlig måte . synes instrumenter gjengis meget bra.jeg tror det må være mangel på forvrengning og mangel på at instrumenter flyter sammen som gjør dette.Mener disse spiller magisk:)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.587
    Antall liker
    14.490
    Sted
    Langesund
    Dette er helt sikkert en meget bra DAC, og spiller nok magisk når resten av utstyrer tillater det.
    Vet ikke hva som gjør det, men føler magien mangler. Bokstavelig talt, føler/tror.
    Ikke hørt så håper jeg tar feil.
    Er jo bare piss og komme med noe slikt.. Hehe..

    Gleder meg til Håkons betraktninger.
    Det jeg vil fram til er at matching er viktig. Har vel ikke den helt store troen på at den vil briljere i Håkon sitt oppsett, men hyggelig om jeg tar feil.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn