SLUK-O-RAMA - parental guidance strongly advised

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.029
    Antall liker
    12.940
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Betyr dette at du har fått opp en av vinylriggene for å lytte til "command classics" skivene?

    Jeg kommer selv ikke til å gi meg i kast for å gjenopplive mine eldre vinyl sprell (av div. grunner),
    men ble begeistret for denslags hos Chalsus forleden.

    Huff

    Jeg blir forvirret av eldre og nyere avspillings formater.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.755
    Antall liker
    103.812
    Torget vurderinger
    23
    Vart skræmt no...?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.755
    Antall liker
    103.812
    Torget vurderinger
    23

    Boxing day!

    Det e så deiiliii! Sprette bokser fra mange tiår tilbake... uspilt, mint.. riller til å speile seg i...
    Joda, svisker dette men fortsatt hørverdig.

    box1.png

    box2.png

    box3.png

    riller red.png


     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.755
    Antall liker
    103.812
    Torget vurderinger
    23

    Fikk et sånt ufyselig softisbilde LIVE her tidligere i uka, fra en "venn" :cautious:
    (kuttet ved fingrene for at dere ikke skulle kjenne igjen gammelmannspølsene til vedkommende)
    Stedet hvor bespisningen ble begått vil mange nok kjenne igjen som Knesset

    softis nesset.png
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.408
    Antall liker
    3.614
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1

    Fikk et sånt ufyselig softisbilde LIVE her tidligere i uka, fra en "venn" :cautious:
    (kuttet ved fingrene for at dere ikke skulle kjenne igjen gammelmannspølsene til vedkommende)
    Stedet hvor bespisningen ble begått vil mange nok kjenne igjen som Knesset

    Vis vedlegget 1022500
    Tenk at jeg har bodd rett i nærheten i fem år uten å vite om denne herligheten😲 (Kanskje fordi det var i perioden jeg var 0-5år😄)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.666
    Antall liker
    15.663
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1

    Fikk et sånt ufyselig softisbilde LIVE her tidligere i uka, fra en "venn" :cautious:
    (kuttet ved fingrene for at dere ikke skulle kjenne igjen gammelmannspølsene til vedkommende)
    Stedet hvor bespisningen ble begått vil mange nok kjenne igjen som Knesset

    Vis vedlegget 1022500

    …å tenk, som nyfødt spedbarn på slutten av femtitallet, drev jeg å dykket etter flyndre på det som dengang var «hovedstranda» på Knesset. Kun 7 meter nedenfor glassgjerdet. Minner svekkes, men husker fremdeles at vi hadde både hai (rødhai) og hval innom iløpet av sommermånedene i Bunnefjorden. For ikke å snakke om den 15 kilos sjøørreten som hoppet opp i robåten i 1969 - femti meter til høyre for iskrembildet. Fikk lånt forskjærskniven i daværende gule kiosk og solgte fisken for svimlende kr. 30,- samme sted. De 30,- ble omsatt såfort jeg kom hjem til by¨n, i tidenes største modellfly (byggesett) - et snasent Spitfire - som senere styrtet i døden 1. nyttårsdag, når det seilte ut av vinduet, fulladet med to 10-pakk av de røde kinaputtene i gjennomsiktig rispapir som noen av oss husker så godt. I det smellet som oppstod, ble begrepet mikroplast oppfunnet for første gang.

    1715264741250.png

    Etpar medlemmer her inne vil også motvillig minnes dengang vi klarte noe vi aldri hadde drømt om i de villeste fantasier. Å overtale Nessets tre beste og uoppnåelige ryper (som atpåtil var fem, seks år eldre enn oss) til å bli med opp på hytta på et afterbath.

    1715264967043.png



    Kostnaden var alle mutterns årgangsviner og den smellen i etterkant var ikke spesielt godt risikovurdert, men absolutt verdt forsøket der og da. Korkene spratt i hytt og pine. Det har hverken før eller siden blitt begått villere nakendans - både ute og inne på bordet, inntil Oddvar nabokompis kom og drepte hele jævla opplegget i og med at antallet gutter og jenter ikke lenger gikk opp. Da ble det for mye kluss og virravarr i hue på oss alle. Føkkings Oddvar som ødela debuten! 🤛 :ROFLMAO::ROFLMAO:


    PS! Muttern skjønte lunta og lot som ingenting...​
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.755
    Antall liker
    103.812
    Torget vurderinger
    23
    Herlige historier fra en svunnen tid! 😃 Ser for meg Grumpens spinkle nakne rumpe gå opp og ned som sildeglimt i august! I gamle dager tok vi flere flotte torsker på isen der ute - omtrent rett utenfor der hvor gutta med skøytene har lekteren.
    Da har du sikkert spist softis der du også 😋
     

    oen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.853
    Antall liker
    2.447
    Sted
    Portugal
    Slike kan du kjøpe av en venn av meg.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.755
    Antall liker
    103.812
    Torget vurderinger
    23
    Jeg leverte i mange år trykkreduksjonsventiler til Primulator på Skullerud. Trivelige folk. De har vanvittig mye fint!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.755
    Antall liker
    103.812
    Torget vurderinger
    23

    Godt det fremdeles er gratis å gå.......eller??

    Et tilsvar på broder @Todani og hans betimelige betraktninger rundt emnet
    ( https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/litt-humor-påfyll-takk.9466/page-233#post-4002372 )
    Samfunnsforsker og ivrig amatørgåer Sluket har nemlig sett nærmere på fenomenet i og med at vi er inne i en periode med mye fri og ikke minst våryre folk som ønsker å fremstå sunne og flotte til den nært forestående sommer og feriesesong...

    "Godt det fremdeles er gratis å gå" sier vår venn Todani. Da har jeg gjort meg følgende betraktninger;

    Har du kalkulert inn slitasje på sko/klær etc. da? Pluss tiltransporten dit du ønsker å gå - dersom du ikke ønsker å gå dit... 😆 (hint; avstanden fra Grunerløkka til inngangen til Marka retning Nøklevann er ganske drøy og ikke spesielt givende å gå..)

    Riktig ille blir det hvis du også tar bilen og kjører hjemmefra til parkeringen ved inngangen til en av markastuene, som selvsagt også lokker svake sjeler med kaffe, vafler, kanelboller etc. etc. Da kan fort regningen for drivstoff til både bil og kropp ende opp i hundrevis av kroner, med bompenger og det hele!!!

    Men rett skal være rett - selv bor jeg rett ved veien inn til Mariholtet, og trikset er å gå enten på mandager (kafeen stengt) eller snu rett før kafeen og gå tilbake med uforurettet sak. Med sko gitt som bursdagsgave og noen loslitte gamle klær som er avskrevet til normalt bruk. DA er det billig å gå! Og det totale regnestykket for kcal/kr. går i pluss.

    Men hvis jeg er tøff og går til Mariholtet og derfra til Rustadsaga ved Nøklevann ( ca. 10 km.) for deretter å ta T-banen tilbake - da ryker jeg fort på en hundrings i nødvendig transport og kaffe/tiltugg....( belønning for å ha gått langt og vært flink lissom) - m.a.o. fattigere enn da jeg startet og kanelbolla inneholder fler kcal enn gåturen har kostet. En kanelbolle inneholder fort1.000++ kcal - 10.000 skritt eller ca. 7,5 km. gjør bare kål på rundt 600 kcal eller mindre, avhengig av hva du veier. Loose loose situasjon 😆
    Men SÅNN går det ikke an å tenke vil nok hundretusener av turglade nordmenn si... men ikke jeg. Det er akkurat slik jeg som litt feit og fattig må tenke. Et par turer av sistnevnte karakter pr. uke og du ender fort opp feitere & fattigere når måneden er omme!

    Et lurt alternativ kan da være å ha en liten sekk på ryggen (medbragt mat/drikke hjemmefra, du ville jo spist og drukket noe uansett) og SYKLE samme løype. Droppe både kaffe/kanelbolle og T-bane men allikevel få samme naturopplevelse og lokasjoner!

    Konklusjonen må bli at ja - det KAN være gratis å gå men det er mange fallgruber som kan velte regnestykket for svake sjeler slik som f.eks. meg!


    Men nå er det fredag og ikke minst langhelg så da driter vi i fornuften med god samvittighet.
    Slankingen starter på mandag (som alltid)


    Friday Gleason.jpg






     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.666
    Antall liker
    15.663
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Åhh nå ble jeg helt vaffelrørt. Derfor sender jeg DEG varme, nypressa vaffelhjerter fra gåstua her i Lillomarka.

    Nå forstår jeg bedre hvorfor det har seg at vekta øker også her i bakgården til høydedraget på Hochbraaten 🫶🫶😱🫶🫶

    PXL_20240510_084900113.MP.jpg
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.666
    Antall liker
    15.663
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Der har jeg god trening over tid. Dokumenterbart atpåtil - direktebilder fra gnavlestativet...

    PXL_20240510_094804022.jpg

    Meiseboller gnages jevnt og trutt. -Dyrtid vettu! I gnagepausene med overbitt fortæres dagens D2 om Gentlemen, jålebukker og Gucci Gaute - vårens mest stilsikre menn. Jeg forstår nå at jeg har et stykke å gå.

    PXL_20240510_095550966.MP.jpg
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.755
    Antall liker
    103.812
    Torget vurderinger
    23
    Synd ikke vår venn skriver i D2 lenger. Han hadde mange bra innlegg.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.666
    Antall liker
    15.663
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Så enig, så enig. Gammalinfluensern "Gromdahl" skulle ha vært beholdt i hele sin levetid. Vi hadde trengt den balansevekten han var som motstykke til det overforbruket vi har av kjønnsløse hipstere fri for substans med blotta fravær av livstung ball(e)last og jorda tyngde 🫂

    Nå er jeg potta tett etter rekordtidlig potting i år.

    PXL_20240510_100655944.jpg


    PXL_20240510_113428776.MP.jpg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn