Digitale avspillere Spennende DAC og fin pris.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    I DAC'en er det vel liten forskjell i selve DA konverteringen. Forskjellen er jo i analogtrinnet som forer pre el forsterker, det er jo der det virkelig skjer noe.

    Mvh
    Fortell det til dem som kjøper de eldste dac chipene dem kan finne fordi dem låter så analogt.......
    I Norge kan man enn så lenge mene stort sett hva man vil, uten å bli hengt el skutt, og takk for det. Men rent nøkternt sett, så er det vel ett faktum at karakteren i det analoge signalet, det formes jo i det analoge utgangstrinnet i DAC'en, og at det er årsaken til at de låter forskjellig. Utover det så er det vel like mange meninger som det er antall hoder

    Mvh
    Men det er da ikke akkurat rakettforskning å lage et transparent utgangstrinn?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Jeg føretrakk rør før.

    Før jeg fant elektronikk som spilte like flott og mye bedre pluss det måle godt.

    Så at en foretrekker forvrengning henger ikke på greip synes jeg. Det er noe annet som gjør at en foretrekker rør.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg føretrakk rør før.

    Før jeg fant elektronikk som spilte like flott og mye bedre pluss det måle godt.

    Så at en foretrekker forvrengning henger ikke på greip synes jeg. Det er noe annet som gjør at en foretrekker rør.
    .....men hvis det spiller "like flott" uten rør, spiller det vel ingen rolle hvordan det måler? Med mindre det gir deg mer ro i sjela......;)
    .....og hvis det spiller "like flott" grunnet forvrengningen rørene gir, er det vel helt kurant å bruke det, selv om det ikke måler like godt.....;)

    Noen liker mora, andre liker dattera, vettu!

    mvh
    Proffen
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.257
    Antall liker
    2.494
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    I stereoens barndom ca 1955 ble det brukt rørutstyr i studioene. Mange av disse innspillingene låter knall den dag i dag, både på rør og transistorutstyr.
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    804
    Antall liker
    424
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    I DAC'en er det vel liten forskjell i selve DA konverteringen. Forskjellen er jo i analogtrinnet som forer pre el forsterker, det er jo der det virkelig skjer noe.

    Mvh
    Fortell det til dem som kjøper de eldste dac chipene dem kan finne fordi dem låter så analogt.......
    I Norge kan man enn så lenge mene stort sett hva man vil, uten å bli hengt el skutt, og takk for det. Men rent nøkternt sett, så er det vel ett faktum at karakteren i det analoge signalet, det formes jo i det analoge utgangstrinnet i DAC'en, og at det er årsaken til at de låter forskjellig. Utover det så er det vel like mange meninger som det er antall hoder

    Mvh
    Men det er da ikke akkurat rakettforskning å lage et transparent utgangstrinn?
    Likevel er noen mere transparante enn andre :) Så da er det kanskje rakettforskning??? Ikke vet jeg hvorfor. Det er jo en kjenngjerning at noen låter bedre enn andre, selv med samme chipsett, og da er det jo analogdelen som skiller de.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.898
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    En god Dac gør en stor forskel på lyden. De lyder forskelligt.
    Helt enig her hos meg er det himmel forskjell på dacer :) og jeg har hatt mange innom

    mvh
    helt enig med deg jeg Motor`n :)
    mine erfaringer med dac-er er at dem kan ha like mye å si som en god pre,og at en god pre også vil vokse`` med en dac med en stor strømforsyning som en ekstra power buffer ``og har langt mer å si enn bare chip-ene som er brukt, imo er analogdelen og powersupply i dac det viktigste i allefall om enn bruker ekstern transport.man kan jo aldri undervurdere viktigheten strømreserver :)
    Mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn